Tegnap és ma sorozat - 2012 február

  • Írta: Daks
  • 2012. február 1.
  • 2012 február, tegnap és ma
A folytatások és feldolgozások korát éljük, a játékvilág aranykorának legnagyobb címei heti rendszerességgel térnek vissza képernyőinkre. Final Fantasy, Soul Calibur, Jagged Alliance, Syndicate. A februári felhozatal ezen becses darabjai kivétel nélkül több évtizedes múltra tekintenek vissza, lássuk hát, hogyan is kezdődött a karrierjük.

Hironobu Sakaguchi legendás játéka, a Final Fantasy, vagy ahogyan hazájában ismerik, a Fainaru Fantajī pontosan 25 évvel ezelőtt jelent meg Nintendo Entertainment System konzolokra. A történet négy hős kalandját dolgozta fel. A Fény Harcosainak küldetése az emberiség megmentése volt, egy tündék, törpék, sellők, sárkányok, és robotok uralta, veszélyekkel teli vidéken kellett helytállniuk, hogy egyesítve a négy alapelemet, a földet, a tüzet, a vizet és a szelet, örökre száműzzék világunkból a sötétség erőit. Felsőnézetes kalandok, sötét barlangok, és legendássá vált, listaválasztós csaták, ez volt a Final Fantasy 1987-ben.

Final Fantasy (1987) - YouTube

A XIII-2 számmal ellátott új rész február 3-án érkezik Playstation 3-ra és Xbox 360-ra, s a 2009-es Final Fantasy XIII-nak szolgál közvetlen folytatásul. A történet három évvel Lightning eltűnését követően kezdődik, Serah Farron és Noel Kreiss ered a nyomába, az előbbi a nyoma veszett hős fiatalabbik lánytestvére, az utóbbi pedig egy misztikus időutazó, ki állítása szerint a jövőből érkezett, egészen pontosan 700 évvel későbbről. A nyomozás kezdetét veszi, a páros pedig hamarosan kénytelen lesz ráébredni, komoly erők munkálkodnak azért, hogy ők most ne járjanak sikerrel.

Final Fantasy XIII-2 (2012) - YouTube

Ahogyan cikkünk előző darabja, úgy a Soul Calibur is a Felkelő Nap országából, Japánból származik. A verekedős játék első része 1998-ban debütált a tokiói játéktermekben, majd rá egy évvel a DreamCast konzolokon, a sorozat gyökere pedig még ennél is régebbre, pontosan 1996-ra nyúlik vissza. Ekkor került ugyanis a boltok polcaira az igazi elődnek tekinthető Soul Edge, mely egy 16. századi, legendás kard történetét meséli el. Az ősi fegyver hatalmáért kilenc harcos szállt ringbe, volt köztük, aki az erőt, a bosszút, vagy a megváltást kereste benne, más viszont sátáni átoknak tartotta még a kard puszta létezését is, s azért érkezett, hogy elpusztítsa azt.

Soul Edge (1996) - YouTube

A Soul Calibur V a Final Fantasy új részéhez hasonlóan szintén Playstation 3-ra, és Xbox 360-ra jelenik meg, még a dátum is azonos, február 3. A harcosok száma az új játékban immáron huszonnégyre nő, a történet főhősét Patroklos, Sophitia fia alakítja, a csaták központi eleme pedig ezúttal is a fegyverhasználat lesz, mindegyik karakterhez tartozik egy különleges szúró-, vagy ütőszerszám, melynek segítségével aztán megindul a csata a győzelemért, s a dicsőségért. A legnagyobb rajongók pedig egy Collector’s Edition kiadással is tiszteleghetnek a sorozat előtt, a könyvszerű dobozba zárt exkluzív változat a játékon kívül egy zenei CD-t, egy gyönyörű albumot, egy making of DVD-t, és két extra karaktert tartalmaz majd.

Soul Calibur V (2012) - YouTube

A két, konzolos cím után végre egy PC-s nagy öreget is köszönthetünk társaságunkban, ez pedig nem más, mint a Jagged Alliance. A körökre osztott taktikai szerepjátékként 1994-ben debütált első rész egy fantázia szülte dél-atlanti szigeten, a Metavirán játszódott, a történet középpontjában pedig két, egymással rivalizáló tudóstársaság állt. A szigeten sok évvel ezelőtt nukleáris kísérleteket végeztek, mely nem várt mellékhatásként gyógyhatással vértezte fel a vidék növényvilágát, a két csapat a sziget két oldalán vert sátrat, az alapanyagokért folytatott háború pedig hamarosan kezdetét is vette. A játék főhőseként a csaták sikerességéért kellett felelnünk, gondoskodva a katonák ellátásáról és bérezéséről, az újoncok kiképzéséről, illetve egyebek mellett a megsérült felszerelések javításáról.

