GDC 2020: Íme, a fejlesztői díjátadó jelöltjei

  • Írta: fojesz
  • 2020. január 9.
  • Rendezvény
Idén huszadik alkalommal rendezik meg a Game Developers Conference-t, ennek a betéteseménye a Game Developers Choice Awards, ahol a fejlesztők szavazhatnak a kedvenc játékaikra.

A legtöbb jelölést a Death Stranding kapta, Hideo Kojima legújabb játéka hét kategóriában is megméretheti magát, de a Control sem marad el sokkal tőle, neki öt kategória jutott.

Alább találjátok a jelöltek teljes listáját a további említésre méltó címekkel együtt, a díjakat magyar idő szerint március 19-én, a hajnali órákban adják át. A GDC március 16-án veszi kezdetét San Franciscóban, és március 20-án ér véget.

Az év játéka

  • Control (Remedy Entertainment/505 Games)
  • Death Stranding (Kojima Productions/Sony Interactive Entertainment)
  • Outer Wilds (Mobius Digital/Annapurna Interactive)
  • Sekiro: Shadows Die Twice (FromSoftware/Activision)
  • Untitled Goose Game (House House/Panic)


További említésre méltó címek: 
Disco Elysium (ZA/UM), The Outer Worlds (Obsidian Entertainment/Private Division), Star Wars Jedi: Fallen Order (Respawn Entertainment/Electronic Arts), Apex Legends (Respawn Entertainment/Electronic Arts)

A legjobb hangzás

  • Call of Duty: Modern Warfare (Infinity Ward/Activision)
  • Control (Remedy Entertainment/505 Games)
  • Death Stranding (Kojima Productions/Sony Interactive Entertainment)
  • Sayonara Wild Hearts (Simogo/Annapurna Interactive)
  • Untitled Goose Game (House House/Panic)


További említésre méltó címek: Cadence of Hyrule: Crypt of the NecroDancer featuring the Legend of Zelda (Brace Yourself Games/Nintendo), Star Wars Jedi: Fallen Order (Respawn Entertainment/Electronic Arts), Disco Elysium (ZA/UM), Ape Out (Gabe Cuzzillo, Bennett Foddy, Matt Boch/Devolver Digital), Outer Wilds (Mobius Digital/Annapurna Interactive)

A legjobb debütálás

  • Chance Agency (Neo Cab)
  • Foam Sword Games (Knights and Bikes)
  • Mobius Digital (Outer Wilds)
  • William Chyr Studios (Manifold Garden)
  • ZA/UM (Disco Elysium)


A legjobb dizájn

  • Baba is You (Hempuli)
  • Death Stranding (Kojima Productions/Sony Interactive Entertainment)
  • Outer Wilds (Mobius Digital/Annapurna Interactive)
  • Sekiro: Shadows Die Twice (FromSoftware/Activision Publishing, FromSoftware)
  • Untitled Goose Game (House House/Panic)


További említésre méltó címek: Disco Elysium (ZA/UM), Control (Remedy Entertainment/505 Games), Apex Legends (Respawn Entertainment/Electronic Arts), The Outer Worlds (Obsidian Entertainment/Private Division), Star Wars Jedi: Fallen Order (Respawn Entertainment/Electronic Arts), Luigi's Mansion 3 (Next Level Games/Nintendo)

Innovációs díj

  • Baba is You (Hempuli)
  • Death Stranding (Kojima Productions/Sony Interactive Entertainment)
  • Disco Elysium (ZA/UM)
  • Outer Wilds (Mobius Digital/Annapurna Interactive)
  • Untitled Goose Game (House House/Panic)


További említésre méltó címek: Control (Remedy Entertainment/505 Games), Hypnospace Outlaw(Tendershoot, ThatWhichIs Media/No More Robots), Kind Words (Popcannibal), Ring Fit Adventure (Nintendo EPD/Nintendo), Wattam (Funomena/Annapurna Interactive)

A legjobb mobiljáték

  • Call of Duty: Mobile (TiMi Studios/Activision)
  • Grindstone (Capybara Games)
  • Sayonara Wild Hearts (Simogo/Annapurna Interactive)
  • Sky: Children of the Light (thatgamecompany)
  • What the Golf? (Triband Productions/The Label Limited)


További említésre méltó címek: Mutazione (Die Gute Fabrik/Akupara Games), Assemble with Care (ustwo), Pilgrims (Amanita Design), Archero (Habby), Card of Darkness (Choice Provisions), Mini Motorways (Dinosaur Polo Club)

