Command & Conquer: Tiberium Alliances bétateszt

  • Írta: Daks
  • 2012. március 15.
  • bétateszt, command & conquer: tiberium alliances, pc
Link másolása
A GDI képviselte nyugat, és a Kane vezette NOD Testvériség elkeseredett harca ezrek vérét ontja ki naponta, a világ romokban, az elsivatagosodott tájon végignézve csak pusztulást, kínt és szenvedést látni. A háborúhoz pedig most egy harmadik fél is csatlakozott, a felkelőket képviselő Forgotten.

Messze még a vég. A világ nagyhatalmai a tibériumtól megrészegülten olyan döntéseket is képesek hozni, mint korábban soha, csatába küldik az embereiket, s hogy onnan hányan térnek vissza, az már többé nem számít. A lényeg csak, hogy ne tegyék üres kézzel. Mocskosabb ez az anyag, mint az olaj, vagy a gyémánt; a háború legfrissebb eseményeibe pedig most mi is beleszólhatunk, a Command & Conquer: Tiberium Alliances csatára hív minket, újfent.


Az Electronic Arts Phenomic Studios által készített folytatás szakít a C&C minden korábbi hagyományával, a játék az ezüst korongról a böngészőnkbe költözött át. A küldetésorientált egyjátékos kampány, és az egymás elleni háborúkat biztosító multiplayer mód összeolvadásával a játék az MMORTS stílus felé vette az irányt, egy maroknyi emberrel kezdünk csak, a lehetőség megadatott, a cél nem kisebb, mint felküzdeni magunkat a világ legnagyobb tábornokai közé.


A böngészős környezet miatt véget értek az egy-két óra alatt teljesíthető csaták, a játékidőt immáron hetekben, hónapokban lehet mérni, s a háború csak akkor ér véget, mikor úgy döntünk, kiszállunk. A játék elején ki kell választani, hogy a két nagy oldal közül melyiket kívánjuk képviselni, a bétában csak a GDI-t van lehetőség kipróbálni, de amúgy is ők a kedvenceink, pár gombnyomás után pedig már kezdődik is a háború. Bázist kell építenünk, harvestereket küldeni nyersanyagért, barakkot, erőműveket, gyárakat felhúzni, majd megkezdeni az egységek gyártását, és végül a hadjáratot.


A Tiberium Alliances két nagy területre helyezi a hangsúlyt, a nyersanyaggal való gazdálkodásra, és a háborúra. A power energiát biztosít, a tibériumot az épületek telepítésére, fejlesztésére és javítására használhatjuk fel, a crystal pedig az egységek gyártására való. Minél több van belőlük, annál többet tudunk költeni, s annál nagyobb lesz a seregünk is, az elkészült épületeket, illetve egységeket pedig fejleszteni is tudjuk, erejük és hatékonyságuk minden körben egyre nagyobb lesz.


Két nézet van. A region view névre keresztelt térképen követhetjük figyelemmel a minket körülvevő világot, a base view pedig egy közelebbi nézet, a legtöbb időt a termelések és fejlesztések folyamatos irányítása miatt itt fogjuk tölteni. Három szinten mehetünk végig. A base zone a központi terület, itt helyezkednek el az épületeink, és itt folyik a nyersanyagtermelés is, míg az ezt követő kettő már háborús zóna. A defense zone képviseli a védelmi vonalat, falakat húzhatunk fel, és ágyúkat, csapdákat telepíthetünk ide ellenségeink távol tartásához, az utolsó, army zone pedig amolyan szárazföldi kikötőként szolgál az egységek számára. A katonáink, járműveink és repülőink itt sorakoznak rendezett formációban, lehet őket javítani, fejleszteni, vagy háborúba küldeni, az újoncok viszont ne aggódjanak, a játék nem dob be senkit a mélyvízbe. A regisztráció után pontosan egy hét áll rendelkezésre kialakítani hadseregünk alapjait, ilyenkor még nem támad ránk senki, s nekünk is csak gép által irányított, kisebb Forgotten táborokat ellen kell harcolnunk. Az egy hét letelte után viszont nincs kegyelem, kezdődnek a PvP csaták, és megindul a területfoglalás!


