Counter-Strike: Source Teszt

  • Írta: InGen
  • 2004. augusztus 16.
Eljött a pillanat, amire már oly régóta vártunk, a ValvE elindította a Counter-Strike: Source béta tesztjét, amiből persze mi sem maradhattunk ki!

Myko: Eljött a pillanat, amire már oly régóta vártunk, a ValvE elindította a Counter-Strike: Source béta tesztjét, amiből persze mi sem maradhattunk ki! Górcső alá is vesszük a kicsikét azonnal, méghozzá InGen kollegával, akinek most át is adom a szót.

Köszönöm Myko papa, és köszöntjük a kedven Gamekapocs hallgató nézőinket is, akik közvetítést láthatnak a mai Counter-Strike mérkőzésről. A szemben álló felek Myko Alto és InGen, és eddig az állás döntetlen. InGen elindul, hogy megszerezze első fragjét a nyilvánvalóan kiöregedett és elrozsdásodott reflexei miatt könnyű ellenfélnek bizonyuló főszerkesztőnk ellen. De mi ez? Myko őrült módjáramegszállottan kerget egy gumiabroncsot, melyet 3000 dolláros géppuskájával terel maga előtt. És InGent elfogja a röhögés, leborul a székről, aztordítván, hogy „ilyen nincs”. Rögtön el is döntötték, hogy hagyják a fenébe a gyilkolászást, inkább probáljunk meg kereket cserélni a Dust egyik sarkában elhelyezett roncson. Myko annyira a sajátjának kezdi érezni, hogy bele is próbál szállni a járműben, azonban miután nem sikerül neki még odalövöldözi a környék összes szemetét, a bevásárló kocsi maradványától kezdve a sörösüvegig mindent. Uram Isten mi lesz itt?

Hogyha eddig a Counter-Strike-ot tartották a legjobb multiplayer játéknak, akkor ezentúl még inkább ezt fogják. Az előzményekkel gondolom tisztában vagytok, de ha mégsem, akkor nekiállnék röviden felvázolni az eseményeket. A hírek folyamatosan pörögnek a Half-Life 2 körül, a tavaly ellopott forráskód-ügy után az egyik legnagyobb téma a klasszikus FPS folytatása. Így hát megtudtuk azt is, hogy a játék hivatalos többjátékos módja nem más lesz, mint (fanfárok, füst, dobpergés...) a Counter-Strike Source motorral megfejelt, felújított, továbbfejlesztett változata. Bizony, hogyha eddig valaki a régi grafikus motorból fakadó ronda látvánnyal takarózott a CS kipróbálás elől, az elől is elhárult minden akadály, a játék ugyanis az új motorral csodálatosan néz ki! Sosem gondoltam volna, hogy a végletesen egyszerű és puritán pályákból egy egyszerű motorváltással és felújítással ennyi mindent ki lehet hozni. És habár a béta alatt csak a Dust nevezetű örök klasszikus kipofozott változatát adódik lehetőségünk kipróbálni, mégis olyan mértékű a javulás, hogy ha csak ezt a szintet tartani tudják a többi pályánál is, akkor évekig egy rossz szavunk sem lehet! Mindenhol roncsok, tereptárgyak, hordók, bent az alagút padlóján visszatükröződik a tetőn beszűrődő fény, a napsugarak pedig sosem látott módon ömlenek be az ablakokon úgy, hogy még a kavargó por is látszik! Félelmetes! Minden részletesebb. A pálya felépítése, a modellek teljesen valósághű mozgása és kinézete, a fegyverek immár megtévesztően valóságosak, semmire nem lehet egy rossz szavunk se. Igaz, ezért a program meg is követeli az árat, hiszen jóval erősebb gép kell hozzá, de közel sem annyival, mint amennyivel szebb a látvány! Ráadásul bele kell számolni, hogy ez még csak bétaverziós program! Habár a CS máig legnagyobb előnye a többi multijátékkal szemben az, hogy alig van gépkövetelménye, biztos vagyok benne, hogy a CS: Source-nak igenis van létjogosultsága, mégpedig nem is kicsi! A technikai fejlődést ugyanis nem lehet megállítani, akármennyien is szeretnék ezt, nem lehet örökké a Quake 1 motorján kotlani, és várni a csodát.

