Viva Pinata: Trouble in Paradise

  • Írta: Chocho
  • 2008. május 24.
Link másolása
Az Xbox 360 elsőgenerációs játékkínálatából talán egyik példány sem volt olyan megkapó, mint az igazából besorolhatatlan stílusú és tervezésű Viva Pinata. Hihetetlen innováció, gyönyörű grafika, szeretetteljes báj és – nem utolsó sorban – hihetetlen addiktivitás jellemezte a Rare programját. 2007-ben számítógépeinkre is ellátogatott, megmutatva, hogy bizony a hölgyeknek is van keresnivalójuk winchesterünk „Játékok” mappájában.
"Cuki, cuki vagyok…"
Most pedig szinte a semmiből robbant elő a folytatás, hogy szeptemberi megjelenésével ismét megdobogtassa a fotelkertészek szívét. A Viva Pinata 2 nem is kínál többet, mint amit a címe mond. Nagyobb, szebb, kiforrottabb és cukibb, mint valaha. Persze a fejlesztők, tudván, hogy mindez nem lenne elég, sok-sok aprósággal kedveskednek nekünk majd, hisz ahogy a játék asszisztens producere, Adam Park fogalmazott egy interjúban: „A cél az volt, hogy mindenki lássa, ez egy folytatás, nem pedig egy 1.5-ös verzió!"


Az elsődleges újítás a co-op multiplayer bevezetése lesz. Xbox Live!-on keresztül bármikor becsatlakozhatunk barátunk kertjének építgetésébe, mi több, otthon, a másik kontrollerről is alkalmunk nyílhat némi önjelölt kontárkodásra. Míg az egyik játékos magával az akcióval (ha lehet így fogalmazni) van elfoglalva, addig a másik a kert ügyeit intézi, azaz locsol, magokat ültet, és így tovább. Az előző Viva Pinata játék egyik nagy hiányossága volt a többjátékos mód abszolút mellőzése (a Party Animals már külön játékként jelent meg), és ezzel az ötlettel – mely bevallom, kísértetiesen emlékeztet a Fable 2-ére – nem is hat erőltetettnek a kooperációs mód implantálása.


A másik nagy újítás magában a játékban érhető tetten. Eztán már lesznek évszakok, leesik a hó, kivirágzik a kert, tombol a kánikula… Belegondolni is szívderítő! A sok különböző klíma magával vonzza az új kisállatok egész hordáját, a jegesmedvétől a pingvinen keresztül egészen a sivatagi tevéig. A harminc új pinata közül eddig ugyan csak pár nevet adtak közkézre a fejlesztő srácok (ezek a Sparrowmint, a Wirlm, a Custacean, a Buzzenge, a Walrusk, a Crowla, és a Bispotti), az impresszív szám az összes régi pinata megtartásával együtt igencsak nagy változatosságot és sok-sok örömkönnyet ígér.


Az időjárás dinamizmusa viszont nem túl jó hír a lustábbaknak, hisz ezzel együtt valószínűleg nehezebb dolgunk lesz szeretett pinataink jókedvének tartós fenntartásával. Bizony, lassan elmúlnak azok az idők, amikor elég volt egy-egy cukorka elszórogatása. Nem is gondolná az ember, hogy a gyermekded külső mögött milyen komoly játék rejlik valójában. Kíváncsian várom, hogy a folytatás nehézség szempontjából hogyan lesz osztályozható, lévén az előző részt sokan támadták annak látszólagos célközönsége (a gyerekek) és nehézsége rossz összehangoltsága miatt. A kert tartalma mindenesetre nem hogy egyszerűsödne, hanem bővül: pinataink ezúttal akár játszhatnak is majd. Ugyan a kert alapterületét nem növelték meg (állítólag azért, mert így nagyobb innováció éri a játékos szürkeállományát), a megvehető építmények és apróságok számát már igen. Lesz itt kisvonat, rakéta, kalózhajó, vagyis minden, ami pinata-szemnek és pinata-szájnak ingere lehet.


Az utolsó, és talán legklasszabb újítás az úgynevezett Pinata-vision, mely az Xbox 360 méltatlanul elfeledett kamerájára épít. Bár a játékmenetet nem befolyásolja különösebben, a kamera segítségével a játékosoknak lehetőségük lesz bizonyos kártyák beolvastatására, melyeken új pinatak szerepelnek. A kamera elé téve az felismeri a kártyát, és a játékban elérhetővé válik az új, eddig még soha nem látott kisállat. Volt már szó majmos, papagájos, jávorszarvasos, cicás, sőt, jetis kártyáról is. Ezeknek terjesztése egyébként még nem tisztázott, de elképzelhető, hogy újságok mellékleteként, esetleg matricás albumokkal forgalmaznák őket. A Rare és a Microsoft titkos reménye továbbá, hogy az amúgy mellőzött kamerát jobban elterjesszék a játékkal. Hiába, a profitért mindent.


„… szeretnek is a nagyok!"


A grafika elsőre nem tűnik fejlettebbnek, de közelebbről szemlélve a dolgokat szembe tűnik, hogy itt bizony van pofozás dögivel. Az állatok szőre gyönyörű, már-már érezzük, mikor akaratlanul is megsimogatjuk a tévéképernyőt… Az időjárási effektek csodásak, a hó tükröződése, szóródása és csillogása pedig még a Crysis rajongóit is fancsali fintorra készteti. Ami viszont mindennél fontosabb, hogy a gyermekded, kedves vonulat megmarad a design-ban, így a Viva Pinata megtartja azt a bájt, ami miatt az összes játékos vagy imádja, vagy utálja.


Személy szerint imádtam az első Viva Pinata-t. Kiváló játék volt, és fentebb nem véletlenül fogalmaztam úgy, hogy a gyerekek csak „látszólagos célközönsége" a programnak. A VP ugyanis nem gyerekjáték. Igazi gondolkodtató és képernyőre ragasztó színorgia, melyet az összes Xbox és PC tulajdonosnak ki kell próbálnia, s mely nem utolsó sorban párjaink szívét is megmelengeti (saját tapasztalat). Ugyan a Trouble in Paradise számítógépes változatáról még nincs hír, remélem, hogy jövő tavasszal már én is újra ellátogathatok Pinata Island-re.

6.
6.
spooky14
nekem kéne csak nekem sincs Xbox-om.

de megvan az első része és ahoz kéne nekem CD kulcs.

valakinek nincs meg?
5.
5.
battlebat
Akit érdekel van belőle egy felesleges példányom amit nyertem, sajnos nincs Xbox-om így megválnék tőle, bontatlan, original.



Írj ha érdekel: battlebat02@gmail.com
4.
4.
Chocho
Igazság szerint tényleg sajnos, mert ez az a játék, ami minden platformon szuper szórakozás lehetne. Csak ugye a MS nem szívesen csinálnak portot a konkurencia gépére. :)
2.
2.
Chocho
Na, arra tuti nem fog...
1.
1.
bobby
nem tom.. lehet megszerzem.,.. csak jöjjön ps3ra!!!!!!!!!!!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...