Még mindig áramlik a pénz a Star Citizenbe

  • Írta: zoenn
  • 2018. október 14.
  • Videó
Link másolása
A héten írtunk róla, hogy a Star Citizenre már közel 200 millió dollárt adtak össze a rajongók. Ez nagyon szép teljesítmény egy olyan játéktól, amely hat éve tűnt fel és még mindig nincs megjelenési dátuma. Nézzünk bele hosszabban is!

A CitizenConon bemutatott újdonságokra ráharaptak a rajongók. Eddig közel 200 millió dollárnál jár az adománygyűjtés, de az eseményt követő napon, azaz október 11-én további 321 ezer dollárt gyűjtött össze a CIG csapata, majd egy nappal később újabb 200 ezret. Ha a tendencia folytatódik, csak ezen a héten meglehet az 1 millió dollár.

A kiugró számokat bizonyára nemcsak a legújabb alfaverzó extráinak tudhatjuk be. A CitizenCon előtt naponta átlagosan 21 ezer dollárt termelt a játék, itt követhető napi bontásban a bevétel.

A virtuális űrhajók eladásai is szép pénzt hoznak, ezek között vannak olyan darabok is, amelyek csak limitált ideig érhetőek el. A The Valkyrie 2948 Liberator Edition október 14-ig vásárolható meg 264 fontért, de van egy olyan bundle is 536 fontért, amely a hajó mellett egy sor ingame extrát is tartalmaz.

Az alábbiakban az 3.3-as alfaverzióból nézhetünk meg egy órányi gameplayt. Még nem tudni pontosan, mikor kapják meg a frissítést a játékosok.

35.
35.
Ooorky
#34: Ebben mondjuk van igazság, a "booby streamer"-eket alulmulni nem lehet.

Maximum egy 20 évig készülő játékkal, amelynek készítője nyugdíjba vonuláskor azt mondja: "bocsi srácok, a technológia még nem állt készen".
34.
34.
GAMEROD
Butaságokat hordtok itt össze, ez egy független stúdió,szükségük van a pénzre, ha már így kinőtték magukat. Nemcsak a játékfejlesztés, hanem az alkalmazottak bére, a stúdió fenntartása a rezsitől kezdve az eszközökig minden ebből van finanszírozva. Az is fatális baromság hogy a játék rossz lenne, ami verziókat eddig kipróbáltam, lehidaltam a látványtól mert ez igazi nextgen. Az pedig hogy ki mire ad pénzt megint megér egy misét. Akkor inkább egy ilyesmire mint minecraftozó senkiháziaknak donatelni többezreket. Mert abból aztán tényleg nincs haszna senkinek magán a videóson kívül aki megveszi belőle a legjobb hardvereket, az adakozók pedig néznek ki a fejükből a PII-esük mellől.
33.
33.
t0mchee
Komolyan ennyi hiszékeny buta ember van? x(
Aki ennyire szbadulni akar a pénzézől, az inkább adja oda valami jótékonysági célra...
31.
31.
Ooorky
#29: Most hirtelen ezt találtam, holnap munka közben talán sikerül egy videó interjút is előtúrni:

https://www.ign.com/articles/1999/05/14/chris-roberts-goes-online

Anno 15 évesen én is így ugyanúgy vártam a Freelancer megjelenését, mint itt páran a Star Citizen-ét, ezért nem tudok azonosulni ezzel a "jó lesz az csak várjál még vagy 10 évet" mentalitással...
30.
30.
torz_on_borz
#25: A Foip amúgy nem feltétlen felesleges ficsőr, mert az egyben fejkövetést is tud, ami egy szimbe azért nem árt. Amúgy működik, tegnap próbáltam ki, csak egy ezer éves retek ms kamerával.
29.
29.
Stranger
#27: Nem csak szinkronnak használják a színészeket, ők játszák el a szerepet is, az ő arcukat szkennelik be, stb. Ha már veszik is fel a jeleneteket az tök jó és muszáj, mert a single-nek ez az alapja...
https://www.youtube.com/watch?v=3vRE6LtYBHg

A Freelancer-es időszakról én nem tudok semmit, de elhiszem hogy nem minden tökéletes. Azért most a tőkével nincs gond és a technológiai háttér is adott...

#25
Igen, bugos minden, de most ez pont nem prioritás. Ki van dobva valami rágcsálnivaló a fanatikusoknak, teljesen felesleges ezeket a negyedkész alpha verziókat bugmentesre megcsinálni, ha aztán jön egy nagyob változtatás, bejönnek új hibák, dupla/tripla munkát kell amiatt végezni, stb.

