Mortal Kombat: Deception

  • Írta: Ca$h
  • 2004. november 12.
Link másolása
Bár Raidennek és kiválasztott, hihetetlen képességekkel és harci tudással rendelkező harcosainak sikerült legyőznie a gonosz és félelmetes Gorót, Shao Kahnt és Kintarót, az újra és újra visszatérő és erőben megújuló varázslókkal, Shang Tsunggal és Quan Chivel nem voltak képesek elbánni. Ezért hát Raiden úgy döntött, hogy egyedül veszi fel a harcot a két varázslóval szemben.

 Hősiesen küzdött, már-már úgy tűnt, hogy le fogja győzni őket, amikor is a két gonosz mágus egy hirtelen jött ötlettől vezérelve halálos szövetséget kötött egymással (Deadly Alliance). Eme szövetség már elég volt ahhoz, hogy legyőzzék a villámok istenét, hiába küzdött minden erejével. Miután a villámok kialudtak Raiden szemében, a győzelem íze nem tarthatott sokáig, mert a gonoszságtól megrészegült Shang Tsung és Quan Chi egymás ellen fordult. Nem volt kétséges, hogy ezt a harcot a halálos Nekromata fogja nyerni. Egyedül ő maradt hát, egyedül eme végtelen harcban, ami olyan fordulatot vett, amire senki sem számított. Ekkor minden idők legnagyobb és legrettegettebb harcosa egy halálos fortélyt (Deception) alkalmazva visszatért, a Sárkánykirály újraéledt, hogy visszaszerezze az egyedül neki fenn tartott helyet. Mikor ez a szörnyűség megtörtént, Shang Tsungba és Raidenbe is visszaköltözött az élet, hátha hárman, közös erővel képesek lesznek legyőzni a gonoszság legfelsőbb életformáját. De tervük kudarcba fulladt, hiába próbálkoztak bármivel, még hárman sem tudták felvenni vele a harcot, így történt meg hát, hogy semmi sem állhatott a végső pusztulás útjába... vagy mégis?

Ezekkel az igen látványos képsorokkal kezdődik a Mortal Deception, a Midway új üdvöskéje. Hogy mennyire is sikerült üdvöskének azt majd később eldönthetjük mi magunk. Akkor lássuk, hogy mivel is van dolgunk. Mik az újdonságok?

 

1. A harcrendszer majdnem teljesen megváltozott, hogy ennek örülünk-e vagy sem, azt egyén válogatja.

2. Három különböző harci stílusban tudunk nyomulni, ezek között szerepel a mindenkivel előhozható fegyverrel való harc is. Szóval a fegyvereket ezentúl nem egy kombinációs speckó mozdulatként tudjuk előhozni, hanem szimplán marad harci stílusnak... ennek örülünk! =)

3. Harcnak megfelelően változó környezet, szinte minden pályán végrehajthatunk valami brutális kivégzést, ha elég ügyesek vagyunk... ilyet a DOA-ban már láttunk eleget, de itt még újdonságnak számít... :/

4. Három Mini-Game is található a gémen belül... ez viszont zseniális húzás volt, és valljuk be ez az, ami különlegessé teszi a stuffot és nem csak a szavatosság miatt, hanem az élvezhetőség és rengeteg (több száz) unlockolható dolog miatt is!!!

 

Nézzük akkor sorban a Mini-Game-eket:

 

Chess Kombat: 

 

Ez egy öreg klasszikusnak az Archonnak illetve a Battle Chess sorozatoknak a legújabb mortalos változata. A játék elején ki kell választanunk egy Champion-t (bármennyit tud lépni), egy Shiftert (5 mezőt tud lépni), egy Sorecerert (2 mezőt tud lépni), egy Leadert (1 mezőt tud lépni) és egy Gruntot (2 mezőt tud lépni). A játék igen egyszerű. A Leader a kulcsfontosságú elem a játékban, aki azt legyőzi megnyerte a játékot. A Champion a legerősebb és neki van a legtöbb energiája. A Shifter különlegessége, hogy mindig a másik alakját veszi fel. A Sorcerer nem túl erős, de képesek vagyunk a segítségével varázsolni. Mindkét varázsló 4 varázslatot tud kasztolni, mindegyiket csak egyszer. Ha esetleg meghal a varázsló, akkor logikusan a varázslatok vele vesznek. Lássuk miket tudunk abrakadabrázni:

 

 

Bal varázsló:

 

Heal – Ennek a segítségével fel tudjuk tölteni egy emberünk energiáját, célszerű a Championt, vagy a Leadert feltankolni baj esetén.

