The War Z bétateszt

  • Írta: zoenn
  • 2012. november 19.
  • bétateszt, pc, the war z
Link másolása
Zihálva futottam le a domboldalon az ütött-kopott benzinkútig. Egy rozsdás furgon oldalában találtam menedéket. Üldözőim módszeresen kerítettek be. Egyetlen elemlámpa volt nálam – vártam, hogy valaki mögém lopózik, és tarkón lő. De nem: az összeszokott galeri fittyet hányt rám, elvégre egy tucatnyi, csoszogó élőholt elvonta a figyelmüket.

A Hammerpoint Interactive tudja, mikor kell dobbantani a világ első zombis MMO-jával. A TV-ből zuhog felénk a The Walking Dead trancsírparádéja hétről-hétre, míg a Day Z nevű rivális az ArmA 2 hadszíntereit alakította át posztapokaliptikus rémálommá. Senki nem másol senkit – elvégre két konkurens húsfeldolgozó üzem is gyárthat párizsit, mégsem mennek ölre egymással. A The War Z csontig hatoló hitelességet kínál: Colorado hegyekkel és erdőkkel teli vidékén a túlélők megpróbálnak életben maradni. Nincs emberség, a gyenge meghal – egy palack vízért könnyen elvehetik az életed. A farkastörvényekkel már a játék zárt bétatesztjében tízpercnyi kóborlás után megismerkedtünk. Hozzáférésünket a fejlesztők biztosították számunkra – köszönjük nekik, hogy feltűnően sokszor szembesültünk a saját halálunkkal, többször, mint a kellett volna. Pedig kitartóak voltunk és leleményesek – már egy szögekkel kivert baseballütő is észbontó diadalüvöltés csikart ki belőlünk.


A karaktergenerálás egyszerű: kiválasztjuk a pár elérhető arc közül a legszimpatikusabbat. Majd szépen felöltöztetjük szedett-vedett gúnyákba: szakadt farmerbe, divatja múlt kockásingbe, netán izzadtság- és olajfoltos sapkába – olyanba, amit a kamionsofőrök hordanak a hülye amcsi filmekben. Zsákunkban egyetlen elemlámpa kapott helyett, némi víz és energiaszelet. Mintha a főmenüben szóló sejtelmes dallamok is a mi szerencsétlenségünkön röhögnének. Kezdetben semmi olyan fegyver nincs nálunk, amivel talán életben tudnák maradni huzamosabb ideig. Ennyi erővel akár mezítelenre is vetkőzhetnénk – az őrülteket talán nem lövik le. A hosszúra nyúlt töltési idő után a térkép egyik véletlenszerűen kiválasztott pontján találjuk magunkat. Éjszaka van, sehol egy lélek. Csak a bagoly huhog egy közeli fa ágán. Teszünk pár bizonytalan lépést. A szél felerősödik. Bekapcsoljuk a lámpánkat, hogy nehogy felbukjunk az egyik buckán. Nem kellett volna, a fény nem a barátunk. A közelben fenyegető árnyékok suhannak. Úgy döfődik belénk a felismerés, mint egy rozsdás kés pengéje. Valaki pont arra vár, hogy lelepleződjünk. Néhány elsuhanó golyó, majd egy pár, ami célba talál. Holtan esünk össze. Ahogy a kamera madártávlatból követ bennünket látjuk, hogy egy rejtélyes alak módszeresen kizsebeli tetemünket. Nem sok mindenre megy az értékeinkkel, de ez minket nem vigasztal.


A The War Z-ben a legnagyobb veszélyt a rivális játékosok jelentik, nem pedig az élőholtak. A világ pusztulása mögött mindenkiből előjönnek a lappangó vad és ősi ösztönök. Ha csak szimpla zombigyilkolásra vágysz, csalódni fogsz. Ha nem megfontoltan haladsz előre, még az első napot sem éled túl. Nem lapulhatsz folyton a három biztonságos zóna egyikén, enned és innod kell az életben maradásért. A kisebb-nagyobb településeket felkeresve guberálnunk kell napi betevőért. Hiába hemzsegnek a járkáló holtak a néhai kempingeknél, vállalnunk kell a kockázatot: az épületekbe beosonva, a kukákat feltúrva minden követ megmozgatunk. Lopakodjunk, s ha kell, rohanjunk. S amilyen gyorsan jöttünk, úgy is távozzunk. Csak akkor csapjuk le a holtakat, ha már tényleg az utunkat keresztezik, s reménykedjünk abban, hogy a hiénamódra támadó többi játékos nem tör az életünkre.


