Rage

  • Írta: Daks
  • 2008. szeptember 15.
Miután a tudósok megerősítették, hogy egy hatalmas aszteroida tart egyenesen a Föld felé, a emberiség vezetői egy olyan biztonságos földalatti bunkerbe vonultak, mely talán túlélést jelenthet fajunknak. Noé bárkájára azonban csak a legjobbak kaptak bebocsátást, a legtökéletesebb, legkiválóbb példányok.
A becsapódás minden életet elpusztított, a felszínen nem maradt más, csak por és hamu. A bunkerben élők azonban épségben maradtak, és a kapuk megnyitása után azonnal megkezdték a bolygó újjáépítését. Hamarosan azonban kiderült, hogy nincsenek egyedül. A sivatag dűnéi között vérszomjas mutánsok tűntek fel, akik eleinte csak egy-egy embert kaptak el, de később csapatostul kezdtek vadászni ránk.


John Carmack játékával ebbe a sötét, poszt-apokaliptikus korba csöppenünk bele, a Rage azonban nem csak a túlélésre menő harcról fog szólni. Bátran állíthatjuk, hogy itt többről van szó, a QuakeCon 2008 kiállításon megeredt ugyanis a fejlesztők nyelve, mi pedig teljes, átfogó képet kaptunk eme nagyszerű, lövöldözős-versenyzős játékról.


Ahogy lenni szokott, az embereknek nem volt elég, hogy van egy globális ellenség, még egymással is összevesztek. Mindenkinek más elképzelése volt a Föld újjáépítéséről, és magáról a mutáns-kérdésről, megegyezés híján pedig csoportokra szakadtak. A városok önálló életet kezdtek élni, barátságos és háborúzó települések vegyesen kezdték benépesíteni a sivatagot, a játék szereplőjeként nekünk pedig meg kell majd találnunk helyünket a káosz uralta világban.


A Rage nem fog hasonlítani a Grand Theft Auto nyitott és szabad sandbox stílusára. Szigorú történetvezetésre lehet majd számítani, és bár tele lesz a játék olyan döntésekkel, melyek meghatározzák a későbbi eseményeket, azért a fő vezetőszál erősen megköti majd kezünket. Biztató viszont, hogy a készítők többféle befejezést is terveznek, sőt állítólag még a küldetések között is lesz választási lehetőségünk.


Ahogy a korábbi id Tech5 videókban is láthattuk, a Rageben fontos szerepet töltenek majd be a járművek. Több különböző, kedvünkre csinosítható gépezet volánja mögé pattanhatunk, a dűnék közt rendezett versenyek pedig alkalmat adnak egy kis adrenalin-felszabadításra is. Persze itt szabályok nélkül, vérre megy a csata, az autóra szerelt gépfegyver is megszokott dolog, de az se ritka, ha mutánsok zavarják meg a körözést.


A Doom 3 sötét, keskeny folyosóitól eltérően a Rageben a hatalmas, napsütötte, nyílt területek fognak dominálni. Eltérően a korábbi verzióktól, a Tech5 motor így már nagyobb eséllyel veszi fel a küzdelmet az Unreal Engine-nel, melynek ereje ugye éppen a gigantikus méretű pályákban rejlett mindig is.


Carmack játékról lévén szó, a multiplayer sem elhanyagolandó. Nyomhatunk majd co-opot, és bár az egymás elleni lehetőségekről egyelőre nem nagyon volt szó, elképzelhetetlen lenne a Rage egy jó kis deathmatch, vagy racing mód nélkül. Ezek részletei azonban csak a közeljövőben fognak körvonalazódni, úgyhogy érdemes velünk maradni ezek után is!


A kérdés most már csak az, hogy milyen vas kell majd a Tech5 motor mozgatásához. PC-s gépigény egyelőre nincsen, a Playstation 3 és a Blu-Ray remek páros, az Xbox 360 kétrétegű lemeze viszont úgy néz ki, ismét kevésnek fog bizonyulni. A Rage két DLDVD-n fog terpeszteni, Carmackéknak azonban így is butítaniuk kell majd a textúrákon, azok foglalják ugyanis a legtöbb helyet. Ha látványosan nem is, de az Xbox 360-as változat így egy csipetnyivel el fog maradni a többitől, amiért bizony nem nagyon fogjuk dicsérni Bill atyánk gépét.


Szeretettel várjuk a játékot, kellemes felüdülésként fog hatni ez a Mad Max – Road Warrior – Sziklák Szeme – Death Race 2000 keverék, pláne ilyen profi motorral! Az id Software játékait mindig techdemónak csúfolták, az Electronic Arts által felkarolt Rage viszont úgy néz ki, tényleg nagyot fog robbanni!

