Deadfall Adventures teszt

  • Írta: fojesz
  • 2013. november 28.
  • deadfall adventures, pc, teszt
Link másolása
Nem sikerült jól a múlt hetem. Lázasan feküdtem otthon, ráadásul a Deadfall Adventurest is sikerült kifogni tesztelésre - és ami még durvább, utóbbi volt a rosszabb.

Lehet tapsolni, a játékipar tényleg utolérte Hollywoodot, legalábbis ami a marketinggépezetet illeti, egészen biztosan. Egy-két kiadó mesteri szinten űzi az ipart, dollárszázmilliókat költenek a soron következő üdvöske promózására, de most már a kisebb szereplők között is akad néhány rafináltabb, ami még egy nagy rakás hulladékról is el tudja hitetni a közönséggel, hogy abból bármi jó kisülhet. Bár nem tudom, mit hittem, a Deadfall Adventures és a kiadója alaposan félrevezetett: természetesen meg sem fordult a fejemben, hogy ez lehet a búcsúzó konzolgeneráció egyik utolsó nagy dobása, de néhány óra erejéig kellemes kikapcsolódást nyújtó anyagnak tűnt az előzetesek alapján. Ehhez képest vért izzadva, rémálmoktól gyötörve játszottam végig, és minden egyes indításkor cifrákat káromkodva kívántam szépeket a fejlesztőknek, amiért újabb órákat vesznek el az életemből.

Pedig nem indult rosszul a dolog, ha meg tudott fogni az Indiana Jones- vagy éppen az Uncharted-sorozat hangulata, nem tartom kizártnak, hogy hozzám hasonlóan te is lelkes voltál eleinte. A Painkiller: Hell & Damnationt tető alá hozó The Farm 51 ugyan még messze van attól, hogy bevonuljon a játékfejlesztők dicsőségcsarnokába, de a tisztességes iparosmunkát - főleg a lengyel csapatokat ismerve - kinézi belőlük az ember, így abban is reménykedhettünk, hogy a legendákkal és nácikkal dúsított kalandoros témából is ki tudnak hozni valami vállalhatót. Persze, ha már megnézted a játékra adott pontszámot, valószínűleg nem leplek meg vele, hogy a Deadfall Adventures az Indiana Jones-mozik helyett inkább hajaz valami B-kategóriás kalandfilmre, ami jobb híján, az RTL Klubon mutatkozhatna be a Szulejmán évadzáró epizódja után.

A játék története szerint 1938-ban járunk, főhősünk James Lee Quatermain, aki szakmáját tekintve kalandor, nem mellesleg pedig ő a híres Allan Quatermain dédunokája. Egyszerű melónak indul, mikor egy amerikai ügynök, Jennifer Goodwin kérésére Egyiptomba utazik, hogy megszerezzen egy ősi relikviát, a történet viszont akkor vesz váratlan (?) fordulatot, mikor keresztezik a náci Ahnenerbe útját. Ezen ponton a pedig kezdetét veszi a Kaland, az egyiptomi sivatag után az Északi-sark felé vesszük az irányt, hogy aztán dél-amerikai dzsungelek mélyén kutassunk Atlantisz Szíve után. Utunk során számos legendát hallunk majd, romos, ősi templomok mélyén bogarak és csontvázak között kerülgetjük a halálos csapdákat, és ha a németekkel futott versenyben is jól állunk, még mindig ott vannak a fejtörők, amiket meg kell oldanunk, hogy az áhított kincs ne kerülhessen rossz kezekbe.

Nagyjából ez a koncepció az, ami miatt a Deadfall Adventures ígéretesnek tűnt, és talán ez az egyetlen pozitívum is benne. Bár nem állítom, hogy a megközelítés túlzottan eredeti lenne, sőt úgy általában, nehéz klisémentesen tálalni ezt a témát, de talán pont az Uncharted a bizonyíték rá, hogy lehet még frisset mutatni belőle. Nos, a Deadfall Adventures nem a szabályerősítő kivétel, a kivitelezés ugyanis bőven hagy kívánnivalót maga után. Ha szemet is hunyunk afelett, hogy a történet olyan, amilyen (elárulhatom, meglepő fordulatok nincsenek benne, sőt még csak nem is különösebben izgalmas), a karakterektől és a szinkronjuktól biztosan a hideg futkos majd a hátadon. A főhőssel képtelenség azonosulni, James - bár a harmincas évek végén járunk - úgy dobálózik az egysorosokkal, mint a modern akciófilmek hősei, Jennifer végtelenül arrogáns, ráadásul mindig meg kell menteni, a játék főgonoszát alakító és egyébként rendkívül idegesítő akcentussal beszélő német pedig annyira gonosz, hogy még a nácikat is elárulja, hogy utána összeálljon az oroszokkal, meg az arabokkal. A helyszínek a legkevésbé sem változatosak, a játék harmadánál a sivatagos pályákat felváltják a sarkvidékiek, később pedig jönnek a dzsungelesek - látszólag az az egyedüli összefüggés közöttük, hogy mindenhol vannak múmiák.