A játéktér négyzetrácsos alapra épül. 8x8-as alapméretet kapott a base, és a defense zone is, a terület később állítólag növelhető lesz, de a korábbi Command & Conquer részek hatalmas, szabadon bejárható vidékeinek most mindenképp búcsút kell mondanunk. Az új felállás másfajta taktikát igényel, figyelni kell az épületek, és védelmi pontok elhelyezésére, s ezzel együtt a támadásra is, seregünk nem tudja csak úgy ellepni az ellenséges területeket. Vertikálisan támad, lentről felfelé haladva, s nekünk kell meghatároznunk, hogy melyik oszlopban milyen egységek legyenek. A rendszer nem csak szokatlan, de elsőre kifejezetten gyűlölendő is, alapjaiban rengeti meg azt az ideált, ami a stratégiai játékokról él bennünk, ha viszont sikerül elfogadni, s belemélyedni a játékba, akkor rájövünk, annyira nem is szörnyű ez.


Támadni nem tudunk folyamatosan, command point kell hozzá, mely lassan, de biztosan termelődik újra, s a fejlesztés se könnyű, az meg research pointba kerül. A credit a bázisaink közti kereskedelemre és az új egységek gyártási jogának megvásárlására jó, a supply pointot pedig az inventoryban csücsülő különböző kiegészítőkre használhatjuk fel, vehetünk nyersanyagot, command pointot, vagy más dolgot. S noha maga a játék a Free to Play modellt követi, aki megteheti, mégis költekezhet, igazi pénzből. Egyenlegünket VISA és Mastercard kártyával feltöltve tucatnyi előnyhöz juthatunk, vásárolhatunk nyersanyagot, pointokat, fejlesztéseket, és mindent, amit csak akarunk. A türelmetleneknek való ez, egy idővel mi magunk is elő tudunk teremteni mindent, két-három, vagy ötezer forint viszont több heti komoly munkát spórol nekünk, később pedig lehet, hogy egyenesen a végzettől ment meg.


HTML5 technológiára épül a játék, komoly erőforrásokat eszik, de hacsak nincs tényleg nagyon gyenge gépünk, akkor ebből csak annyit fogunk észrevenni, hogy pörög a processzor ventillátora folyamatosan, a lábunkat pedig égeti a laptop alja. Sajnos ezzel együtt a látvány se valami jó, a játéktér kicsi és unalmas, a sivatag bizony nem sok izgalmat kínál az érzékszervek számára, ráadásul a rengeteg ablaknak köszönhetően úgy érezzük, teljesen be vagyunk zárva. A monitoron belül van egy kerete magának a böngészőnek, aztán azon belül ott van a region view, melyre amolyan popupként nyílik rá a base view, tiszta Inception az egész, az ott előhívott lehetőségek pedig újabb ablakokat nyitnak meg, a végén gyufásdoboz méretű felületeken kell kattintgatnunk.


Érdekes játék. A sorozat korábbi részeire a Command & Conquer: Tiberium Alliances még csak nem is hasonlít, új feladatokban, és új környezetben kell helyt állnunk benne, melyet nem biztos, hogy mindenki szeretni fog, messze van ez már a jó öreg, taktikai stratégiáktól. Ha azonban belevetjük magunkat a feladatokba, s naponta egyengetjük bázisunk sorsát, akkor a játék szépen lassan a szívünkhöz fog nőni, a Frostbite 2 motor hajtotta, Bioware-féle Generals 2 csak jövő karácsonykor érkezik, addig jó ez is. Pláne, hogy ingyen van.

