Legalább 800 embert bocsát el az Activision

  • Írta: Shifty
  • 2019. február 13.
  • Gyászhír
Az Activision Blizzard is megtartotta aktuális negyedéves pénzügyi beszámolóját, ahol a számok mellett megerősítették a korábbi szóbeszédet, miszerint közel 800 munkatárstól válnak meg.

A napokban a Kotaku szellőztette meg, hogy az Activision Blizzard körül nincs minden rendben és a kiadó komoly létszám-leépítést tervez. Végül ez sajnos beigazolódott, a negyedéves pénzügyi beszámoló alkalmával ugyanis nemcsak az hangzott el, hogy rekordbevételt ért el a cég, de az is, hogy az elmúlt hónapok történései miatt kénytelen közel 800 embertől megválni.

Bobby Kotick bejelentése szerint egyelőre csak az amerikai részlegek lesznek érintettek, ott is azok, amelyek nem az elvárások szerint teljesítettek, továbbá a fejlesztéshez nem kapcsolódó, valamint adminisztrációs költségek csökkentése is a cél, így ezen a területen várható elsősorban a leépítés. Később J. Allen Brack, a Blizzard elnöke a Kotakunak elmondta, más régiókban is lehet majd felülvizsgálatra számítani. 

A kiadó nettó bevétele egyébként 2,38 milliárd dollár volt, amiből a digitális eladások elég komoly arányban vették ki a részüket, hiszen 1,79 milliárd dollárt hoztak a digitális csatornákon keresztül befolyt összegek. Ennek ellenére érdekes, hogy a kiadó nem elégedett az eredményekkel, ugyanis mint mondták, ha a teljes évre vetítve nézik a számadatokat, akkor a 7,5 milliárdos nettó bevételből 5,79 milliárd dollár származott a digitális eladásokból, amivel alulmúlták az előrejelzéseket.

Az elért sikerekben természetesen óriási szerepe volt a Black Ops negyedik felvonásának, ami simán felülmúlta az előző epizód teljesítményét is. A bevételekből vastagon kivette a részét a Spyro Reignited Trilogy, illetve a Crash Bandicoot N. Sane Trilogy, utóbbiból a 2017-es megjelenése óta több mint 10 millió példányt sikerült értékesíteni.

32.
AmreyP
Én csak azt sajnálom hogy régen volt sok jo ötlet de gépek kevesek voltak hozzá,ma pedig a technika adott de nagyon elvan fuserálva minden és csak a pénzröl szol meg hogy minnél nagyobb réteg hozza a pénzt :(
31.
Nyarlako
#24: Raytracinggel kitörölheted a seggedet ha játékmenet meg nincs.
És igen, nehéz megcsinalni egy olyan gyönyörű játékot mint a Subnautica anélkül is hogy saját enginet kellene fejleszteni.
29.
Ooorky
#27: Nem mondta senki, hogy "boooo". Az még hasznos dolog volt amit használt mindenki (cod 1-ben még driver-ből kellett erőltetni) , de a játékok minőségén az se változtatott...
28.
grindcore
#19: Mondjuk pont az ActiBlizz semmit se hozott az utobbi evekben, a legujabb jatekuk az Overwatch mint uj ip mar eg meglevo receptet lovagolt meg es 2016-os. Oke cod mindig van, de az se innovativ, mashol is voltak mar karaktetek, stb. Grafikaban is mas is tudja hasznalni akar a reytracinget, szocel pont semmit sem tettek hozza.
27.
TheFlash
#26: nem tudok nyilatkozni erről, mert annyi a scriptelt jelenet a mai játékokban hogy a fizikát alig lehet tetten érni :D Utolsó amire emlékszek bitang jó fizikával a source motor korábbi változata amire a Gmod is épült. Mert az "új" CS:Go ami elvileg source motort használ alig van benne olyan dolog amiből le lehetne szűrni a fizikát.

#25: mondtam, hogy nem nagy újítás, de újítás. És sok ilyen kis újításból lett valami nagy anno is a történelem során . Képzelem régen mit gondoltak az emberek az Anti-Aliasingról "mi a francnak ez ? booo" aztán ma meg elképzelhetetlen lenne nélküle egy AAA játék
26.
Juha
#24: És amúgy a grafika mit számít, ha tömegesen unatkoznak rajta? Én pl. Letojom az általad említett "fejlesztéseket", amíg hangulatban a felét sem hozza a "régi nagyok"-nak. A fizikáról szerintem ne is beszéljünk, a válaszodban is ki fogsz térni ebből, előre látom.
25.
Ooorky
#24: Télleg, a raytracing végre helyretette a videójátékipart, nélküle már nem is érdemes új fejlesztésbe kezdeni... Legnagyobb innováció a pixelkerék feltalálása óta.
23.
VerIstvan
#19: Hat hogyne.
Szintiszta innovacio eldorado az aaa kategoria az elmult 10 evben.
Tenyleg.
21.
Kawada
#19: Szerintem egy jó ideje pont az indie piac az, ami hoz valami kreativitást és innovációt a játékiparba. A AAA-s címek a mainstream, a blockbuster kategória. Ami látványban és technológia szempontból legalább megmutatja az aktuális potenciált (ideális esetben), de mivel a közösség legszélesebbét hivatott elérni, ezért inkább használ bevett formulákat. Egy 100-200 millió dolláros fejlesztésnél nem fognak neked kísérletezni valami újjal... Vagy ha ilyet tesz, mint mondjuk a Bioshock Infinite, akkor könnyen lesz bukta beőle... Ritkán innovatív... Legalábbis az utóbbi 5-8 évben.

