Masszív túlórázás vár a Cyberpunk 2077 fejlesztőire

  • Írta: fojesz
  • 2020. január 17.
  • Homo Nobilis
Link másolása
A CD Projekt RED, miután bejelentette, hogy késik a Cyberpunk 2077, sajtótájékoztatót tartott, ahol egy újságíró kérdésére megerősítette, hogy bármennyire is szeretnék, nem tudják majd elkerülni a crunchot.

A crunch egy, a játékiparban jellemző jelenség: egy AAA-kaliberű játék elkészítése és promózása elképesztő összegekbe kerül, a fejlesztőcégek és kiadók pedig csak a munkatársak már-már egészségtelen túlóráztatása árán tudják tartani az eredetileg kitűzött megjelenési dátumokat.

Mivel a probléma egyre nagyobb figyelmet kap, sok cég ma már inkább bevállalja a halasztást, hogy elkerülje a crunchot, de sajnos számos esetben még a játék csúszása sem jelent megoldást - és úgy néz ki, ez a Cyberpunk 2077-re is igaz. A CD Projekt RED, miután bejelentette, hogy a játék öt hónapot késik, sajtótájékoztatót tartott, ahol a csapat vezetője, Adam Kicinski azt mondta, arra számít, hogy a munkatársaiknak komolyan túlórázniuk kell majd. Kicinski szerint vannak terveik arra, hogy a crunch terheit enyhítsék, de állítása szerint sajnos abban a stádiumban jár a fejlesztés, ahol ez elkerülhetetlen.

Ezek után érthető, hogy a CD Projekt RED miért nem sietteti a multiplayert, ahogy az sem meglepő, hogy egyelőre várnak a PS5- és Xbox Series X-verziók lefejlesztésével. Egyes vélemények szerint az ehhez hasonló helyzetekre a crunch már nem is jó kifejezés, a death march találóbb: ilyenkor a játék elhalasztása nem segít a fejlesztőkön, inkább arra jó, hogy újabb több hónap túlóra várjon rájuk.

58.
58.
Duken
#49: Ezen szakadtam!:D Minden nap 12 órákat nyomsz le, mert az elég durva folyamatosan. Mikor pincér voltam akkor volt olyan beosztásom hogy reggel 10-22:00-ig két nap meló két nap szünet és így tök jó volt. A max munkaidőm amikor egy ilyen 12 óras munkaidő után bent maradtam estére is hogy segítsek egy lakadalmon és reggel 8-ig csapattam. 24 óra pörgés. Fiatal voltam bírtam. Tavaly nyáron meg szintén elmentem Siófokra pincérkedni 2 hónapra de húsz kilót fogytam mert kéthetente volt egy fél nap pihi és napi 12-13 órába nyomtuk. Az kemény volt.
54.
54.
Jhonyy
#52: Igazi gondolkozás.
52.
52.
Stranger
Hozzá kell szokni, hogy egy open-world játékra egy évtizedet is várni kell. Egyre nehezebb játékokat összedobni és még csak most jön a nextgen. Gondolom ott sem fogunk igazán újfajta játékokat látni az elején, ha nem kezdték el időben a fejlesztéseket.
51.
51.
Jhonyy
Helló.Szerintem okos döntés volt és mi mind játékosok biztos nem fogjunk megbánni,igaz kell egy kicsit várni de az nem veszélyes a fő hogy legyen elkészítve ahogy kell.
Az ami a stúdión belül van,az nem a mi dolgunk,biztos volt rá okuk a halasztásra.
Remélem hogy majd november/december között majd beszerelem az új konzolra,ha így alakulnak a dolgok.
Na továbbra jó napot.
49.
49.
godach
A munka már csak ilyen.
Lassan két éve előléptettek, szellemi alkalmazott lettem. Viszont, egyszerűen csak dumálástól nem haladna a munka.
Általában 12 óta a minimum, amit ledoglozunk. Reggeli közben míg a srácok esznek, én megbeszélésre járok. A cigiszüneteikben rajzot olvasok, menet közben pedig mindent én intézek. Volt olyan nagy 4 hónapos projektünk, ahol a főnököm még csak a helyet sem tudta, nemhogy kijöjjön vagy intézzen valamit. Ha mákom van, akkor délbe normálisan jut idő kajálni, bár minden tervező, építésvezető és aki csak létezik, általában ilyenkor érez késztetést a beszélgetésre és a kérdések feltevésére. Közben pedig ugyan úgy be kell állnom dolgozni, mert egyébként nem halad úgy a munka ahogy kellene. Így viszont példát mutatok nekik és velem együtt dolgoznak. Persze minden más papírmunka jön haza a 12óra utánra a szűkös és sokszor lehetetlen határidők miatt pedig nem ritka a szombat és vasárnap heteken keresztül. Ilyenkor a kezem odafagy, nyáron (fenéket, általában már március végén) a sok napsütéstől úgy nézek ki, mint egy kis cigánygyerek. Ezt választottam, de próbálok helyt állni ahogy nagyon sok mindenki. Szóval, nem tudok (sajnálni) senkit sem. Mindennek van előnye de bizony hátránya is.

https://www.youtube.com/watch?v=BDpxL4I0rZo
42.
42.
Formula1fanatic
#41: Tudom a kingdom come-ot más fejlesztette, még mielőtt valaki nekem zuhanna, mer ezen a fórumon az menő :D
41.
41.
Formula1fanatic
#39: Értem, akkor ezek szerint kevertem valamivel, viszont ez a halasztgatósdi ki tudja idegelni az embert, a kingdom come-al is amit leműveltek az valami fergeteges volt :D Jó mondjuk a cyberpunkot nem várom különösebben de azért érdekel a téma.
40.
40.
godach
#38: És elkészül három év múlva, vagy sosem :D
39.
39.
manderel
#38: Szerintem rosszul emlékszel. 2019-ben leplezték le a megjelenési dátumot, addig semmi konkrétat nem lehetett tudni. Ez lett 2020. április 16.
És most volt az első halasztás.
38.
38.
Formula1fanatic
Vicces ez a projekt, emlékszem az első megjelenési dátum anno 2017 volt. Ez már hanyadik halasztás? Pl a Bethesda ha bejelenti a megjelenési dátumot akkor az meg is jelenik azon a napon.
21.
21.
Duken
#17: Hagyjuk már ezeket az balos ultraliberális blikk szintű bulvár hisztiket. Tiszta sjw bullshit!
20.
20.
Duken
#10: Nem sok műremek és kiemelkedő alkotás lenne a világon ha mindenkinek olyan középszerű gondolkodása lenne mint neked. Vannak ám akik hivatásból csinálnak valamit és a túlóra számukra hobbi. Örömmel és beleéléssel alkotnak és még ki is fizetik őket. Egyébként a két kezedet is összetennéd ha olyan “ gusztustalan” helyen dolgozhatnál mint a cd project red. Az már gáz lenne ami itthon van sok helyen hogy szarnak kifizetni túlórát.
10.
10.
SLi
Csak a szokásos bánásmód a CD Projekt-től, gusztustalan.
Még több állami támogatást kell adni a szegény kis indie cégnek, az a 7 millió dollár amit felnyaláboltak látjuk nem elég semmire
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...