Amit még nem tudtál a TES V: Skyrimről

  • Írta: zoenn
  • 2011. január 26.
  • Hír
Szinte minden napra akad némi infómorzsa a Bethesda szerepjáték-sorozatának újabb uralkodójáról: a Game Informer ugye eleve a szívén viseli a játék készültét, ám egy holland szaklap, a Power Unlimited magazin is megszellőztetett ezt-azt a Skyrimből. Ebből szemezgetünk most.

Természetesen mi azokra a tudnivalókra mentünk rá, amik még kimaradtak a korábbi előzetesünkből. Nem túl lényeges dolgok ezek, mégis aki a szívén viseli a játék sorsát, annak biztos kapaszkodók lehetnek az őszi megjelenésig. Felsorolásszerűen következzenek a tények:

  • Nem választhatod ki az összes perket egyetlen karakterre.
  • Technológiai szempontból a Skyrim evolúció következő darabja a The Elder Scrolls sorozaton belül, de nem forradalom. A Bethesda inkább a hangulatra ment rá, a varázslatos világ szimulálására.
  • A fegyverek eltérő tulajdonságokkal rendelkeznek, a buzogánnyal például még a páncélt is átütheted, később is vérző sebet okozva a delikvensnek. 
  • A Skyrim kb. akkora, mint az Oblivion Cryodillje.
  • 130 egyedi dungeon várja a kalandorokat.
  • Műfajilag a Low-fantasyt emlegetik (mármint nem a fejlesztők, hanem a Power Unlimited), bár elég sok benne a mítikus lény és a varázslat, ezért a GK cáfolja mindezt és inkább High-fantasy.
  • A játék átfogó narrációja (a sárkányok) kevesebb kiemelést kap, mint az Oblivionban az Oblivion kapui. Ott a főküldetésen kívül számtalanszor sújkolták beléd a veszedelmet.
  • Nem lesznek ritka jószágok a sárkányok, bárhol beléjük botolhatunk.
  • A kazamaták zárva lesznek előtted, míg el nem éred a szükséges fejlettségi szintet.
  • A külső nézetes animációk tényleg jól néznek ki, sok előrelépés van az Oblivion óta.
  • A könyveket 3D-ben is lehet olvasni, láthatjuk, ahogy karakterünk lapoz és fogja a könyvet maga előtt.

  • A tárgylistában megtekinthetjük a dolgainkat részletesen, csavargathatjuk, forgathatjuk, pakolhatjuk ide-oda a cuccainkat, kezdve a fegyverekkel és a gyűrűkkel, növényekkel - minden lehetséges szögből.
  • A Dark Brotherhood bérgyilkos-céh visszatér ismét.
  • Több csapda és puzzle várható.
  • A fő sztoriszál végigjátszása kb. 20 órát vesz igénybe, a mellékküldetések több száz órára rúghatnak, mint eddig is.
  • Ha megölsz egy sárkányt, akkor erősebb leszel, a lelke egy darabja átkerül beléd.
  • A tőrrel való, lopakodós gyilkolás külön animációkat kap.
  • Még tovább szeretnék javítani az arckifejezéseket, hogy minél életszerűbb legyenek.
  • Azért néhány megkötés lesz két mágia kombinálásával kapcsolatban - pl. a játékos egyik kezében nem lehet tűzlabda, míg a másikkal nem tud egyidejűleg fagyasztani. Az elementális összeférhetetlenségekre figyelni kell.
  • Anno valaki megváltoztatta az Oblvionban a nyilazás fizikáját és viselkedését egy modban, úgy, hogy minél tovább feszítette valaki az ideget, annál erősebb lett a hatása. Ez a mod annyira megtetszett a Bethesdának, hogy alapértelmezetté tette a Skyrimben.
22.
Irasalgor
"Ha megölsz egy sárkányt, akkor erősebb leszel, a lelke egy darabja átkerül beléd."

Hegylakó :D
Amúgy most biztos nem lesz Fallout ebben az évben
21.
Lord Zozo
Alig várom. Az Oblivion egyik kedvencem. Egyszerűen megunhatatlan! Most is ezt várom!
20.
Eltiron
Jelenleg én is orgyilkossal megyek, de Skyrimen szokás szerint megint valami ultragood karival fogok kezdeni. (Valamiért imádom a Fénylő Páncélú Hősöket ;))
Igazából engem az csigáz fel, hogy végre életszerű NPC-k lesznek, obliban meg morrowinden is az zavart a legjobban, hogy tök zombik voltak a karakterek (és külön b@sztatta az agyam, hogy mindenkinek ugyanolyan hangja van :()
19.
mdr88
#17: ha nem lenne immunis a tűzre akkor valszeg attól is sérülhetne ha tüzet okád nemde? épp ezért immunisak lesznek rá, bár feltételezem nem mindegyik, mert remélem nem csak tűzokádó gyíkok lesznek benne.
18.
dareal
#17: hát, ez szerintem merőben függ attól, hogy milyen sárkányról van szó. nirn világában nem csak 1 féle sárkány létezik, ráadásul az istenek szeretnek sárkány formájában feltűnni (akatosh), vagy a sárkány maga az isten (vagy valaki azzá válik, szóval az elder scrolls történetvilága igen sok mindent elbír, jó pár évtizede írkálják hozzá a sztorikat :)).
sőt, szerintem a bethesda újra előveszi a dragonlingeket is (a daggerfall-ban szerepeltek először (és eddig tán utoljára?))
17.
Joc1
haha, ezzel a két kézben más spell cuccal végre rendes mágust lehet csinálni :D
a sárkányok, remélem nem lesznek immunisak a tűzre...
16.
dareal
#7: tedd fel a dark brotherhood expanded vagy milyen modot, eszméletlen. számtalan assassin ruci és fegyver, eszméletlen jól kidolgozott kardokkal, tőrökkel és íjakkal és mérgezéssel (pl mérgezett alma, leteszed, megeszik és tadaaamm, kampec :D).