Teleport – Gondolom ehhez nem kell túlságosan sok magyarázat, annyit viszont megemlítenék, hogy nem csak a saját, hanem ellenséges (!) egységeket is tudunk vele teleportálni.

Resurrect – Ezzel egy elhullot egységünket tudjuk újra éleszteni.

Protect – Ezzel egy bizonyos idő erejéig védelmet tudunk nyújtani az egyik egységünknek, aminek köszönhetően nem lehet megtámadni. Érdemes a Leaderünknek tartogatni ezt a varázslatot olyan helyzetekre, amikor megszorulunk, vagy körbe vagyunk véve.

 

Jobb varázsló:

 

Kill – Ezzel egy ellenséges Gruntot vagy Shiftert tudunk a forgalomból kiiktatni.

Imprison – Ugyanannyi ideig tart a hatása, mint a protectnek, de ezzel mozgásképtelenné tudunk tenni egy ellenséges egységet.

Exchange – Ennek a varázslatnak köszönhetően az egyik egységünk pozícióját tudjuk elcserélni a másikéval.

Sacrifice – Ha valamelyik egységünknek életerőre van szüksége, akkor feláldozhatjuk legvégső esetben egy másik emberünket eme szent cél érdekében.

 

Ennyit a varázslókról, a többit már rátok bízom. A sakk közben természetesen minden csatát nekünk kell majd lejátszanunk, ami azért hasznos, mert ha tapasztaltak vagyunk mortálból, akkor a leggyengébb emberünkkel is le tudjuk győzni akár az ellen legerősebbikét is. A pályán még fellelhető két darab zölden világító „power cell” is, amiknek az a feladata, hogy extra energiát ad nekünk minden egyes csata előtt. Egy power cell +25%-ot ad, míg kettő már +50%-ot. Szóval érdemes ezeket minél hamarabb elfoglalni. Fontos még, hogy a power cellen állva emberünk +100% energiát kap védelmezés közben, úgyhogy elég kemény dió elfoglalni azt, főleg ha a két Champion-ünkel állunk rajta. Mint azt láthatjátok egy igen jól sikerült kis mini-game ez a Chess Kombat.

 

Puzzle Kombat:

 

Az én személyes kis kedvencem. Igazából az egész olyan, mint egy szimpla Tetris, némi újdonsággal megspékelve, Mortal stílusban természetesen. Hogy ez mit jelent? Ez annyit tesz, hogy miközben mi a kockákkal szenvedünk felül, addig minden egyes megmozdulásunkat alul is láthatjuk hihetetlenül „aranyos” és ötletes verekedéses formában, mivel Mortalról van szó ugyebár. Karaktereink rendkívül poénosan karikatúra feelingben vannak megrajzolva és minden egyes megmozdulásuk felér egy misével. Győzelem esetén természetesen jönnek a kivégzések, minden fajta ötletes poénokkal megoldva, fekete humorral fűszerezve, ami egyébként az egész Mortal mitológiát végig kíséri. A játék lényege egyébként egyszerű; minél több egyszínű kockát kell egymásra rakosgatnunk, lehetőleg úgy, hogy azok folytonosan össze is érjenek és amikor jön egy megfelelő színű Mortal jelecske, akkor annak a segítségével lerobbanthatjuk az összegyűjtött kockáinkat. Ekkor mi kapunk egy csomó pontot, ami a „Szuper”-ünk néminemű töltődésével (erről majd később) és az ellenség térfelén megjelenő kockákkal jár. Természetesen annyi kocka jelenik meg nála, amennyit mi lerobbantottunk és fordítva. Minden egyes karakternek van egy szuper speckója, ami a lerobbantott kockákkal növekszik. Ezt akkor tudjuk használni, ha a szuper csík feltöltődött. Lássuk, hogy mik a speckók harcosokként:

 

Scorpion – Jumble (ez annyit tesz, hogy az ellen kockáit jól összekeveri)

Barraka – Edger (ez a saját térfelünkön a két szélső sort letörli egy hatalmas karóval)

Nightwolf – Breaker Buster (az ellenfelünket tudjuk megállítani combózás közben)

Ermac – Levitate (A saját térfelünkön a felső pár sort arréb repítjük)

Sindel – Arrange (szín szerint csoportosítjuk a kockáinkat)

Sub Zero – Freeze (ezzel egy rövid időre megfagyasztjuk az ellen pályáját ami miatt nem képes robbantani)

 

Ezek lettek volna a szuper speckók karakterenként, de ezek csak az első 6 emberünké voltak. Ezen kívül van még 6 másik unlockolható harcosunk, akiknek ugyancsak vannak speckói.