Jagged Alliance (1994) - YouTube

A február 9-re datált Jagged Alliance: Back in Action az 1999-es második rész feldolgozása lesz. Klasszikus, izometrikus perspektíva, átdesignolt kezelőfelület, plan & go játékmenet, RTS elemek, mindez változatlan történet mellett, a háborúnak ezúttal is Arulco ad otthont, ahol egy maroknyi lázadóból verbuvált, szervezetlen, és majdhogynem fegyvertelen kis sereg élére állva kell felvennünk a harcot a helyi diktátor seregeivel. 

Jagged Alliance: Back in Action (2012) - YouTube

Ha a Popolous, a Dungeon Keeper, a Theme Park és a Theme Hospital neveket említjük, akkor az igazi játékveteránok azonnal rávágják, ezek mögött bizony Peter Molyneux áll.  A francia úriember kicsiny cégével, a Bullfroggal kezdte karrierjét, majd az Electronic Arts alelnökéből lett a Lionhead Studios vezetője, és a Microsoft Game Studios kreatív igazgatója, egyik leghíresebb alkotását pedig úgy nevezte, Syndicate. A cyberpunk világban játszótó taktikai akciójáték 1993-ban látott napvilágot, az Ügynökség négy kiborgjának egyikét irányítva pedig küldetésünk volt elpusztítani a rivális cégek robotjait, s fokozatosan megszerezve az egyes kulcsfontosságú városok feletti ellenőrzést, elfoglalni az egész világot.

Syndicate (1993) - YouTube

Míg a felsőnézetes nagy előd a kutatásról, a fejlesztésről, és a területszerző csapatstratégiáról szólt, addig a PC-re, PS3-ra és Xbox 360-ra, február 24-én megjelenő új Syndicate egy FPS lesz. A kalandok 2069-ben kezdődnek, a sötét jövőben összeomlanak a politikai erők uralta államrendszerek, s az uralmat nagytőkés vállalatcsoportok, úgynevezett Szindikátusok veszik át. A civileket a cégek mikrocsipekkel szerelik fel, mellyel gyakorlatilag örökre magukhoz is kötik őket, ez a rivalizálás pedig hamar háborúba fordul át, a megavállalatok egymásnak esnek, a EuroCorp egyik ügynökeként ránk hárul a feladat, hogy szeretett munkaadónknak megszerezzük a győzelmet. Négyjátékos co-op, időlassítás, természetfeletti képességek, ezt nyújtja nekünk az új Syndicate.

Syndicate (2012) - YouTube

Vajon a kreativitás hiányzik a modern játékkészítésből, vagy maguk a vásárlók igénylik a folytatásokat? Ezt a téma sokszor előjött az elmúlt idők során, s ahány kérdés született, annyi választ kaptunk. Vannak fejlesztők, akik egyszerűen a múlt iránti tiszteletből támasztják fel régi játékaikat, mások viszont nem félnek kimondani, a jól bejáratott címek biztos pénzt hoznak a konyhára, a világgazdaság ma nem olyan, hogy újdonságokkal kísérletezzenek. Mi azt gondoljuk, egészen addig nem baj, hogy ennyi régi cím születik újjá, amíg azok jók és élvezetesek tudnak maradni, s nem csak a nevük az, ami eladja őket.

Kapcsolódó cikkek

22.
hl89x9
ezt az Ubisoft is nyilatkozta kb. 2 éve
jobban megéri folytatásokat gyártani és azokkal kísérletezni mint egy új címet marketinggel megismertetni és kiadni
21.
Quent1n
#20: Annyit tudok, hogy 2000-ben lelőttek egy DK3at.