azt tudjátok, hogy az obliviont lehet multiban nyomni? :)
15.
dareal
#4: van valami ilyesmi az oblivionban is! asszem marksman 50-től van a rapid fire, amivel eszméletlen gyorsan lehet lőni a nyílvesszőket, viszont ez csak akkor megy, ha megfelelő ritmusban nyomod a gombot, azaz húzod a húrt :) ha elcseszed, akkor szinte az orrod előtt fog leesni a vessző, ha végig jól tolod, akkor full speed-en és erősséggel megy a vessző, mindezt kb 2 másodperces késleltetésekkel teszi.
bár a mostani karimnak szinte mindenhez elég 1 vessző, ha sunnyogva csinálja, akkor meg biztos :D (3x szorzó, de alapból flaming vagy frost aura vesszőket használok ;))
14.
random_m4dm4n
#11: A bethesdának panaszkodj :D
13.
dareal
a fegyverek eltérő tulajdonsága eddig is megvolt, csak picit máshogy.
pl egy csontvázat íjjal szétlőni nehezebb, mert a nyílvesszők átrepülnek a csontok között, ellenben egy buzogánnyal pillanatok alatt szétüthető (bashing damage).
vagy pl az élőholtak, szellemek és túlvilági lények ellen az ezüst fegyverek hatékonyabbak (sőt van, amit csak ezüst fegyverrel lehet megölni, de asszem ez már csak egy mod miatt van így, de az alapértelmezett fegyver besorolások vanilla oblivion tulajdonságok, szóval ez egy továbbfejlesztés, aminek naaaagyon örülök!).
12.
XFXFORCE
"A fegyverek eltérő tulajdonságokkal rendelkeznek, a buzogánnyal például még a páncélt is átütheted, később is vérző sebet okozva a delikvensnek."

Ez állati jó lesz :D
11.
mdr88
Videót a népnek !!!

Jók ezek az infómorzsák, csak vizuális ember lévén szívesen látnám már mozgóképen mindezt!
10.
falselight
lehetett volna várni még azzal az előzetessel szvsz.
9.
Skyer
Ó te jó isten, Dark Brotherhood.. Oblivionban de imádtam bassszuuus, ez a játék simán 2011 legjobbja lesz.. :D
8.
dzsiádzsó
"a játékos egyik kezében nem lehet tűzlabda, míg a másikkal nem tud egyidejűleg fagyasztani"

Tehát ezek szerint lehet tűz, amennyiben le is fagyasztom..... lol

Amúgy még ilyen cikket, én örömmel olvasok minden porszemet, jöhet bármi ami Skyrim!
7.
The Lone Drow
Két pont igazán tetszik a cikkből:
"A Dark Brotherhood bérgyilkos-céh visszatér ismét."
"A tőrrel való, lopakodós gyilkolás külön animációkat kap."
Már alig várom, hogy újult erővel vehessem föl a Dark Brotherhood fekete bőrvértjét :D
6.
Mortis
Nah, valahogy az életszerűbb könyvolvasásra számítottam. Annak örülök talán leginkább. Meg a nyilazás, a Sötét Testvériség visszatérése, a bérgyilkos külön animációja is...na jó, mindegyik infó nagyon érdekes. :D
5.
Raziel88
Hibernáltatom magamat őszig, nem tudok várni tovább. :D
4.
Sun9us
A francba, megint assassint fogok csinálni.
Az Oblivion-ba is akár hányszor kezdek új karaktert mágust, vagy harcost, a végén mindig sunnyogós karakter lesz.
Az íjazáshoz meg csinálnék ilyen minijáték szerűséget, mint a Gears of War fegyver újratöltő rendszere. Ha nem húzod ki rendesen akkor gyenge lesz a lövés, de ha túl húzod, akkor rongálódik a fegyver.
2.
wutangtt
Igen én is alig várom. Az Oblivion is még mindig egy csodás játék, kíváncsi vagyok tudnak-e jobbat.
1.
Garfartix
Nem rossz, jó game lesz!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...