Rosszul is végződhet a Mass Effect 3

  • Írta: InGen
  • 2011. augusztus 25.
  • Hír
Link másolása
A Mass Effect 2-ben már megtapasztalhattuk, hogy bármi lehetséges - mint a Viasat 3-on. Attól függően, hogyan viselkedtünk a játék során, milyen küldetéseket teljesítettünk, és mennyire szereltük fel a hajónkat, változhatott a játék végkimenetele. De mi a helyzet a harmadik részben?

Mert a Mass Effect 2-ben ugyan meghallhattak a csapattársaink, sőt akár maga Shepard is fűbe haraphatott - utóbbi esetében persze adott a lehetőség újrakezdeni a sztorit, vagy a harmadik részben egy teljesen friss karakterrel indulni. De akárhogy is volt, a lényeg, hogy a Collectorok fenyegetését mindenképpen meg tudtuk állítani.

 
Nos, mint az tudjuk, a harmadik rész központi elemét az képezi, hogy Shepard igyekszik egyesíteni a különböző fajokat és rendszereket, hogy együtt küzdjenek meg a reaperek fenyegetése ellen. Attól függően, hogy ez mennyire sikerül, lehet akár jó vagy rossz befejezése is a játéknak.

De mennyire rossz? - merülhet fel a kérdés. Nos, a BioWare közösségi menedzserét, Mike Gamble-t letámadták a GamesComon a kérdéssel, s az úriember egyértelműen elárulta: előfordulhat olyan eset is, hogy nem elég, hogy főhősünk elpatkol, de még a reaperek támadását sem sikerül megállítani.

Már előre félek.

37.
37.
Giggsy
#36: Akkor lehet szerencséd volt. Hidd el, amit leírtam, az egytől egyig mind kipróbált dolog. A Mass Effect Wikia oldalán is írják, de egy részét én is próbálgattam, és tényleg így volt. Szóval a lojalitás megszerzése csak egy lépés, de még nem vagy vele kint a vízből.
Ami meg Samara küldetését illeti, már megbocsáss, de ez egy olyan játék, ahol beszélgetni is kell a társakkal és nem csak ész nélkül menni előre.
36.
36.
exonic
#34: Hát nemtudom hogy te hogyvagy vele, de én 4x akasztottam ki, ebböl 3x ugy hogy mindenki életben maradt, és csak abba a 3-nál volt az, hogy mindenki lojalitását megszereztem(vagy csak mind a 3x szerencsésen raktam össze a csapatot...). Fontos a lojalitás megszerzése, hisz ha monjduk megcsinálod Légió küldetését de megsemmisíted a Geth állomást, akk nem szerzed meg a lojalitását és meghal a végén. Samara küldetéséről meg csak annyit, hogy miután rájösz egyszer a logikájára, onanntól könnyű, csak én mikor először játszottam végig, nem beszéltem Samarával a részletekről hanem csak csináltam...
35.
35.
XDannyL
Eszméletlen játék lesz... Tökhre mint egy regény. Mikor ezzel a játékkal játszom, olyan, mint ha egy jó könyvet olvasnék. Nagyon várom Shepard kalandjait :)
34.
34.
Giggsy
#33: Már megbocsáss, de tudod te egyáltalán miről beszélsz??? Egyrészt Samara hűségküldetése nagyon laza, elég ha előtte elbeszélgetsz vele, figyelsz arra amit mond és aszerint cselekszel Morinth elcsábításánál.

