Jól néz ki az Amazon Lumberyard Engine-je

  • Írta: Shifty
  • 2016. április 3.
  • Videó
Link másolása
Az idei GDC-n mutatkozott be az Amazon Lumberyard nevű motorja, ami egy ingyenes, CryEngine alapú játékmotor AAA-játékokhoz. Most kaptunk egy techdemót, ami lerántja a leplet az engine képességeiről.

Februárban jelentette be az Amazon, hogy miután tavaly licencelte a CryEngine-t, saját motort épített a Crytek technológiájára. A Lumberyard egy teljesen ingyenes, bárki számára elérhető motor, amit AAA-játékok fejlesztésére lehet használni; egyelőre a PC, a PS4 és az Xbox One támogatott platform.

A motor egyik legnagyobb erőssége, hogy komoly Twitch-integrációt ígér (a Twitch ugye az Amazon tulajdonában van), ami a havi 1,7 millió streamelő és több mint 100 millió néző esetében világossá teszi, miért éri meg az Amazonnak ingyenessé tenni a Lumberyardot. Emellett a vállalat az AWS és GameLift szolgáltatásaival is összedrótozta a motort, ezekből számít még bevételre.

Az engine már tölthető a cég honlapjáról.

17.
17.
Lorem Ipsum
#16: Nem is írtam, hogy 2016 óta játszok. Tavaly játszottam még vele, akkor volt 2016 június a megjelenési dátum, azóta nem tudom hogy eltolták-e. A taktikai szempontot meg gondolom úgy érted, hogy az állat bebugol, utána meg addig ütitek, amíg meg nem döglik. Mert kb ez szokott lenni. Különösképpen egyik állat leterítése sem igényel bonyolult stratégiát, elég ha bebugol, aztán ütöd mint a hülye. Legalábbis mi még ezt csináltuk, marha izgalmas volt...
Jelenleg a fejlesztők nem csinálnak mást, mint pakolják a tartalmat a játékba. Legyen az esport, gyapjas orrszarvú vagy bármi más. Ami nem baj! De ezektől még ugyanúgy megmaradnak a hibák. Teljesítményproblémák a mai napig vannak, pedig hogy is szólt az ígéret? A DX12 megjelenése után majd optimalizálnak?
A műfaján belül maximum vakok közt a félszemű. Rust, Forest, Reign of Kings, meg volt még egy másik dinós is. Erős konkurencia, mit ne mondjak... :D
Az egész játékról lesüt, hogy a fejlesztők egy pennyt nem akarnak rákölteni. Hetente lemodelleznek valamit, azt hozzáadják patch formájában, aztán jól van. Legalábbis a steam frissítésekből ez derül ki. Maguk a scriptek és a megoldások teljesen amatőrök. Például a mai napig nem sikerült normálisan megoldaniuk, hogy az NPC-k gyaloglás animációja váltson már vissza Idle-be, ha egyszer valami blokkolja őket a mozgásban, legyen az egy fa, vagy szikla. Hozzáteszem, ez plusz pár sor lenne az állapotgépben. Vagy a madarak lazán átrepülnek egy erdőn, nem érdekes, ha a szárnyuk közben belelóg 3 fába vagy egy hegybe. Pedig tudod milyen apró munkák ezek? Az engine-ben ki kell pipálni egy Collision detect rádiógombot, aztán ha küldi az event-öt az engine, akkor lejátszani valami animációt, hogy eltörött a szárnya, vagy tudomisén. De nem, a rengeteg befolyt pénzből képtelenek felvenni egy programozót, aki értene is hozzá, és pár hónap alatt kiirtaná ezeket a hibákat. Napestig sorolhatnám, hogy mennyi minden utal arra, hogy a fejlesztőket már nem érdekli a játék, kezdve a grafikai glitchektől egészen a nevetséges ugrás animációkig.
16.
16.
Tr4nCe
#14: 2016 óta aligha játszol, mert még csak április van. :) Egyébként én is a kezdetek óta tolom heti rendszerességgel, és fejlődött a játék. Gyerekbetegségek maradtak benne, ezt nem tagadom. Bár taktikai szempontból nem is baj, hogy a rex mondjuk megakad a sziklás területen, vagy a dzsungelben azért nem egyszerű közlekedni nagy méretű lényekkel, amíg egy raptorral vagy más kisebb állattal simán veszel minden akadályt. A falat sem fejelgeti végtelenségig, mert már ezt is megoldották. Arról, hogy szarnak bele... gondolom azért lett létrehozva a SoTF az e-sport része, mert biztos telibe tojják a játékukat. Ami egyébként egy nagyon élvezhető mód. Szerintem 2-őnk közül te nem vagy tisztában a fejlődésével. Tökéletes játék soha sem lesz, mert nincs tökéletes szerény véleményem szerint. Viszont a maga műfajában egyedi és le tudja kötni műfaj szerelmeseit.
15.
15.
Lorem Ipsum
#13: Játszottál is a játékkal, vagy csak megint idejöttél hülyézni a másikat, mint az összes többi hírnél is teszed?
14.
14.
Lorem Ipsum
#12: Mit kéne tudnia? Például legyen egy normális collision modellje, ne bugoljon be állandóan a fákba és sziklákba, vagy éppen ne fejelgesse a falat a végtelenségig, ha magasabban vagyok nála. Mert jelenleg erre képesek, semmi másra.
Az eladásokkal meg dobálózhatsz, sosem voltak arányban a minőséggel. Mint ahogy a játék trailerei és a steames képei sincsenek. Abból a 3*30 millió euróból egy centnyit nem forgattak vissza a játékba és ez keményen meg is látszik rajta. Amikor én játszottam, akkor még 2016 júniusa volt a megjelenési dátum. Elmondom neked, hogy ebből sosem lesz egy épkézláb játék, mert a fejlesztők szarnak bele.
13.
13.
Caleon
#12: Ő 1 nap alatt felveszi a mo-cap-ot. :-D Pár óra alatt leprogramozza az AI-t. :-DD A Witcher 4-et gondolom egy hétvége alatt összedobná.

