1000 fős FPS-sel hódítana egy svéd fejlesztőcég

  • Írta: fojesz
  • 2011. március 9.
  • Érdekesség
Link másolása
A svéd Pikkotekk egyelőre világrekord-kísérletnek szánja új, böngészőben futtatható FPS-ét, amelyben akár 1000 játékos is összemérhetné az erejét. A hangsúly természetesen nem magán a játékon van, hanem a mögötte meghúzódó hálózati rendszeren, amely a mobil adótornyok mintájára működne.

Az FPS-ek többsége manapság 24-32 játékosra szabott multiplayerrel jelentkezik, a 64 fős, esetleg 256 fős csatákhoz szökőévente csak egyszer csatlakozhatunk. A svéd Pikkotekk fejlesztése viszont most nyugdíjba küldhet mindenkit, ugyanis 1000 fős FPS-sel készül előrukkolni - kérdés, hogy kinek jó az, ha többszázan taposunk egymáson.

A kísérlet lényege nem feltétlenül maga a játék, hanem a mögötte meghúzódó rendszer, amely a mobil adótornyok mintájára működik. A felhasználó sosem veszi észre, mikor a mobiltelefonja az egyik toronyról átcsatlakozik egy másikra, ez pedig tulajdonképpen a szervereknél is megoldható lenne: egy rakás szerver összekötésével gyakorlatilag biztosítható a folyamatos játék.

Miután böngészőben futtható játékról van szó - és most ez is nagyon fontos -, ezért maga a program is a szervereken fut: a Pikkotekk magyarázata szerint a játékosok a "nagy" Pikko szerverhez csatlakoznának, amelyik a többi - a játékot is futtató - szervert is kezeli.

A játék egyébként rémegyszerűnek tűnik, robotok harcolnak benne a tankok ellen, s a grafika sem tűnik világbajnoknak. De nem is ez a lényeg: ezúttal egyszeri világrekord-kísérletről van szó, amely során egyszerre 1000 játékos játszhatna FPS-t multiplayerben. A Pikkotekk a rekorddal együtt a jövő többjátékos csatáinak is megágyazhat.

27.
27.
adye
#26: kimoderált üzenet
26.
26.
Netsu
#16: kimoderált üzenet
25.
25.
myrte
ezer főt nagy pályán tudnék elképzelni, kicsin mindenki meghalna azonnal, mert a szerver nem tudna olyan helyen kidobni, ahol biztonságban lennél
szerintem 1000 fő nem tudna ennyire összehangoltan támadni, ahogy a videeóban, max ha minenki ilyen felállásban kezdené a játékot
23.
23.
Bako
Remélem kiesős modok lesznek benne, ha valakit lelőnek meg kell várnia amíg mind a 499 társát is lelövik a csapatból, aztán mehet a respawn :)
22.
22.
Mortis
Fölösleges. Káosz lenne belőle. Hajtépés. Idegeskedés.
21.
21.
Berencsit
#20: :) itt most nem a gépigény, hanem a net erőssége lessz szeintem a döntő... :)
20.
20.
SSJ Gábriel
#19: Kemény game lesz!
Ha belegondolok hogy én is cs-zek és 32 slotosnál még nem láttam nagyobbat ez meg 1000 fő!!!
Nagyon durva lesz ha meglesz!
Már csak a gépigény érdekelne.
19.
19.
Berencsit
#16: szépen megfogalmazott, értelmes komment. ;)