És ha már itt tartunk, akkor már ássunk a játékmenet mélyére: a Deadfall Adventures alapvetően egy FPS, amit a fejlesztők a felfedezés és a kincskeresés élményével, illetve a fejtörőkkel szerettek volna feldobni. A probléma, hogy a kettő együtt itt egyáltalán nem működik, olyan érzésem volt játék közben, mintha a fejlesztők erőszakosan szerették volna lassítani a játékmenetet, a fejtörőkkel azt a hatást akarták elérni, hogy ne egy hétvégi hentesfesztiválon érezzük magunkat. Ehhez képest sikerült megragadni a vállalhatatlan középúton: a játék, mint FPS, egyáltalán nem jó, bár annak akar látszani, nem elég intenzív, nincs dinamikája, amin a megvalósítás sem segít. A Deadfall Adventures jóformán minden fontosabb játéktechnikai hibát elkövet, a szkriptelt jelenetek nem érdekesek, emiatt - a más játékoknál pont ezért megtűrt - linearitás is zavaróvá válik, az előttünk kijelölt folyosó szélén láthatatlan falakba ütközünk, és így tovább. A fegyverek nincsenek jól belőve, egy-egy mezei katonába néha a fél tárat bele kell ereszteni, hogy megfeküdjön végre, a mesterséges intelligencia semmi eget rengetőt nem produkál. A játék tetemes részében egyébként két típusú ellenfél tűnik fel, a katonák váltják egymást a múmiákkal, akiket viszont csak úgy tudunk legyőzni, hogy zseblámpával megpörköljük őket. Ez egy idő után pont annyira unalmas lesz, mint amennyire annak tűnik.

A fejtörőkből és a kincskeresésből ugyanúgy hiányzik a kraft, mint az akciórészekből. Bár a játék mindig felajánlja, hogy súgóként elővegyük hősünk dédnagyapjának jegyzetfüzetét, a feladatok többségének megoldása vagy magától értetődő, vagy inkább találgatást követel meg a játékostól. Néhány kivételt leszámítva ötlettelen mind, nyomj meg egy gombot, húzz meg egy kart, találd el a megfelelő sorrendet, világíts meg valamit a zseblámpáddal, és mehetsz tovább. Néha az ügyességedre is szükség lesz, de azt gondolom, FPS-be platformjeleneteket tenni legalább akkora szemétség, mint valakit vakon fekvő gereblyére sétáltatni. A kincskeresés közben a pályán szétszórt relikviákat kell összegyűjtened, némelyik egyszerűbben, némelyik nehezebben megközelíthető, ha közel vannak, az iránytűnk viszonylag furcsán jelzi őket. Ezekből fejleszthetjük a képességeinket, a rendelkezésre álló választék viszont borzasztó egyszerű, ráadásul nem is ad hozzá semmi pluszt a játékmenethez.

Az egész koktél borzasztó lélekölő, sótlan és még csak minimálisan sem szórakoztat. Bár a koncepció bőven megengedné, a játék egy percre sem tud magával ragadni, hiába tűnik fel a távolban egy piramis vagy egy sarkvidéki kutatóbázis, ha tudod, hogy a fejlesztők rövidesen úgyis beterelnek egy dungeonbe múmiára lövöldözni. A monotonitás és a repetitív játékmenet miatt nem lepődnék meg, ha a játékosok többsége nem várná meg az amúgy korrekt hosszúságú kampány végét, azon pedig főleg nem, ha még a multiplayer kipróbálása előtt letörölné a játékot. A Deadfall Adventuresben egyébként kétfajta többjátékos mód kapott helyet: az egyik egy kasztalapú, kompetitív móka, a másik pedig a teljesen megszokott hordamód adaptált változata.

Bár az igaz, hogy a játék alatt futó harmadik generációs Unreal Engine már a pályafutása végén jár, egyik-másik fejlesztő látványos dolgokat képes művelni vele még mindig. Valószínűleg kitaláltátok: a The Farm 51 nincs köztük. Játék közben végig olyan érzésem volt, hogy a motor fapados, “stock” változatával van dolgom: a környezet ingerszegény, hiába rajzolták körém - egyébként egész szépen - a dzsungel növényzetét, én végig egy csövet láttam magam előtt bokrokkal, és az effektek is gyengék, amelyek végső soron a hangulatkeltési próbálkozásokat már csírájukban elfojtják. Az animációk pedig rátesznek minderre egy lapáttal, igaz, a főszereplők megítélésén valószínűleg az sem segített volna, ha nem olyan tempóban mozognak, mint egy befüvezett lajhár.