Wikin ez van amit simán el is hiszek: "The innovative nature of the Dungeon Keeper series proved to be incompatible with EA's business model after the company acquired the rights, as the project showed to be a higher risk than EA's other titles that were based on films that were popular at the time. However, like most of the studios EA has bought and closed,[8] EA holds onto the rights to the games but won't continue to develop the franchise." :S
20.
randall13
Egy esetleges DungeonKeeper3-ról nem tudni semmit? Sajnos a kettő már sehogy sem fut többmagos procikon. :(
19.
Quent1n
#18: Csak pici helyesbítés és bocs érte, de a Syndicate sose volt RTS, az egy másik műfaj. :) Syndicate RTT játék volt. Amúgy van benne valamit amit mondasz de félő, hogy ha bejön az FPS akkor inkább azt viszik már tovább. Igazi RTT játék amúgy sincs gyakorlatilag a piacon most egy se mert azért a Shogunt nem nevezném annyira annak :)
18.
LtGlove
#15: Nem is várok olyan élményt tőle, mivel más a stílus. Egyszer a régi Synicate-ből is csinálhatnának egy sequelt, ha már FPS-ben felélesztik a márkát. Ha sikeres lesz, igény lesz a névre és jöhet a RTS.
17.
NoRush
#2: Teljesen egyet értek. A kreativitást illetően pedig nincs olyan, hogy ne lehessen újat kitalálni! Einsteint idézve: "Mindannyian tudjuk, hogy a lehetetlen dolgokat lehetetlen megalkotni, de egyszer mindig jön valaki, aki erről nem tud, és megteremti."
16.
p3ti
Régen még nem volt olyan nagy elvárás , kis cégek is tudtak csinálni remek játékokat ... Nem volt elvárás hogy ha nem HDs a grafika akkor már mehet a rákba , a nagy multik meg akkora marketing hypeal hirdetik a játékokat hogy a kisebb fejlesztőket egyszerűen el tiporják . Nincsen helye a kreativitásnak , lényeg hogy pénz jöjjön ezerrel ... Ezért szorulnak a kis fejlesztők az arcade meg a flesh/indie játékokhoz . Pl. playstation 2re is volt hely fejleszteni , nem hiába jelent meg rá több mint 8000 game világszerte . Az exclusive játékoknak allig van már helye , mert félnek ha nem lesz multi platform akkor nem lesz elég eladás . De szerencsére még találunk manapság 1-2 nagyon jó címet
15.
Ca$h
#2: Minden egyes betűvel egyet értek!!!
A cikk remek, mint mindig!
Sajnos még csak reménykedni se merek benne, hogy a Syndicate akár 5%-ban is olyan élményt fog nyújtani nekünk, mint azt az eredeti tette annak idején!!!
14.
giga321
Jó cikk , gratulálok. Syndicate jó lesz
13.
donkutyafasz
Úgy sajnálom hogy nem voltam ott a videojátékok fénykoránál és elsőkézből tapasztalni a Final Fantasyt, nem pedig csak a szörnyű folytatásokat mint a XIII-t
12.
Trapyd
"A legnagyobb rajongók pedig egy Collector’s Edition kiadással is tiszteleghetnek a sorozat előtt, a könyvszerű dobozba zárt exkluzív változat a játékon kívül egy zenei CD-t, egy gyönyörű albumot, egy making of DVD-t, és két extra karaktert tartalmaz majd."
Úgy tudom a white knite és a dark knight nem játszható karakterek hanem letölthető skinek. Erősítsetek vagy cáfoljatok meg plz.
11.
Raziel88
Mondjuk egy Vagrant Story remake-et szívesen látnék még.
10.
jed
Egy apró helyesbítés a remek cikkhez: Peter Molyneux angol, csak a neve franciás.
9.
Grand Hustle President
Nagyon tetszik az új rovat! Jó volt olvasni!