A bug fixálás az utolsó szakasz lesz... sztem egyébként a Squadron42 része hamarabb fog megjelenni, abból már az év elején is jót tudtak demózni... ha azt tényleg összehozták az elmúlt 2-3 évben, sztem egy 2020 Q4 sem elképzelhetetlen.
28.
28.
torz_on_borz
#27: A probléma csak az, hogy Itt a színészek nem csak szinkront adnak.
Amúgy az MS helyett most ott az Amazon ha minden kötél szakad.
27.
27.
Ooorky
#24: "Biztos poénból hivogatják a profi színészeket is. Faszért fizetnének annyit, ha fake, elég Józsi a szomszédből, sőt fel sem kéne venni a jeleneteket, úgysem tudjuk meg nem igaz?"

Szinkron felvétele a játék utolsó simításai között szokott zajlani, mivel ha bármi változik akkor vehetik fel újra, ami extra cikis ha a színész csak fél év múlva ér rá, vagy dupla gázsit kér az újrafelvételért...

Úgyhogy a profi színészek használata ALPHA stádiumban nem több parasztvakításnál.

Fő probléma az, hogy most nem lesz Microsoft ami közbelépett 2001-ben és kierőszakolta a Freelancer megjelenését, felügyelet nélkül Chris azt csinál amit akar. Akkor is lehazudta a csillagokat az égről (a Star Citizen feature-jainak 90%-át már 1997-ben is megígérte a befektetőknek) és azóta se lett szavahihetőbb.
26.
26.
medson
#25: Plusz itt az engine el is bajok vannak, az alappal amire építkeznének. Nem láttam még egy olyan videót sem tőlük ahol minden klappolt volna, mindig itt ott ugrálnak vagy vibrálnak a modellek, az animációk nem tudják simán váltani egymást és úgy az egész összhatás vérszegény. OKÉ Alpha de baszus 6 éve csinálják vagyis ahogy a kolléga megírta kevesebb ideje érdemben, de akkor is itt az alapokkal is komoly bajok vannak. Konkrétan 3 másodperc tellik el a videóból és már azt látod hogy nem tud elmenni egymás mellett 2 NPC a nélkül hogy az egyik a másikat félre buggolja.
25.
25.
medson
#24: Az a legnagyobb gond vele szerintem hogy mindenféle fícsőrbe ölik a pénzt és az energiát amik nem sokat számítanak, persze jó ha vannak ilyenek is (mint pl a voiceover es mimika szimulálás amit láthattunk ebben a videóban hogy szétbuggolt) de egy épkézláb gamebreaking bugmentes gameplay t még mindig nem sikerült összehozniuk. A prioritással vannak itt a bajok.
24.
24.
Stranger
#23: Vicces ahogy irogatjátok évről évre, hogy semmit sem mutatnak... olyan videók alatt ahol a játékot mutatják. O:
Elérhető az alpha is aki annyira izgul félkész játékra.... de a lényeg, hogy elérhető, kipróbálható, pont azért hogy lássuk a fejlődést.

Én közel sem vagyok akkora rajongó, nem is fizettem a játékért, de azért hülyeségeket ne beszéljünk. Biztos poénból hivogatják a profi színészeket is. Faszért fizetnének annyit, ha fake, elég Józsi a szomszédből, sőt fel sem kéne venni a jeleneteket, úgysem tudjuk meg nem igaz?

Ha addaigra 300-400 millió lesz, akkor annyi... gondolom már egy ideje azzal is számolnak, hogy lesz még stabil support. 2 ekkora címhez kell is gondolom.
23.
23.
logic5
#19: Mi marad reális neked? :D Ennyire nem lehet valaki birka :D Már ne haragudj. 2021-re ezzel az ütemmel kb 350-400 MILLIÓ DOLLÁR AZAZ NÉGYSZÁZMILLIÓ DOLLÁR lesz beleölve :D És eddig kb semmit nem mutattak. Ez a videó is egy NAGY SEMMI! Nézd már végig! :D Hihetetlen, hogy bizonygatod a hülyeséget :D
22.
22.
logic5
#21: Hagyd, ezeknek nyilvánvalóan mindegy. Fizessenek csak a semmiért... Meg is érdemli mind!
21.
21.
Ooorky
#19: Kb. 2 éve követem Youtube-on a bemutatókat róla, minden nagyobb patch után van 5-6 olyan youtuber aki bemutatja mi változott. Hát a nagy büdös semmi. Játéknak még nyoma sincs. Van techdemo, néhány minijáték, meg egy végtelenített fogy a pénz-új űrhajó-pénz egy részét új űrhajó lemodellezésére költjük-fogy a pénz ciklus.