A legnagyobb poén azonban mégsem a csúcs vizuális megjelenítés, hanem az új, mindenre kiterjedő fizikai motor. És itt tényleg majdnem mindenre értendő a dolog! Az úton eldobott utolsó üvegtől a dobozokon át a hordókig minden megmozdítható, és ez egyrészt iszonyatosan (elnézést, nincs rá jobb szó) fun, másrészt taktikai jelentősséggel is bírhat. A fenti életkép alapján szerintem el tudjátok képzelni milyen lehetett, amikor Myko megfogta a földön heverő gumiabroncsot, és elkezdte odagörgetni a roncs autóhoz, majd próbálta melléállítani, és végül örült, hogy kereket cserélt a kocsin egy M16-ossal. Egyszerűen olyan szinten poénos, és annyival megnöveli az „ott vagyok” érzést, hogy az valami hihetetlen! Vagy képzeljük el, hogy ott áll a két hordó az anti-terroristák kezdőhelyétől kijjebb, ahol a terroristák tudnak feljönni az alagútból. Onnan szépen megfogni, és a hordókat leborogatni, amik szépen visszalökik a felfelé rohamozó gazfickókat. De ugyanígy görgethetjük őket magunk előtt is, mobil fedezékként használva azt, igaz az ellenség hamar kilövi előlünk. Egyszerre megemelkedett a játékban fellelhető élvezet mennyisége, mégpedig rohamosan! Fellelhető a játékban a Doom 3 kapcsán is említett poligononkénti ütközésvizsgálat, melynek köszönhetően itt is jóval nehezebb eltalálni az ellenséget, mert ellőhetünk a lábai között, vagy a hóna alatt is akár, amivel a CS még egy fokkal közelebb került a valóság visszaadásának lehetőségéhez, ami igazság szerint igencsak rá is fért.

Maga a játék egyébként egy az egyben átültetett verziója a régi Counter-Strike-nak, tehát ugyanazok a fegyverfajták szerepelnek, ugyanúgy vásárolunk minden kör elején, a játék lényege egy cseppet sem változott, így aki jártas az előző változatban, az itt is rögtön otthon fogja érezni magát. Természetesen magát az interface-t is finomhangolták kicsit, sokkal átláthatóbb és kultúráltabbá vált, a főmenüről viszont nem tudok nyilatkozni, mert biztos vagyok benne, hogy ez nem a végleges változat.

És akkor jöjjön az örök téma. Az összehasonlítás a Doom3-al, elvégre mégiscsak ez az első játék, amiben élőben tesztelhetjük a Half-Life 2 legendás motorját, a Source-ot. Biztos vagyok benne, hogy a Counter-Strike direkt nem hozza ki ebből a maximumot, ugyanis még mindig igyekszik szem előtt tartani a kisebb géppel rendelkezők népes táborát. A textúrák kicsit mosottak, az egész pálya részletessége és összhatása viszont megdöbbentő, az effektek pedig csodálatosak. Ennek ellenére jelenleg nem lehet összehasonlítani a Doom 3-mal, és véleményem szerint most már a Half-Life 2-t sem lehet majd, ugyanis egészen más. A Doom 3 letaglózó és eszméletlen részletes, fény-árnyék kezelésre épülő látványa után ez annyira nem hoz semmi pluszt, viszont jóval szerényebb gépen jóval magasabb FPS-t mutatva ad olyan látványt, mely minden Counter-Strike játékos szívét megdobogtatja majd. Ez, akárcsak a Half-Life 2 a nagyobb, nyíltabb terepek megjelenítését veszik célba, ezért nem érhetnek el olyan részletességet, mint a Doom 3 a kis folyosókon, a végeredmény egészen más, így az összehasonlításnak nincs sok alapja, ez innentől már csak egyéni preferencia kérdése az egész.

A Counter-Strike Source tehát jött, látott, és maximálisan meggyőzött arról, hogy van értelme várni a ValvE újabb projectjeire. Olyan minőséggel ruházza fel a lassan unalmassá váló CS-t, amely újra visszahozhat sok, az idegeskedés és a szétvert billentyűzet miatt leálló játékost, akik unták már hat éves motor minden kínját-baját. Jelentem, a Counter-Strike újjászületett, és fényesebben csillog mint valaha…. Persze ha egyszer véglegesen elkészül.

InGen


Myko épp a jó állapotban lévő verdájába igyekszik beszállni...


De miután ez nem sikerült feltelepedett a tetejére, hogy megvédje kicsikéjét...


Miután a veszély elhárult, úgy döntött kereket cserél kedvencén.


De ráunt, és talált egy sokkal jobbat.


Myko és példaképe!

2.
xXgoronikahunXx
Nekem nem régóta van meg és nagyon tetszik
1.
csipihat
eddig a legjobb akciójátték a cs source
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...