Aki még nem vitte végig a Final Fantasy XIII-at, az ne olvassa el az első kép alatti bekezdést, mivel erősen spoiler-es!
8.
Kumite
Az FF GBA verziójú első része a jelenleg játszott játékom ;)
7.
hakydakillah
5. pontosan. MGS4-ben is mekkora élmény volt látni pályákat MGS1-ből.
6.
Scoo
"Mi azt gondoljuk, egészen addig nem baj, hogy ennyi régi cím születik újjá, amíg azok jók és élvezetesek tudnak maradni, s nem csak a nevük az, ami eladja őket."
Igazából ez a lényeg.
5.
LtGlove
Ezek a remake-ek azért is jók, mert akik annak idején játszottak az adott címmel (és jó játékok voltak), azok nosztalgiával tekintenek vissza és biztos megfogja a remake, így borítékolható az érdeklődés. A Jagged Alliance és a Syndicate tini korom emlékezetes hónapjait töltötték ki, így csak a név hallatán is kattintgathatnékom támad. Az UFO remake híre is rég használt idegpályákat mozgat meg:) Most már csak a Transport Tycoonból csinálhatna már Chris Sawyer egy igazi remake-et, mert gazdasági szimulátorral Dunát lehet rekeszteni, de nagy része bóvli. Mindig is örültem a kreatív, ötletes, új játékoknak, de egyre nehezebb stílusteremtő produktummal előhozakodni. Egy Dragon Strike-ot is remake-elhetne valaki, mert egy kezemen meg tudnám számolni a "sárkányszimulátorokat".

Azért a remake sem minden, elég ha csak megnézzük szegény Duke Nukem példáját.
4.
grindcore
Én kicsit a másik oldalról közelítenék. Jómagam nagy horrorfilm rajongó vagyok, így természetes, hogy a folytatásoknak is híve vagyok, hiszen azok nélkül nem lenne ennyi kalandja Jasonnek vagy Freddynek. A játékok esetében is szeretem folytatni a történetet, vagy újraérelmezve megint belekerülni abba a világba amit kitaláltak a srácok. Egy Soul Blade szép, de milyen jó látni, hogy csodás grafikával, új karakterekkel küzdhetek a Soul Calibur 5-ben. Vagy ugyanezt tudnám elmondani akár a Doom-ról is, rengetegszer végjátszottam, de milyen jó volt élethűbb grafikával, full 3D-ben is élvezni a Doom 3-at! Inne nézve van létjogosultsága a folytatásoknak, remake-eknek!
3.
Scoo
Tényleg jó cikk lett. Ezek ráadásul csak a most megjelenő címek. De még ezeken kívül is rengeteg játékfeldogozás készül. Elég ha csak az X-Com: UFO-ra gondolunk.
Egyébként ugyanez figyelhető meg Hollywoodban is. Egyre több a remake, előzmény, folytatás. Kisebb a kockázat (nekünk meg kisebb az élmény).
2.
Quent1n
Jó cikk lett grat !

Amúgy meg kreativitás, újítás = pénzügyi kockázat., Remake, reboot, 22. folytatás = tervezhető bevételek minimális kockázat mellett.

Ma sincsenek kevésbé kreatív programozók csak a nagy vállalatok megfojtják a kreativitásukat, cserébe viszont stabil anyagi hátteret biztosítanak nekik. A kreatív újító arcok, meg leszorulnak az indie kategóriába. Kicsit olyan lett ez mint az autóipar. Régen sorra jöttek ki a markáns autók mindegyiknek eltérő vezetési élménye volt a maga kis hibáival. Ma meg tucatszám jönnek a stílustalan szállítójárművek amik átlagban jó minőséget hoznak de kiveszett belőlük az a fajta szerethetőség mint a régi autókból.

Hogy ki mire vágyik? A fiatalok akik a 2005-6 fele kapcsolódtak be a pc játékok világába ők minőségi, precíz, technikailag a végletekig kidolgozott profi termékeket akarnak általában. Akik régebbi motorosok azok meg inkább szerethető, hangulatos játékokat amiket a hibáikkal együtt is lehet szeretni. Nálam ilyen volt mostanában a Saboteur amibe volt bőven hiba de olyan atmoszférája volt, hogy nem tudtam letenni.

Annyira anyagiassá vált ez az ipar, hogy visszafogja a kreativitást. Ezért vágyunk egy Theme Hospital vagy Dungeon Keeper remake-re, mert még csak hasonló játékok sincsenek. Itt ez a Syndicate is.. A régi valami eszméletlen hangulatos volt, erre csinálnak belőle egy FPS-t..

Csak egy pár játék amik nagy űrt hagytak maguk után számomra:

Dungeon Keeper, Theme Hospital, Redneck Rampage, Blood, Deus Ex (a régi) Aquanox, Street Rod, Flashback, Another World, Blackthorne, X-Wing Alliance, Lula, Alone in the Dark, Ecstactica, Dune II, Goblins, és ez csak pár darab.
1.
nagyon jó cikk! és jó látni mi mivé fejllődött.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...