Sajnos ritkább az az eset, hogy a többi éhenkórásszal való találkozás békésnek bizonyul. Még bennem is felmerült néhányszor, hogy a könnyebb utat választom, és agyonverem a mit sem sejtő embertársamat. Szerencsére a terep elég nagy ahhoz, hogy soha ne legyen tömegtumultus. Egy szerveren kb. harmincan lehetnek egyszerre, s csupán nagy szerencse kell ahhoz, hogy néhányuk bizalmát elnyerjük és közösen próbáljunk meg boldogulni. Ugyan a menüben intézhetünk egy felhívást a többiekhez, de ezzel azt kockáztatjuk, hogy eláruljuk hollétünket. Érdemes tehát a fórumokat böngészve, megbízható társakat szerezni magunk mellé. Colorado vidéke mindent megad számunkra, s kellően változatos. A völgyekben tisztavizű patakok csobognak, az erdőkben fafeldolgozó üzemeket találunk. Az országutakat falvak és benzinkutak szegélyezik. Az egykor sűrűn lakott részeket a kezdőknek jobb elkerülni, hiszen itt kóricál a legtöbb zombi, de egyben itt jó eséllyel zsákmányt is szerezhetünk.


A játék minden pillanata feszültséggel teli. Egy percre sem lankadhat a figyelmünk. Folyamatosan pásztázunk kell a környezetet, hiszen a legtöbb halál gyermeki naivitásunkból fakad. Hiába akarunk csapatot toborozni magunk mellé, barátian közeledni a többi játékos felé, sokszor nem kérnek belőlünk. Pedig még egy tisztelettudó üdvözlést is kiáltottam feléjük – a vége az lett, hogy karakterem idő előtt elpatkolt. A The War Z brutális játék, talán a legkegyetlenebb MMO, amivel valaha is találkoztunk. Az emberi gyarlóság és esendőség minden apró esszenciája benne van. Nosza, gyere és csatlakozz, s megtudod mi vár rád, ha tényleg eljön a világvége. A produktum a legtöbb esetben szimpla deathmatchre emlékeztet. Küldetés még nem sok akad, elsősorban a világ ellen küzdünk. Már azért is tapasztalati pont jár, ha életben maradunk napról napra. A program számon tartja, hogy hány zombival és hány játékossal végeztünk, s ily módon a jellemünket is meghatározza. A naturalok nem bántják fajtársaikat, így nem árt tudakozódni jó előre, hogy kikkel vagyunk egy szerverre zárva.


A biztonságos zónákból hármat találunk a térképen, itt nem használhatunk fegyvereket, és itt férhetünk hozzá a globális eszköztárhoz, ahol tárolhatjuk, illetve megoszthatjuk másokkal a megszerzett javakat. A vadonban persze az erősebb győz, de soha ne adjuk fel a reményt, hogy barátokra lelünk. Ha egy maroknyi társaság összejön, máris jobb eséllyel indulunk neki a következő napnak. A többiek bármikor becsatlakozhatnak mellénk a későbbiekben. Az egyedüli játéknak is megvan a varázsa: a folyamatos szorongás, a hasalás és a kivárás. Ha felmérjük a kívánt célterületet, mérlegelünk és taktikázunk. Érdemes csendben lopakodva megközelíteni a zombik által uralt helyszíneket, s bár a The War Z alapvetően nem egy sunnyogós játék, a legtöbbször ez a módszer vezet sikerre.


