El Matador

  • Írta: Daks
  • 2006. május 30.
Max Payne klónja a Dél-amerikai dzsungelbe utazik, hogy ellássa a baját néhány drogbárónak és az őket szolgáló több száz rosszfiúnak. De milyen is lesz pontosan ez az első ránézésre copy-paste-nek tűnő lövöldözős játék?
Az El Matador egy klasszikus „nézdahátam" lövöldözős őrület, melyben a Drug Enforcement Administration (DEA) egyik oszlopos tagját, név szerint Victor Corbet-et kell irányítanunk. Victor barátunk szabad kezet kapott, hogy kinyírja az összes Dél-Amerikában ügyködő drogtermesztő és kereskedő nagykutyát. Persze azért nem csak a nyers erőszakon lesz a hangsúly, hiszen az El Matador tele lesz izgalmas fordulatokkal, látványos jelenetekkel és mélyenszántó gondolatokat felvonultató dialógusokkal.


A játék történeti vonalát az átvezető animációkon és a párbeszédekben követhetjük, a mi feladatunk mindössze csak a golyószórás és az igazságosztás lesz. Bár a készítők szerint a játékmenet teljesen lineáris, azért nem lesz okunk a panaszra. Összesen 60 pályán keresztül kell magunkat átlőni a sombrerós, nachost zabáló, tequilát vedelő kemény mexikói zsoldosokon. Mindegyik pálya kemény és embert próbáló feladatokkal állít szembe minket – és itt természetesen nem a fejtörőket értem.


A „lőj, amíg csak bírod szusszal" elvet követő El Matador 10-12 óra intenzív akciót ígér az őt megvásárló gamernek. A Max Payne-t nem véletlenül hoztam fel a leadben, hiszen az éppen boncolgatott játékban is kulcsszerepet kap a bullet time, azaz az időlassítás. Az elv ugyanaz, mint a Rockstar játékában: ha keményre fordul a helyzet, bekapcsoljuk a bullet time-ot, így körülöttünk minden lelassul, mi pedig szépen egyenként leszedhetjük az életünkre törő tagokat. További hasonlóság, hogy itt is különböző akrobatikai mutatványokkal szórakoztathatjuk magunkat az opció aktiválása után.


A játékmenet gyors kivégzése után ideje rátérni a fegyverekre. A fegyverek, melyek az erőnket adják, melyek nélkül nem létezne az akciójáték fogalma. Jelen előzetesünk szereplőjének is bőven kijutott ezekből az eszközökből - kezdve az egyszerű pisztolytól a teljesen automata ólomszórókig - közel 30 különböző stukkert használhat majd. Bár a felhozatal még tiszta a nyilvánosság előtt, annyit már tudni, hogy lesz mandiner funkció is, melynek segítségével a fémből készült tárgyakról visszapattanó golyó erejét használhatjuk fel a támadáskor. Ha fedezék vagy sarok mögött áll az ellen, egy gyors geometriai fejszámolással azonnal kiszámolhatjuk a visszapattanó golyó útját, így könnyen kivégezhetjük az ombrét akár vizuális kontaktus nélkül is.


Persze azért nem mindenről pattan vissza a töltényünk, sok felületbe belefúródik vagy széttöri azt. Ezt kihasználva lehetőségünk lesz rá, hogy egy nagyobb kaliberű géppityuval kinyírjuk a fadobozok vagy műanyag tárgyak mögött rejtőző ellenfeleket. A drogbárók katonái amúgy remekül képzett emberek, így abban már most biztosak lehetünk, hogy ez nem egy vasárnapi séta lesz! :)


A belsőségek után most lássuk a külcsínt. A grafika remek lesz, tele speciális effektekkel és fejlett technikai megoldásokkal. A játék motorja képes lesz középkategóriás gépeken is zökkenőmentes vertex/pixel shader hatás, dinamikus fényeffektek és valós idejű árnyékok létrehozására. A pályák nagy része a dzsungelben fog játszódni, így a készítőknek külön figyelmet kellett szentelniük a növényekre, azon belül is a fűszálakra. „A megfelelő látvány kedvéért mindennek stimmelnie kell, a legutolsó fűszálnak is tökéletesnek kell lennie" – kommentálja a játékot az egyik modellező.


Az El Matador hamarosan már a béta fázisba kerül, a végleges fejlesztés pedig augusztusban érkezik a boltokba. A játék futtatásához mindössze egy 1,5 gigás Pentium 3-asra lesz szükségünk, 128 megás DX9 videokártyával, 512 mega RAM-mal és 2,5 giga szabad lemezterülettel. Várjuk!

Kapcsolódó cikk

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...