Nem csak PlayStationre fejleszt a Quantic Dream

  • Írta: szlav
  • 2019. január 29.
  • Biznisz
A kínai NetEase befektetőként támogatja majd a Heavy Rain, a Beyond: Two Souls és a Detroit: Become Human fejlesztőstúdióját. A közös cél továbbra is a minőségi játékok fejlesztése lesz a következő generációban - ezúttal több platformon.

A NetEase kisebbségi részesedés vásárlásával támogatja a Quantic Dream jövőbeli munkáját. A kínai vállalat határozott vízióval hozta meg ezt a döntést: a céljuk, hogy "egy globális, több franchise-t éltető vállalattá erősítsék a stúdiót, ezzel megsegítve a technológia és a nagyszerű játékok jövőjét."

"Folyamatosan keressük azokat a partnereket, akikkel összefogva következő generációs játékokat készíthetünk. A Quantic Dream az utóbbi két évtizedben bebizonyította, hogy páratlan tehetséggel bírnak az interaktív történetmesélés terén - pontosan ez az, amit keresünk. Rendkívül örülünk annak, hogy a Quantic Dream partnerei lehetünk, s reméljük, hogy remek játékokkal szolgálhatunk majd a világ minden táján élő játékosoknak" - nyilatkozta Ethan Wang, a NetEase alelnöke.

A Quantic Dream vezérigazgatója, David Cage a következőkkel reagált: "A videojátékipar hatalmas változásokon megy majd keresztül az elkövetkezendő években. Jönnek az új hardverek, új üzleti modelleket fedezünk fel és más megközelítésből ismerhetjük meg a játékokat is. Azt szeretnénk, hogy a Quantic Dream kulcsfontosságú legyen ennek az ismeretlen jövőképnek a feltérképezésében, a NetEase segítségével pedig valóra válthatjuk majd mindezt, a vállalatunk elérheti a teljes potenciálját. A NetEase érti, hogy mitől különleges a Quantic, emellett pedig ők is osztják a minőségi játékok iránti elhivatottságot."

A fejlesztőstúdió a NetEase lépése kapcsán több interjút is adott a közelmúltban. A Variety újságíróinak Cage többek közt azt is elárulta, hogy a csapat a jövőben szeretne nyitni több platform felé is: "Az a célunk, hogy jelen legyünk minden platformon, ahol megvan az a közönség, akik élvezhetik a játékainkat. Természetesen továbbra is fejlesztünk majd a PlayStation platformjára - hiszen ez egy olyan környezet, amit az utóbbi 12 évben volt időnk megismerni -, de mostantól jelen leszünk majd az összes többi releváns platformon is."

A Quantic Dream társ-vezérigazgatója, Guillaume de Fondaumière mindezt megerősítette a VentureBeattel folytatott beszélgetése során, valamint kihangsúlyozta a történetközpontú videojátékok fontosságát: "A Quantic Dream nem egy szokványos vállalat. Saját játék-engine-t, és az ehhez tartozó technológiát fejlesztettünk már több mint 22 éve. Saját IP-ket hoztunk létre a nemzetközi piacon, az utóbbi 12 évben pedig kizárólag a Sonyval kollaboráltunk. Ezalatt az idő alatt az interaktív történetmesélés zászlóshajójává váltunk, még akkor is, amikor kevesen hittek ebben. A Detroit: Become Human sikerei bebizonyították, hogy igazán éretté váltunk ezzel a formátummal. Az is nyilvánvalóvá vált, hogy egyre nagyobb igény van az ehhez hasonló játékokra. Mára pedig a mély történetmesélés és az érzelmeket felkavaró élmények a legtöbb AAA-játék szerves részévé váltak."

