A Bethesda Softworks bemutatta legújabb játékát, a BattleCryt, ami egy multiplayer-orientált brawler lesz - az anyag kizárólag PC-re készül, és free-to-play modellben rajtol majd.
A címet a BattleCry Studios fejleszti, a texasi stúdiót még 2012-ben alapította a Bethesda, és nem más vezeti, mint Rich Vogel, aki korábban a BioWare-nél és a Sony Online Entertainmentnél is eltöltött pár évet. A stáblista egy másik sztárja Viktor Antonov kreatív igazgató, aki a Half-Life 2 és a Dishonored látványvilágának megálmodása után a BattleCry stílusának megteremtését kapta feladatul.
A BattleCry első világháborús körítést kapott, azonban a történelmi pontosság nem volt mérvadó a tervezéskor. Annál is inkább, mert a játék története szerint a világ nagyhatalmai megállapodtak abban, hogy nem használnak több puskaport, vegyi fegyvert és bombát, és harcolni is csak a csatározásra kijelölt WarZone-okban fognak. Ezek alapján nem nehéz kitalálni, hogyan lesz mindebből játék: ezeken a csatatereken csaphat össze a 32 játékos, akiknek ezúttal a közelharcra, az íjakra, illetve más spéci, sokszor futurisztikus, de a fenti kritériumoknak megfelelő eszközökre kell hagyatkozniuk.
A játékban több kaszt is lesz, ezek közül ötöt mutattak be a készítők. Az Enforcer a tank, hatalmas karddal és pajzzsal rendelkezik, a Duelist két kardot vihet magával, miközben lopakodásra is kiváló, amiért láthatatlanná tud válni. A Tech Archer íjat használ, a Gadgeteer mindenféle kütyüt tud bevetni, míg a Brawler a hatalmas fém karjával óriási pofonokat tud kiosztani. A kasztok egyébként frakciónként (ezek közül a Royal Marines és a Cossack Empire hivatalos egyelőre) változnak, illetve mindegyikük rendelkezik majd három-három különleges képességgel.
A játékbeli fizetőeszköz a vas lesz, ezt lehet gyűjteni a csaták közben, és ezzel vásárolhatunk magunknak új fejlesztéseket.
A BattleCry bétatesztelése - bár a cím kint lesz az idei E3-on - 2015-ben kezdődhet. Köszi, kopic!
Ami a vadnyugatot illeti, nekem nem volt semmi bajom azzal. A legtöbb ellenfél iszonyúan pontatlan és könnyen kicselezhető. Én azt az üss és fuss taktikát követtem mint a With fire and sword-ban. Lovagolj a hadsereg oldalán míg újratöltesz, majd rohamozd meg az ellenség legfejlettebb távolsági katonáit amikor újraöltenek, közelről pár centiről lődd fejbe őket, majd inalj el és ismételd meg. Általában ez lóháton olyan hatékony mindkét játékban, hogy tényleg csak nagy hadseregek vagy nagyon képzett katonák képesek kiszedni.
Ami a japán modot illeti, lehet, hogy kipróbálom, habár nekem van egy kis problémám mindennel ami távol keleti. Számomra valahogy annyira távoli, idegen és számomra megmagyarázatlan okokból taszító, hogy emiatt hagytam ki a Shogun 2 Total War-t. Az is fenomenális játék, de alig tudok vele 10-15 percnél tovább játszani.
De persze mindkettőt nagyra értékelem magamban, és egyszer (ha működik) újra kipróbálom. Ajánlom a gekokujo-t, az egy teljes Japán térképes mod, az is stabil, és most jött ki a 3.0 betája, nekem az a kedvencem.
Az a leveles sz*rság tényleg ingerlő, hogy járkálsz a várakba, és kérdezősködsz mindenkitől, hogy ki hol van. Meg persze nagyon élvezetes egy kb 200-as sereg heti pénzét kitevő összeget egyetlen fegyverre költeni.
Az egyik az 1866 vadnyugati mod aminek a hangulata hihetetlen (feltéve ha szereted a westernt természetesen) és stabilan is fut. A másik pedig az Anno Domini 1257, ami újjáépíti a játékot egy középkori Európai térképen 25-30 történelmi frakciókkal (a magyarokkal egyetemben) és egy tucat újdonsággal. Azonban igen csak sokszor dob ki az asztalra (1-2 óra után feladja a gépem vagy egy véletlenszerű hibába ütközik) és egy kész művészet úgy feltelepíteni, hogy egyáltalán elinduljon a legújabb frissítésekkel, de megéri M&B rajongóknak.
Ami a Kingdom Come-ot illeti, hát nem is állítják, hogy a M&B babérjaikra törnének és végül is hűek maradnak a "realisztikus RPG" útjukhoz (legalábbis a kiszivárogtatott információk alapján). Engem nagyon is érdekel, tekintve, hogy bármennyire is jó a M&B, a motivációs szál már nem annyira.
Minden M&B single player végül is a hatalmas hadseregek és a térkép meghódítása körül forog és minden út oda vezet, ami természetesen szórakoztató, ambiciózus és jó nehéz, de kevésbé megalomániásabb napjaimon szívesen építenék ki egy kereskedelmi birodalmat, építkeznék és felhúznák egy várost/falut/kastélyt hódítás helyett (Anno Domini módban lehet befektetni és passzív jövedelemhez jutni, de az is inkább csak egy lehetőség a kampányaid finanszírozása, mintsem valós mellékszál) vagy csak egyszemélyes politikai célokat elérni anélkül, hogy meg kellene hódítanom egy fél királyságot és kézbesíteni ugyanannak a kópénak a leveleit, hatszázszor.
A kingdom come elvileg próbál realiszikus lenni, bár én sem hinném, hogy annyira "összetett" lesz egy egy kardpárbaj.
Habár a Kickstarter egyik csillaga a Kingdom Come: Deliverance is hamarosan beszáll a ringbe (amit kifejezetten várok). Habár az úgy fest, hogy inkább csak az RPG oldalt kívánja megragadni és nem lesz térképhódító hadsereg-menedzsment benne, szóval technikailag a Mount and Blade-nak nem is lesz kihívója.
Sőt megközelítem azt is, hogy az egyik legrealisztikusabb közelharci fegyveres csata szimulátor singleplayerben. És a singleplayer az a része, ami lényegesen megkülömbözteti a többi tucat-kardozós játéktól, mint a chivlary.
még mindig reménykedek egy olyan, közelharcra is építő játékban, ahol összecsapási szinten nem szakadnak el kilométerekre a valóságtól: mondjuk nem nők lóbálják a valszeg több tucat kilós pallosokat( vagy ha igen, akkor duzzadnának az izomtól), vagy esetleg nem vesznek fel magassarkú cipőt, gondolva a kényelmetlenségre, amit okoz manőverezés közben. mindegy, várok tovább.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.