Kult - filmajánlók, vélemények, kritikák

Rebel Moon: 1. rész - A tűz gyermeke filmkritika

Zack Snyder legújabb agymenése egy, az utóbbi ötven-hatvan esztendő fontosabb sci-fi és fantasy műveiből összekotyvasztott űropera, amely teljesen olyan benyomást kelt, mintha egy gyerek két órán keresztül akciófigurákkal játszana, majdnem 200 millió dollárból.

A fiú és a szürke gém filmkritika

Mijazaki Hajao visszavonulását követően mindenkit meglepett A fiú és a szürke gém érkezésével, és valószínűleg eddig még soha nem várták annyian filmjét, mint a mostanit. Ha nem is mesterművet, de egy nagyszerű filmet sikerült letennie az asztalra a nagymesternek megint.

Mi lenne, ha...? 2. évad sorozatkritika

A Marvel-moziverzum animációs sorozata remek lehetőségeket biztosított volna, hogy az alkotók kilépjenek a franchise egyre unalmasabb és problémásabb komfortzónájából. Ehhez képest a széria második évadja ugyanabba a hibába esik, mint a többi tömeggyártott MCU-produktum.

A méhész filmkritika

Jason Statham visszatért egy újabb akciófilmmel, melyben ismét egy megállíthatatlan szuperkatonát alakít, aki ha kell, egyedül is megbirkózik a világ legkiemelkedőbb zsoldosbandáival, meg persze az amerikai hadsereg legjobbjaival. Ez nemcsak azoknak szomorú, akiket helyben hagy, de nekünk is.

Aquaman és az elveszett királyság filmkritika

A 2018-ban zajos sikert aratott Aquaman folytatásával végre valahára pont kerül a DCEU 10 éve tartó vergődésére, ám a film a Warner körüli káosz és a franchise idei gyalázatos felhozatalának ellenére sem fekszi meg annyira a gyomrot, mint arra előzetesen számítani lehetett.

Hullaadás filmkritika

A splatter filmek egyik nagymestere, Eli Roth visszatért Hálaadás alkalmából, hogy újból elborzasszon minket véres agymenésével az ünnepi szezonban, és ezt milyen jól tette! A Hullaadást vétek lenne kihagyni a műfaj szerelmeseinek.

Superman visszatekintő kritika

45 éves lett a képregényadaptációk legnagyobb alapköve, amely ugyan nem indította el a szuperhősfilmes lavinát, struktúráját nézve viszont mindmáig példamutató a műfajban és a tagadhatatlan hibái ellenére is a legjobb élőszereplős Acélember-interpretáció.

Napóleon filmkritika

Bajban vagyok a Napóleonnal; egyrészről Ridley Scott mesterien igényes látványvilága most sem hagy cserben minket, másrészről viszont ez nem az a film lett, amit nyugodt szívvel ajánlanék a barátaimnak.