Damnation

  • Írta: Daks
  • 2008. augusztus 12.
Link másolása
A huszadik század elején járunk egy alternatív múltban, ahol immáron negyven éve tart az amerikai polgárháború. Az északi szövetségi államok és a konföderáció közötti véres csatározás teljesen megváltoztatta Amerika földjét, a világ egy merőben más arcát mutatja már, mint amit mi ismerünk. Azonban bárhogy is alakuljon a vége, a fegyvergyárak, illetve azok milliárdos igazgatói mindenképpen nyernek a dolgon.
A Prescott Standard Industries is egy ilyen virágzó vállalat, Mr. Prescott tervei azonban túlnőnek azon, hogy ellássa golyóval a veszekedő feleket. Jól felszerelt magánhadsereget szervezett, és le akarja rohanni mindkét felet, megszerezve ily módon a hatalmat önmaga számára. A Codemasters és a Blue Omega Entertainment idén ősszel PC-re, PS3-ra és Xbox 360-ra megjelenő legújabb játékának, a Damnationnak ez volna a kerettörténete, ránk pedig az a megtisztelő feladat vár majd, hogy rendet tegyünk ebben a sötét világban.


Főhősünk Hamilton Rourke lesz, aki a harmadik - de a Prescott sereget is beleszámolva inkább a negyedik - felet képviselő lázadók oldalán harcol. Az önkéntes katonákból álló alakulat békét akar végre Amerikában, és ezért mindent meg is tesznek, erejük azonban egyre fogy. A Prescott Industries serege a játék elején az utolsó még békés, független várost veszi majd támadás alá, így ha ez is elbukik, akkor tényleg nem marad majd miért küzdeni. Ezt követően indul majd csak a revans, és Rourke igazi küldetése.


A bejárható terület hatalmas lesz, ha minden igaz, akkor 3 óra alatt lehet majd csak elgyalogolni egyik végéből a másikba, ami azért nem semmi. Ennél is érdekesebb, hogy állítólag nem lesz térkép, de még iránytű sem a játékban, a tájékozódás teljesen a mi vállunkat nyomja majd. A fejlesztők úgy nyilatkoztak, hogy szeretnék kalandossá tenni a játékot, egy mini-mapon villogó pötty követése pedig elvenné azt a különleges érzést, melyet ily módon teremtenek a Damnationnek.


A pálya több kisebb régióra lesz majd osztva, a különleges berendezéseknek hála pedig mindegyiknél legalább 10-12 lehetőség lesz, hogy eljussunk egy tetszőleges A pontból B-be. Igazi kalandokra számíthatunk tehát, ám a Damnation mégiscsak egy shooter, nem hanyagolhatjuk el az akciót sem. A negyven éves háború mindenféle, még most is elképzelhetetlen technika bölcsője lesz, merészebbnél-merészebb megoldásokat láthatunk majd a játékban – nekem személy szerint viszont a kedvencem az a fegyver lesz, ami a vonatsíneket a földön tartó óriásszögeket lövi majd ki. Kőkemény!


Nem csak fegyverünkre támaszkodhatunk, hősünk ugyanis különleges képességének köszönhetően képes lesz minden közelben lévő élőlény auráját érzékelni. A játékban ez úgy fog kinézni, hogy Rourke leteszi a fegyvert, begörnyed, és a kezét a halántékához emeli, melynek hatására a képernyő elhomályosodik, majd pirossal kirajzolódnak előttünk az ellenfelek körvonalai. A dolgunk csak annyi lesz, hogy megjegyezzük, hol hány ember áll, majd indulhat is az „ereszd el a hajam".


Ez az erő a multiplayer módot is feldobja majd, nem lesz majd könnyű ugyanis csipával a kézben kempelni, ha az ember pirosan villog. A Damnationnek mellesleg négy többjátékos módja lesz, név szerint a deathmatch, a team deathmatch, a capture the flag és a king of the hill – gondolom egyiket se kell bemutatni. Emellett interneten és local networkön lehet majd co-opozni is, a teljes single player sztori ugyanis párosával is végignyomható lesz, ekkor egy szépséges fiatal hölgy lesz majd Rourke segítője.


A játék az Unreal Engine 3.0 erősen módosított változatát használja majd, ami nem meglepő, hiszen a Damnation az Epic által meghirdetett Make Something Unreal modkészítő versenyre készült eredetileg, csak ezek után figyelt fel rá a Codemasters. A Gears of War-hoz hasonlóan ez a játék is külső nézetes lesz, láthatjuk majd, ahogy Rourke cserélgeti a stukkereit, újratölt, azonban Marcusszal ellentétben vele nem lehet majd fedezékbe vonulni. A fejlesztők a taktikai elemek helyett inkább a pergős, epikus csatározásra szeretnék helyezni a hangsúlyt, ezen opciót ezért hagyják ki művükből.


Noha a videó egy kicsit sótlan, a képek magukért beszélnek - a grafikával nem lesz semmi gond, az UE3 továbbra is rendesen állja a sarat. Ha Codemasters-szokás szerint a játékmenetet nem rontják el teljesen, akkor egy klassz kis lövöldét kapunk majd idén év végén – csak érdemelje meg ugye, hogy beszéljünk róla még.

Kapcsolódó cikk

7.
7.
Jocilus
XDXDXD Hát most visszanéztem az előzetesre és az extra cikkel összehasonlítva ég és föld!!Hihetetlen,hogy milyen játék lett ebből...



Még mindig mosolygok...:))
6.
6.
Daks
mekkora szar lett ez a jatek te jo isten, szegyellem az elozetest :)
5.
5.
Chavez
Elég gáz, h nem lesz iránytű...
2.
2.
Giga0509
Ott a legfölső kiskép a cikk közben azon a csávó az új batomboillal nyomul? :D kajak úgy néz ki :D
1.
1.
Chocho
Hmm... ez a térképhiány nagy öngólnak tűnik. Az elkényelmesedett gamerek nem fogják értékelni a fejlesztők ötletét, s nem hogy nem fogják kalandosnak találni a játékot, de még irritálni is fogja őket, hogy minden egyes beszerzendő cuccért annyit kell szenvedniük, mint egy normális játékban egy full végigjátszással... de ne legyen igazam!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...