A HUD-on láthatjuk, hogy mennyire vagyunk kimerültek és az adott pillanatban mekkora zajt csapunk. Futhatunk, sétálhatunk, térdre ereszkedhetünk és hasalhatunk is, ahogy a nagykönyvben megvan írva. A sprintelléssel hamar kifulladunk, ami nem mindig kifizetődő, főleg, ha a holtak ott loholnak a nyomunkban. Ugye nem kell ecsetelnünk, hogy milyen kínos helyzet az, ha még a suhintásra sincs elég erőnk. A türelmetlenek persze futva haladhatnak előre, de a játék egyik leggyakoribb halálesete a türelmetlenségből fakad. Egy óra unalmas malmozás vár ránk a főmenüben, ugyanis ennyi a respawn ideje. A harc viszont nem mutat túl a hasonszőrű shootereken: a nálunk lévő közelharci eszközökkel egy-két zombit könnyedén leteríthetünk, ha jól helyezkedünk. A csapások animációja jelenleg kritikán aluli, de legalább jól működik. Ha nagy nehezen szerzünk egy alap lőfegyvert, célra tarthatunk és durrogtathatunk, de a lőszer mennyisége igencsak limitált, s nem tudjuk kiélvezni rendesen. Hosszú szívássorozat után már félni fogják a nevünket, elvégre minden földi jóval el leszünk látva. Az igazán durva mordályok különösen ritkák a játékban – ha valaki ilyet birtokol, általános tiszteletnek örvend, másrészt egyfolytában retteghet, hogy mikor veszik el tőle. A fegyverhangok iszonyatos robajjal szólak, de a visszarúgásuk nem a legjobb – ne feledkezzünk meg arról, hogy még tengernyi utómunka vár a The War Z-re.


Tanácsok a leendő játékosoknak? Elsőként kössük fel azt a bizonyos alsóneműt, mivel a hangulat kellően nyomasztó és a folyamatos veszélyérzet gyorsan felőrli a puncilelkületű ifjoncok idegeit. Másrészt az idő múlásával éhesek és szomjasak leszünk (az életerőnk folyamatosan csökken), szóval mindenképpen meg kell látogatunk a kihalt raktárakat és elhagyatott lakásokat, ahol a valóságban is találnák hasonló, hátrahagyott ellátmányt – igaz, hatalmas kockázatot vállalva. Maradhatunk persze a biztonságosnak vélt vadonban is – várva arra, hogy a sült galamb a szánkba repüljön – ám akkor hamar dehidratálódunk és fűbe harapunk. A grafikai maximális beállításokon egészen pofás, ám jelenlegi formájában még optimalizálatlan. Rengeteg a bug, a kliens többször kidobál. A karakterek könnyen beszorulhatnak a tereptárgyakba, a zombik mozgása pedig egy tíz évvel korábbi játékban is kínos lenne.


A The War Z kisujjból hozza azt az élményt, amely sok más zombis címnek nem sikerült. Kötődünk a karakterünkhöz és számos kudarc után tudunk örülni az apró sikereknek: egy élelmiszerdoboz felfedezésének, egy rozsdás pisztolynak és annak, hogy ma sem tudtak lelőni. Az agyadon egyre inkább átveszik az uralmat az állatias ösztönök: a harácsolás és az óvatosság. Az igazi mélység még hiányzik a játékból: felhasználók által létrehozott küldetések is lesznek, illetve várjuk az NPC-k által adott összetettebb missziókat is – igazi, kidolgozott történettel. Ha imádod a The Walking Dead húsba maró drámaiságát, s ha egy kihívásokkal teli zombis címet keresel, a The War Z garantáltan hosszú hónapokig le fog kötni. Havidíj nincs, elég egyszer megvásárolni az MMO-t a háromféle elérhető csomag egyikét választva (a legolcsóbb 24,99 dollár), s máris belecsöppenhetsz ebbe a marasztaló és fájóan autentikus világba. A kimunkált végleges változatról mindenképpen értekezünk majd.