Ilyen kommentek alapján születnek a nagyokos 0 pontos metacritic user review-k.
12.
12.
Tr4nCe
#11: Én azért a másik 3 millió felhasználóval igen jót szórakozom ezzel a pöcegödörrel. Egyébként nem tudom mit kéne tudnia mondjuk egy idomított Rexnek. Főzzön sört, és locsolja meg a növényeket? Esetleg tanuljon meg beszélni? Most komolyan, mit kéne tudnia egy Rexnek azon kívül, hogy megy és öl?! Szeretem ezeket a 15 éves amatőr "hozzászólásokat". Érdekes mód, egyik "amatőr" sem adott el 3 millió példányt. Vagy neked volt ilyen ötleted? Esetleg majd te megcsinálod! Gyerekjáték az egész. Vannak hibái, de bőven szórakoztató és a taming rendszere meg teljesen jól működik.
11.
11.
Lorem Ipsum
#8: Gyönyörű? Az a játék egy pöcegödör minden értelemben. A nyálkás textúrák undorítóak, a low-poly sziklák szintúgy. Egy 15 éves amatőr jobb animációkat csinál, elfogadhatatlan, hogy 3 millió eladott játék után képtelenek egy mo-cap stúdiót kibérelni egy napra. Az AI is a legalapvetőbbeket tudja csak, kimerül annyiban, hogy "menj oda, aztán harapj". Ez konkrétan pár óra programozást igényel, mert a pathfinding már az összes engine-ben benne van alapból. De természetesen még ez sem működik normálisan. A GUI meg.. áhh hagyom is. Egyszerűen nincs a játéknak olyan pontja, ami hibátlanul működne. Legyen az játékmechanika, grafika, AI, fizika, gui layerek, netkód. De ezeket már a fejlesztők is leszarják, csak néha adnak a játékhoz valami kis tartalmat, ami ugyanolyan bugos lesz, mert nem jók az alapok.
10.
10.
Tr4nCe
9.
9.
Tr4nCe
#8: és nem 500 millió dollárból fejlesztik..
8.
8.
Tr4nCe
#5: Azért azok a balfaszok egy igen jó játékot tettek le az asztalra. Nem véletlen jött a siker... Persze az optimalizáción van még mit dolgozni, de egy medium beállításon, egy átlagos géppel simán játszható. Én a full grafikáról beszélek, amit ki lehet sajtolni belőle, csak éppen a masinák nem tudják még követni. Multiplayer játék ekkora területtel és ennyi emberrel, npcvel, ilyen gyönyörű világgal nem igen van. Szóval nézőpont kérdése..
5.
5.
crytek
#3: Az nem az UE4 hibája hogy balfaszok a fejlesztők és nem értenek hozzá.Raklap UE4-es cucc van már ami sokkal jobban fut mint ez a fos
4.
4.
crytek
#1: Mert a kutya se használja ezeket az engineeket.
Cryengine is szép jó ,de kb csak a Crytek tud belőle valamit kisajtolni azok meg már csak multis vagy VR szarokat csinálnak :(
3.
3.
Tr4nCe
#2: lsd. Ark UE4 motor. Persze fel lehet húzni full maxra meg jön a 4k is, csak épp a felhasználók 1% ha tud úgy játszani, vagy annyi se. :) Bár a szadomazó kedvelőknek lehet jó az 5fps.
2.
2.
delphijos
Az a baj ezekkel, hogy azt jól demonstrálják milyen minőséget lehet velük elérni , csak az nem derül ki az ilyen demókból hogy milyen erőforrás igénye van ennek a látványnak.
1.
1.
dzsiádzsó
Lassan több a látványos techdemo, mint a látványos játék, valami nem stimmel... :D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...