BattleCry - a Bethesda első free-to-play játéka

  • Írta: fojesz
  • 2014. május 29.
  • Bejelentés
A Bethesda is ellőtt egy bejelentést az E3 előtt, bemutatkozott a BattleCry, ami a kiadó első free-to-play játéka lesz. A körítése első világháborús, de a BattleCry világában puskapor nélkül harcolnak a felek...

A Bethesda Softworks bemutatta legújabb játékát, a BattleCryt, ami egy multiplayer-orientált brawler lesz - az anyag kizárólag PC-re készül, és free-to-play modellben rajtol majd.


A címet a BattleCry Studios fejleszti, a texasi stúdiót még 2012-ben alapította a Bethesda, és nem más vezeti, mint Rich Vogel, aki korábban a BioWare-nél és a Sony Online Entertainmentnél is eltöltött pár évet. A stáblista egy másik sztárja Viktor Antonov kreatív igazgató, aki a Half-Life 2 és a Dishonored látványvilágának megálmodása után a BattleCry stílusának megteremtését kapta feladatul.


A BattleCry első világháborús körítést kapott, azonban a történelmi pontosság nem volt mérvadó a tervezéskor. Annál is inkább, mert a játék története szerint a világ nagyhatalmai megállapodtak abban, hogy nem használnak több puskaport, vegyi fegyvert és bombát, és harcolni is csak a csatározásra kijelölt WarZone-okban fognak. Ezek alapján nem nehéz kitalálni, hogyan lesz mindebből játék: ezeken a csatatereken csaphat össze a 32 játékos, akiknek ezúttal a közelharcra, az íjakra, illetve más spéci, sokszor futurisztikus, de a fenti kritériumoknak megfelelő eszközökre kell hagyatkozniuk.


A játékban több kaszt is lesz, ezek közül ötöt mutattak be a készítők. Az Enforcer a tank, hatalmas karddal és pajzzsal rendelkezik, a Duelist két kardot vihet magával, miközben lopakodásra is kiváló, amiért láthatatlanná tud válni. A Tech Archer íjat használ, a Gadgeteer mindenféle kütyüt tud bevetni, míg a Brawler a hatalmas fém karjával óriási pofonokat tud kiosztani. A kasztok egyébként frakciónként (ezek közül a Royal Marines és a Cossack Empire hivatalos egyelőre) változnak, illetve mindegyikük rendelkezik majd három-három különleges képességgel.


A játékbeli fizetőeszköz a vas lesz, ezt lehet gyűjteni a csaták közben, és ezzel vásárolhatunk magunknak új fejlesztéseket.

A BattleCry bétatesztelése - bár a cím kint lesz az idei E3-on - 2015-ben kezdődhet. Köszi, kopic!

10.
10.
Tyranio
#9 Igen van egy-két gyatra vagy inkább csak előnytelen pálya, de a mod többi része kárpótol érte. Habár engem csak az erdős pályák idegesítettek, ahol nem tudod megakadályozni, hogy ne zúzd halálra a lovad fejét minden második fán. Az a lápos pálya kifejezetten előnyös ha lovasok ellen mész. Én rengeteget csatároztam a tatárral és azoknak rendkívül fürge apró testű lovaik vannak amit a magyar bányalovak nem nagyon tudtak beérni ergo a nehézlovasság és a közelharc használhatatlan lenne sík terepen. De hála a lápnak legalább 20-30 tatár bordái közé szúrtam dárdát vagy ütöttem ki a kutyatestű lovaikat. Viszont a mod új toborzási rendszerével nem volt bajom. Végre nem parasztfiókákat kellet óvni és babusgatni mire végre katonákká váltak vagy méregdrága zsoldos kompániákat magadnál tartani.

Ami a vadnyugatot illeti, nekem nem volt semmi bajom azzal. A legtöbb ellenfél iszonyúan pontatlan és könnyen kicselezhető. Én azt az üss és fuss taktikát követtem mint a With fire and sword-ban. Lovagolj a hadsereg oldalán míg újratöltesz, majd rohamozd meg az ellenség legfejlettebb távolsági katonáit amikor újraöltenek, közelről pár centiről lődd fejbe őket, majd inalj el és ismételd meg. Általában ez lóháton olyan hatékony mindkét játékban, hogy tényleg csak nagy hadseregek vagy nagyon képzett katonák képesek kiszedni.

Ami a japán modot illeti, lehet, hogy kipróbálom, habár nekem van egy kis problémám mindennel ami távol keleti. Számomra valahogy annyira távoli, idegen és számomra megmagyarázatlan okokból taszító, hogy emiatt hagytam ki a Shogun 2 Total War-t. Az is fenomenális játék, de alig tudok vele 10-15 percnél tovább játszani.
9.
9.
mestermagyar
#8: Azthiszem mindkettőt megnéztem, az anno dominit 100%, bár inkább csak belenéztem. Mindkettő pályái elrémisztettek. Az anno dominiban van az a sáros völgy vagy kiapadt folyómeder, lehet hogy csak amiatt, de engem felingerelt hogy mindig amikor vízbe mentem, akkor lelassultam, utálom a fennakadós pályákat. Nomeg lósz*rt sem tudtam tenni a lovas íjászok ellen a közelharci pánélosaimmal, meg az 1-2 gagyi íjászommal. A vadnyugati pálya meg azthiszem nagyon nagy volt, és lapos. Nagyon élvezetes puskák ellen lovagolni sík terepen.

