Red Faction: Armageddon teszt

  • Írta: InGen
  • 2011. június 19.
  • red faction armageddon, teszt, x360
Link másolása
Úgy látszik, szerencsétlen Mars nem lelhet nyugalomra, s habár csak egy vörös kődarab, látszólag mindenki valamilyen formában a magáénak akarja tudni, meg akarja semmisíteni, vagy káoszt akar szítani. Most azonban mindannyiukat egy eléggé nagy meglepetés fogja érni…

A legnagyobb érdekesség a Red Faction sorozattal kapcsolatban az a tény, hogy nem szült még két hasonló részt. Míg az első egy sztenderd FPS volt, megtoldva a rombolás lehetőségével, addig a második már egy csapatalapú lövöldévé vált, s utána jött csak a Guerilla, ami már egy nyitott világgal rendelkező TPS-ként mutatkozott be.  Mondhatnánk, hogy a fejlesztők nem igazán tudják megtalálni a helyüket, de persze könnyen lehet egyszerűen csak nem szeretnék, hogy unalmassá váljon a téma vagy a körítés.


Legyünk őszinték: a Guerillát mindenki azért szerette, mert kalapáccsal szét lehetett verni mindent, amit a pályán láttunk. Amit pedig nem, azt fel lehetett robbantani. Én egy egész napot töltöttem el az életemből azzal, hogy csak mászkáltam, és dolgokat szedtem atomjaira a pöröllyel. Elképzelhető, hogy a Volition tudta: ez a dolog mégegyszer nem lenne olyan érdekes. Ennek megfelelően az új Armageddon ismét stílust vált: eldobja a nyitott világot egy lineáris TPS-játékmenet kedvéért, melyben a rombolás még mindig központi szerepet kap.


S ez jó, ugyanis azt is be kell látnunk, hogy a hatalmas és egyhangú, vörös marsi területek nem igazán működtek minden esetben: nem volt elég objektum, nem volt elég pörgős és érdekes a játékmenet. Az Armageddon ezen igyekszik segíteni azzal, hogy viszonylag limitálja a bejárható területeket: egyrészt azért, mert a történet jelentős hányadában a földalatt akciózunk, másrészt pedig ha ki is jutunk a felszínre, a természetes akadályok (melyek megsemmisíthetetlenek) meggátolnak minket abban, hogy szabadon kalandozhassunk. Azért persze nem kell arra számítani, hogy Dead Space-szintű szűk folyosókon kell kalapácsolnunk, az elénk rakott helyszínek még így is elég nagyok.


De hogyan is kényszerülünk a Mars felszíne alá? Nos, a nem kifejezetten fantáziadús sztori szerint Darius Masont alakítjuk, aki az előző rész főhősének, Alecnek az unokája, s a nagypapihoz hasonlóan ő is Red Faction harcos. A családot láthatóan nem kerülik el a szerencsétlenségek: Dariust megtámadja egy különös kultista terrorista-csoport, mert lezúzzák a Marsot nagyjából lakható formában tartó terraformáló gépet, így mindenkinek el kell tűnni a felszínről. Ha még ez nem lenne elég, Darius később egy felszín alatti küldetése során szabadon enged egy bebörtönzött idegen fajt, akik aztán nekiállnak módszeresen kiirtani mindenkit.


A játékmenet legnagyobb változása, hogy a lineárisabb felépítésnek köszönhetően az egész sokkal pörgősebbé vált, ugyanakkor elveszett az az érzés, ami a Guerillában még megvolt: az, hogy szabadon, a fejedet használva találhattál ki dolgokat, s hajthattad azokat végre az ügyes fizikai motor segítségével. Most a lerombolt struktúrákat újjáépítő NanoForge kapja az egyik legnagyobb szerepet, ugyanis a nagy tűzharcban általában megsemmisítjük a továbbjutást jelentő lépcsőt, vagy más objektumot is, így ezeket rendszeresen vissza kell helyeznünk alapállapotba. Ami persze furcsa egy olyan játékban, ahol a pusztítás a lényeg, de határozottan egyedi.


Ami viszont így sem változott, sőt, némileg még erősödött is, az a kreatív akció: menet közben újjáépíteni a fedezékeket, egy-egy tereptárgyat széttörni az ellenfeleken, majd újraépíteni azt, s megismételni, változatos módokon megsemmisíteni a rosszarcúakkal teletömött épületeket – sokszor tényleg csak a képzelet szab határt annak, hogyan küldöd a másvilágra az idegeneket. Mindehhez asszisztál a nem gyenge mennyiségű fegyvert felvonultató arzenál a shotguntól, a plazmapuskán keresztül a robbanótölteteket sorozó ágyúig.