Lehet, olyan érzésed van, hogy végre kapsz valami Uncharted-szerűt PC-re és Xbox 360-ra, ne dőlj be: a Deadfall Adventures egy forintot nem ér. Ez a játék a szó szoros értelmében felesleges, hígítja a játékfelhozatalt, elvonja más címek elől a figyelmet, sőt még a boltok polcain is alaptalanul foglalja a helyet. Semmi szórakoztató nincsen benne, FPS-ként nem működik, a fejtörők sokszor teljesen érdektelenek, a játékmenet két alappillérét pedig végképp nem sikerült összehangolni. Kár az ötletért!

A Deadfall Adventurest az ASUS ROG Tytan CG8580 gamer konfigurációján teszteltük, melyet az ASUS Magyarország biztosított számunkra. 

25.
25.
Danzig777
1. Ez fapados látvány? Menj te a francba.
2. Lineáris? Kit érdekel? 100ból 99 játék lineáris... sosem volt eddig baj.
3. Menjél Minecraftozni, gondolom azt csíped nagyon, mert az direkt néz ki kurva szarul de mégis milyen ötletes játék. AZ!!!! Én az emberméretű kockákon nem tudom túltenni magam, holott nem érdekelt sosem a grafika. Ráadásul az pont nem a grafika része a dolgoknak. Hanem a játék rendszere. egyszerűen fos.
4. Szerintem az olvasók 90% tökre ellened van és a teszted ellen, szóval elgondolkodtató lehetne számodra, hogy felhagysz ezzel a játékteszteléssel, mert valami hibádzik nálad ezzel kapcsolatban.
24.
24.
TheOneWhoKnocks
Én nemrég fejeztem be a játékot és teljesen egyetértek az előző hozzászólóval. Sőt továbbmegyek, az ilyen tesztereket egyenesen büntetném. Felelőtlenség ilyet kitenni egy ennyire látogatott oldalra. Elismerem, hogy van helye a szubjektív véleménynek egy tesztben, de ennyire lepontozni és ilyen egyoldalú tesztet írni egy átlagosan szórakoztató játékról már pofátlanság. Konkrétan megkárosítja a fejlesztőket, csak azért mert nem volt kedve a játékhoz. A felelősségtudat teljesen hiányzik a cikk írójából. A játékújságírásnak nem arról kellene szólnia, hogy ha nekem tetszett, akkor adok rá 10 pontot és azt mondom, hogy szaladj a boltba megvenni, ha meg nem, minden eszközzel lebeszéllek róla. Csak egy kis morális érettség kellene, és belegondolni, hogy mik a következményei, ha egy ilyen teszt kikerül egy ország (tippelek) 3. leglátogatottabb gamer oldalára. Nem akartam ilyen nagy szavakkal dobálózni, remélem ettől még hiteles és érthető a mondandóm.
23.
23.
Scal
beszarás, hogy akármikor jövök ide mostanában minden teszter csak fanyalog, de te apám te viszed a pálmát, 3,5 ERRE a játékra???? csak azért nem írok féloldalnyi fejtágítást, mert előttem a legtöbben már lealázták ezt az akármit, amiért remélem fizetést nem kaptál, mert egy blogposztnak elmenne, annyira egyoldalú

egyrészt az a baj, hogy ezt FPS-nek vetted, pedig inkább kalandjáték, csak nem TPS-ben hanem FPS nézetben, és néha lövöldözni kell hogy feldobják vele a kincskeresést, amik mellett simán el lehet menni, de ez a játék nem a rohanásról hanem a kutatásról szól

másrészt mi a francnak teszel valaki lázasan játékot? én is próbáltam már játszani betegen, de ég a szemem, folyik az orrom, gáj a fejem egy idő után még a legjobb játék is kínszenvedés, hagyjuk már hogy ez 3,5 pont, le kellett volna passzolni valakinek aki egészséges

azt hittem nem is fog futni a gépen, erre tökre meglepett mennyire szép és részletgazdag, a linearitást elismerem, de még ez se annyira egyértelmű (aki meg akarja tudni mi a lineáris játék ajánlom a Legendary "fps"-t)