Ami meg a másikat illeti: kurvára nem mindegy, hogy hogyan osztod be a csapatot. Lazán hullanak a hűséges társak is, ha rosszul rakod állítod össze a csapatot.
SPOILER!!!!
Az első résznél pl ha jól emlékszem csak Tali, Legion, vagy Kasumi lehet a technikus, bárki más elhullik. A második csapat vezetője csak Garrus, Miranda vagy Jacob lehet, ha bárki mást választasz, a technikusod meghal, még ha hűséges is. A második résznél ha Miranda-t választod a biotikusnak aki a pajzsot tartja feléd, úgy elragadják a rovarok a végén, hogy csak na. Ha a másik csapat vezetőjének nem Garrus-t, Jacob-ot, vagy Miranda-t választod akkor 90%, hogy egy gyomorlövés végez vele mielőtt bezáródik az ajtó. Ha Mordin-t nem küldöd vissza a Normandia-ra a legénységgel, akkor a végső harcot nem biztos, hogy túléli. Egyébként a végső harcnál amúgy is elég jó esély van arra, hogy valaki meghal, ha mondjuk Garrus-t és Grunt-ot is magaddal viszed a Reaper elleni harcba. Szóval kurvára nem mindegy, hogy hogyan állítod össze a csapatod.
33.
33.
exonic
#32: Teljesen mindegy hogy osztod be a csapatod, a lényeg hogy megcsináld a külön "hűségküldetésüket" , Samaráé ha jól emléxem amikor a egy bárba el kell hódítani a lányát.Mentsd el előtte mer az elég nehéz :)
32.
32.
adamsfamily
#31: Nekem Samara halt meg így,de fogalmam sincs,hogy miért.Mindenki jó helyre volt beosztva,a fejlesztések is megvoltak és mégis meghalt az az egy ember.
Ennek az egyetlen pozitívuma az,hogy az ember tízszer viszi végig és a végén mindig izgulhat.
31.
31.
Thane
24: egyet értek 25-tel. Én minden fejlesztést, lojál küldit meg csináltam és valahogy mégis Thane egyfolytába összezuhant, hol gerendától hol valami mástól... Igaz hogy 5ször kivittem ugy hogy nem halt meg senki (9ből).
29.
29.
SütiMester00
#28: az nagyon zsír :O
minél hamarabb be kell szereznem mindet :D
28.
28.
Giggsy
#27: Igen, bár ha jól emlékszem manuálisan kell bemásolnod az első rész mentését a második rész mentésének mappájába (csak a játékállás mentését, a többi fájllal nem kell szórakozni) automatikusan nem ismeri fel. Az első részben hozott döntéseid hatással vannak a második (és valószínűleg a harmadik) részre, így nem csak simán a karaktered viszed tovább, hanem minden egyebet is. Lényegében a trilógia egyetlen hatalmas összefüggő sztorivá fog összeállni.
27.
27.
SütiMester00
egyébként bocsánat a tudatlanságomért de ez gy olyan játék ahol folytathatod a karakteredet? úgy értem hogy mikor az egyet végig vitted akkor a vinyón keresztül érzékeli a játék hogy kik a csapattársaid meg hogy a saját karakterünk milyen és akkor olyan lesz a második részben is és akkor így tovább a 3.-ikban is?
26.
26.
SütiMester00
én még z elsővel sem játszottam :|
be lesz pótolva az egész trilógia :D
25.
25.
Giggsy
#2: Nem igazán hiszem, hogy ezzel bármilyen poént lelőnének, sőt... Így lesz igazán súlya a játéknak. Alapból úgy mész neki a végigjátszásnak, hogy úgy is happy end lesz, de így, hogy elárulták nem biztos, már jobban átérzed a helyzet komolyságát.

