Frissítve: Hellblade - ha sokszor halsz meg, vége?

  • Írta: fojesz
  • 2017. augusztus 8.
  • Hír
A képviselt műfajhoz képest szokatlanul szigorú játékelem került a ma megjelent Hellblade: Senua’s Sacrifice-ba. Ha túl sokszor halsz meg menet közben, a program törli a mentésedet, és kezdheted elölről a kalandot. Legalábbis úgy tűnik.

Ma megjelent a Hellblade: Senua’s Sacrifice, és ezzel fény derült a játék egy jól titkolt elemére is. A Hellblade-ben ugyanis ha túl sokszor halsz meg, az a játék végét is jelentheti, ilyenkor a program törli a mentésedet, te pedig kezdhetsz mindent elölről.

Spoilerveszély!

A játék egy olyan csatával indít, amit nem lehet megnyerni, ekkor futunk bele először abba a jelenségbe, hogy hősnőnk, Senua karjait egy furcsa, fekete massza kezdi el benőni. Innentől kezdve minél többször halunk meg, Senua annál feketébb lesz, és ha a massza eléri a fejét, vége a játéknak. Mármint végérvényesen. A játékelemre egyébként időben felhívják a készítők a játékos figyelmét, Senua halálakor pedig animációban látjuk, hogy hányadán állunk, szóval meglepetés senkit nem fog érni.

Mivel a Hellblade ma jelent meg, még nem döntötte el az internet, hogy mit gondoljon a Ninja Theory húzásáról. Az egyik oldal szerint frusztráló mechanikáról van szó, mások pedig egy jó ötletnek tartják, amely kiválóan tükrözi Senua mentális állapotát.

A játék első kritikái egyébként többnyire pozitívak.

Update! A PCGamesN kicsit alaposabban is utánajárt a dolognak, és szerintük a Ninja Theory figyelmeztetése csak blöff, valójában nem lehet elbukni a teljes játékot.

Mindezt úgy tesztelték, hogy a legmagasabb nehézségi szinten próbálták megöletni magukat, hátha kiderül, hány halál kell az újrakezdéshez. A találatuk szerint a massza növekedése - valószínűleg attól függően, hogy hol tart a játékos - megáll egy bizonyos ponton, és csak az előrehaladás után gyarapodik tovább.

Már csak az a kérdés: ártalmatlan ijesztgetés volt ez a fejlesztők részéről?

39.
shatterhand
#34: En kozbe kiprobalom teve nelkul is. Ugy az igazi :)
34.
Őrnagy
#20: Én mindig bekötött szemmel játszom, hogy nehezebb legyen kicsit. És egy kézzel.
29.
NECROSMOKE
CLOUD SAVE-el meghalhatsz 1000X is. Mindig vissza tudod tolten az utolso mentesed.
24.
crytek
CPU/VGA teszt

http://gamegpu.com/action-/-fps-/-tps/hellblade-senua-s-sacrifice-test-gpu-cpu
20.
shatterhand
Kár. Hatalmas élménytől vannak megfosztva az emberek, ha nincs izgulás. Unalmas a "mai játékok 99%ban már nem olyanok mint régen", de sajnos ez van. Automata mentés mindenhol, nyugodtan meghalhatok.
18.
azureknight0715
A játék elején kiírja ezt, ahogy eddig véltem felfedezni nem tünik egy nehéz játéknak viszont hangulata az van :D
17.
gegory
Más játékokban ez bug de itt feature :))))) így kell megmagyarázni egy játékmentés törlő bugot :)))))))
15.
Yanez
#14: Annak én is jobban örülnék! :)
14.
Gykrizsi
Én meg csak itt várom a DmC 2-t, hátha most már belefognak abba :)
12.
Juha
Nem baj, úgyis lesz majd Save-backup DLC :-)
9.
Archanelion
Jónak néz ki csak hát így ... Videóról agyatlan kardozásnak meg mászkálásnak néz ki... Még csak lootolni sem kell.....
8.
vmiki88
#6: Én kurva anyáznék egyet.
7.
vmiki88
#4: Mondjuk az élettelen pöcsök erre kiverhetik. :D Igaz Yanez? :D
5.
user101
Azért ez köcsögség, mert ezzel az infoval eddig nem is találkoztam de ha például az eddigiek alapján tetszik és előrendelem / megveszem akkor jogosan érezhetem kib@szásnak. ( Ebből máris látszik, hogy egyébként nekem ez annyira nem szimpatikus húzás és könnyen rámehet a vásárlás, ha nem változtatnak rajta. Sőt! )
4.
Yanez
Akkor pistikéknek nem ajánlott! :)
1.
Neo1989
Vagyis kb olyan mint a DS.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...