Kalandjaink során egy SAM néven futó mesterséges intelligencia instruál minket, s rajta keresztül fejleszthetjük főhősünket is, ha beváltjuk a pusztításunk után maradt felszedegethető pontokat. Olyan alapszintű dolgokra tessék gondolni, mint a több lőszer, több életerő, pontosabb célzás, és hasonlók, de vehetünk praktikusabb újdonságokat is. A kedves kis SAM például képessé válhat az ellenfelek szívveréséből megmondani azok pozícióját, így szinte sosem érhet majd minket meglepetés.


Amennyiben meguntuk a kampányt, úgy az egyjátékos fronton egyetlen extra játékmód áll rendelkezésünkre: ez a Ruin, s a célja igen egyszerű. Adott egy pálya, amin egy perc alatt a lehető legnagyobb pusztítást kell véghezvinnünk. Minden egyes felrobbantott tereptárgyért pontok járnak (azt sajnos nem tudjuk előre, hogy mennyi), s ha elértük a kitűzött pontmennyiséget, akkor megnyílik a következő szint, s így mehetünk szépen tovább.


Érdekes módon multiplayerben is pusztán egy játékmód áll rendelkezésünkre, ami az Invasion / Horde / Firefight / stb. helyi megfelelője, s nyilván nem maradhat ki egyetlen akciójátékból sem. Legfeljebb négyen lehet játszani, s a cél, hogy visszaverjük az egyre erősödő hullámokban támadó idegenek sorait. Mindehhez persze felhasználhatjuk a már ismert fegyverarzenált és a rombolható környezetet, így az Infestation névre hallgató mód azért tud elég friss izgalmas csempészni a műfajba.


A Red Faction: Armageddon tehát alapvetően egy élvezetes és könnyed játék, de azért akadnak problémák. Az idegen lények designja iszonyatosan gyenge, ennél sztenderdebb sci-fi szörnyeket akkor se lehetett volna kitalálni, ha direkt ezt akarták volna. Aztán ott van a grafika, amit a Guerillában még elnéztünk a nagyobb bejárható terep miatt, de ma már a többi hasonló anyaghoz viszonyítva nem brillírozik. Nincs vele semmi különösebb gond, de nem kifejezetten szép.  Végül pedig el kell keserítsem azokat is, akik imádták az elődben az autós részeket: most alig-alig kapunk járműves szekciókat, ráadásul az autó teljesen eltűnt.


Ha mindezeken túl tudod magad tenni, akkor az Armageddon egy kiváló szórakozás, és olyat tud nyújtani a TPS-akció műfajban, amire sem a Gears of War, sem a Dead Space nem képes. Viszont az érme másik oldala, hogy közel sem olyan kifinomult, tartalommal teli és maradandó, mint az előbb említett két cím. Tele van kisebb-nagyobb hibákkal és hiányosságokkal, s sajnos továbbra sem tudja levetkőzni a sorozat fantázia terén mutatott középszerűségét. De a kalapács még mindig ütős.

55.
55.
ayli
Én megvettem eredetibe ezt a játékot és nem indul Windosws7-esem van.Az a gond hogy már az elején elakadok amikor be kell regisztrálni a Steame-ba.Úgy nem lehet megcsinálni a játékot hogy ne kelljen az a Steam.Kérlek segítsetek.Előre is köszönöm!!!!!!!
54.
54.
aron1996
nekem meg van szerintem nagyon jó,hogy mindent lehet rombolni bene.
53.
53.
mackusz
szerintem jol sikerult de azert lehet van bene valami az hogy dead space kopi let egy kicsit :P:P:P:P
51.
51.
hakydakillah
50. ezer helyen láttam válaszokat staff tagoktól...
50.
50.
Nathan
#49: köszönjük :D azért irtuk enyiszer mert senki se válaszolt soha vissza
49.
49.
Ca$h
Mindenkit tisztelettel megkérnénk arra, hogy a hozzászólásait a cikkel kapcsolatban fogalmazza meg, ez itt nem a három kívánság vagy a Roxy rádió hétvégi adása... ezen kívül bőven elég volt egyszer megkérni minket az inFamous cikkre, a többi 2000 már több mint bosszantó és felesleges ... valószínűleg nem poénból nem készült még el!!! Köszönjük!
48.
48.
Nathan
47.
47.
adriano28
46.
46.
Nathan
#36: kimoderált üzenet
45.
45.
hakydakillah
44. Már válaszoltak értelmesebben is neked, a Sandbox game általában nyílt világú játékot jelent (open world game-féle), amelyben oda mehetsz, amikor csak akarsz, abban a sorrendben, időben, amelyet te választasz, pl.: GTA, Saints Row, Red Dead Redemption, AC
44.
44.
Cuppak
#42 Ezt én is tudtam -.-"
43.
43.
Józsi_Doe
Rombolás, lövöldözés, szörnyek, jeee!
A free roam játékmenetű Guerrilla azért sokkal jobb volt, de persze ezt sokkal kevesebb munkval össze tudták dobni.
42.
42.
adriano28
#17: a sandbox az a homokdoboz :)
41.
41.
hakydakillah
18. az a fanboy, akit ez zavar.... Szerintem tök mindegy, hogy milyen konzolon van tesztelve egy multiplatform cím... Ráadásul ha a tesztelő pont nem PS3 tulaj, akkor miattad vegyen?
Esetleg add oda nekem a gépedet, és fogok PS3 multiplatform teszteket írni neked :-D Max. bemásolom InGen szövegét annyi javítással, hogy a játékot PS3-on teszteltem. Ok?
40.
40.
Beau
Jó kis teszt lett! A játékról meg annyit, hogy kipróbáltam, de ennyi elég is volt.
39.
39.
Petiop
Hali!

