Nem fogy a PlayStation VR2, a Sony szünetelteti a gyártást

  • Írta: szlav
  • 2024. március 18.
  • Hardver
Link másolása
Habár a konzolos piacon nincs riválisa a PSVR2-nek, a headset eladásai így is a vártnál alacsonyabban alakultak. A raktárakban halmozódnak a készletek, így a Sony határozatlan ideig leállította a készülék gyártását.

Már aligha nevezhetjük újdonságnak a VR-technológiát a szórakoztatóiparban, a játékélményre fókuszáló headsetek azonban mégsem hozták meg azt a piaci áttörést, amelyre számos gyártó számított volna. A PlayStation VR2 bizonyos szempontból egyeduralkodó, hiszen sem a Microsoft, sem pedig a Nintendo nem állított vele szembe konkurens konzol-alapú VR-eszközt. Ennek ellenére a PSVR2 eladásai küszködnek, és ahogy az a Bloomberg riportjából kiderült, a Sony beszüntette a csupán egyéves hardver gyártását.

Ennek pedig igen kézenfekvő oka van: túl sok felhalmozott, eladásra váró PSVR2 áll világszerte a raktárakban, és amíg ezek nem találnak gazdára, a Sony pusztán a pénzt égetné az újabb egységek gyártásával. A Bloomberg cikkében Yijia Zhai piacelemző is megszólalt a Sony helyzetét, illetve átfogóan a VR-piac jelenlegi állását illetően.

Zhai szerint a fogyasztók leginkább a továbbra is igen magas ár miatt nem vesznek VR-headseteket. Igaz, hogy a PSVR2 550 dolláros ára messze elmarad például az Apple Vision Pro 3500 dolláros árazásáról, ám a Sony headsete még így is drágább, mint egy PlayStation 5 konzol - amire nem mellesleg szükség van a headset mellett.

Hasonlóan nagy gondot okoz a VR-játékok választékának a hiánya. Jóval kevesebb VR-ra tervezett vagy VR-funkciókat támogató videojáték készül, mint hagyományos cím, ez pedig nem véletlen. A VR-játékok fejlesztési költségei arányaiban jóval nagyobbak, mint a hagyományos PC-s és konzolos játékoké, arról nem is beszélve, hogy a kisebb felhasználói bázisnak köszönhetően rendszerint az eladásaik is jóval alulmaradnak. Ezzel pedig a metaforikus kígyó a saját farkába harapott, hiszen amíg a drága és rizikós fejlesztési folyamatok kevés játékot eredményeznek, ez egyenesen ahhoz vezet, hogy a választék hiánya miatt kevesebb játékos ruház be VR-eszközökre.

34.
34.
delphijos
#33: Nem ülünk, de azért hogy Windows-ra fejlessz, nem kell semmilyen szerződés, és nem kell fizetni.
33.
33.
Trottenbauer
#30: Odaírtam,hogy szerintem,nem pedig tényként közöltem.Mivel sem te,sem én nem űlünk a két cég igazgatói székében,ezért halvány gőzünk sincs arról milyen szerződések vannak a cégek között.Nem haragszom.
30.
30.
delphijos
#15: "a Microsoftt-nak is a windows használata miatt"

Minek szólsz bele ha ilyen hülyeségre telik már ne is haragudj.
10.
10.
delphijos
#7: Ez nem kiégés. Csak paradox módon oda jutottunk , hogy egy mai konzolra / PC-re egy álleejtős grafika úgy hogy játék is van mögötte - nem csak egy pár órás techdemo - az 4-5-6 ( vagy több ) év. Nézd meg a két általad legjobbnak tartott cim meddig készült. A GTA VI-tól is majd elélvez mindenki, de bakker, 10 éve készül. Az igények meg az egekben. Felhoztam az Immortals of Aveum-ot. Összességében rendben volt a játék, de senkit nem érdekelt. Egy új IP ekkora kockázat. Vagy ott van az Avatar játék, ami szintén gyönyörű, össze van rakva, és mi a reakció ? “Átskinezett Far Cry”. Suicide Squad, akkor kezdték a fejlesztést amikor ez nagyon ment. De mire elkészült, már nem érdekli az embereket. Crytek is 15-20 órás COD kampányt vizionált. Azzal a grafikával mennyi idő lenne ? A GOW 2 része 5-5 év volt. És az első hatalmas kockázat volt, simán bukhatott volna a hatalmas változtatás miatt. CP 77 is hány év volt ? És a fejlesztési költségekről még nem is beszéltem. Egyszerűen nincs is annyi AAA stúdió - aki megteheti hogy ennyi ideig / ennyi pénzből fejlesszen - hogy folyamatosan jöjjenek ilyen játékok. Egy indy csapat megteheti hogy NAGYON JÓ játékot fejlesszen, de ott meg nem lesz “befosatós” grafika. Nekik megbocsátják az emberek. Egy “profi” stúdiónak nem. Lehet a legjobb játék, ha nem olyan a grafika hogy lemászik a képről. És a kettő együtt meg elképesztő erőforrás és idő. Ez van.
8.
8.
Animejetix
2024 Ez az év a VR éve lesz! 2025 pedig a Ps5 Pro éve!
Előre megyünk, nem hátra! :)
7.
7.
Merőkanál
Én meg úgy látom a helyzetet , hogy ezek mindent csinálnak csak jó játékot ne kelljen ... .Inkább adnak ki Tuningolt PS5 PRO -T Mint ha a jelenlegi gépre nem lehetne jó játékot csinálni ennek sosem lesz vége. Tele van a PS5 PS4 es címekkel valójában ez egy PS4 Továbbgondolás volt és majd a PS6 Lesz az Igazi PS5 ? Vagy majd azon is eljátsszák ezt ,hogy mindent Remasterelnek új játék ami meg tényleg forradalmi egy sem lesz mint a jelenlegi generáción ???? Azért kurva gáz .... A 2 jelenleg Általam legjobbnak tartott cím is PS4 Játék. RD2 És The Last Of us Part 2 . Eddig nekem óriási csalódás a PS5 De hát ez van kiégtek a fejlesztők vagy nem tudom . Ez a VR Szemüveg meg annyira sem érdekel, hogy kipróbáljam számomra otromba .
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...