Sajnos nem egy eset volt, hogy amint hoz egy indie valami kimagaslót és kreatívat, jön egy multi aki felvásárolja, majd 5-10 év elteltével COD multiplayer pályákat fognak készíteni napi 10 órában...
20.
Nyarlako
#19: Vannak nagyon komoly, nem pixeles és főleg nem 16bites indiek.
19.
TheFlash
és még csak annyit hozzátennék a témához: sajnos szükségünk van ezekre a multikra a játékiparban, mert ők hozzák az innovációt tetszik vagy sem... ha az indie fejlesztőkön múlna a mai napig 16 bites 2d side scroller platformerek lennének (...vannak is khm...).
18.
TheFlash
és akkor visszatérve a Steam vs Epic Store ügyre: A valve a mai napig privát cég, nincs kint a tőzsdén, míg az Epic nem is önálló cég, hanem azé a Tecenté, ami meg a Naspersé, amik természetesen kint vannak a tőzsdén és örökké teljesíteni kell és még több és még több pénzt termelni bármi áron...

Szóval aki a Valvenél dolgozik az legalább biztos munkahelyet tudhat magáénak, mivel nincs az hogy idén 144 millió helyett 143 millió lett csak a bevétel és ezért kirúgják a cég alkalmazottainak felét...
17.
Kawada
#14: Oké, de mondjuk egy 10 misi az még az usában is szerintem úgy 200-250 ember éves bére, miközben egyébként havonta is annyit keres mint 50. Persze, a BKV-nál is osztogattak 20 milliós prémiumokat mert kevesebb volt a hiány... Persze, nem fogom játszani a naív idealistát, tudom, hogy ez a kapitalizmus. Attól még egyet foroghat a gyomrom... :)
16.
VerIstvan
#3: Azért ahhoz az is kell, hogy legyen hová menni baszod.
Aki csak úgy felmond, aztán majd lesz valahogy, az hülye..
14.
Cooper911
#8: Még a multik magyar képviseleténél is elteszik a 10 millát. Igaz ők csak forintban. Szóval ez minden multnál igy megy, fent folyik a pénz, lent meg sokalják a 800 ember fizetését. De ettől még az első mondatoddal egyetértek. Mindig is üzleti oldalról nézte az egészet. Remélem egyszer a vásárlók kikanyarodnak a cége alól.
13.
Nyarlako
#9: Annal azért komolyabb, meg lehetett oldani minden harci helyzetet máshogy, meg a ruha skilkek.
12.
crytek
#11: Az tesz indokolttá, hogy ezer éve lópélót se csinált a Blizzard... Most toltak egy mobilos bejelentést?lol...hulljon a férgese. Meg is érdemlik ezek is a múlt sikerin élősködtek ahelyett hogy jöttek volna az új részek Warcraft, Starcraft, Diablo stb..
11.
Ultimate
Indokolttá teszi az egészet, hogy aCall of duty fejlesztési költségei hatalmasat ugrottak mert az utóbbi években motort cseréltek, korszerűvé jelen genhez méltóvá tették a grafikát, brutális fizikát tettek bele, átdolgozták az egészet hatalmas új pályákkal, de sajnos nemfogyott jól. Oh wait...

Mocskos szarházi tetű banda... Rég a játékipar legalja amit Buzikotlikkal képviselnek.. Éscsak egy újabb ékes példája ezahúzás.
10.
crytek
#5: Lőtéri kutya se használja más engine-ekhez képest kb a hibahatár ahányan azt licenszelik :(

Cryteknek kéne végre robbantani valamit ,de az elmúlt pár évben VR szart meg egy only multis fost fejlesztettek :(
9.
Max3000
#5: Crysis 2 nekem is bejött.Olyan call of duty modern warfare köntösbe bújtatott scifi volt.
8.
Kawada
Ez a Bobby Kotick a játékipar történetének egy legundorítóbb férge... Gondolom a szokásos 10 milla körüli prémiumot azért felveszi a havi pár millás fizetés mellé...
7.
tundrish
Patkányok...
http://www.thejimquisition.com/caaapitalism-the-successful-failure-of-videogames-the-jimquisition/
6.
Aanash
Milliárdok mennek de ők elégedetlenek és 800 ember mehet amerre akar....beszarás...
5.
Nyarlako
#4: Elsösorban a CryEngine-t, meg azt liszenszelik a bevételükért. De egy olyan jó kis fps mint a Crysis 2 jöhetne azért tölük.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...