De persze mindkettőt nagyra értékelem magamban, és egyszer (ha működik) újra kipróbálom. Ajánlom a gekokujo-t, az egy teljes Japán térképes mod, az is stabil, és most jött ki a 3.0 betája, nekem az a kedvencem.

Az a leveles sz*rság tényleg ingerlő, hogy járkálsz a várakba, és kérdezősködsz mindenkitől, hogy ki hol van. Meg persze nagyon élvezetes egy kb 200-as sereg heti pénzét kitevő összeget egyetlen fegyverre költeni.
8.
8.
Tyranio
#7 A modokat annyira nem szeretem, mert a legtöbb esetben komoly problémák vannak vele és csak instabillá teszik a játékot. Habár két Total Conversion Mod kivételt képez ez alól.

Az egyik az 1866 vadnyugati mod aminek a hangulata hihetetlen (feltéve ha szereted a westernt természetesen) és stabilan is fut. A másik pedig az Anno Domini 1257, ami újjáépíti a játékot egy középkori Európai térképen 25-30 történelmi frakciókkal (a magyarokkal egyetemben) és egy tucat újdonsággal. Azonban igen csak sokszor dob ki az asztalra (1-2 óra után feladja a gépem vagy egy véletlenszerű hibába ütközik) és egy kész művészet úgy feltelepíteni, hogy egyáltalán elinduljon a legújabb frissítésekkel, de megéri M&B rajongóknak.

Ami a Kingdom Come-ot illeti, hát nem is állítják, hogy a M&B babérjaikra törnének és végül is hűek maradnak a "realisztikus RPG" útjukhoz (legalábbis a kiszivárogtatott információk alapján). Engem nagyon is érdekel, tekintve, hogy bármennyire is jó a M&B, a motivációs szál már nem annyira.

Minden M&B single player végül is a hatalmas hadseregek és a térkép meghódítása körül forog és minden út oda vezet, ami természetesen szórakoztató, ambiciózus és jó nehéz, de kevésbé megalomániásabb napjaimon szívesen építenék ki egy kereskedelmi birodalmat, építkeznék és felhúznák egy várost/falut/kastélyt hódítás helyett (Anno Domini módban lehet befektetni és passzív jövedelemhez jutni, de az is inkább csak egy lehetőség a kampányaid finanszírozása, mintsem valós mellékszál) vagy csak egyszemélyes politikai célokat elérni anélkül, hogy meg kellene hódítanom egy fél királyságot és kézbesíteni ugyanannak a kópénak a leveleit, hatszázszor.
7.
7.
mestermagyar
#6: A napoleonic wars tényleg rohadt nagy élevezet lett volna singleplayerben. :D Már a commander gamemod vitt mindent, egy időben csak azzal toltam. Szerintem vannak modok, amik ezt próbálják is véghezvinni, próbáltam is egyet, csak elég gagyi az AI a legelső mapon, ezért lemondtam róla. :/

A kingdom come elvileg próbál realiszikus lenni, bár én sem hinném, hogy annyira "összetett" lesz egy egy kardpárbaj.
6.
6.
Tyranio
#5 Igen valóban egyeduralkodója a realisztikus középkor szimulátoroknak és remélem így is marad egy jó ideig az új részeivel (amihez rendelnek single playert is mert a Napoleonic Wars-ból nekem nagyon hiányzott).

Habár a Kickstarter egyik csillaga a Kingdom Come: Deliverance is hamarosan beszáll a ringbe (amit kifejezetten várok). Habár az úgy fest, hogy inkább csak az RPG oldalt kívánja megragadni és nem lesz térképhódító hadsereg-menedzsment benne, szóval technikailag a Mount and Blade-nak nem is lesz kihívója.
5.
5.
mestermagyar
#4: A mount and blade játékok testesítik meg szinte az egyetlen valósághoz nyomokban hű kardozást. Legalábbis ott tényleg ügyesnek kell lenni a multiban, és semmi fejlődés miatti feljebbrendűség sincsen. Ez kiváltképp igaz azokra a modokra, ahol nincs páncél.

Sőt megközelítem azt is, hogy az egyik legrealisztikusabb közelharci fegyveres csata szimulátor singleplayerben. És a singleplayer az a része, ami lényegesen megkülömbözteti a többi tucat-kardozós játéktól, mint a chivlary.
4.
4.
Tyranio
#3 Mount and Blade játékok. Próbáld ki, valószínűleg tetszeni fog. Nem olyan csinos mint ezek a játékok, de az igényeidet többé-kevésbé kielégítik.
3.
3.
Mortis
ez egy nagyon érdekes koncepció; hülyeség, de menő.
még mindig reménykedek egy olyan, közelharcra is építő játékban, ahol összecsapási szinten nem szakadnak el kilométerekre a valóságtól: mondjuk nem nők lóbálják a valszeg több tucat kilós pallosokat( vagy ha igen, akkor duzzadnának az izomtól), vagy esetleg nem vesznek fel magassarkú cipőt, gondolva a kényelmetlenségre, amit okoz manőverezés közben. mindegy, várok tovább.
2.
2.
Cristiano
1.
1.
pjoco
Nagyon menő ez a CGI videó. :D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...