Mortal Kombat X előzetes

  • Írta: Shifty
  • 2015. március 16.
  • előzetes, Mortal Kombat, pc, playstation, xbox
A Mortal Kombat X a 2011-ben rebootolt sorozat irányvonalát fogja folytatni, sőt, minden tekintetben emel majd a téten. Új szereplők, finomhangolt harcrendszer és természetesen még véresebb összecsapások várnak ránk.

A 2011-ben bemutatott Mortal Kombat egy igencsak hanyatlófélben lévő, több mint húsz éves történelemmel büszkélkedhető sorozatba lehelt új életet. A visszatérés egészen a sorozat gyökeréig, annak alapjáig nyúlt vissza, így a korábbi lúgosított Mortal Kombat-epizódok után ismét egy ízig-vérig brutális, véres, kegyetlen kivégzésekkel és csontropogtató mozdulatokkal színesített verekedős játékot kaptunk. A rajongók pedig vevők voltak a klasszikus elemekre, így kétség se férhetett hozzá, hogy az időben a kilencedik epizódnál huszonötévvel később játszódó Mortal Kombat X nem fogja dobni a csontropogtatós játékmenetet, lehetőség szerint a legmagasabb fokozatra pörgeti azt, ezzel visszaadva a szériának azt az energiát és szellemiséget, ami a '90-es évek közepén jellemezte. Az új rész megjelenése már nincs messze, így összegyűjtöttük az eddig bejelentett újdonságokat.

Kezdjük talán a legfontosabbal. A játék irányítása minden eddiginél áramvonalasabb lett, így ha nem is vagy rajongója a játéknak, de néha szívesen ragadnál kontrollert, hogy elgyepáld a haverokat, nem kell aggódnod, mert nem lesz szükséged arra, hogy minden apró kombót és kivégzést memorizálj. Aggódni persze nem kell, az irányításban rejlő mélységek ettől még megmaradnak, de a fejlesztők számára fontos volt, hogy az alkalmi játékosok számára is élvezhetőek legyenek az összecsapások. Például egyszerűsödött az egyes speciális mozdulatok előcsalogatása, így a sima ütés-rúgás helyett látványosabb párbajokban vehet majd rész mindenki.

Csakúgy, mint az Injustice: Gods Among Usban a Mortal Kombat X-ben is interaktívak lesznek az egyes arénák. Harc közben a fényesen csillogó objektumokat fel tudjuk majd kapni, mint például a hordókat, koporsókban fekvő holtakat, amelyeket aztán könnyedén hajíthatunk neki az ellenfélnek. Az Outland nevű piactéren például egy pici idős hölgyet használhatunk "lövedéknek". Az interaktív környezetnek köszönhetően sokkal hangulatosabbak, emlékezetesebbek a helyszínek, amelyek az előző résznél is sokkal részletesebbek, köszönhetően a PlayStation 4 és az Xbox One nyújtotta nagyobb teljesítménynek. Az egyik helyszín például egy kísérteties, titokzatos, köddel borított erdőben játszódik, ahol fák között átszivárgó holdfény fantasztikus hangulattal tölti meg az amúgy is feszült kezdőpillanatokat.

A Mortal Kombat X egyik legnagyobb újdonsága a karakterspecializációk színre lépése. Az új részben minden egyes harcosnak lesz háromféle harcstílusa, aminek köszönhetően új, speciális mozdulatokat, kombókat kapunk. Ez azonban lehetővé teszi, hogy kedvenc karakterünkkel olyan stílusban bunyózzunk, ami a lehető legközelebb áll hozzánk. A sorozat történetében nem most először vetik be ezt a lehetőséget, a 2002-es Deadly Alliance-ban ugyanis volt már lehetőségünk különböző stílusok és fegyverek között választani.