50.
Back2U
#49: Fluxuskondenzátór :D
49.
Ooorky
#48: "interaktív videójáték"
A többi mi? Passzív rádióhullám?
48.
kamgecam
#47: Most minek veszekedtek. Egyikőtőknek bejön a stílus másiknak nem. Ennyi. Azon meg felesleges veszekedni hogy játék-e vagy sem. Kontroller meg konzol kell hozzá, persze hogy játék. A stíluson belül meg interaktív videójáték. Az egy más dolog ha valaki annyra műveletlen és maradi hogy nem ismeri el ezt a zsánert, amikor nagyon jó játékok is születtek ezen belül. Walking Dead, Dragons Lair, Until Dawn. Heavy Rain, Everybody Goes To The Rapture, What Remains Of Edith Finch stb. Személyes kedvencem Tales From The Borderlands. :)
47.
Aang
#45: Jaj ne tényleg? Akkor mostmár, igazán letisztázhatnát, hogy mi is az a videójáték. Mert érveket vagy példákat, eddig nem sikerült felsorolnod.
46.
Fata Morgana
#42: "Bármilyen gyorsan haladjon a fény, mikor eléri célját csak azt látja, hogy a "sötétség" már ott van, és csak reá várt."
45.
Fata Morgana
#42: Az életben nem toltam egy COD-al sem az RDR (lovaglószimulátor) távolról sem érdekel.:)
Szóval mellé de nagyon.:)
44.
Juha
Detroittal nem játszottam, de emlékszem, amikor anno divatba jött ez a qte-izé mennyit szidtam. Talán a Dragon Age, vagy Mass Effectnél volt ilyen, hogy letudsz egy nagyobb küldit, jön a (előre láthatóan több perces) cutscene - az ember hátradől, magához veszi a mogyoróstálkát, vagy kortyol egyet a sörből, és BUMM, elmulasztotta időben lenyomni az x-et, vagy kattintani egyet... mondjuk ott úgy emlékszem nem annyira számított, de akkor is utáltam. Nyilván ha ilyen nyomkodós event-ekre épít a játék sztorija (Telltale pl.), ott jobban figyel az ember, de máshonnan száműzném.
43.
KaktuszPingvin
Nevetséges hogy ezeknél a játékoknál mindíg erről megy a veszekedés, hogy ez játék vagy sem. Le**om hogy nevezzük. Felőlem nevezhetjük mosógépnek is, akkor is ugyan úgy tetszeni fog. Hála az égnek van igény az ilyen alkotásokra is és ne sajnálja már senki tőlünk, ha néha napján kijön egy ilyen is.
42.
Aang
#36: Tehát akkor az igazi punci, az a COD, meg a red dead redemption 2, a detroit meg csak egy gyenge pornó, otthoni recskára. Ejha.
Neked nagyon izgalmas lehet, másra lövöldözni a kontrollerrel. Csak vigyázz az asszony meg ne tudja!
41.
Aang
#38: A legtöbb "interaktív film", sokkal jobban van megírva, mint a legtöbb videójáték. Szóval akkor ezek szerint több pénzt kérhetnének ért?
40.
Aang
#35: Tehát akkor nézzük:

Igazi videójáték: Mész előre, és a pontosan mindig ugyanonnan érkező, ellenfeleket kell lelőni. Miközben egy gombot nyomsz.

Vagy negyven órán át lovagolsz, és hogy ha elérsz egy küldetését, akkor a fedezêkből kikukkantva, és lassítva becélozd valaki fejét, hogy szétlődd.
Gomba agyon taposása?
Lopakodás?
Kraftolás?
Ezek csak a videó játékok?

"interaktív mozihoz vagy sétaszimulátorhoz, még csak nagy megerőltetés sem kell, sem ügyesség, sem reflex."
De kell ügyesség. Meg kell találnod a nyomokat. Elemezned kell. Néha lopakodnod kell. Hirtelen kell döntést hoznod. Pszichológiailag kell elemezned a másikat, hogy azt csináld, ami a küldetésed. Vagy hogy túléld. Hogy más túlélje. A harcban, is kell ügyesség. És a qte is izgalmas ha a karaktered élete múlik rajta, és a történet alakulásába is beleszól. Nem beszélve a látványtól, az izgalomról, és a feszültségről, amit átélsz közben.
"Dehogy gondolt minden eshetőségre, ennyire ne rugaszkodjunk már el a lényegtől."
Már ha csak két eshetőség van benne, akkor is többre gondolták, mint bármelyik fps. Egyébként meg de képzeld. Sok ilyen résznél annyi eshetőség van, és lehetséges végkifejlet, hogy az elképesztő.
39.
zozo76hun
#30: de arra volt idod hogy belepofazzal :)
38.
Ooorky
#35: Mert ha "interaktív" film lenne akkor nem kérhetnének érte annyit, mint egy játékért.
Ráadásul filmnek iszonyat gyenge a legtöbb, kb. B kategória.
35.
Fata Morgana
#33: Dehogy gondolt minden eshetőségre, ennyire ne rugaszkodjunk már el a lényegtől.
Ezekhez a "néha nyomj meg egy gombot be ne aludj" interaktív mozihoz vagy sétaszimulátorhoz, még csak nagy megerőltetés sem kell, sem ügyesség, sem reflex.
Nem is értem miért nem lehet az ilyet interaktív mozinak vagy kisregénynek hívni az effajta alkotásokat, mert hogy nem igazi játék számomra és sokak számára ez bizony tény.

