Code Vein bétateszt

  • Írta: Shifty
  • 2019. június 8.
Link másolása
A múlt hétvégén tartotta a Bandai Namco a Dark Soulsból nagykanállal merítő, vámpíros Code Vein hálózati tesztelését, ami a játék karakterkészítője mellett a nyitófejezetből és egy csakis saját felelősségre látogatható zónából adott ízelítőt.

Két éve már, hogy a Bandai Namco megalapozta a Dark Souls utáni életét, mégis múlt hétvégén volt először alkalmunk megízlelni a God Eater-csapat fejlesztésében készülő Code Veint, ami ugyan a játékmeneti alapokat egy az egyben a From Software klasszikusából emeli át, de szerencsére áramvonalasítva, továbbgondolva azt. Ennyiben azonban nem merül ki a játék nyújtotta egyediség, hiszen a mangás látványvilágon túl is van egy sajátos kisugárzása címnek, ami leginkább a harcrendszer, illetve annak alapjaiban keresendő. Eközben a Souls-játékokkal ellentétben a készítők nem hanyagolják el a történet elmesélését, és inkább nem a játékosra bízzák, hogy különböző jegyzeteket bújva ismerjék meg a lore fontosabb momentumait.

A Code Vein ugyanis egy erősen történet-orientált játék, így a fejlesztők folyamatosan kézen ragadják a játékost, aki a hagyományos értelemben vett sztorimesélés útján már a hálózati teszttel töltött nagyjából két-három óra alatt is világos képet kap a viszonyokról, a játékban uralkodó helyzetről, a főbb szereplők motivációjáról és szerepéről. És ha ez a cselekmény a játékidő előrehaladtával kellő izgalmat ígér, akkor a egy Souls-játékhoz hasonló cím esetében ez nyújthat egy olyan plusz motivációt, amivel akár szélesebb kör számára is el lehet majd adni a Code Veint. Ráadásul mindezt a mangákra jellemző látványvilággal kapjuk, ami elsőre kicsit stílusidegennek tűnik, összességében mégis elmondható, hogy nagyon jól áll a játéknak ez a vizuális megközelítés.

A történet szerint az általunk ismert civilizált világnak már egy ideje annyi, és bár pontosan nem derül ki, hogy mi okozta a kataklizmát, arról azért kapunk némi információt, hogy mi egy úgynevezett Revenantot alakítunk, akiket még a kormány hozott létre, méghozzá eltemetett holtak feltámasztásával. Ezt egy különleges, a holtak szívébe ültetett parazita segítségével oldották meg, amelyeknek köszönhetően állandó vérszomj és természetfeletti képességek birtokába jutunk. Főhősünk valamiért eléggé különleges ebből a szempontból, mert amíg minden visszatérő csak egy képességet birtokolhat, addig ő szabadon válogathat az összes létező közül. Ami viszont sokkal fontosabb, hogy az erőnk megtartásához létszükséglet, hogy emberi vérrel táplálkozzunk, különben feltámasztott testünk úgynevezett Losttá alakul át. A Lostok pedig azok a rémségek, akik ellen a történet során küzdünk.

Természetesen a játék világában már nem áll korlátlanul rendelkezésünkre az emberi vér, így a Revenantok legfontosabb feladata, hogy úgynevezett "vérgyöngyöket" gyűjtsenek, amelyeket különleges növények felkutatásával tudunk biztosítani. Amikor magunkhoz térünk, egy hozzánk hasonlóan amnéziában szenvedő lány oldalán találjuk magunkat. Éppen csak útra kelünk, amikor fogságba esünk, amivel kezdetét veszi kalandunk, ahol nem csak a világ rejtélyeit, de saját múltunkat is meg kell ismernünk.

Ami azonnal szembetűnik a Code Vein kapcsán, hogy elképesztően részletes karakterkészítőt kapnak a rajongók. Szinte végtelennek tűnő választási lehetőségek és rengeteg kategória közül válogatva álmodhatjuk meg saját, egyedi hősünket, akinek az arctónusától kezdve a szempillájáig mindent kedvünk szerint formálhatunk. Elvetemült rajongók akár órákat, napokat is eltölthetnek majd a játék ezen felületén.