A legjobb narratíva

  • Control (Remedy Entertainment/505 Games)
  • Death Stranding (Kojima Productions/Sony Interactive Entertainment)
  • Disco Elysium (ZA/UM)
  • Outer Wilds (Mobius Digital/Annapurna Interactive)
  • The Outer Worlds (Obsidian Entertainment/Private Division)


További említésre méltó címek: Star Wars Jedi: Fallen Order (Respawn Entertainment/Electronic Arts), Fire Emblem: Three Houses (Intelligent Systems, Koei Tecmo Games/Nintendo), A Plague Tale: Innocence (Asobo Studio/Focus Home Interactive), Heaven's Vault (inkle), Mutazione (Die Gute Fabrik/Akupara Games), Telling Lies (Drowning a Mermaid Productions, Furious Bee/Annapurna Interactive)

A legjobb technológia

  • Apex Legends (Respawn Entertainment/Electronic Arts)
  • Call of Duty: Modern Warfare (Infinity Ward/Activision)
  • Control (Remedy Entertainment/505 Games)
  • Death Stranding (Kojima Productions/Sony Interactive Entertainment)
  • Noita (Nolla Games)


További említésre méltó címek: Gears 5 (The Coalition/Xbox Game Studios), Resident Evil 2 (Capcom), Manifold Garden (William Chyr Studios), Sekiro: Shadows Die Twice (FromSoftware/Activision), The Outer Worlds (Obsidian Entertainment/Private Division), Star Wars Jedi: Fallen Order(Respawn Entertainment/Electronic Arts), Outer Wilds (Mobius Digital/Annapurna Interactive)

A legjobb művészeti dizájn

  • Control (Remedy Entertainment/505 Games)
  • Death Stranding (Kojima Productions/Sony Interactive Entertainment)
  • Disco Elysium (ZA/UM)
  • Sayonara Wild Hearts (Simogo/Annapurna Interactive)
  • Sekiro: Shadows Die Twice (FromSoftware/Activision)


További említésre méltó címek: Outer Wilds (Mobius Digital/Annapurna Interactive), Untitled Goose Game(House House/Panic), The Legend of Zelda: Link's Awakening (Grezzo/Nintendo), Luigi's Mansion 3 (Next Level Games/Nintendo), Void Bastards (Blue Manchu/Humble Bundle)

A legjobb VR- vagy AR-játék

  • Asgard's Wrath (Sanzaru Games/Oculus Studios)
  • Blood & Truth (SCEE Studio London/Sony Interactive Entertainment)
  • Boneworks (Stress Level Zero)
  • Pistol Whip (Cloudhead Games)
  • Vader Immortal (ILMxLAB/Disney)


További említésre méltó címek: Trover Saves the Universe (Squanch Games), Falcon Age (Outerloop Games), Ghost Giant (Zoink), Vacation Simulator (Owlchemy Labs), Stormland (Insomniac Games/Oculus Studios)

