Gyengén szerepelt a kasszáknál az új Tomb Raider

  • Írta: fojesz
  • 2019. február 20.
  • Biznisz
Nem sikerült túl acélosan a Square Enix elmúlt negyedéve, a cég befektetőknek szóló helyzetjelentéséből tudtuk meg, hogy a Shadow of the Tomb Raider és a Just Cause 4 is alulmúlta a várakozásaikat.

Habár a Square Enix pénzügyi beszámolója már a hónap elején napvilágot látott, a befektetőknek szóló helyzetjelentését csak a minap tartotta meg a kiadó elnöke, Yosuke Matsuda. Persze megérte kivárni, az úriember ugyanis valamivel őszintébb hangnemet ütött meg, mint a két hete kiadott sajtóközlemény.

A Square ugyanis akkor arról számolt be, hogy az elmúlt negyedév (az októbertől december végéig tartó időszak) bevétele 4,8, a nyeresége pedig 60,1 százalékkal esett vissza, azonban a Shadow of the Tomb Raider és a Just Cause 4 érkezése tompított valamit a mínuszokon, ami tulajdonképpen jó hír. Ezzel szemben Matsuda most konkrétan kijelentette, hogy sem Lara, sem Rico nem hozta a várt számokat, jóllehet a Shadow of the Tomb Raider 4,12 millió eladott példánynál jár, aminek persze - ez már a mi kommentárunk - más kiadó-fejlesztő egész biztosan örülne.

Matsuda ennél tovább is ment, állítása szerint a két cím csalódást keltő teljesítménye mögött az áll, "hogy nem tudtak elég újszerű élményt nyújtani ahhoz, hogy a játékosok inkább ezeket a címeket válasszák a piac más nagyobb megjelenései helyett".

A Square Enix a jövőben átszervezéseket tervez, a tizenegy üzlettel foglalkozó részlegéből mindössze négyet hagy meg a jövőben, hogy hatékonyabban tudjon működni, és a következő ünnepi szezonban már jobban állja a sarat.

57.
leviske
Azért arra nagyon kíváncsi lennék, hogyha nem fogják be RTX tehcdemónak a játékot, hanem a marketing során a sztorira koncentrálnak, mennyivel alakultak volna másképp az eladásaik.

Mindenesetre én mondjuk a Linux-os megjelenésre várok, így magát a játékot egyelőre nem ismerem.
56.
patka21991
Nekem Lara kalandjai jobban bejöttek, mint Nate-é. Az Uncharted játékok nem kötöttek le annyira, a TR-t meg mindig szívesen indítottan el.
55.
Aanash
Nekem Lara Croft sírfosztogatós, túlélős kalandjai inkább többször voltak nyomasztóak mintsem élvezetesek.
Meg az a karakter amiken átment...na mindegy.

Az Uncharted meg inkább könnyedebb, lazább, de ott is ki kellett lőni a fél világot, meg amilyen lehetetlen akciók voltak...

