Peter Molyneux visszatért

  • Írta: fojesz
  • 2016. február 4.
  • Bejelentés
Link másolása
Peter Molyneux kikészült tavaly. Ezt nem mi mondjuk, hanem ő, miután egy hét leforgása alatt két projektjét is szétszedte a sajtó, a Rock, Paper, Shotgun pedig egy interjúban burkoltan beteges hazudozónak nevezte.

Az a hét tényleg kemény volt: kiderült, hogy a Godus félkész maradhat, és a Curiosity nyertesével is kiszúrt Molyneux csapata. Mindezt a Rock, Paper, Shotgun interjúja csak tetézni tudta, a játékdizájner ezután jelentette be, hogy nem nyilatkozik többé a sajtónak.

Most mégis adott az Eurogamernek egy exkluzív interjút, aminek az volt az apropója, hogy kiadták a Godus Warst, amely a hányatott sorsú istenszimulátor ingyenes, klasszikus RTS-eket idéző kiegészítése. Az új játékosok már csak ezt vásárolhatják meg (abból is az Early Access-verziót, hogy pontosak legyünk), a 15 eurós program viszont magába foglalja az eredeti játékot is, indításkor kérdezi meg, hogy melyikkel szeretnénk játszani.

A Godus Wars elején egy istent kell választanunk, és az ellenséges isteneket legyőzve kell meghódítanunk a játékbeli bolygó kontinenseit. Ahogy az alapjátékban, itt is belenyúlhatunk a terep elrendezésébe, viszont mindezt ésszel kell tennünk: a sík területeken ugyan töretlenül növekedhet a népünk városa, az ő egyre növekvő hitük pedig lehetővé teszi a különleges képességeink használatát, viszont a domboknak is hasznát vesszük, mikor harcra kerül sor, és a hadseregünk a magasból tud támadni. Az istenünk képességeit egyébként kártyalapok adják, ezekből korlátozott mennyiséget vihetünk magunkkal.

A beszámolók szerint a koncepció kifejezetten egyszerű, de az Eurogamer újságírója azt írta, éppen ez a bája. A játék egyelőre egyjátékos módban tolható, viszont már dolgoznak a multiplayeren, és ezután beépítik a God of the Gods fícsört is. Ez utóbbi Bryan Hendersonnak, a Curiosity nyertesének szól majd, aki lehetőséget kap arra, hogy a döntéseivel befolyásolja a multiplayer módokat. Henderson erre úgy két és fél éve vár, és még kell is neki egy kicsit (?), de addig is kompenzálták valahogy: a játék végén belefuthatunk majd, mint ellenséges istenség.

De mi történt Molyneux-val?

Molyneux az Eurogamernek adott interjúban elmondta, sokkolta a Rock, Paper, Shotgun munkatársával folytatott beszélgetés, ami után egyébként körülbelül 30 ember szállingózott el a 22cans csapatától. Molyneux szerint csábító volt a gondolat, hogy visszavonuljon (ahogy több másik kortársa is abbahagyta már a játékkészítést), ő azonban úgy döntött, nem lépi ezt meg: ehelyett bejelentette, hogy nem beszél többet a sajtóval, és visszatér ahhoz, amihez a legjobban ért, a fejlesztéshez.

És ezt szó szerint tessék érteni, a Godus Warson nemcsak dizájnerként, hanem programozóként is dolgozott az úriember, akit saját bevallása szerint Bill Gates ihletett meg. Molyneux szerint egy megbeszélésen szem- és fültanúja volt annak, amin a Microsoft egykori vezérigazgatója - miután elégedetlen volt az egyik fejlesztésükkel - kijelentette, hogy hazamegy, és saját maga fogja megoldani a felmerült problémát. Ennek megfelelően Molyneux is bugot javított, folyamatosan finomított a dizájnon, mindenben részt vett a munkálatok során.

Elhatározta, hogy csak arról fog beszélni, ami már készen van, és ami már megjelent, nem pedig arról, hogy min dolgozik éppen. Ezzel együtt úgy tűnik, hogy a felesleges magasztalásból is vissza tudott venni, például nem próbálta meg bebizonyítani, hogy a Godus Wars a világ legjobb RTS-e - a steames visszajelzések nem is támasztották volna alá a szavait. Mint mondta, nem ez lesz a StarCraft III, viszont egyszerű, érdekes és elbűvölő tud lenni, ő maga is imád vele játszani.

