A Bethesda Softworks eddigi legnagyobb, lemélyebb és legrészletesebb játékával záródott az Xbox mai prezentációja. A Starfield Direct 45 percnyi tömény játékmeneti látnivalóval várta azokat a rajongókat, akik már alig várják, hogy elmerülhessenek ebben a hatalmas, végtelen lehetőséget tartogató univerzumban. Több mint 1000 világ várja, hogy meglátogassuk őket. Lesz időnk a felfedezésre, lootolásra és lövöldözésre, no meg persze átélhetünk ezernyi izgalmas történetet - vérbeli Bethesda-játékról beszélünk!
A Constellation szervezet ügynökeként hatalmas futurisztikus nagyvárosokat, vadnyugatias porfészkeket és cyberpunk-bűntanyákat is meglátogathatunk - ha látunk egy bolygót, holdat vagy űrállomást a csillagtérképünkön, akkor oda bizony el is utazhatunk. Káprázatos, hogy milyen változatos helyszíneket vonultat fel a játék, az egészet azonban mégis egy nevezőn tartja a Bethesda által csak NASA-punknak nevezett dizájnesztétika.
Természetesen egyetlen szerepjáték sem lehet teljes a karakterünk mély testreszabása nélkül, a Starfieldben pedig erre is lesz lehetőségünk, kívül-belül. A főhősünk háttértörténete, képességei és a hozzá kapcsolódó kihívások gyakran meghatározzák majd a játék menetét, de természetesen végső soron mindig mi döntünk arról, hogy hogyan közelítünk meg egy kényes szituációt. Az őrült lövöldözés, a lopakodás és a diplomácia is mindig legitim stratégia - ha elég jó a beszélőkénk, akkor időnként egy-két váratlan új taggal gyarapíthatjuk az űrhajónk legénységét.
Ó, az űrhajónk. A Bethesda egy önálló karakterként hivatkozik a mélyűri otthonunkra és csillagközi fegyverünkre. Kis vadászgépektől egészen a nagy teherhajókig, szinte bármilyen hajót megvásárolhatunk, majd részletekbe menően személyre szabhatjuk azt kívül és belül. A játékmenetet figyelve kétségtelen, hogy Todd Howardék számos játékelemet átemeltek az olyan hatalmas szabadságot biztosító űrszimulátorokból, mint az Elite: Dangerous vagy a No Man's Sky, ez azonban a látottak alapján egyértelműen a Starfield javára válik. Az űrharcok közben komoly szerepet játszik majd a hajórendszerek menedzsmentje, de néha a meglepetés ereje is elég ahhoz, hogy megszálljuk más utazók csillaghajóit - a lefoglalt bárkák egyébként így a miénk lesznek.
Ha eddig kétségeitek voltak a Starfielddel kapcsolatban, akkor jó eséllyel ez a jókora műsor eloszlatta őket. Nagyon ígéretesnek tűnik a szeptember 6-án PC-re, Xbox Series X/S-re és az első napon a Game Pass-be érkező szerepjáték. Így tehát azon sem lepődtünk meg, hogy a Starfield-témájú kontroller és headset mellett egy gyűjtői karórát is gyártottak a játékhoz - éppen olyat, amilyet a főhősünk is visel majd a játékban.
Ez a hír a Summer Game Fest-közvetítésünk része. Ha lemaradtál valamiről, irány az aloldalunk, ahol egy helyen találod meg az összes bejelentést és látnivalót az eseményről!
Mosolyország, mindenki elmondja, mit szeret a legjobban, mi miért olyan amilyen. A legvégén pedig amikor a nyájasan, lassan beszélő, önelégült Todd és az a másik fazon ült előttünk és a kamera rájuk fókuszált, a háttér vakító fehér fényeit pedig elmosták, na az olyan volt mint két pap mennybemenetele xDDDD
Ami gáz, a 40 perces prezentációban 3 perc gameplayt nem lehetett látni, az is űrpufpuf volt. Ez azért elég zavaró. 10 másodperces, speedster gunplay-ből meg elég nehéz leszűrni hogy mire is számítsunk. Nem hiszem el h egy küldetésből
nem lehetett egy pár percet megmutatni.
Amit nem vágok az a random generált távoli bolygók világa. Akkor minek? És akkor mi ez a duma hogy felépítettek egy galaxist? Nem építettek semmit, csak beskinezték a bolygókat és dobtak rájuk állatokat, növényeket. Tulképpen a haverokkal is hiába beszél majd össze az ember h - Voltál itt v ott cimbi, mert mindenkinek más lesz. Ennek semmi értelme. Küldi nem visz majd ezekre, bossfight vagy spéci loot se lesz gondolom, a naplementében fotózkodni nem fog senki elmenni 1000 bolygóra. Akkor inkább lett volna 'csak' 10-20 bolygó, de tele tartalommal.
Picit félek még a CP2077szerűen élettelen és prevgen npc seregtől. Hasonlóan néznek ki és a testbeszédük is olyan mint ott volt. Hátha nem lesz olyan gáz.
Ez önmagában elárulja mennyire mély és kidolgozott lesz mind környezet, mind npc-k és küldetések terén.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.