és tele van hangulatos elemekkel, már az elején ahogy a csaj vezeti az autót mi meg nézelődhetünk, vagy ahogy Quatermain elmélázik a seggén :D

a szinkron tényleg nem lett valami fenomenális, a csapdák viszont egyáltalán nem sótlanok, mert szinte mindet az Indiana Jonesból emelték át, ott pedig aztán nem rosszak a fejtörők,

jah és az külön LOL hogy ilyet felszámítasz hibának, hogy 1938-ban egysorosokat szór a főhős??? én kérek elnézést, hogy a játék szórakoztatni akar, nem történelmileg hiteles lenni, szóval:

lehet, olyan érzésed van, hogy végre kapsz valami kritika szerűséget egy játékról ne dőlj be: ez a teszt egy forintot nem ér. Ez a teszt a szó szoros értelmében felesleges, hígítja a kritikafelhozatalt, elvonja más tesztelők elől a figyelmet, sőt még a GameKapocs-on is alaptalanul foglalja a helyet. Semmi szórakoztató nincsen benne, kritikaként nem működik, a felhozott szőrszálhasogatások sokszor teljesen érdektelenek, a teszt írás két alappillérét - pro és kontra - pedig végképp nem sikerült elsajátítani. Kár a fáradságért.
20.
20.
KopyAti
Hi!
Szerintem se olyan vészes ez a játék, sőt! Én is grafikabuzinak tartom magam, és az Indiana Jones filmeket is imádom, de ez a játék jó! Sztem például a Bioshock Infiniteben, bár művészi volt, de a textúrák felbontása alacsonyabb volt, mint ebben a játékban. Ergo csúnyább volt! Én nem pontozok, de nekem bejön a gamma! :)
18.
18.
Stranger
Hát én nem játszottam vele, de video alapján egyáltalán nem tűnik fapadosnak a látvány... fejtörők érdektelenek? Akkor a Tomb Raider miért kapott 9,5 pontot? :D
16.
16.
gyerecske
http://www.youtube.com/watch?v=LDdIBHg_nDw&feature=c4-overview&list=UUQ4pJsEwHnd2kIZj_kXK3KQ
14.
14.
Gamerdavid
Aa év akció kaland játéka. Legalábbis állam mindenképpen.
13.
13.
caligulanero
#11: unalmas és gyenge mindkét fő komponense. akkor miért is közepes?

én 10 percig bírtam vele. komolyan, szeretem az ilyen kisebb stúdiók munkáit, de ez szörnyű.
12.
12.
karneol81
Jó játéknak rossz, viszont rossz játéknak jó. Szerintem.
11.
11.
DarkLord
Szerintem sem ilyen vészes a helyzet szerencsére :)

A grafika fapados meg rossz a látvány? hehe pedig igencsak jó a grafikája a játéknak persze lehet valakinek nem jön be ez a fajta grafikai megoldás, de a helyszínek is jók és változatosak. Van itt minden hó, piramis...

Bár tényleg szenved gyerek betegségektől a játék pl. a hóban nincs láblenyomat még a legjobb grafikai beállítások mellett sem ez tényleg nevetséges hiba.

A fejtörőktől sokkal többet vártam..ez a része tényleg gyenge lett. és a lövölde része is unalmas ebben is egyetértek, de azért szerintem egy közepes játéknak elmegy egyszeri végigjátszásra hisz azért vannak benne jó dolgok, mint a síneken való száguldás az tetszett nagyon pl... én 5.5 - 6-ra értékelném, de mindenkinek más az ízlése.
10.
10.
Macifasz
Azért a 3.5 nagyon erős túlzás. Tény, hogy a lövöldözős, akció részek gagyik benne, de a kincskereső, akadálypálya leküzdő részek viszont nagyon jóra sikeredtek. Egy 5-6 pontot simán érdemel.
9.
9.
csongor1996
A képek és az előzetes alapján szerintem egyáltalán nem csúnya. Bár lehet játék közben máshogy tűnne.
8.
8.
#5: sajnos ezt a témát és tálalást sosem fogják ejteni... :\
7.
7.
DON GONDOCS
Azért nem ilyen rossz a helyzet, abban egyet értek hogy nem elég kiélezettek a tűzharcok, a fejtörők, pedig inkább csak logikai feladatok, időhúzásként. De a helyszínek és az ellenfelek kidolgozottak és változatosak. Egy erős közepes a játék.
Voltak idén sokkal rosszabb játékok is. khm Alien Rage,
Takedown: Red Sabre
6.
6.
MrBrooks
Nem magas lóról beszélek, de én (látottak alapján) alapból nem akartam elhinni, hogy ez egyáltalán a bejön valakinek ( a "trailer" megnézése ebben pedig csak megerősített)
5.
5.
balint23h
Hát nekem az alapsztori is gagyinak tűnik. Megint a gonosz nácik...
1.
1.
KeXxX
Azt még az Uncharted-hez hasonlították... bár a grafikája szép.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...