Molyneux megjegyezte, mindez nem jelenti azt, hogy újra ad majd interjúkat a sajtónak, és azt is leszögezte, egészen addig nem fognak beszélni a következő fejlesztésükről (ez a The Trail), amíg az meg nem jelenik. A dizájner azt mondta, bármennyire is borzasztó volt akkor, összességében jó, hogy megtörtént vele mindez. Alapvető hiba volt szerinte, hogy dizájnerként nyilatkozott a sajtónak, sokan félreértették, és mindenki azt hitte, hogy amikor lelkesedésből beszél,  mindent tudatosan mond - pedig nem, és ez tűnt ígérgetésnek.

Mindenesetre a visszavonulása boldogabbá tette, felszabadította.

16.
16.
mestermagyar
Apropó. Valaki észrevette hogy egy interjúban jelentette be hogy nem ad interjút? Ennyiee tessék komolyan venni.
15.
15.
Heldengeist
#14: A levegőbe beszélni nem innováció. Én is ki tudnék szórni egy rakás "innovatív" ötletet, ami nem megvalósítható és talán még évtizedekig nem is lesz. Ez attól még csak ábránd.
14.
14.
Raam989
En mindig is birtam a csavot. Szerintem a jatekiparban neki voltak a leginnovativabb otletei, a gond csak annyi volt, hogy mert is roluk beszelni a nyilvanossagnak, amit sokan keszpenznek vettek. Sajnos az otletek nem mindig megvalosithatoak, hiaba van ra keret, ha egyszer technologiailag nem kivitelezheto.
13.
13.
markoci555
Én egy ideig elvoltam vele telefonon. Valami hajót kellett építeni vagy mi, de olyan szinten sok cucc kellett hozzá, hogy abbahagytam, de mobilon a játékban lehetett pénzt költeni, ezért akarom kipróbálni gépen is, akármennyire is le van szólva. Ha leárazzák akkor beszerzem.
12.
12.
delphijos
Emlékszem, imádtam Amigán a Populous-t ( és a folytatást is ) . Ez egy kicsit emlékeztet is rá. Amúgy, azzal egyetértek hogy ha valaki csinált x jó játékot, attól még lehessen már kritizálni ha csinál egy sz@rt.
11.
11.
kastorhun
Mindenkinek ajánlom hogy nézze meg a steames értékeléseket.
10.
10.
Futu-Retro
A Dungeon Keeper-t anno mesterien összerakta.
9.
9.
Heldengeist
#6: Szerintem attól, hogy valaki nem tud főzni, még el tudja dönteni, hogy az étel, amit elé raknak finom-e vagy sem.
7.
7.
mestermagyar
#6: Egy munkamegosztás alapú világban a hozzáállásod szimplán hülyeség.
6.
6.
Extol
A sajtó már csak ilyen, szerintem azok köpködjék Peter-t akik legalább annyit letettek az asztalra mint ő. Szánalom
5.
5.
mestermagyar
Bill gatestől vasz példát? Nekik biztos hogy sok zsét hoz majd, más kérdés hogy nekünk meg jó játékot.
4.
4.
Caleon
#2: Is-is. Szerintem egy ponton elszállt tőle, és azt hitte, a szarból is tud aranyat csinálni. A The Movies-nál már érződött, hogy az ötleteit még megfelelő erőforrások birtokában sem tudja maximálisan kibontakoztatni. Szerintem nagyratörőbbek az álmai, mint a valódi szervezőkészsége és szakértelme. Épp a Fable-től kezdve a játékaiban mindig kiaknázatlan lehetőségek tömkelege maradt.

A Curiosity-vel szerintem csúnyán elvetette a sulykot, amit pedig a srác "nyert", az egy vicc... hatalmas átverés.
3.
3.
Heldengeist
Kíváncsi vagyok, mit tesz le az asztalra ezek után. Már jó 10 éves csak a hírnevéből élt.
2.
2.
McDuff
"azt is leszögezte, egészen addig nem fognak beszélni a következő fejlesztésükről (ez a The Trail), amíg az meg nem jelenik."

nah ez már mindenképpen fejlődés,így nem kell lehazudni az égről a csillagokat!néha nem tudom eldönteni, hogy ez az ember vagy rohadt nagy zseni vagy egy kib.szott hülye :D mondjuk a Fable és a Black & White miatt vszínűleg sose fogok rá haragudni.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...