De ez az 1000-fő azért már tulzás. Ha már a Cs-hez hasonlítjuk. Ha a "Csé"ben sokan vannk, nagyobb lessz a pinged, szval ha szar a netünk, akkor valószinüleg mi laggolni fogunk. (de nem mindenki, csak akinek szar a nete. :)) persze ez szerverfüggő. (a kiszolgálótol stb... töl függ) Na akkor magamat flhozom mint példát. :) Jelenleg HSDPA-s netem van, ami azt jelenti, ha az adatforgalom meghaladja a 3-om gigát, 128-kb/s-lessz a következő hónap közepélyig az adatforgalmam. átlagosan szerverenként a csében, 8-főig nem laggolok ezzel a sebességel. (pfff... tudom szar, de ez van. xD) ha ezt tullépem akkor már beüt a baj. szval ezzel a nettel tuti nem fogok tudni azzal játszani. :D
18.
18.
X360_FaNbOy
#4: Nekem is ez az MMOs dolog jutott eszembe. Ha úgy lehetséges, így miért ne lehetne az? Egy hatalmas világban.
17.
17.
NinjaNorb
Nekem ebben a zene tetszett a legjobban az kurva jó!:D
16.
16.
adye
#14: Ha az egyik laggol akkor a többi is... Hát ezen jót nevettem így a délutáni tea közbe!
Szóval ha jól értem te ezt úgy képzeled el, hogy van egy játékos köztetek kevésbé ipari nettel és e-miatt neki nagy a latency-e. És ez a csúnya gonosz játék úgy van kitalálva, hogy ha neki szar akkor nektek is legyen már...
Barátom arra nem gondoltál, hogy esetleg a probléma forrása a szerver oldalon keresendő? Tudod a multi játékok 100%-ra jellemző, hogy ha szerver oldalon valami probléma merül fel az kollektíven hat a játékosokra.
15.
15.
Netsu
#14: Azért mert a CS szar még nem kell ennek is az lennie. :) De javasolnám,hogy a CS után próbálj ki valami mai játékot multiban.... ott sem áll fent ez a helyzet..
14.
14.
Miseew
van csbe h 12slotos szerón vagyunk 5en eggyik laggol akkor a többi is... hülyeségnek tartom ezt a játékot...:|
13.
13.
Gorre
Ebből tuti M.A.G. szerű megoldás lesz
12.
12.
Runciter
#7: megdobbentően okosak vagytok ezzel a hülyeséggel
ha alapból nem is lenne nyilvánvaló, hogy valószínűleg a fejlesztőknek is eszébe jutott ez a probléma, és kiküszobolése érdekében valószínűsíthetően NEM Q3 Arena méretű pályákat fognak használni, akkor is ott van a cikkben az ok, ami miatt rohadtul egyértelmű, hogy nem egyrakáson lesz mindenki.
nem segítek, hol, keressétek meg magatoknak.
11.
11.
ilor14
10.
10.
ilor14
én úgy tudnám elképzelni,hogy újraéledés után pár másodpercig sérthetetlen vagy vagy hogy teleportokon át lehet eljutni a csatatérre
9.
9.
ilor14
8.
8.
ilor14
7.
7.
Giga0509
Az már hülyeség,akkora káosz lenne hogy 2 métert nemtudnál haladni anélkül h 15x ne lőjön le valaki...
5.
5.
Mathia$
#2: nagyjából szerintem is :)
4.
4.
M.invisible
Persze ez a pálya méretétől függ csak igazán. Most egy MMO-ban is résztvesznek több százan, és ott is le lehet gyakni egymást, mégsem feltétlenül támadnak meg. Én ezt úgy tudom elképzelni, hogy van egy kb gta iv méretű város, vagy aréna. Meg persze radar, amivel tájékozódsz, de mondjuk a radaron nem jelennének meg az ellenfelek, mert hát ugye az érdekes lenne. Meg el tudom képzelni ilyenben, hogy sokan nem magányosan gyűjtenék a frag-eket, hanem csoportokba szerveződve... ilyesmik. Van benne fantázia, csak ha egy normális játékot akarsz köré építeni, azt kétlem, hogy a mai hardware-ek elbírnák. De rekord kísérletnek nagyszerű, és a jövőbeni multi melegágya lehet ez a megoldás!
2.
2.
hakydakillah
Golyózápor lesz az egész, taktika nélküli mészárlás :-)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...