Egy embertől nem várhatjátok el, hogy objektív legyen. Az egyéniség mindenféleképpen tükröződni fog a tesztből. Nyalizást félre téve, nekem tetszenek InGen tesztjei, mert ami sz*r szerintem arra ő is azt mondja, szóval körülbelül egyezik az ízlésünk. A lényeg kár itt fröcsögni, hogy hány pontot kapott (szerintem még sokat is) ez csak egy vélemény!

Ui.: Anno az 576 Konzolban volt egy kis box a teszteknél Martin véleményével. Szerintem itt is jó ötlet volna, hogy egy tesztnél több tesztelő is ír egy pár sor véleményt.
35.
35.
Noeel
#34: ha nincs is leértékelve... ez igencsak kevés ehez a játékhoz...
34.
34.
simon 555
#30: mi van ezen neked leértékelve?
e 7.8 egy teljesen korrekt pontszám és azt jelenti,hogy jó játék lett.Nem lesz maradandó de szórakoztat(már akit).
igen el vagy tévedve ha szerinted az a játék ami nem kap 9-10 pontokat akkor már le van húzva....
ezt már leírtam egy másik tesztnél,hogy mostanság nagyon el vannak tévedve a pontozásnál és manapság azoknak a játékoknak adnak 6-7 pontot amik közepesek,amikor a 6-7 pont még simán A kategóriás játék.5 ponttól kezdődnek a teljesen átlagos,közepes játékok és az alatt vannak a sz*rok.
szóval ne mond azt,hogy a 7.8 pont az lehúzás mert sokkal jobb játékok is kaptak már kisebb pontot.na azokat tényleg le pontozták,de ez nem lett lepontozva.tudod mi lett lepontozva?Az EDGE-nél az inFamous 2.Na az tényleg le lett pontozva.igen a 6 pont még nem jelenti azt,hogy sz*r a játék az én elmondásom szerint de az a játék sokkal jobb 6 pontnál.
32.
32.
NinjaNorb
Bárcsak elkészülne a tényleges első rész folytatása se a guerilla se ez nem jön be:(
31.
31.
l.rics16
9 totál egyetértek veled amikor elkezdtem a játékot és jáccotam vele 15 percig azt igy megáltam és elgondolkoztam mikor van szabadon mászkálás aztán jött egy mentö hely és iet ir hogy 25 százalékig kész a játék én totál leakadtam lehet vannak akiknek nem jön annyira be ez a szabadon mászkálás de egy biztos sokkal több idöre élvezetessé teszi a játékot emléxem még hogy gerilában végigmentem a egész pályán csak hogy felrobantsam vagy szétszedjem a hidakat mert hát az a legbulib rész mint vami régi vadnyugati film,ben amikor felrobantjk a hidat amikor átm,egy a vonat csak hát itt edf emberek mennek át :D
30.
30.
Noeel
háát srácok... neisharagudjatok... így leértékelni valamit... mióta lehet, tolom vele, mert nagyon ellett találva a játék... lehet elhagyta azt hogy kószáljunk szabadon mert nagy a világ ésaz húdejó, és lineáris játékmenet lett belőle... hát én csak néztem nagyot a gamekapocs értékelésén... gyenge grafika? hát papikáim dx11-en fullon azért igencsak lenyűgöz a látvány. a történet is helytálló szerintem.... a dead space 2-höz tudom a legjobban hasonlítani a játékot... azt érdekes módon miértnem értékeltétek ennyire?
29.
29.
ZERO88
Én élveztem végig ezt a játékot amikor halottam hogy nem sandbox , na mondom ez is jó szar lesz:D De nem én kellemeset csalódtam:) És a multi része is egész jó! Én pc-n toltam és már DX11ben is jól van optimalizálva!
28.
28.
Donpedro
OFF: Remélem a BF 3-mat nem konzolon tesztelitek majd (:
27.
27.
Csoola
miért van az, hogy itt elsőként emlegetik a guerillat, mikor az első rész kb 10 éves játék? jaaaa, mert akik emlegetik 10 éve még nem érték fel az egeret meg a monitort :)
amugy nekem ez a játék elég dead space kopinak tünik, szerettem az eddigi szabadságharcos feelinget, de most ez nem gyere be tulzottan...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...