Olyan aki tavaly még győzködte az embereket, hogy lehet belőle valami az legutóbb már örömét fejezte ki annak, hogy csak 120 dollárt költött rá.

Eleve nem lehet semmiféle "játék" egy olyan programból ahol a vásárlók előre megvehetik az "endgame" tartalmat.

+Az egészről sokat elmond, hogy a Star Marine fejlesztésével eredetileg a Sonic Boom készítőit bízták meg...
20.
20.
torz_on_borz
#6: Következő alkalommal próbáld ki ismét, a most bekerült ocs+network tech elég szép teljesítmény javulást hozott, az fps minimum duplázódott a töltési idő meg a harmadára csökkent. Amúgy nekem is 1060as van (6 gb) és most very highon szépen megy, 30-60 fps között, szimpla bolygófelszínen 60+ fps-el.
19.
19.
Stranger
#17: Ott az SW:TOR. Plusz csak ezekről van infó, attól még lehetnek drágább játékok.
Látszik minél összettebb a játék annál drágább elkészíteni. Ilyen játékot sem csinált még senki, ráadásul single+MMO, persze hogy drága.
Továbbra is reális marad a kép, majd ha 2021-re nem jelenik meg egy ilyen szintű gém, akkor talán lehet sírni. Nem nagyon mozogtok a realitás talaján ha szerintetek ezt összelehet rakni 100 millió alatt, pár év fejlesztéssel.
18.
18.
GAMEROD
Pedig ez korszakalkotó játék lesz, nem 2 év(melynek a fele általában vakáció vagy semmittevés) alatt összedobott üres vacak.
17.
17.
logic5
Természetesen a Development Cost-ot nézzétek... Eddig egy játék sem került ennyibe.
16.
16.
logic5
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_video_games_to_develop

Ezt azért a sok védelmező figyelmébe ajánlanám, hogy mennyi időbe, illetve pénzbe kerül egy fejlesztés! Vehetsz egy hajót 500 fontért??? :D :D Gondolkozzatok már. Csak a hülye nem látja, hogy kőkemény lehúzás!
15.
15.
logic5
Látom van itt még olyan aki hisz ebben :D Épp ezért tartanak itt anyagilag a "fejlesztők", ahol :D Fizessetek még! MÉG! MÉG! MÉG! :D
12.
12.
hedzsooo
"...Ez nagyon szép teljesítmény egy olyan játéktól, amely hat éve tűnt fel és még mindig nincs megjelenési dátuma..."
Nos, ha úgy vesszük, akkor "Early Access" keretében, azaz korai hozzáférésű játékként már elég régen a TÁMOGATÓK rendelkezésére áll. AZ utóbbi 1 évben pedig már valami tartalomról, igazi játékról is beszéhetünk, nem csak 1 szép techdemóról.


Megjelenési dátum valóban nincsen de ez is 1 olyan projekt ahol adhatnának dátumot, + kiadhanák fél készen de minek, nem ezért támogatták őket hogy valami ratyival jöjjenek ki. Megjelenési dátumot tologatni sincsen értelme 2, 3 alkalommal a valós megjelenési dátum előtt. Majd akkor jelenik meg, MIKOR KÉSZEN LESZ. Ennyi.
Aki nem akar nekik bizalmat szavazni, az nem kell hogy támogassa őket, várhat a megjelenési dátumig vele, hogy eldöntse majd: akar-e vele játszani, + megvenné-e, vagy sem.

Persze ez kell, ilyen bevezető 1 ilyen témájú cikkhez, hogy minnél több komment legyen a cikk alatt...
11.
11.
BrockSamson
Vegul is, mindenki ugy kolti a penzet, ahogy jonak latja. En is szivesen aldozok majd ra, ha lesz egy ertekelheto eredmeny.
10.
10.
Chrysh
#8: Oké, akkor dátumokat szeretnék látni, hogy hihessek a projektben.
6.
6.
Perseus84
Nemreg ingyenes hetvege volt. Leszedtem kiprobalni. Sajnos az 1060-as grafkartya nem eleg neki. Olyan szinten szaggatott h toroltem rogton
4.
4.
Stranger
#3: Igen, csak 6 éve jártak 2 millió támogatottságnál... kicsit gondolkodni kell és máris reális lesz, hogy egy ilyen 4xA játék, ilyen típusú közönségi finonszírozási modell mellett miért halad úgy a fejlődésben ahogy. Érdemi fejlesztés kb. 3 éve történik.
Az, hogy év elején már játszható demót mutattak a Squadron42-ből még gyors fejlesztése is utal, de a Star Citizen része is jól áll.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...