34.
Ultimate
#32: Hááát volt a 4-ben olyan rész hogy olyan érzésem volt mintha egy filmet néznék,ránéztem az órára és tudatosult bennem hogy több mint 20-30 perce megy a cutscene. Amúgy minőségiek, akárcsak az akció, de ott már nem találta el Kojima az arányt. Mentségére szóljon hogy a gameplayettől függetlenül faszavolt és az MGS történet kb lezárása azokkal a jelenetekkel,szereplőkkel....
De Mgs 3 volt a mesterműve. Ott az arány is megvolt, a gameplay is ütött tele akkor innovatív ötletekkel. A végén viszont lehet készülni hogy nem egy 5 perces videóval zárja azt sem..:D
Igazából ezaz ami Kojima illetve sok más japó játékban odabasz. Egy nyugati játékban mi van a végén? 1-2 perc videó jóesetben,sokszor még annyi sem,szia,stáblista....
33.
Kawada
#29: Át tudom érezni. :) nehéz téma, mert az ember gyarló és néha alig várom, hogy megszabaduljon tőlük, aztán amikor nincsenek ott, vagy nem látom a fiaim magam körül elalváskor (nagyon ritka), akkor az a baj. :)
32.
Kawada
#25: Azt hiszem valami guiness rekorder is volt átvezető videó mennyiségben. Ami alapvetően nem lenne gond de nagyon aránytalan volt ahogy rémlik. Quantum breakben is ez zavart például. Ott még tetőzte nálam, hogy élőszereplős is. Valahogy nem jön be. Na de megjött a kedvem a MGS3-hoz, aminek így most nem örülök. :)
31.
Ultimate
#28: Hát ha nem toltadaz MGS 3-at nem tudod mit hagysz ki.. Terephez öltözés hogy ne szúrjanak ki és lehessen lopakodni...Ahol meglőnek ott fáj van hogy bent marad a golyó és neked kell kezelni vagy hogy átmegya húson (na nem olyan gagyi farcry módon)... Hozzáaza sztori,videók, karakterek...A néha könnyfakasztó részek...hjaaaj jó kis game dehát ha nem hát nem..:-P
30.
Kawada
#26: Ez a lista csak az amikkel "játszom". :) és akkor ott a rendszeres R6:Siege és BF 1-4-5 a haverokkal.
29.
godach
#23: Hosszú évek óta, most vettem ki két szabadnapot úgy, hogy asszony dolgozni a csajok oviban a fiam meg suliban. Ne tudd meg milyen fura volt a "magány" és hogy reggel a steamen nézve Fallout New Vegas 9 óra most meg 20 :P
Azt hiszem rendszeresíteni fogom a szabadságolást :D
28.
godach
#25: 'jóvan, folytassad csak te is.... :D
27.
Ultimate
#23: Ha ez megnyugtat szerintem a cp77 csúszni fog.
26.
Yanez
#23: Csak ennyi? Ne tudd meg az én listám mekkora!
25.
Ultimate
#20: A 3 az mgs széria legje. Ötletes megoldásokkal és gameplay-el, amiket sajnos máig nem vagy csak butítva alkalmaznak... A 4 meg egy akciómozi, de durván mert 20 perc játékra jut mindig vagy háromnegyed óra videó.
24.
Kawada
Fene egye meg ezt a sok openworld szutykot... 10-15 órás minőségi lineáris szórakozást akarok... Vagy legalább lenne annyira szar ezeknek a központi része, hogy ne érdekeljen...
23.
Kawada
#21: Nekem ne mondd... RDR2 félbehagyva, Days Gone félbehagyva, AC: Odyssey lassan de biztosan haladgat, Disco Elysium is, Shadow of the Colossus még hátra, Witcher 3 félbehagyva, Death Stranding miatt a pszichiátriai kezelés félbehagyva, márciusban Wasteland 3, Áprilisban Cyberpunk, Májusban TloU2... Passzíváltatnom kéne a házasságot egy félévre és a gyereknevelést, hogy legalább kicsit utolérjem magam...
22.
Yanez
#20: Ha belemerülsz a 2-be, egész jó játék alakul belőle. A 3 viszont... egy mestermű, minden tekintetben. A 4 is rohadtul tetszett nekem! Sőt! Ott kaptam mindenre választ! ;)
21.
godach
#20: Fene essen beléd. Hát nem elég nekem a bostani backlist? Nem? :d
20.
Kawada
#18: Nem. A 2 nekem nem tetszett amennyit láttam belőle anno, szerintem katasztrófa volt az irányítása, annyi gombot kellett lenyomva tartani, hogy falhoz lapulva lőjek, hogy azzal egy Boeing-et is el lehetne vezetni... A 3. és a 4. szinte teljesen kimaradt platform hiányában. Úgyhogy nekem a MGS széria lényegében kimerül abban, hogy az 1. részt félistenként imádom és az egyik kedvenc játékom evör. Idénre be van tervezve, hogy a 2-t kibelezem, ha fene fenét eszik is, és szeretnék haladni tovább. De igazából a 2-t is csak azért csinálnám meg főleg, mert a 3-ról tényleg csupa jót hallani.
19.
Ultimate
#18: Az a baj, Kojimának nem való az openworld stílus. Nem tud vele mit kezdeni. Nem tudja megtölteni változatos tartalommal sem semmivel. De ahelyett hogy ezt a képébe dörgölték volna a kritikusok meg az elvakult fanok,az egekbe emelték...Másodjára is....
18.
Ultimate
#15: Mgs 3 megvolt? Máig a legjobb. :)
17.
MűszálasLőrinc
#16: *egy, kiadó, meg kapott, ami nem....
éjjjjj
16.
MűszálasLőrinc
#11: Szerintem meg már az mgs5 az akart lenni mint ez, vagy valami hasonló.
Ment a nagy "fejlesztés" és eg ilyen semmi nudli let mint ez.
Készült készülgetett . A koadó megkapot valamit aminem volt játékként értelmezhető.
És sebtében az utolsó pillanatban belgányolták azt amit most látsz.
Látszik az egészen.
A másdik epizóban (ez a hülye idióta azt hiszi filmet csinál, beharangózó a a következő részből bazmeg) ugyan azokat a küldiket kapod, ugyan oda csak, meg van fejelve valami hülyeséggel (nem vehetne észre mert csak) meg hasonlók.
Ez a faszi egy dilettáns.
A konami nem véletlenül tette lapátra.
15.
Kawada
#14: Én speciel pont tavaly játszottam végig a Metal Gear Solid 1-et hosszú idő után először. És beszarás milyen jó még mindig.
14.
Ra1D3n
#10: Én bajban lennék ha pl a RDR2-ről kellett volna 4 óra játék alatt véleményt mondanom. Nagy valószínűséggel azt mondtam volna, hogy ez kurva unalmas, semmi se történik és ami történik az sem érdekes, sem izgalmas. Ellenben 10-20 óra után drasztikusan megváltozott a véleményem és azon kaptam magam, hogy nem bírom letenni a játékot. Nem azt mondom, hogy a DS kiemelkedő lenne ezen a téren, de valamiért nem unom egy picit sem. Fő szállítmányok számát tekintve a felén túl vagyok, de még mindig csak a 3. fejezetben(annak is a legvégén). Nálam az első MGS játék volt aminek köszönhetően egy életre megjegyeztem Kojima nevét. Annyira hihetetlenül jó volt az a játék annak idején, hogy azt elmondani is képtelenség. Az utolsó pixelkockáig rohadtul rendben volt és a mai napig szívesen gondolok vissza rá.