Kapcsolódó cikk

30.
30.
LeonidassHUN
29.
29.
CreateeX
#28: jaja, hát remélem. De azt a fránya kulcsot nemtudom megszerezni. Még anno amikor a GW2 volt bétája árra tudtam szerezni a Gamestar-tol, de érre nagyon nehéz :/
28.
28.
Krumpli
#27: Az én gépem is kb ilyen szinten van, talán a videókártyád kicsit jobb, szerintem elfut, de biztos ami biztos szerezz be valahonnan egy látogató kódot ahol kipróbálhatod :)
27.
27.
CreateeX
#26: AMD 2x2,7GhZ, 2gb Ram és Ati 3870 512mb. Ezen szerinted elfut ?
26.
26.
Krumpli
#25: Ne riasszon el a gépigény, egyáltalán nem annyira vészes mint amit írnak, nekem is a követelmények alatt van egy kevéssel, és mégis simán elfut :)
25.
25.
CreateeX
#22: Nekem nagyon kéne, és hogy mér? Lényeg azért, mert elég régóta várok már ilyen játékra, talán már a GTA :SA óta, ott is mindíg használtam cheateket ( nemfoglak itt most untatni vele h milyeneket :D ) lényeg hogy már ottis a tűlélés volt :D Csak a gépigénye riaszt el a vásárlástól. Na kb. ennyi :D előre is köszi :D
24.
24.
br1Koo
Érdekesnek tűnik, már a videó alapján jó kis hangulata van. Ha vannak benne fasza cuccok, amikért érdekes kutakodni akkor megér egy próbát ez a játék. Amúgy jól látom, hogy ez source engine, vagy tévedek?
23.
23.
nosocsi
#22: nekem küldhetel, mer kő. kösz
22.
22.
Lauditore
Nem azért kedves kommentelők de játszottatok vele egyáltalán? Mert én az alfa kijövetele óta minden nap, és erősen ajánlom mindenkinek! Hogy DayZ lopat-e?...Hát nemtudom hogy tudnám elmagyarázni a különbséget de tudjátok mit? Nagyon jó fej leszek és KIADOK(!!) 3 AZAZ HÁROM 48ÓRÁS kódot amivel kipróbálhatjátok. Mellékeljétek, hogy miért kéritek és kisorsolom őket!
21.
21.
markoci555
20.
20.
Dreadlox
http://thewarz.com/ akik azt hiszik ez béta!
18.
18.
bodortamas1
Milyen bétateszt??? A játék még alpha verzióban van.
17.
17.
Krumpli
Én megvettem az alap csomagot még kb 2 hete, és egyáltalán nem bántam meg, azóta amikor tehetem ezzel játszok. A hangulat, a küzdés egész játék alatt, és most itt nem csak a zombikra gondolok, sokkal nagyobb veszélyt jelentenek a játékosok meg az hogy ételt meg italt találj. A legnagyobb pluszt szerintem a kalandok adják, amiket itt nem lehet leírni, azokat átélni kell. Úgyhogy én csak bátorítanék mindenkit hogy megvegye, és bár Alpha státuszban van, már most is nagyon hangulatos és ez csak jobb lesz!
16.
16.
aron_m
Egyesek itt úgy viselkednek mintha ezt a játékot kötelező lenne megvenni alpha fázisban!
Ti komolyan ennyire buták vagytok? Megnézel róla pár videót, elolvasol pár cikket aztán eldöntöd hogy érdekel e annyira hogy már most megvedd.
A másik meg hogy a másolás és utánzás korszakát éljük, szóval akik ezen siránkoznak jobb ha megszokják az ilyesmit, mert még sokszor kell telesírniuk esténként a kispárnájukat :) Ja az 5ös hozzászólónak: Fiú, vizsgáltasd ki magad! És kezdj el gyógyszert szedni mielőtt kárt teszel magadban! :D
15.
15.
Giggsy
#13: nekem a CS totál kimaradt, ezért azt hittem, hogy ugyanúgy MMOFPS, mint az America's Army, AVA, vagy Combat Arms. Azt viszont továbbra sem értem, hogy az MMO-t miért azonosítják sokan azzal, hogy feltétlen százak játszanak egy azonos játéktéren belül.

