David Gibson, a japán Macquarie Capital Securities Limited elemzője leértékelte a Nintendo részvényeit, a szakértő az "underperform" jelölést azzal indokolta, hogy a vállalatnál egyre nőnek az alapvető szerkezeti problémák, s bár az lendítene valamit a jódolgán, ha iOS-re és Androidra is kiadna játékokat, erre - értelemszerűen - nem kerül majd sor az elemzők szerint.
Mindebben az is közrejátszik, hogy Gibson egyelőre nem biztos a Wii U hosszútávú sikerében, ezért azt javasolja, hogy a befektetők kerüljék el a Nintendo papírjait az E3-ig: a japán konzolgyártó a nyári kiállításon újra bemutatja az újgenerációs gépet, hátha tud újat mutatni, és vélhetőleg a hivatalos megjelenési dátumot is elárulja, ami a korábbi pletykák szerint november 18. lehet Amerikában.
Gibson három fő problémát említett a Wii U kapcsán, ezek mindegyike arra vezethető vissza, hogy a Nintendo ezúttal a hardcore játékosokra mozdulna rá, de azt valahogy mégis rosszul teszi:
- A Wii U GPU-ja a fejlesztők szerint gyengébb, mint a PS3-é és az Xbox 360-é, ezért a Nintendo csak a tabletszerű kontrollerrel tudja elcsábítani a hardcore játékosokat. A kezdeti third-party címek valószínűleg portok lesznek, s bár a Wii Sports- vagy Mario-játék megdobhatja az első eladásokat, a Wii U-nál már sokkal kisebb a meglepetésfaktor, mint a Wii-nél.
- Az Apple az iPaddel jóval előrébb tart a "4 képernyős" modell (okostelefon, tablet, laptop, tévé) megvalósításában, a Wii U mellette kevésbé átütő, nem kapcsolódik annyi más eszközhöz, szolgáltatáshoz, mint a tablet, ráadásul manapság az ilyen kütyük GPU-ja is egyre erősebb lesz. Felmérések szerint az Apple kicsivel jobb háttérrel (például kontrollerek kiadásával) valódi játékplatformot varázsolhatna az iOS-ből, olyan játékélményt tudna négy képernyőn keresztül szolgáltatni, amit a Nintendo nem.
- A Wii U egy évvel előzi meg az új PlayStationt és az Xboxot, és addig a játékosoknak nem lesz miért beruházni a konzolba. A cég úgy tudja, az Activision egyelőre nem támogatja a Wii U-t, így a Call of Duty is hiányozni fog a repertoárból. A hírek szerint a Konami is minimális támogatást szervez.
A Nintendo Wii U mellett és ellen manapság sok érvet hallani, persze nem árt megjegyezni, hogy mindez csak találgatás és eszmecsere: a valóságot úgyis majd az év végi megjelenés és az eladási számok fogják felfedni!
- És mondd, szereted a spenótot?
- A spenót nem lehet finom, mert S betűvel kezdődik a neve!
- Na de a sajt, meg a Snickers is azzal kezdődik, azt szereted. Nem szép dolog név és betűk alapján ítélni.
- De adtam már nyulaknak és őnekik jó volt, de szerintem az másnak nem való.
- De tudod, az emberek szeretik a spenót főzeléket és a juhtúrós, spenótos, baconos lasagne-t is, meg még rengeteg, embereknek való étel készíthető belőle. Azért ezek csak nem nyulaknak valók, ugye?
- De zöld a színe!
- Ó, ez ugyanolyan, mint a név, nem a színe számít és a pisztácia fagyit is szereted, ami szintén zöld.
- De ez másmilyen zöld, ez olyan zöld, amilyet a nyulak is szeretnek, ők a pisztácia fagyit nem szeretik és én csak azt a fajta zöldet szeretem.
- De anyukád, apukád sőt, még Popeye is szereti a spenótot.
- Nem baj, akkor sem finom, nem lehet finom, akárhogy is készítik majd el nekem.
- És mondd, kóstoltad már egyáltalán, vagy csak nyulaknak adtál belőle nyersen?
- Nem, még nem kóstoltam sosem rendesen, csak a nyulakéból ettem, nem ismerem az ízét, nem tudom miket lehet belőle csinálni.
- Akkor honnan tudod, hogy nem ízlik?
- Tudom és kész, nyulaknak való, stipi-stopi punktum.
De mondjuk ott az Unreal tournament 2004, talán emlékeztek még rá. Az egész jól megy a legnehezebb fokozaton :) Szóval nem én vagyok selejtes, tényleg nehéz a Mario :D
Wii-n meg mindig tolom a Donkey Kong Return-t.
Ezt a vitát ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor 2 gyerek a bf3 és codról vitatkozik, hogy melyik a jobb. Lehet hogy nem is , vagy alig játszott a másikkal, de mivel a cod ,,12 éves vérpistikéknek" van, ezért azt fogja oltani, hogy érettebbnek tűnjön.