Skorpió három stílusa, a Ninjutsu, a Hellfire és az Inferno például egészen különböző lehetőségeket kínál. A Ninjutsut választva például a kardforgatás lehetősége nyílik meg, míg a Hellfire-ban alaptámadásokban a tűz lesz a legfontosabb kellékünk, az Infernóban pedig a tűzdémonok erejével lesz lehetőségünk minden irányból támadást indítani. Sub Zerónál a Grandmaster lehetővé teszi, hogy jégből csináljunk hasonmást, akit egyszerre használhatunk majd csaliként és fegyverként. Cryomancerként szintén jégből csinálhatunk fegyvert, amit lándzsaként vagy tőrként használhatunk, míg az Unbreakable esetében a védekezésen lesz a hangsúly. Az egyes variációk nem csak a képességekben, de a külsőkben is megmutatkoznak majd. Cassie Cage Hollywood variációja például napszemüveget visel harc közben, míg a Spec Ops módban fülhallgatót, amivel légi támogatást tud hívni.

Bármelyik stílust is választjuk, aggódnunk nem kell, minden karakternek megmarad a valós egyénisége, vagyis Skorpió továbbra is Skorpióként fog harcolni, de minden egyes stílusnak meglesz az előnye, a hátránya, a sajátos X-Ray mozdulatai és persze a kivégzései is.

A kampány, a lokális és online multiplayer mód mellett lehetőségünk lesz a Faction Wars játékmódban is szerencsét próbálni. Ebben a meta-játékban ötféle frakció (Lin Kuei, Black Dragon, White Lotus, Special Forces, Brotherhood of Shadow) közül választhatjuk ki a nekünk legszimpatikusabbat, hogy aztán többek között a naponta frissülő, heti lebontásban záruló, különféle kihívások teljesítésével, szorgos XP-gyűjtéssel segíthessük a csapatunkat. A kihívások lezárultával minden héten megkoronázzák a győztes frakciót, amelynek tagjai számos előnyben részesülnek, mindaddig, míg le nem taszítják őket a trónról. Fontos azonban megjegyezni, hogy nem kötelező a napi kihívások teljesítése, és úgy is támogathatjuk klánunkat, ha csak az egyjátékos móddal vagy az online szekcióval játszunk. A játékmód egyfajta közösségi funkciót hivatott betölteni, ami igyekszik hosszútávon magához láncolni a rajongókat, akik számukra kedves közösségben küzdhetnek újabb és újabb XP-ért.

Kapunk egy másik játékmódot is, a Towerst, amiben három különböző lehetőség közül választhatunk. A 2011-es rebootból ismerős lehet a játékmód, a "Living Towers" azonban egyfajta evolúciója a Challenge Tower módnak. A Quick Towerben öt nagyon rövid harcot vívhatunk, ráadásul itt óránként változnak majd a tornyok, így mindig új dolgokat tapasztalhatunk meg. A Daily Towerben (naponta fog változni) és a Premier Towerben (speciális alkalmakkal nyílik meg) pedig a periodikusan változó, szezonális, különböző csavarokkal színesített összecsapásokat vívhatunk, így ne lepődjünk meg, ha véletlenszerűen portálok nyílnak, légi- vagy villámcsapások nehezítik a dolgunkat (köszi Cyrax és Rain) vagy esetleg bombák hullanak az égből. A játékszabályok felrúgásának köszönhetően rengeteg különböző kihívásban lesz majd részünk. 


Az új Mortal Kombat megjelenéséig már nem kell sokat aludnunk, s bár az új részben nagy valószínűség szerint nem fognak visszatérni a babalityk és a friendshipek, azért így is bőven lesznek érdekességek, mint például a különböző X-Ray mozdulatok, a brutality-k vagy a karakterkínálat, amiben nem csak új (D'Vorah, Cassie Cage, Ferra/Torr, Kotal Kahn), de régi nagy visszatérők (Johnny Cage, Kenshi, Reptile, Kitana, Kung Lao) is helyet kapnak. A Mortal Kombat X április 14-én jelenik meg PC-re, PS4-re és Xbox One-ra, PS3-ra és Xbox 360-ra pedig a nyáron érkezik.