Oké maradjunk annyiban hogy a te véleményed a tiéd, nem mindenkié.
Több és jobb???Ez csak "demagóg" tévhit.
33.
Aang
#32: Tehát az ha a nyomokat keresed, és elemzed a helyszínt, hogy megmentse valakit, az nem játék. Úgyhogy a game minden eshetőségre gondolt.

https://youtu.be/t3cLDDwLeJA

Üldözni másokat, a sorsukat egyengetni, a gameplay által, a storyt építeni, ez sem videójáték?
Oké akkor maradjunk annyiban, hogy ez sokkal több és jobb annál:)
31.
Kawada
#21: Én a Heavy Rain-nek kb. fél évvel a fiam születése után fogtam neki. Én az elején hagytam is a p*csába, mert éreztem, hogy nekem erre most nincs szükségem... pedig rettenetesen érdekel és tudom, hogy k* jó, de egyszerűen nem ment... majd később. Nekem ilyesmi a Bioshock Infinite volt. Akármennyire érdekelt a világ és a sztori, egyszerűen képtelen voltam játszani vele, annyira alulmaradt a játék a történetmeséléshez képest. Azóta imádkozom, hogy valaki, valahogy dolgozza át egy sétaszimulátornak, ahol nem kell "alibi lövöldözzek" közben.
30.
Aang
#28: Arra nem volt ideje, hogy megpróbálja.
29.
Aang
#26: Csak hogy az irányitásnak vannak korlátai. Qte részeket egyszerűen képtelenség, sima gomb kiosztással véghez vinni.

https://youtu.be/CdvP67VINw0
Ilyen jeleneteket, hogyan akarsz egy gameplay-be, egy kontrollerrbe bele integrálni? Természetesen sehogy sem lehet. Ráadásul a detroit kimaxolta a lehetőségeket. Néha a karakterek mozdulatát próbálja, leutánozni az irányítás. Ha valamit elrontadz, a jelenet reagál rá. Ennél jobban ezt nem lehet megcsinálni.
Egyébként is, a videójátékokban, a gomb használata mögött, sosem volt semmi logika. Már bocs.
A the las of us-ban, a közelharcoknál pl egy gombot kell nyomni. Gyakorlatilag az is qte. Ezt hogyan oldanád meg?
Hogy értsd a qte-vel, egy monumentális jelenetsorba szólhatsz bele, amit máshogy, egy olyan kiosztással, ahol egy gomb egy mozdulathoz van kötve, nem lehet megcsinálni. És igenis ez izgalmas. Minthogy egy fps-be, r1-el lősz és négyzettel töltesz újra, és így nyomod le az ellent. Ezek nagyívű összetett jelenetek, túl mutatnak a sima gameplay-en.
Az új God of war-ba pl rém nevetséges, hogy gyakorlatilag semmi dolgunk nincs, ha egy ilyen jelenet jön. Hiszen nincs benne qte. Benne vagy az akcióba, aztán jön az izgalmas rész, és kratos mindent maga csinál.
28.
KRAT0S
#18: Márpedig a Detroitban pont hogy engedi hogy teljesen körbe forgasd a kamerát.
27.
medson
#26: Nem értelek, lényegében kifejtetted sokadjára hogy ez nem a te zsánered. Attol még sokan szeretik, álj tovább és kész, peace.
23.
Back2U
#21: Ajánlom a late shiftet, az pont ilyen.
21.
Nyarlako
#20: Sokszor amúgy azt éreztem a Heavy rain alatt hogy oké, izgalmas meg látványos de sokkal jobban tudnám élvezni ha nem alibi játékmenetnek beletett random gombnyomogatast kellene csinálnom hanem mint egy visual novelben ott ahol döntést kell hozni tegyem meg.
20.
Kawada
#19: ÉS így szerintem egy olyan casual réteg számára is fogyaszthatóbb, aki alapvetően nem aktív játékos, de ilyen interaktív filmek elé szívesen leül a történet miatt.
19.
Nyarlako
#18: Megmondták a nálam okosabbak, így sokkal látványosabb. A qte, button mashing meg a kontrollerrázás pedig annyira immerzív, sokkal inkább a sztori aktív részvevőjének érzed magad tőlük mert annak mi értelme lenne ha csak a fontos részeknél kellene döntéseket hozni?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...