A projektet 2019-ben jelentették be a nagy nyilvánosság előtt (bár ekkor már javában folyt a fejlesztése), aztán 2021-ben rebooton esett át Gregg Mayles, a stúdió veterán vezetője irányítása alatt, miután az előző kreatív vezető távozott. Csakhogy ez sem hozott áttörést: hiába jelent meg egy látványos trailer is, az utóbbi években teljes csend honolt a játék körül.
Ezúttal viszont megtört a csend, mondhatni széthasadt: a Video Games Chronicle értesülései szerint az Everwild fejlesztése teljesen leállt. A döntést a Microsoft mostani, játékdivízióra fókuszáló, 9 000 fős tömeges leépítésének részeként hozták meg. A költségvetés ugyan stabil volt – a Microsoftnak jelenleg körülbelül 80 milliárd dollárnyi tőkéje van a bankban – de a játékdivízióban bekövetkezett átalakítás kapcsán a Rare is komoly árat fizetett.
Phil Spencer, a Microsoft Gaming vezetője pár hónappal ezelőtt még arról beszélt, hogy az Everwild fejlesztése „halad”, azonban ma már nyilvánvaló, hogy nem jutott el a végső formájáig. Az összevissza változó irányvonalak és a fejlesztési reboot után a játék végül nem érkezhet meg. Szóval bizony több mint tíz év fejlesztés után elkaszálták.
A Rare így most olyan címekre helyezi a hangsúlyt, mint a Sea of Thieves és kisebb projektek, bár a közeljövőben komoly játékbemutatókra nem számíthatunk.
Ez a leállás persze nemcsak a Rare történetében jelent negatív mérföldkövet, hanem azt is mutatja, hogy még egy évtizedes fejlesztés sem garancia a megjelenéshez. Ha a projekt nem találja meg a megfelelő víziót, és a kiadó fókuszt vált a stratégiai döntéseiben, akkor lemondhatunk a játékról. Utána pedig csak az marad, hogy keserűen nézegetjük a régi koncepciókat és egyéb elkészült, nyilvánossá tett anyagokat.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.