#24: ezzel azért vitába szállnék, mert nagyon könnyű ésszerű válogatással mellett is csapattársakat veszteni. Ha meg is van minden fejlesztésed a hajón, és megcsináltad mindenki hűség küldetését, úgy is lazán elbukhatsz 2-3 társat, ha sikerül szerencsétlenül összeállítanod a csapatot. Nem akarok spoilerekbe belemenni, így csak annyit mondok, hogy a mass effect wikia oldalán olvasd el a vonatkozó részt, lehet csodálkozni fogsz.
Az persze attól még igaz, hogy ha valaki komolyan veszi a játékot, akkor a csapata nagy része élve kerül ki a begyűjtők hajójáról.
24.
24.
Macifasz
#4: Egyet értek. Már a második részél is azzal ijesztgettek minket a készítők, hogy bizony nagyon nehéz lesz úgy végig vinni, hogy mindenki túlélje. Hát, pont fordítva sült el. Ha nem sietsz,és nem akarod pár óra alatt letudni az egészet, akkor simán túléli mindenki. A lojalitás küldik mellett pedig a végén logikus döntéseket kell hozni, azaz nem fogod beküldeni a csatornába a dokit, akinek semmi technikai képessége nincs, hanem Talit vagy a Geth-et küldöd be stb.:-D
23.
23.
adamsfamily
Na akkor elképzelhető,hogy lesz egy olyan befejezés amiben Shepard elbukik és az egész galaxist kipucolják a kaszások.
21.
21.
ALpH4
elsőnek fétema mass effectől hogy nem lesz jo de tévedtem az egyik legjobb játék amin játszotam :D:D
20.
20.
Optimus Prime
#19: Lehet nem igazi RPG, de nem is egy gyökér bang-bang játék.


Egyik befejezés:

Critical mission failure: You destroyed the Galaxy.
19.
19.
Worgady
#17: Igazad van!
Sokan állandóan csak nyavajognak hogy nem RPG, de az a lényeg, hogy jó.
18.
18.
exonic
Az biztos hogy meg foglya érni többször is kipörgetni :D
17.
17.
Skyer
Engem nem izgat, hogy rpg, akcófaszom, vagy bármi más. Kikúrt jó game. Kész :D
Istenem, nem bírok várni megjelenésig váááá!
16.
16.
MaxiJets
vagy akár kiderülhetne a sztori végén, h Shepard is egy Reaper.... egyáltalán ki akarja h vége legyen?:D
15.
15.
nagyonfaya
OFF: bárcsak benne lenne Miranda:( Yvonne Strahovski FTW!!
14.
14.
Ghost16
Pont ezért olyan borzasztóan Epic game :D
13.
13.
lolman598
#6: ezt most nem értem.minejk pusztítaná el shepard az emberiséget??
12.
12.
#8: Ez tetszene a legjobban ! \o/ Kicsit olyan "Necromongeres" hangzása van, "amit megölsz az a tied!" :)))

Na szóval! Bár gyanítom az év akció-kaland játéka lesz (szándékosan nem RPG, mert akkor sem az :) az itt a probléma (bár imádom mindkét részt !!!) hogy minden egyes döntés teljesen egyértelmű, nincs benne semmi rizikó faktor, hogy vajon mi fog majd történni a játék végén. Kiszámítható, lineáris. Nincsenek olyan döntés-helyzetek amikor nem lehetne előre tudni, mit fog eredményezni a választás (vagy épp nincs jelentősége, mert a következő találkozáskor úgyis lelőhetem :))) és épp ezért nem is annyira érdekes, hogy egyáltalán lehet választani.

Ha valaki nem szándékosan hülyén játszik, vagy csak lusta megcsinálni a mellék-küldetéseket, akkor borítékolható a siker és ez itt a baj! (Függetlenül, tök mindegy, nem számít, lényegtelen ... hogy mennyi befejezése is van a játéknak... Igazi befejezése egy lesz: vagy mindenki megmenekül, vagy Shepard meghal megint és mindenki más megmenekül...)

Jó esetben lesznek olyan választások, mint Geths vs Quarians vagy Krogans vs Salarians vagy Humans vs Turians :) és csak az egyik áll mellénk: más-más küldetéseket kapunk. Nem hiszem, hogy ennél "nagyobb szabadságot" kapunk.

Ez ugyan növeli az újrajátszási faktort, csak épp a Bioware sírt, hogy a Cerberus-Networkön készített felmérés alapján alig 40% játszotta végig a játékot. Így viszont kínos, ha nem tudod megmutatni az egész játékot, csak ha többször kipörgeted. Egyszerűen a nagy tömegek lemaradnának egy csomó dologról...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...