Őszintén szólva egyik sem az én világom mostmár.
Meguntam hogy a látvánnyal meg a feszültséggel akarnak szórakoztatni.
Elindul a sztori aztán már csak azt veszem észre hogy a karakterrel hegyeket kell megmászni kabát meg minden nélkül, aztán egy hadsereget lapátra tenni úgy hogy a nyakamba zuhan a hegy....na persze...
Jó ez most csak egy példa volt de értitek.
Nem kell. Ez már a felesleges kategória.
54.
Nyarlako
#53: Na ez az egyik dolog amit sokszor hallok de nem értek hogy sokan mindig azonosulni akarnak a karakterrel.
De ja, kinek mi.
Akivel legutóbb azonosulni tudtam egy sztoriban én premade karakter az a szociopata Joel volt a TLOU-ban pedig az csőjáték.
53.
Oldman
Aang!
Egyet lehet èrteni veled sok mindenben, nem is vitaznèk emiatt.
Azèrt mèg egyszer megemlìtem neked, hogy nem is egy open world jàtèk nem kènyszerìt gyűjtögetèsre, hanem eldöntöd mit szeretnèl csinàlni: sztori szàlat egyből vègigvinni, vagy a könnyedebb mellèkküldetèsekre lecsapni. A witcher 3, a Horizon, a RDR 2 mind mind kènyszermentes nyitott game, ìgy azt mondani, hogy unalomba fullad... ez szerintem abszurd. Ennyi erővel azt is mondhatnàm, hogy a sztori közèppontù (cső) jàtèkok, melyek pàr òra alatt kijàtszhatòak azok amiatt nem elvezhetőek, mert mire eggyè vàlnèk a karakteremmel, màr vègig is vittem. :) Igen, nem vagyunk egyformàk, a jàtèkosok lelkülete nagyon különböző, emiatt nem lesz soha egysèges semelyik jàtèk megìtèlèse sem.
52.
Nyarlako
#51: Jó open worldre a legjobb példák a From software játékok. Mindenhol van valami felfedeznivaló, nincsenek üres, copy-paste bloat részek meg grind és fetch questek.
51.
Aang
#49: Most nem akarok, izlésekkel izmusokkal vitába keveredni. De ezt a gondolkodás módot nem tudom megérteni.
Minden mozgóképhez, kapcsolódó dolog, legyen az akár videójáték, film, sorozat, természet vagy dokumentumfilm, élményt akár átadni. Hogy fenntartsa az érdeklődést. Ehhez a legjobb módszer, a feszültség adagolása. A természet és a dokumentumfilm, annyiban különbözik, hogy ott azt az érzést, kapod meg, mintha tényleg ott lennél. Más helyeken országokba, esőerdőben, más korokban stb.
Na most ha az a 10 óra elképesztő élményt ad, végig fenntartva az érdeklődést, a feszültségét. Emlékezetes történettel, karakterekkel, látvánnyal, epikus fantáziadús jelenetekkel, akkor az a 10 óra tökéletes volt. És nem mellesleg az ember, újra és újra át akarja élni, azt az élményt. Mint egy tökéletes filmet, vagy sorozatot, megnéznêl igen sokszor. Úgy egy ilyen game-et is többször, végigjátszhatod. Uncharted 4, vagy the last of us, vagy chrash bandicoot ezeket én, négyszer ötször is újra kezdtem. De egy openworld game, vagy fél openworld game is, csak az időt húzza. Sokakban még a fő szál is direkt elvan nyújtva, hogy totálisan unalomba fulladjon az egész. Sok ilyen game, valójában 6- 8 órás szórakozást, tudna nyújtani. Amit feleslegesen nagy pályákkal, bárpeszédekkel, gyűjtögetésekkel kraftolással, meghosszabítanak, minden feszültséget kiiktatva a történetből. Nem beszélve, a mellékküldetésekről.
Nem értem valaki ezt miért szereti.
Persze van olyan amit én is csípek, vannak kivételek.
Mert ott a főszál, tudta tartani a tempót. És a feszültséget. Na a tomb raider, nem ilyen. Legalábbis a rise. Minden másodpercében érződik, hogy megrendelésre, muszály elnyújtaniuk a gameplayt.
50.
Macifasz
#46: Na látod fura, hogy ezt mondod, mert nekem az UC4 minden volt, csak unalmas nem, minden másodpercét élveztem még a sokadik alkalommal is...abba mos ne menjünk bele, hányszor vittem végig...sokszor. :-D De ugyan ez vonatkozik az első három részre, valamint a Lost Legacy kis mellékágra is. Ellenben ez az új TR kb. 4-5 óra után totál elvesztette az érdeklődésemet és a mai napig nem fejeztem be, pedig előzetesen nagyon vártam. A következő részt - ha lesz valamikor - sztem nem is fogom első nap megvenni. Míg az UC4 sztem jól eltalálta az arányokat a lineáris és a nyílt világ stílus között, addig a TR már nem, és számomra ez a széria fulladt totál unalomba. De, nem vagyunk egyformák, én örülök, ha valakinek elnyerte a tetszését Lara legújabb kalandja. :-)
49.
Oldman
Aang!
Jò jàtèk, de valahogyan nekem sem volt àtütő. A fèl open world hosszù!? Hát nem tudom... Engem jobban zavarna az, ha kb 18.000-ft-èrt 8-10-òràs jàtèkot kapnèk. Egyèbkènt meg nem kènyszerìtenek egyes open world jàtèkok a gyűjtögetèsre, mindenki eldöntheti, hogy hogyan szeretne jàtszani.
48.
Aang
"UC4 szép,de unalmas"
Hát, ízlések és pofonok. De szerintem, az utolsó kettő tomb raider, volt bődületesen unalmas. Ezek a fél openworld game-ek, nevetségesen elvannak nyújtva. Az eredeti szériát, viszont élveztem. Annak ellenére, hogy ott igazából, a fejtörők megfejtése jelentette az egyetlen izgalmat.
Az uncharted 4 meg zseniális, minden tekintetben. És tökéletesen van adagolva benne a feszültség. Az elején lassan vezeti fel a történetet. De a miután végig vitted, megérted, hogy ennek ilyennek kellett lenni.
Zseniális game.
47.
Oldman
Az a helyzet, hogy sok-sok èv alatt oly rengeteg tèmàjú jàtèk került piacra, hogy mostanra màr kimondhatjuk nyugodtan, feltelítődött a piac, ùjdonsàgerejű jàtèkkal nem igazàn lehet talàlkozni. Emiatt van az, miszerint egyèbkènt tökèletesnek is nevezhető game-ek sok kritikàt kapnak, mert a règi jàtèkosoknak nincsen ùj a nap alatt. A fiatal, eddig kevès jàtèkkal jàtszò gamerek viszont nagyobb lelkesedèseket mutatnak a megjelent cìmek irànyàba. Erre szoktam azt mondani ismerősöknek: kevesebb jàtèk, nagyobb, hosszabban tartò èlvezet. :)
46.
p3ti
Pont múlt héten pótoltam a legújabb részt,és én személy szerint le voltam nyűgözve. Olyannyira hogy elő is kaptam a definitive editiont,mivel az itt pihen a box vinyóján vagy 3 éve,de valamiért sosem kerítettem rá sort. Ha választanom kellene az Uncharted és a TR sorozat között,akkor sokkal inkább voksolnék Lara -ra mint Drake -re. Nekem az egész UC részek végigjátszásánál folyamatosan ugyan az a gondolat keringet a fejemben: Mit esznek ezen annyian? Mert igazából a játék nagyon jó,viszont borzasztóan túl van Hypeolva. UC1 nekem nem tetszett,UC2 az nagyon jóra sikeredett,UC3 túl gyenge lett az elődjéhez képest,UC4 szép,de unalmas. Engem meggyőzött a TR, és a következő része (már ha lesz) első napos vétel lesz!
45.
Kawada
#42: Nem volt év játéka a Horizon Zero Dawn. Zelda év volt. Bár nekem nagyon tetszett a Horizon története a végére, de igaz, hogy a sztori kicsit vizezett volt a közepén.
44.
Yanez
#43: A LL a nyitottabb világ miatt nekem is rohadtul bejött. Egyedül a sztori nem volt már annyira izgalmas az UC4 után, de szerintem minden másban egy kicsit jobb is lett! :)
43.
VerIstvan
#22: A lost legacy sokkal kifinomultabb jatek volt.
Ha elhagytak volna a bena bossfightot siman lenne 9-9,2.
42.
Ultimate
#28: 1.Sonynál a pénz, user szavazásokon meg a legtöbb useres platform a ps.
2. Nem minden de jórészük igen.