Kapcsolódó cikk

18.
18.
godach
#16: Nekem nincs azzal bajom, ha kikapok. Régebben sokat multiztam, és annak az volt az eredménye, hogy általában első voltam. Semmi kihívás nem volt benne, csak kínlódás. Élvezem, ha látom, hogy van hova fejlődni. Bár akkor sem értem, ha valakinek annyira nagy szám, ha egy gyakorlatlant lenyom. Legyen, nem állok útjába az örömének senkinek, de amikor már ez idiótasággal is párosul, ilyen-olyan kitalált szabályokkal, hát nem tudok mit tenni.
Sportszerű embernek tartom magam. Így egy játékot, úgy szoktam kezdeni, hogy elmagyarázom a lefektetett szabályokat.
Ha íratlan van, akkor is.
Ha elfelejtettem, akkor úgy csinálok mint akinek nincs földje. Magamra vetek.
16.
16.
DarkLord
#15: Tudod milyen emberek vannak fenn online-ba? :D Játék közben fröcsög a nyáluk olyan idegbetegek kb. ha nem bírnak nyerni. Sokszor ki kellett kapcsolnom a hangot , mert egyfolytában anyáztak csapkodták a billentyűt, hörögnek, sikolyok jönnek, mintha valami földöntúli lény lenne a túl oldalon...miközben verekedésben meg én aláztam őket :D Én nem tudom, de a békasegge alatt van az online része a játéknak tele sok nagyon sok amatőrrel és olyanokkal, akik azt hiszik tudnak, de csak gyakorlatilag a karakter egyedi tulajdonságait ismerik és kombózni nem tudnak. Aztán persze vannak a vér profik, akik meg beadják a kombókat :) Én nem sorolom be magam sehová, mert vérprofi sem vagyok, de az átlaghoz képest meg fényévvel jobb . Majdnem pro kategória :D

Most érted sokan azt hiszik Expert-en végigcsapják a ladder-t akkor már valamit tudnak...az online igazi emberek ellen semmit se ér :D
8.
8.
Raam989
#7: MK2-ben Liunak volt egy kivégzése, amikor sárkánnyá alakult át, bár az sima kivégzésnek minősült. Szerintem az már az animality előfutára lehetett.
7.
7.
aordog
Az Animality tudtommal csak a 3-ban volt..de az biztos, hogy ott kezdték el és már az elözô részekben tuti nem volt benne.
Akkor most mirôl beszélünk?
Mellesleg akkoriban az jó volt! Szerintem a Brutality Snes-en és Megadrive-on sokkal jobb volt az Ultimate-ben, mint a mostani verzio.
Mindegyikkel fejbôl jöttünk rá az uncsimmal, mert az akkori újság elírta a mozdulatot. Kung Lao Brutality kivégzése a mai napig a fejemben van. Nagy ütés, kis ütés, kis rugás, nagy rugás, védekezés, nagy ütés, kis ütés, kis rugás, nagy rugás, védekezés, nagy ütés....és a gép innentôl átvette...
Akkoriban nem volt Pause, majd megnézem a mozdulatot, mindent játék közben meg a WC-n tanultunk meg:)
Hiányzik az akkori feeling!
5.
5.
KeXxX
#1: Ja.. az a babality egy kalap szart nem ért. Ráadásul vicces sem volt.. csak egy retardált volt képes rajta nevetni. Én esetleg egy Tag-Fatality-t tettem volna be a helyére.
4.
4.
Ótvar
Amúgy a vendégszereplős (Jason Voorhees) videót látta már a publikum?
1.
1.
DarkLord
Babality hiányzik a francnak bár arra jó volt, mikor a rage-elő ellenfél ellen benyomta a végén az ember , hogy még jobban idegeskedjen :D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...