Nincs egyértelmű válasz arra, hogy körökre osztott lesz-e a jövőbeli Final Fantasy-játékok harcrendszere
- Írta: zoenn
- 2025. július 11.
Naoki Yoshida nemrégiben az Anime News Networknek adott interjút, amiben a producer arról beszélt, hogy a Final Fantasy frencsájz jövője nem feltétlenül jelenti a hagyományos körökre osztott harcrendszerhez való visszatérést. A Final Fantasy XVII iránya végső soron attól függ, hogy mit akar a fejlesztő.
Yoshida szerint a FFXVI valós idejű rendszere sem a Square Enix trendkövető kísérlete miatt született meg. A döntést azok az emberek hozták meg, akik ténylegesen a játékon dolgoztak, és a producer kiemelte, hogy egy cím játékmenete általában fontosabb, mint pusztán a harcrendszere.
A fejlesztő elárulta, hogy egy új Final Fantasy játék úgy készül, hogy a grafikai minőség egy új szintjét szeretnék elérni vele, mindezt pedig a narratíván keresztül szeretnék átadni a játékosoknak. Maga a játékmenet elemei a fejlesztőre vannak bízva.
"Nincs egyértelmű válasz arra, hogy teljesen körökre osztott, vagy inkább akcióalapú lesz-e az új Final Fantasy." - magyarázta Yoshida.
Ezúttal nem ő irányítja majd a Final Fantasy XVII és XVIII fejlesztését, de a kiadó sem akar semmilyen korlátozást szabni a csapatra, hogy milyen legyen azok harcrendszere, noha a frencsájzt túlnyomórészt körökre osztott rendszert használt, csak a XV és a XVI ment el valós időbe.
Azonban a Clair Obscur: Expedition 33 sikere a közelmúltban arra késztette a Square Enix részvényeseit, hogy megkérdőjelezzék a vállalat vezetését a Final Fantasy-sorozat irányával kapcsolatban. Takashi Kiryu elnök pedig elismerte a körökre osztott szerepjátékok népszerűségét, és tervei szerint a jövőben még többet fognak készíteni és kiadni belőlük.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.