Gigantic bétateszt

  • Írta: Shifty
  • 2016. március 5.
Link másolása
A stratégiai játékok szerepét megöröklő MOBA-stílus évről-évre képes megújulni és némi műfaji keveredéssel friss és üde színfoltja tud maradni a játékiparnak. A Gigantic egy új, de biztató képviselőnek ígérkezik.

Az egykor szebb napokat is megélt, most már csak könnyes tekintetű visszaemlékezésekben emlegetett stratégiai játékokból kinőtt új zsáner, a MOBA évről-évre bizonyítja, miért is meghatározó szereplője a mai, modern játékiparnak. Amíg a hardcore rajongók mekkájának a műfajt maximális fordulatszámra pörgető League of Legends és DOTA tekinthető, addig az egyszerű, hétköznapi játékosok eddig csak a Blizzard-féle Heroes of the Stormmal játszva lelhettek otthonra. De ennek vége, mert az alapot szolgáltató, MOBA-t meghatározó stílusjegyek újra és újra áttörik saját korlátaikat és új műfajokkal elegyedve nem csak új közönséget képesek megszólítani, de a már meglévőket is a fotelhoz tudják szögezni. A Smite után a Gigantic is egy ilyen alkotás lesz.

A 2010-ben alapított Motiga legelső játéka, a Gigantic első ránézésre szoros rokonságot mutat a már megjelent Smite-tal. Itt is külső nézetes, váll fölötti nézőpontban követhetjük az eseményeket, miközben az alapok a klasszikus MOBA-kból lettek kölcsönözve. A Gigantic azonban ennél sokkal több, egy olyan "shooter-MOBA" hibrid, ami egyszerre több játékstílus sajátosságait is ötvözi magában, így minden játékszerető megtalálja benne a számításait. A kompetitív akció során választott karaktereink jóvoltából egyszerre érvényesülnek a shooterek jellegzetességei a stratégiai manőverekkel, de ha arról van szó, akkor némi hack& slash őrületre és ügyességi szekvenciákra is sor kerül. A cél pedig eközben nem más, minthogy a saját Őrzőnket megvédjük, az ellenfél Őrzőjét pedig felkutassuk és legyőzzük, ezzel megnyerve az aktuális kört. Az egyszerűség ellenére komoly mélység lakozik a Giganticban, köszönhetően a rengeteg eltérő képességű és játékstílust képviselő hősnek és a küldetés összetett felépítésének.

Ugyanis amellett, hogy kényesen kell ügyelnünk a saját Őrzőnk épségére, a pályákon elhelyezett megfelelő pontokon különböző lényeket is meg kell idéznünk, amelyek meghatározó bástyái a "bázisunknak". Jelenleg négy különböző megidézhető lény közül válogathatunk, amelyek mindegyike teljesen egyedi bónuszokkal segíti csapatunkat. A Drake - gácsér - a támadásokban, a küklopsz a védelemben, a Bloomer a gyógyításban nyújt segítséget, míg a Cerberus a támogató szerepkörben tetszeleg. Ezeket viszont védeni kell, ráadásul minél messzebb helyezkednek el csapatunk bázisától, annál sebezhetőbbek. Elsőre talán úgy tűnhet, hogy a csatatéren jelentéktelen szerepük van, de nekik köszönhetően kapnak a csapattagjaink aktív és passzív buffokat, továbbá az Őrzőnk erejét is töltik. Egyszóval bármelyiket is veszítjük el a harc hevében, annak súlyos ára és következménye lehet, így játék közben is fontos, hogy tudjunk priorizálni, na meg persze csapatban dolgozni.

Miközben igyekszünk menedzselni a harctéren kialakult helyzetet arra is figyelnünk kell, hogy amikor az Őrzőnk megfelelő mérője eléri maximumát, akkor az így kialakult helyzeti előnyt ténylegesen a saját javunkra fordítsuk. Őrzőnk ilyenkor elszabadul, a csatatéren minden útjába kerülőt elintéz, majd pedig segítségével le tudjuk annyira gyengíteni az ellenfél Őrzőjét, hogy annak gyenge pontja így könnyebben elérhetővé válik. Ezt a pillanatot kell csapatunknak kihasználni, akik ha kellően ügyesek, akkor egy jól megkomponált, közös fellépéssel könnyedén megszabadítják az ellenfél óriását életerő csíkjának egyik fontos darabjától. Három ilyen fázist kell végigküzdenünk, de az Őrző ilyen "dühöngése" során arra is ügyelnünk kell, hogy a már említett megidézett lényeink biztonságban legyenek, az ellenfél ugyanis könnyen kihasználhatja a kínálkozó lehetőséget, és kiiktathatja a stratégiailag fontos pontokon elhelyezett lényeinket.