Ez meg nettó hülyeség és a gép és a játékfelhozatal nemismeretéből adódik.
A Revolution pedig egyáltalán nem úgy indult, mint a Wii U, az kimondottan Blue Ocean stratégiát megcélozva készült és kiválóan hozta a hozzá fűzött reményeket.
A Wii U pedig mindenkit megcéloz, mint a DS. És ha csak fele olyan sikeres lesz -ezt akár szó szerint is értve, már akkor elégedetten veregethetik meg egymás vállát a Nintendo-nál, hogy ez igen, megint megcsináltuk a tutit.
Mario Kart-ról pedig annyit, hogy az online közösség nagysága kb az aktuális CoD-éval vetekedik. És nem kevés tudás kell hozzá, hogy valakinek jól menjen. Bohóckodásra is való persze, de nagyon sokan komoly versenyként tekintenek rá.
Na ezen lehet röhögni és egy picit elgondolkodni, hogy vajon férne a jobb oldali képsor alá Nintendos cím vagy sem? :D Megsúgom férne :)
#37: Super Mario Bros wii ha többen játszotok akkor még nehezebb, mert zavarjátok egymást. Mi még le sem győztük, legalábbis együtt. A 12. continue-nál tartok :D azaz 11x5 életet +amit szereztem buktam el eddig. Összevetve például a Gears of Warral, amibe kb 3x haltam meg legnehezebb szinten, úgy, hogy előtte még nem játszottam benne.
Super smash bros és a folytatásaimban meg kb 2-3 ezer órát öltem eddig (első rész megjelenése óta, ami jópár év), az is minden bizonnyal teljesen casual volt :D.
Ha spórolnak a hardverrel, akkor bebuknak...
Én arról nem tehetek, hogy az emberek nem tudják, hogy milyen címek érhetőek el Wii-n :)
3DS-re a Starfox 64 lett portolva, és a Zelda Ocarina of Time. DS-en volt a Mario 64. GBA-ra pedig a korábbi nagy Mario platformerek: Bros 2 (a "fekete bárány":)), Bros 3, World 1 és 2, a Zeldák és az első Metroid feltuningolva (Zero Mission), GBC-re pedig az eredeti Mario.
Szerintem egyáltalán nincs azzal gond, hogy egy handheldre elérhetővé tesznek 10 évvel korábbi játékokat, így azok is tudnak vele játszani, akik anno nem tudták megtenni és azok is, akik szeretnék újra, kicsit felturbózva átélni az élményt.
De természetesen a DS nem lett volna ilyen óriási siker, ha nem nyújt minden rétegnek annyi jó és annyi új címet: N fan, legdurvább HC gamer, casual kislányka, 80 éves nagymama, mindenki tud rajta játszani.
Én már le se mertem írni, hogy a nagy Nintendo frenchise-ok (Mario-tól Zeldáig) ugyan mióta számítanak casualnak.
Én konkréten vért izzadtam, mire a legeslegelső Super Mario Brost végigvittem, a Zeldába 35 órát tettem, Skyward Sword még nincs befejezve sajnos, Metroid Prime-ba 25-öt, 2. részbe szintén, Donkey Kong Country Returns szintén volt vagy 30 - és itt jegyzem meg, 2 éven keresztül tartó Counter Strike korszakomban nem haltam meg annyiszor, mint DKCR-ben :), Mario Galaxy -nál csak azért nem vágtam földhöz a kontrollert, mert akkor volt új a csodamasina... És még sorolhatnám.
És akkor a DS HC játékokról még nem is volt szó!
Nem vitatom, hogy a Wii-n érhető el a legtöbb casual cím, és a legkevesebb komoly munkát és tudást igénylő cím, de az, hogy a fent felsoroltak casual játékok lennének, az ki van zárva.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gamer
Tessék olvasgatni aztán dobálózni ezzel a hülye hardcore szóval már... -.- Komolyan azt tudják csak páran beböfögni hogy a Nintendo nem csinál HÁRDKÓR konzolt???? XD Egyáltalán ha megkérdezem, hogy ugyan mitől HC konzol egy konzol hányan hányfélét tudtok rá válaszolni?? :D
Szerintem pl. nincs olyan hogy hardcore konzol, mert mindegyik konzollal lehet keményen csapatni minden nap több órát ülni előtte és "vadulni". Hardcore gamer olyan van, meg hc játék is.
Ami a neten kering, az nem más, mint egy pár vásárló megnyerése, akik ki akartak volna várni a HD konzol vásárlással Wii U-ig, de - hozzáteszem nagyon taktikusan, bár még inkább sportszerűtlenül - elriasztják tőlük a gépet, azt sugallva, hogy nem éri meg várni. Nincs másról szó, mint lejáratókampányról...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.