 

 

Konquest:

 

Érdekesnek tartom, hogy ezt is belerakták a játékba, hiszen ez egy komplett szerepjáték, még ha a grafikája nem is olyan szép, de akkor is, azért ez elég durva, hogy még erre is jutott idejük. A konquestnek több szempontból is nagy a jelentősége. Először is ezt végigjátszva teljesen megtanulhatjuk a játék harci rendszerét. Másodszor a benne szereplő igen erős karaktert Shujinkót, csak akkor kapjuk meg játszható karakternek, ha végig nyomtuk az egészet. Harmadsorban pedig kalandjaink során rengeteg kulcsot (erről később) és pénzt találhatunk, amikkel extrákat unlockolhatunk a „Kryptben”. Röviden ennyit tudnék mondani a Konquestről: iszonyatosan jó ötlet volt belerakni a játékba!!!

 

The Krypt és az Extrák:

 

A kripta tulajdonképpen egy hatalmas temető, több száz sírral. Minden egyes sír magában rejt valami extrát, ami lehet egy új pálya, egy kép, egy karakter másik ruhája, extra karakter, extra videók, festmények, tervek és még rengeteg más dolog. Minden egyes síron van egy pénz összeg, amit a játék során mindenhol, de legfőképpen a Konquestben kaphatunk meg. A sírokon 6 fajta pénznem van, ezekkel tudunk fizetni az extrákért. Érdemes mindent unlockolni, hiszen kivégzésektől fogva rejtett puzzle karekterekig megtalálható itt minden. Egyéb extrákként érdekesnek tartottam még a „Videos” opcióban az egyes karakterek bemutatkozó kisfilmjét is. Különös képen az eredeti színészekkel készült interjúkra gondolok, amik nagyon érdekesek és poénosak. Csak annyit mondok, hogy maga Kerri Hoskins is megtalálható köztük... =)

 

Asszem a mini game-ekről már eleget írtam. Jöjjön akkor a dvd fekete levese, vagyis maga a verekedős játék. Én megmondom őszintén, hogy ebben csalódtam. Igaz, hogy a 12 karakteren kívül még plusz 12- őt lehet unlockolni, de ez sajnos nem elég ahhoz, hogy egy élvezetes játékot kapjunk. Igaz, hogy a pályák interaktívak és ötletesek, még extra fegyvereket is fel tudunk venni néha, de sajnos ez sem nagy újdonság, hiszen az új konzolos generáció már hozzászokott ehhez. Igaz, hogy vannak a kivégzések, és vannak a Hara Kirik is, de a kivégzések nagyon bárgyúak, sokkal inkább viccesek, és ilyenkor mindig visszasírjuk a félig csukott szemmel nézett Mortal 2-es kivégzéseket, ami akkoriban nagyon durvának számítottak. Igaz a Hara Kiri jó ötletnek számít, hiszen ha gyorsabbak vagyunk, akkor nem tudnak minket kivégezni, hanem mi végzünk magunkkal, de ez ide sajnos édeskevés. Ez a 3 harcmodor teljesen összezavarja az embert, túlságosan sok a megtanulandó mozdulat és kombó, minden egyes karaktert hetekig kell tanulni ahhoz, hogy jók legyünk velük, és ez sajnos nem a játék szavatossághát növeli, hanem sokkal inkább elriasztja a játékosokat. Valoszinüleg ezért raktak ennyi mini-game-t és extrát a dvd-re, hogy ezt kiküszöböljék. (Ez jó ötlet volt...) A játék grafikája és játszhatósága ezért közepes és sajnos azt kell hogy mondjam felejthető. Szerencsére a mozdulatainkat jó konzolos verekedős játékhoz illően menüből megnézhetjük, de annyira rengeteg van belőlük, hogy egyszerűen nem áll neki az ember magolni csak egy játék miatt, legalábbis én nem álltam neki, a legendás Mortalos múltammal ellentétben (a Mortal Team oszlopos tagja voltam, aki ismert minket tudja mit jelentett ez). Szóval úgy néz ki, hogy a Mortal csillaga leáldozóban van és sajnos még mindig a Tekken a király... és ezen már semmi sem változtathat... :(

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...