Kevés olyan játék van, amiben annyira meghatározó szerepe van a csapatmunkának, mint a Giganticban. Ahhoz, hogy az ötfős alakulat olajozottan tudjon együttműködni leginkább a választott hősök képességeinek megfelelő ismerete és használata lesz meghatározó. A kipróbálható változatban 15 különböző és eltérő képességű hős közül választhattunk és jó eséllyel ez a kínálat a jövőben még bővülni fog. Ahogy említettem, mindegyik hős eltérő játékstílust képvisel és sok esetben eltérő műfaji sajátosságokat hordoz magán. Ha például tankkal akarsz lenni, akkor érdemes Margrave-et választani, ha távolról szeretnél célpontokat levadászni, akkor Imani tűnik a megfelelő választásnak, de ha a közelharci kaszabolásra vagy rágerjedve, akkor jó eséllyel Tyto és Lord Knossos kínálja majd a megfelelő alternatívát.

Közülük mégis Voden, a róka és Wu állt a legközelebb hozzám. Előbbi kitűnő íjász, képességei között pedig olyanokat találunk, mint a mérgező köd, amelyen keresztül lőve kilőtt nyílvesszőnk sebzése is megnő. Emellett képes egy csali hasonmást megidézni, továbbá le tud dobni egy életerőt visszatöltő auramezőt is, ami ráadásul Voden számára szuperugrást is biztosít, ezzel lehetővé téve, hogy gyorsan elsurranjunk a szorult helyzetekben. Ezzel szemben Wu a harcművészetek kitűnő ismerője, akivel ha ügyesen fűzzük egymásra a különböző, halálos csapásokat, igazi pusztítóvá tudunk válni. 

És természetesen mindegyik hős képességeit lehet játék közben fejleszteni. Tapasztalati pontokat gyűjtögetünk harc közben, amelyeket aztán az általunk választott képességek fejlesztésére vagy újak megszerzésére költhetünk el. Összesen két aktív és négy passzív képességünk van. A játéknak ezen a része meglepően egyszerűen lett kitalálva, de mégis kapunk annyi szabadságot, hogy saját játékstílusunknak megfelelő irányba fejleszthessük hősünket. A rendszer nem olyan összetett, mint amit megszoktunk a konkurensektől, de ez a nagyon letisztult, egyszerű séma sokkal ismerősebb lesz a hétköznapi játékosok számára.

Ami a próbakört illeti, meggyőzően teljesített a Gigantic, pedig a játékkal való kezdeti ismerkedésünk nem volt zökkenőmentes, ugyanis a matchmaking nagyon döcögött, így akár félórákat is várnom kellett, mire sikerült csatlakoznom egy-egy mérkőzéshez. Az utána kapott élmény azonban kárpótolt, mert a csapatalapú, bázisvédős játékmenet elég könnyen be tudja szippantani az embert, ráadásul akkor se szabad feladni a küzdelmet, ha csapatunk két fázist is elbukott, ugyanis a csapatmunkával még innen is meg lehet fordítani az állást.

A free-to-playnek tervezett Gigantic jelenleg Xbox One-ra és PC-re készül, mégpedig kifejezetten Windows 10-re. Ez azt is jelenti, hogy kapunk cross-play funkciót, vagyis a PC-s játékosok akár az Xbox One-os hősökkel együtt is csatába indulhatnak majd. A megjelenésre elvileg idén kerül sor, bár a hírek szerint nagy bajban vannak a fejlesztők.

Mi a Gigantic Xbox One-os változatát próbáltuk ki.

 

Kapcsolódó cikk

2.
2.
Azadojat
Próbáltam, de egyáltalán nem győzött meg, se a grafika, se a játékmenet.
1.
1.
GODL1KE
háát nekem a grafika nem annyira tetszik és a smite- féle mobákat sem annyira csipázom. Maradok a Lol,hots és dota 2 triónál :D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...