Kapcsolódó cikk

28.
Gabesz86
#29: Carmack guru mindig is megmutatta! És talán végre újra vissza térnek a jó öreg lan party-k.(Hát nem jobb a másik gép mögül elküldeni a másikat):D
27.
szõrös fánk
sztem ez a játék nagyot fog robbanni,főleg,ha csinálnak neki cooperative modot!oltári LAN-partykat lehjetne szervezni:DD
26.
bledzer
Az id tech 5 nak az lessz az erössége hogy nem lessz nagy a rendszerigénye ami mellett gyönyörűek lesznek a vele készült játékok(már rég vártam hogy ilyen irányba is fejlesszenek) . Plussz álítolag könnyű lessz rá programozni és nagyon könnyen lehet vele portolni platformok közt és mindez ÁLLÍTÓLAG jóval olcsobb lessz mindt mondjuk egy unreal engine. Szóval ha az ID tech 5 befut a fejlesztőknél akkor letörhet az Unreal engine dominancia és jó időre búcsut inthetünk a DX11 nek sőt a tiznek is. MInden reszpekt Carmack bácsié aki OpenGL el is összedob olyan grafikat amire más még dx 10 11 el sem képes.
25.
Fantom333
ez nekem olyan mintha össze gyúrták volna a Mad Mex 3 -at a Fallout 3-al.... nagyon jó lesz... (legalábbis remélem...:)
24.
felegyi
26# Pont hogy kis gépigénye lesz! Állítólag új technológiával csinálják...
23.
ptogamer
nagyon jo lesz de nagy gepigenye lesz az biztos.
22.
dareal
bakker, mégis cafatokra szedik a rage-t :(

ráadásul mindegyik platformon, azaz, mind ps-en, mind x-en, mind pc-n teljesen ua. lesz. 5 scene-ből marad 2. gondolom, hogy az ms nem keveset perkált ezért.
21.
Optimus Prime
22:

Akkor ez már egy vadi új engine lesz? Ami leváltja az id eddigi Doom 3 engine-jét? Bár furcsáltam is, hogy már egy 4 éves motort használnak Doom(2004), Quake 4(2005), Prey(2006), Enemy Territory: Quake Wars(2007) - ugye jól tudom?

No mindegy, remélem a 8600-asom még elég lesz a játéknak. :)
20.
Optimus Prime
Eddig nem is hallottam a játékról, de most megtetszett. Imádom a poszt apokaliptikus feelinget. A Doom 3 Engine-t is végre kihasználják, ahogy csak lehet. Hisz a sötét cyborg folyósoktól többet tud, a Quake Wars-ban gyönyörű tájak vannak.

A sztor engem a nemrégiben megjelent WorldShiftre emlékezett: aszteroida, apokalipszis, mutánsok.
17.
K.G.
17: LOL. De tényleg, bobby takarodj!

A játék szerintem jó lesz, bár egy kicsit talán tényleg rókabőr. Ettől a boxon nem olyan szép dologtól nem kell megijedni. Annyi az egész, hogy egy picivel jobban kellett tömöríteni a textúrákat. A különbség szerintem csak akkor lesz látható, ha valamire nagyon rázoomolunk.
17.
elite_hun
17: sztem összekevertél valamit
16.
Pain
16: Te csak ne helyeselj arra amit írok! megmondták, már, hogy tűnés innen!
14.
Pain
Ha jól emlékszem pont Carmack mondta anno, hogy szerinte az x360 jobb a PSnél. Hát....most mintha a játék nem ezt mutatná. Persze tudom ez a helyhiány miatt van, de erről már nem a fejlesztők tehetnek, csakis az MS.
13.
elite_hun
11: http://hu.wikipedia.org/wiki/John_Carmack
Ha csak az első sort elolvasod megtudod ki volt Ő!
12.
fojesz
11: Carmackot lehülyézni szerintem kicsit erős. Javaslom, nézz utána ki ő, mit csinált és mióta van a szakmában.
11.
kankadi
11: nem kötekedésből mondom, de gondolom te x360 párti vagy és mivel x360ra gagyibban fog kijönni, ezért nem szereted... pedig a játék naon jó lesz... csak nem x360on...
10.
FNorberto
A 360-as butítás a hely hiány miatt szerintem csak carmach-ot meg a csapatot példázza.Szimplán hülyék a 360-hoz ennyi.A játék meg nem fogott meg,nem érdekel.
9.
felegyi
Nem tudom miért kell a STALKER-hez hasonlítani! Még csak köszönőviszonyban sincs a 2 játék! Az eddigi videók alapján inkább Half Lige és Ridick féle game lesz!
8.
tjames
Már hallotuk ezt a maszlagot párszor, hogy Boxon csúnyább lesz a játék mint PS-en. Pfff eddig ez nem így volt. Csak nem most fog elkezdődni? :) Mit tesz a marketing.....
7.
Merchard
"Playstation 3 és a Blu-Ray remek páros, az Xbox 360 kétrétegű lemeze viszont úgy néz ki, ismét kevésnek fog bizonyulni" ez mit jelent ??????
6.
Gula
amúgy a játék az olyan felújított, western stalker, kis fegyveres roncsderbível megspékelve
4.
Gula
Na jo visszavonom hogy nem zavar bobby, mondjon le.....itt is moderáció kéretetik
3.
Aramisz93
#2:DL-ről hallottál már Márió? Azt ajánlom kotródj az oldalról, mert megvan anyád e-mail címe. És szépen elküldjük neki, az intelligens beszólásaidat.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...