Van mikor korrekt hogy sony ex kerül a "trónra" mint most a GoW, bár nekem rdr2 jobban beütött. Viszont van mikor egytrónra emelt agyonpontozott játék ezt nem érdemli lásd HZD. Ez van.
41.
Ultimate
#40: Bár minden játék ilyen "gyenge" lenne... Egyebkent 4.12 milla ment el ráadásul elég hülye időben tolták ki. Abszolút nem rossz, sőt... Csak a square elégedetlenkedik. Teljesen jó cucc lett, jobb mint a rotr.
39.
Neo1989
#38: Tisztára mint a BKK :)
38.
Nyarlako
#36: Mert gyakran akkora a marketing mint a fejlesztés, plusz visszaforgatás helyett horribilis bónuszok a felsö vezetöknek.
37.
Max3000
#36: A Square Enix mindig is szerette a melodrámát.Emlékszem,mikor az első rész 8 millió eladott kópiánál sírtak egy jót,hogy nincsenek megelégedve a számokkal.Egyébként a kapzsiság ami dominál.Az,hogy nőttek a költségek,nem lehet egyértelműen kijelenteni.10+ éve is voltak akár 200 millió dolláros fejlesztések meg 40 milliósak is.Mint ahogy mai is.
36.
SLi
#26: Valami nagyon félrecsúszott a játékbizniszben, vagy a költségek nőttek túl nagyra vagy a kiadó elvárásai nagyon kapzsik, de az konkrétan beteges hogy kevesebb mint fél év alatt elkelt majd négy és fél millió példány gyenge szereplésnek minősül.
34.
frankdelgado
#29: Pedig azt mondják ha nem áncsártideztél, nem is éltél igazán.
33.
Neo1989
Azért mert közelébe nem szagol az előző 2 minőségének. Itt jön ki az hogy mi lesz egy jó játékkal ha azt olyan fejlesztőcsapat kapja aki nem olyan jó.
Igaz FEAR 3 esete a Day 1 Studios-al.

Ezt alátámasztandó nekem is az előző 2 tetszett a legjobban és vannak is meg.
A többi teljesen hidegen hagy.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...