#11: "which is capable" Ez magyarra fordítva azt jelenti, hogy képes rá, és nem azt, hogy kötelező jelleggel ki is van használva ez a lehetőség. Te is képes vagy pl oldalba vizelni egy villanyórát, de ez nem jelenti azt, hogy ezt meg is tennéd. Keress rá az MMOFPS kifejezésre a neten, egyetlen olyan találat sem lesz, ahol egyszerre egy játéktéren százan játszhatnak.
13.
13.
Dreadlox
#9: tévedsz, nem MMOFPS a CS:D simán egy Fps ami Multira kihegyezett, mivel a cod sem mmofps. De biohazardnak sincs igaza, rengetek olyan mmo játék van ami több chanelen keresztük közvetít(ezáltal ne mterhelődik le a szerver) illetve lobbyrendszerű. Nem csak az tesz valamit mmová hogy több száz játékos egy helyen játszik, hanem az hogy 1 main szerveren játszik 100-200 ember.
12.
12.
slawter
#9: A CS botokkal is jászható, lanban is, ráadásul a CZ küldetéseket tartalmaz. Az onlnie játék csak egy opció. Internetkapcsolat sem szükséges a futtatásához. Egyszóval nem MMOFPS.
11.
11.
Raam989
#9: "A massively multiplayer online game (also called MMO and MMOG) is a multiplayer video game which is capable of supporting hundreds or thousands of players simultaneously. By necessity, they are played on the Internet, and feature at least one persistent world."
( http://en.wikipedia.org/wiki/Massively_multiplayer_online_game )
9.
9.
Giggsy
#8: Tudod te mit jelent az az MMO? Semmi köze az egy szerveren szereplő játékosok számához. Az MMO azt jelenti, hogy kizárólag online játszható multiplayerben. Ha az 4 játékost takar, akkor 4 játékost, ha 128-at, akkor 128-at. És bizony a CS az MMOFPS, mert a legjobb tudomásom szerint nincs neki egyjátékos módja.
Csak tudnám melyik volt az az állat, amelyik először kitalálta, hogy ha valamit nem legalább 60-an játszanak egyszerre, akkor nem is MMO...
8.
8.
biohazard rex
#6: Nem kerülte el a figyelmem, de az általad kiemelt részletben, arról van szó, hogy ez a játék nem copy, márpedig de! A War Z egy szaros copy. Tök mind1 mit ír a teszt...
Még csak MMO-nak sem nevezném, komolyan 30 ember egy szerveren? Akkor most hívjam a Counter strike-ot MMOFPS-nek, mert vannak 32+ slotos szerverek?
7.
7.
sebtapasz
amúgy ha jól emlékszem azt mondták, hogy csak az alapjátékot kell kifizetni, az utánna megjelenő frissítések dlc stb, ingyenes...persze lehet hogy azért majd mégiscsak elkérnek érte egy "csekély" összeget...tehát én nem védeni akarom a játékot, de miért kell egyből lehúzni, mikor még meg sem jelent????
6.
6.
sebtapasz
#3: "míg a Day Z nevű rivális az ArmA 2 hadszíntereit alakította át posztapokaliptikus rémálommá. Senki nem másol senkit – elvégre két konkurens húsfeldolgozó üzem is gyárthat párizsit, mégsem mennek ölre egymással. " Ha nem a teszt második mondata lenne, talán elhinném, hogy elkerülte a figyelmeteket...
4.
4.
sleki666
Nekem ez totál Dead Island, már ami a képi világot illeti. Beleértve punkfrizurás karakter (Leon), betűtípusok a menüben, homokos tengerpart.
Ez nem gáz a DI is nagy kedvencem volt, csak ez ugrott be először.
3.
3.
biohazard rex
Valószínűsíthető, hogy kedves tesztelőnk nem próbálta a DayZ-t, mert akkor tudná, hogy ez a játék bizony egy az egyben ugyan az, még eredeti nevet sem tudtak kitalálni, The War Z pff most komolyan... Csak sokkal büdzsébb, bugosabb és Drágább :P
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...