Pénzügyi problémák és leépítések a GOG-nál

  • Írta: fojesz
  • 2019. február 26.
  • Gyászhír
Link másolása
Újabb cég jelentett be leépítéseket, a CD Projekt RED a GOG csapatának 10 százalékát volt kénytelen leépíteni. A történések hátterében részben az Epic Games Store által kirobbantott bevételmegosztási verseny áll.

Sajnos az évnek abban az időszakában járunk, amikor a kiadók és fejlesztők sorra jelentik be a leépítéseket. Az idei csúcstartó az Activision Blizzard, ami 800 munkatársától vált meg, de hasonló lépésekre szánta el magát a Guild Warst jegyző ArenaNet és az Electronic Arts is - utóbbi az ausztrál Firemonkeys csapatát nyirbálta meg.

A minap a CD Projekt RED erősítette meg, hogy egy tucat munkavállalóját küldte el, mindezt azután, hogy a Kotaku megszellőztette a leépítéseket. Az érintett munkatársak egytől egyig a GOG-csapatban dolgoztak (a teljes brigád 10 százalékáról van szó), és a lengyelek szerint egy nagyobb, tavaly október óta tartó átszervezés részeként hozták meg ezt a döntést; igyekeztek ugyanakkor leszögezni, hogy ezzel párhuzamosan több mint kétszer annyi új kollégát is felvettek, továbbá húsz új pozícióra keresnek embereket. 

A Kotakunak név nélkül nyilatkozó korábbi munkatársak szerint a GOG-nak pénzügyi problémái vannak, amit részint az Epic Games Store által kirobbantott bevételmegosztási versenynek köszönhet a cég: "Azt mondták, pénzügyi döntésről van szó. A GOG bevételei nem tartották a lépést a növekedésünkkel, sőt a helyzet az, hogy az utóbbi hónapokban közel álltunk ahhoz, hogy veszteségesek legyünk. Eközben a piac abba az irányba tart, hogy több pénzt hagy a fejlesztők zsebében, ami szintén érinti az eredményeket" - mondta az egyik kolléga, aki szerint még soha nem volt ekkora leépítés a cégnél.

Más megszólalók szerint az is probléma, hogy a Gwent nem hozta a várt bevételeket, és ha emlékszünk, a Thronebreaker esetében pedig az a kellemetlen helyzet állt elő, hogy a CD Projekt RED kénytelen volt a Steamen is kiadni a játékot, miután a GOG-on nem ért el elég játékost vele.

11.
11.
hedzsooo
Hát szerintem inkább a Gwent, + a Thronebreaker a ludas, túl sokat várhattak ettől a 2 saját címüktől, azaz túl sokat fektettek bele anyagilag, meg valúszínűleg túl sok ember is foglalkozhatott ezzel a 2 címmel eddig... Kb. egy tucattal több, mint kellett volna... Szerintem maradjanak csak az 1 játékos RPG vonalon, a profik közül más úgysincsen már ezen a téren nagyon, a BioWare régen nem az már mint volt, kb. még a Rockstar az amelyik igazán számít ezen a téren az igazán nagy stúdiók közül. Majd a Cyberpunk 2077-el aztán szépen arat úgy is a CD Projekt RED, nem kell őket félteni, a helyükben azt tenném meg GOG exluzív címnek, nem ilyen Thornebreaker-t, az túl gyenge cím volt ilyen dologhoz.
10.
10.
silkgoat
IT-ban ez egy bevett szokás, hogy évente megszabadulnak az állomány alsó 5-10%-ától. E mellett akár ennél több embert is felvehetnek, mint amennyit elbocsátottak. Így frissítik az állományt, illetve szabadulnak meg a "bad performer"-ektől. Itt volt még ezen kívül egy erős pénzügyi nyomás is úgy látom.
De szerintem nincs itt semmi látnivaló a fentiek fényében.
8.
8.
markoci555
így szokott ez menni általában, elküldünk egy halom embert hogy felvegyünk másokat...
és hogy fizetik a 2x annyi bért? Fele pénzért vették fel őket vagy mi?
7.
7.
mephi
Mivel én Gwentezek, és gyakran hsználom a GOG-ot ez annyira meglepetésszerűen nem ért. A GWentről annyit, hogy a TB bár tényleg nem lett akkora siker, mint amekkorát vártak (bár szerintem ott kicsit túlzó elvárások voltak, amit szinte mindenki érzékelt, csak ők nem) azért az utóbbi időben megnőtt a játékosállomány, és a márciusi update ha nem szúrják el, ismét visszaállítja a játék renoméját.
Szerintem itt érthető a leépítés, túl nagyra nőtt helyenként a vállalat, és bizony néha le kell vágni a felesleges részeket, még akkor is ha az fáj. Ezt a csapatot nem féltem, a cikkben említett ArenaNetet már sokkal jobban, ott az összlétszám 25%-t tették lapárta :(
6.
6.
kamgecam
Remélem ez nem hat ki a Cyberpunk fejlesztésére.
4.
4.
godach
#3: Nem is tudom hogy az autocorrectre vagy a szerkesztés hiányára haragszom jobban....
3.
3.
godach
Nem igazán vagyok otthon az ilyen pénzügyi dolgokkal, ezért lenne egy kérdésem, józan paraszti ésszel.
Ja igaz a mondás, miszerint jobb a sűrű fillér mint a ritka forint, akkor megéri ez a kiadóknak.
Mármint, egyenesen arányosan ha azt nézem, hogy steamen el estek pl 100 metró vásárlótól, míg epicen meg ették öten, akkor jó üzlet az a 30%?
Természetesen a számok hasraütés szerűen jöttek most...
2.
2.
crytek
Nem tudom ők mennyi sarcot vontak le az árusításért, de nem valami keveset ha gáz van. Vagy keveset csak szimplán a kutya se vásárolt gogon így meg persze nincs miből jutalék..
Ha nem 5 évente jönne 1értelmes játékuk akkor talán stabilabbak lennének..
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...