A módosítások elsősorban a Steamen értékesítő fejlesztőket és kiadókat érinti. Az eddigi megállapodás értelmében a bevételeket úgy osztották el, hogy a játékfejlesztők 70 százalékot, a platformot biztosító Valve pedig 30 százalékot kapott minden egyes alkotás eladása után. Az új rendszer azonban október 1-től nem egyformán kezeli a játékok fejlesztéséért felelős csapatokat, hanem külön kategóriákba osztja őket.
Ennek értelmében, aki nagyobb bevételt képes elérni, az jobban jár az osztozkodás során is. A játékok, melyek forgalma - ami jöhet magából a játékeladásokból, a DLC-kből, a játékon belüli vásárlásokból vagy a közösségi piac utáni jutalékokból - eléri a 10 millió dollárt, 75-25 arányú osztozkodás elé néznek, míg az 50 millió dollárt meghaladó alkotások készítői a bevételek 80 százalékát is megtarthatják.
„Az olyan hatalmas hálózatok, mint amilyen a Steam is, számos előnnyel jár résztvevőknek, melyeket ők hoznak létre és osztanak meg egymás közt. A hozzájárulást megfelelően tükröző egyensúly megteremtése egy trükkös, de annál fontosabb tényezője egy jól működő hálózatnak. Mindig is nyilvánvaló volt, hogy a sikeres játékok és hatalmas közönségük jelentős hatást gyakorolnak a hálózatra, így a Steamnek és a hálózat minden résztvevőjének fontos, hogy elismerje a sikeres fejlesztőket, és továbbra is egy vonzó platformként szolgáljon játékaik számára.”
Ezen felül a Valve nyilvánvalóvá tette, hogy a fejlesztőknek szigorúan tilos az eladási adatok értékesítése a hálózaton kívüli harmadik fél számára. Szóval nemcsak az indie stúdiók, de a játékosok számával és az eladásokkal foglalkozó oldalak is némileg nehezebb helyzetbe kerülnek az új szabályozásoknak köszönhetően.
Ami viszont az AAA-s játékokat illeti, az utóbbi években több kiadó is távol tartotta játékát a Steamtől - legyen szó akár az Electronic Arts alkotásairól, a legutóbbi Call of Duty-epizódról vagy a Bethesda Fallout 76-járól - a kedvezőtlen bevételi elosztások miatt. Az új megállapodás miatt a jövőben várhatóan csökkenni fog a hasonlóan nagy stúdiók elvándorlása.
Pont ezért nem tartom jó ötletnek, hogy valamilyen cég magasan egyeduralkodó legyen. Mint pl facebook, google és már a steam is.
Nagyon veszélyesnek tartom, hogy minden játékom egy cég kezében legyen. Ezért amit lehet steamen kívül veszek meg.
Aki már megkezdte az elvándorlást később még komolyabban fogja erőltetni....sőt ahogy haladunk jönnek majd elő a cégek "game pass" szolgáltatásai min amilyen pl az említett ms game pass vagy az EA Access ahol havidijért cserébe mindent tolhatsz az adott cég kínálatából...
Ennél több nem kell a gamernek....igaz így le kell mondani a jelenlegi " az enyém,birtoklom" játékokról,cserébe sokkal olcsóbban lehet majd játszani...
Most vettem pár napja xbox one x-et és a 15 ezer ft-os éves game pass amit be lehetett húzni akciósan több mint fantasztikus mert 150+ játékkal játszhatsz ami 1 teljes AAA game ára
Ubisoft indíthatna uplay accesst na az nagyon menő lenne
A kis forgalmat lebonyolító (indie) fejlesztőknek meg nem nagyon van lehetőségük ugrálni. A Steam engedi be őket a legkönnyebben, úgyhogy vagy elfogadják a feltételeit, vagy árulnak ahogy tudnak, de abban az esetben az eladásaik és bevételeik töredékét tudnák csak elérni.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.