Battlecrew: Space Pirates bétateszt

A Dontnod második számú brigádja, a Dontnod Eleven oldalnézetes, PvP-alapú űrkalózos címet fejleszt, melynek a múlt hétvégén tartották a zárt bétatesztjét. Megnéztük, mit sikerült összehoznia a kis fejlesztőcsapatnak.

A Life is Strange-ről elhíresült Dontnod Entertainment a nyáron jelentette be, hogy új stúdiót hoz létre Dontnod Eleven néven. A brigád akkor be is mutatta első játékát, a Battlecrew: Space Piratest, mely egy oldalnézetes, PvP-re kihegyezett akciójáték. Múlt hétvégén tartották a cím zárt bétatesztjét, amely remek alkalom volt, hogy megnézzük, hogyan is élnek ezek az űrkalózok.

A címet elindítva azonnal a tutorial módban találjuk magunkat, ahol pár perc alatt gyorsan elmagyarázzák nekünk, mit és hogyan lehet csinálni a karakterünkkel. A Battlecrew-hoz elkél egy kontroller, ugyanis legtöbbször egynél több gombot kell püfölni, ennek ellenére kissé meglepődtem, hogy a játék még egeret és billentyűzetet használva is az Xbox-kontroller jeleivel magyaráz. Ha túljutottunk a gyakorlópályán, a játék hubjában, Orbital Tortugán találjuk magunkat, ahol megtekinthetjük statisztikáinkat, kipróbálhatjuk a karaktereket vagy meccseket indíthatunk.

A zárt bétában két játékmód volt elérhető, a Team Deathmath és a Gold Rush, melyben a pályán véletlenszerűen megjelenő ládákból kell aranyat lopnunk, majd a csapatunk kincstárába eljuttatva megszereznünk. Megmondom őszintén, én csak az utóbbi játékmódot tudtam kipróbálni, mivel a TDM-ben egyszerűen sosem találtam játékostársat, pedig többször is próbálkoztam.

A Battlecrew-ban fix karakterek közül választhatunk a meccsek előtt, akiknek a felszereléseit és képességeit nem változtathatjuk. Adott például a mezei katona, aki gépfegyverével tesz rendet az ellenséges kalózok között, de egy Tracer-szerű hölgyeménnyel is erősíthetjük a csapatunkat, aki speciális képességével gyorsabban tud futni a többieknél. A bétában összesen négy karakter volt elérhető, így a fentieken kívül még két közelharci szereplő is választható volt - egy jetpackkel és akadályokkal operáló óriáscápa, valamint egy pengékkel felszerelt tigris.

A béta során hamar nyilvánvalóvá vált számomra a játék legnagyobb hibája: egyelőre nem túl jó a balansz és kiegyensúlyozatlanok a karakterek. A közelharcra kihegyezett kasztok egyszerűen túl erősek a többiekkel szemben; elsősorban a pajzzsal is felszerelt két lábon járó tigrisre gondolok itt. A harcok pillanatok alatt káoszba fulladnak, ilyenkor pedig sokkal könnyebb pár suhintással rendet tenni, mint célozgatni a gépfegyverrel.

Az is hamar kiderült, hogy a játék nem béta-, hanem inkább alfaállapotban van, ugyanis rengeteg buggal, átgondolatlansággal és technikai problémával futottam össze. A teljesítmény a kis gépigény ellenére például egészen ingadozó, fura belassulásokkal találkoztam úton-útfélen. A meglepő az volt az egészben, hogy sem a játék beépített fps-mutatója, sem pedig a Steam számlálója nem jelezte, hogy leesett volna framerate.

A matchmaking egyelőre katasztrofális: a hubban rengeteg játékossal találkoztam, ezért úgy gondoltam biztos sokan próbálgatják a címet. Ennek ellenére a meccsek során soha nem tudtam maximális létszámmal játszani – a nyolc főből általában csak három-négy jött össze, a TDM-ről nem is beszélve, ahol soha nem találtam normális játékot. A feltöltetlen helyeket persze botokkal pótolja a gép, de velük közel sem olyan szórakoztató az öldöklés. Fura módon hiányzott az eredményjelző tábla is a címből, így a meccsek alatt nem tudtam nyomon követni a teljesítményem - a harcok végén is csak az első javítás után bukkant fel.

Meccseim során két pályát ismertem meg, melyek felépítésben, sőt játékmechanikai szempontból is egészen radikálisan különböztek egymástól. Az egyik helyszínen például a csapat aranykészleteihez csak én és a társaim tudtunk hozzáférni, az ellenfél egy pajzs miatt nem tudott a közelébe kerülni. A másik pályán azonban nem volt pajzs, így a lopott cucc lepakolása közben is meg tudtak támadni. Én ezt az anomáliát betudtam annak, hogy a fejlesztők nagy eséllyel még tesztelgetik melyik megoldás a jobb – vagy legalábbis remélem, és nem valami óriási figyelmetlenségről van szó.

A Battlecrew szórakoztató multis cím, igazi felüdülés a rengeteg FPS között, viszont a béta után fenntartásokkal állok hozzá. Hibái nem javíthatatlanok, de a játékegyensúly problémáival gyorsan kezdeni kell valamit, mert könnyen a süllyesztőben találhatja magát. Reméljük, a fejlesztőcsapat meg tud birkózni a feladattal és az Early Access-változat már jobban össze lesz rakva.

A Battlecrew: Space Pirates kizárólag PC-re készül.

4.
4.
Extol
PvP alapú platformjáték?
2.
2.
ilovenancythompson
1.
1.
Ecneb
Ilyenre még van igény?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...