14.
14.
KoDan
Ki kel fejleszteni az MCV-t ami több milla research poinban van.
13.
13.
KoDan
Sajna csak az elsőben tudok.
12.
12.
geriking
hali tudnátok nekem segiteni ezzel a játékkal játszok de nem tudok tovább fejlődni!
Command & Conquer: Tiberium Alliances
feladatok:
1.found your second base
2:research support weapons
3:defeat a forgotten base

ezeknél nem tudom mit és hogy kellene csinálni ha segitenétek azt megköszönném!!
Köszy előre is!!!
11.
11.
Szudzsio
#2: Hát akkor gyorsan indítsd el a Starcraft 2őt, Reconing ot, Call of Duty összes részét, Darkness 2 őt, The Elder Scrolls Skyrim TRINE 2 (igen hatalmas betűkkel) Portal 2 és még én is sorolhatnám..
Az hogy felsorolsz pár hulladékot és szűk látókörű vagy az a te hibád :) De hogy nincsenek jó játékok azt ne mond! 2012 ig rengeteg jó játék jelent meg :)

ennyi :)
10.
10.
Paraszgyerek
Odáig olvastam, hogy pénzért vehetünk extrákat.
Nem a cikk hibája, lehet hogy én vagyok régimódi - hogy nézne mondjuk ki a sakk, ha a plusz pénzért még egy vezért lehetne venni...?
8.
8.
Lorthirash
#7: szerintem a ra3 az elég gáz lett én mai napig jobbszeretem a ra2
7.
7.
alexcargooo
#6: cnc 3-mal aztán a 4-el játszál azután látod hogy mennyit romlott
6.
6.
szcsaba1994
#5: Életem egyik első játéka volt a Red Alert 2, legalább 15x végigvittem. de a RE3 is testszett, mert végre lett értelme a tengeri harcmodornak is.
---SPOLER--
#2: A Mass Effect 3 nekem nagyon tetszik. A lezárás meg személyes dolog, hogy kinek tetszik. Azért 2 nép kiirtása közül választanin nem sok játékban kellett eddig.
---/SPOILER---

Biztos teszek ezzel is egy próbát, mert még "sima" C&C játékkal nem játszottam csak a RA és a Generals részekkel.
5.
5.
wolfwarrior
#4: Igen de egy rajongónak mint én másra számítottam és így már hiányzott egy jó pár dolog és így már nem emlékeztettet arra amivel kis koromban játszottam.Nem azt mondom, hogy mások nem élvezhetik ez inkább csak az én véleményem amit általában le is lehet szarni.
4.
4.
Cooper911
#3: Szerintem teljesen jó volt a RA3. Nekem bejött, hogy nem egy Redalert 2-t kaptunk új grafikával. Csak az nem tetszik, hogy a kiegészitőben nincs multi :(
3.
3.
wolfwarrior
#2: és a Red Alert 3 teljes csalódás mintha nem is az elöző folytatása lenne.
2.
2.
Úgy látszik 2006 körüli idő óta divat a játék sorozatok elrontása :(
1. Unreal Tournament 3: Hát...több rész ez miatt szerintem már nem lesz.
2.Mass Effect: Lassan kiszedik az RPG-t majd egy hulladék lezárás.
3.C&C4 Tiberian Twillight: A GDI-t egy hét alatt végigvittem, de a NOD-ra már nem volt kedved.
4.Spore: A hentelős DarkSpore ötlete tetszett, de a nép szerint ez megölte a Spore-t.
5.Sims: Nekem nincs bajom a sorozattal, de hogy az 1-ben a 2-ben és a 3-ban majdnem ugyanazokat a kiegeket kapjuk más címmel...Igaz, hogy több tartalmilag, de ennek már nagyon "pénzt akarunk" szaga van.
És még sorolhatnám.
Hát itt tartunk...2012 nem a világ, hanem a játéksorozatok csúfos vége :/
De ez csak magán vélemény.
1.
1.
alexcargooo
a CnC 3 után egyre csak romlott a tiberiumhoz tartozó történet,remélem tovább nem süllyed...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...