Szerencsére ez a testreszabhatóság a harcrendszert is körüllengi. Teszi mindezt annak ellenére, hogy az alapok egy az egyben a Dark Soulsból lettek átemelve, így aki igazi veterán, az pillanatok alatt felveszi majd a fonalat. Ami viszont már izgalmasabb, hogy a játékban vannak úgynevezett Blood Code-ok, amelyek lényegében a kasztrendszernek feleltethetőek meg, azaz ez határozza meg az aktív és passzív képességeinket. Ahogy említettem, főhősünk több Blood Code-ot is kezelni tud, vagyis akár harc közben is szabadon cserélgethetjük a karakterosztályunkat, így mindig az adott szituációhoz tudjuk majd igazítani képességeinket, varázslatainkat. A Blood Code emellett azt is meghatározza, milyen fegyvereket és Blood Veilt (páncélzat, ruházat) forgathatunk és viselhetünk, ami további teret ad a karakterünk egyedivé tételében. Ahogy az is, hogy ha egyes képességeket kimaxoltunk, akkor azokat utána bármelyik Blood Code-dal kombinálhatjuk. A rendszer mintha a Final Fantasy Tacticsból lenne kölcsönözve.

Jól látható, hogy ezek a megoldások remekül ellensúlyozzák a szintlépés egyszerűségét, ott ugyanis már nincs lehetőségünk az egyes attribútumokra külön-külön szétosztani a megszerzett tapasztalati pontjainkat. Amikor szintet lépünk, akkor a rendszer mindent megold helyettünk. Emellett érdekes húzás, hogy lesz egy központi bázisunk, ahol egyrészt friss információkat gyűjthetünk, másrészt fejleszthetjük a Blood Veilünket, a fegyvereinket, illetve itt vásárolhatunk utánpótlásokat, például életvisszatöltő elixíreket vagy egyéb segítségeket. Illetve innen érjük majd el a játék komolyabb kihívásait ígérő dungeonjeit, a Depths-zónákat, amelyeket csak akkor látogathatunk meg, ha a fő küldetések során megszerezzük a megfelelő térképeket. Ezek a zónák egyrészt lootban is gazdagabbak, fejlődni is gyorsabban lehet itt, cserébe viszont a kihívás is sokkal komolyabb.

A Code Vein hálózati tesztelése arra is rávilágított, hogy a kooperatív mód még komoly problémákkal küzd. Egyrészt ha megidézünk egy online társat, akkor a framerate drasztikusan leesik, a játéknak komoly képfrissítési problémái vannak akció közben és sima bóklászáskor is, ami rengeteg ront az élményen. Főleg harc közben, hiszen a ritmus itt is legalább olyan fontos, mint a Dark Soulsban, és ha azért csapnak le minket, mert a játék akadása miatt buktunk egyetlen tizedmásodpercet, akkor az kellemetlenül érint minket. Persze elejtett lelkünket egyszer lehetőségünk van felszedni elhalálozásunk helyszínén, de ez sovány vigasz. Ennek ellenére a másokkal való közös kalandozás jó móka, a már említett Depths-zónában például kifejezetten jól jön, ha egy nagyobb szörnyeteget közösen próbálunk meg elintézni. Kár, hogy a hálózati teszten ritkán fordult elő, hogy találtunk társat magunk mellé.

A Code Veinnek jól áll a japános manírokkal operáló körítés, de azért az jól látható, hogy a játékmenetén és a technológiai oldalon van még mit csiszolni. Összességében viszont biztató képet festett magáról a játék, ami hiába épít a Dark Souls alapjaira és ijeszti meg az egyszeri játékost a mangákra jellemző látványvilággal, sokkal mainstreamebb, mint gondolnánk.

A Code Vein PC-re, Xbox One-ra és PS4-re készül. Mi PlayStation 4 Prón próbáltuk ki a bétát.

Kapcsolódó cikk

3.
3.
Sei89
Itt ami nagyon tönkreteszi a játékot az az animációk és a mozgás: A dodge egész animációja egy gyors frame, semmi ,,súlya" az egésznek. A mozgás meg olyan mintha a levegőben úsznál. Az ütéseidnek semmi súlya, szintén mintha a levegővel párbajoznál. Ugyanolyan rossznak néz ki az irányítás mint a dark souls 2-ben, pedig egy éve vártam a játékot. :(
1.
1.
Szerintem, ha jó egy játék, akkor simán el lehet fogadni a manga kinézetet, főleg, hogy azt is meg lehet csinálni nagyon szépen és igényesen. Legalábbis nekem ettől eddig egy játék sem volt kevesebb vagy több.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...