Kicsit elkalandoztam, de a lényeg, hogy én megértem, hogy valakinek a DS nem jön be, de szerintem egyes jelölt kategóriákban abszolút megérdemelten lett jelölve. Én pl ezen az Untitled goose game-en sokkal inkább megvagyok rökönyödve, de hát ez van...
12.
Ultimate
#11: Pontosan így. Csak az a sok bullshit amit egyesek belelátnak meg belemagyaráznak....
11.
Kawada
#9: Mondjuk a MGS5-ön legalább érződik, hogy szeretett volna játékot is készíteni. Azon érződik, hogy nincs befejezve, az, hogy kinek sara ez, ebből a szempontból mindegy. Valószínű Kojima valóban geci lassan haladt a dolgokkal. De a szándék érződik. Itt viszont az érződik, hogy akart egy kurva jó filmet készíteni és köré rakott egy olyan gameplayt, aminél a lustaság és a semmittevés meg volt filozofálva.
10.
godach
#9: Emlékszem, útban volt az MGS5 kifelé amikor már hajigálták rá az év játéka díjat. Annyit mondtam, ne igyunk előre a medve bőrére. Amit "ENNYIÉRT" kaptam, ha hihetetlen volt a rajongók részéről. Ekkor kezdett unszimpatikus lenni a csávó és a pereputtya. De mielőtt leszólom, gondoltam utána nézek kicsit.
Akkor derült ki, hogy NES-en amit nyomtam Metal Gear az bizony Solid előtti MGS széria részei (MG1-2). Tisztán emlékszem, hogy gyerekkoromban imádtam így gyorsan végigjátszottam és még most is azt mondom, tud valamit a fickó. Komplex, szuper ötletei vannak és bátor. Nagyon jó játékok, a Solid széria közül viszont nem volt alkalmam csak a Ground Zeroval játszani. Nekem az is nagyon tetszett (menet közben beszereztem az összes MGS-részt)

Közben jött a DS. Megvettem és pár óra után ki is nyomtam. Megint azt mondom, hogy tud valamit a fickó. Rendezni pl nagyon. Nem sajnálnék ebből a kategóriából egy első díjat tőle, de minden másban szerintem maximum közepes a játék. Sok haverom jön azzal, hogy "háde időt kell neki adni" stb. Engem, ha egy játék 4 óra alatt nem fog meg, akkor az nem év játéka. Lehet végigjátszom, lehet a végére megszeretem de egy év játéka a sokat emlegetett grafika, hangok, sztori, karakterek és dizájn mellett a lélekről is szól. Legyen szavatossága és legyen élet a játékban. Főleg egy ilyenben.

Amit én gondolok Kojimáról, az hogy helye van a játékiparban, de nem így. Nem ezzel a pökhendi viselkedéssel, mert tudjuk nagyon jól hogy egy fecske nem csinál nyarat. Nem hiszem, hogy ez a fickó képes csapatként dolgozni. A gond az, hogy most sem azon gondolkodott el, hogy változtatni kellene, hanem hülye aki nem érti az elvont kis játékát. Viszont, látszik rajta hogy vesztett a magabiztosságából, nem véletlen pózolgat mindenkivel és keresi a nevesebb társaságokat.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...