Ilyen gép kell majd a PC-s Horizon: Zero Dawnhoz

  • Írta: fojesz
  • 2020. július 29.
  • Gépigény
Bő egy hét, és a PC-sek is rávethetik magukat a Horizon: Zero Dawnra. Az utolsó pillanatban, de a Sony közzétette a hivatalos rendszerkövetelményeket, így még csekkolhatod, hogy kell-e a közértből új videokártya a játék futtatásához.

Jövő héten véget ér a Horizon: Zero Dawn PlayStation 4-exkluzivitása, és augusztus 7-én PC-re s megjelenik a Guerrilla Games nyitott világú játéka. Az utolsó pillanatban, de a készítők a Steamen és az Epic Games Store-ban is közzétették a port gépigényét, igaz, azt már nem árulták el, hogy ezek a konfigurációk pontosan mire lesznek elegendőek.

Az 50 eurót kóstáló PC-s változat egyébként amellett, hogy felvonultatja az összes DLC-t, egy digitális art bookot is tartalmaz, valamint más extrákat, így 4K felbontást, unlockolt framerate-et, valamint számos grafikai beállítási lehetőséget és testreszabható irányítást ígér. Ennél látványosabb módosításokra nem kell számítani, így például a karaktermodellek és a játék világa sem fejlődött külcsín tekintetében.

Minimum gépigény:

  • OS: Windows 10 (64-bites)
  • Processzor: Intel Core i5-2500K @ 3,3 GHz vagy AMD FX 6300 @ 3,5 GHz
  • Memória: 8 GB RAM
  • Videokártya: NVIDIA GeForce GTX 780 (3 GB) vagy AMD Radeon R9 290 (4 GB)
  • DirectX 12
  • Tárhely: 100 GB szabad hely


Ajánlott gépigény:

  • OS: Windows 10 (64-bites)
  • Processzor: Intel Core i7-4770K @ 3,5 GHz vagy Ryzen 5 1500X @ 3,5 GHz
  • Memória: 16 GB RAM
  • Videokártya: NVIDIA GeForce GTX 1060 (6 GB) vagy AMD Radeon RX 580 (8 GB)
  • DirectX 12
  • Tárhely: 100 GB szabad hely
90.
crytek
#89: Horizon Zero Dawn PC performance report - Graphics card benchmarks

https://www.game-debate.com/news/29319/horizon-zero-dawn-pc-performance-report-graphics-card-benchmarks

Kemény nagyon...
89.
crytek
#88: PC GURU tesztjében:

"A program egy jó lassú (tényleg több perces, mintha a „még letöltünk valamit” PS-élményt szimulálná) felméréssel és optimalizálással kezd, majd mi magunk is beállíthatjuk a grafikát úgy közepes részletességgel, és lefuttathatunk hozzá egy mini tesztet. Engem itt ért az első kellemetlen meglepetés, mivel a teszt eredménye szerint az i5-8400, 16GB RAM, GTX 1080 összeállításom éppen csak elég a 60 feletti átlag fps-re, 1080p-ben, Ultra minőség mellett – míg a Death Stranding 100-120-at futott hasonló beállításokkal. Aztán a még kellemetlenebb, miszerint ehhez az átlaghoz képest olyan +/-50 fps-re számíthatok egy adott pillanatban. Elsőre konkrétan 8-139-et mért a program. Nagy segítség, köszi! A legfájdalmasabbnak azonban még csak nem is ez bizonyult, hanem a beállítások látszólagos feleslegessége. Az ultra és a „PS4-en kb. ilyen volt” beállítások között a különbség 6 átlag és 1 minimum fps volt, a PS4 és minimális között szintén.

Szerencsére a gyakorlatban már nem volt jellemző az ilyen komoly ingadozás, ugyanakkor a tükörsima, folyamatos kép továbbra is csak álom maradt. Ultra beállításokkal 55-60 fps volt az átlag-átlag, de előfordult 40-70 között minden. A grafikát minimumra véve pedig mindössze öt képkockával nőttek az értékek – cserébe viszont Aloy saját maga gyenge viaszmásává vált. Ennél már csak az volt furcsább, hogy sem a CPU, sem a GPU nem dolgozott közben teljes 100%-on, így nagyon remélem, hogy idővel kiadnak egy javítást a hardverhasználatra (vagy valami hasznosabb beállítási lehetőséghez). Mert egyrészt az én öregecskedő szememmel az első 10-15 perc után már nem láttam komoly különbséget 55 és 65 fps között, másrészt viszont elég kellemetlen, ha éppen akkor esik felére az fps, amikor egy karmokkal ellátott kétemeletes épület vetődése elől kéne kitérnünk."
88.
crytek
#87: Idézet máshonnan:

"Érdekes, hogy a másik játék ugyanezzel a motorral (DS) meg elmegy az éjjeli olvasó lámpán is."
.
.
.
"Igen, csak a másik játékot nem tervezték át, hanem copy-paste volt a konzolokról. A modellek és a textúrák nagyrészt megegyeznek a PS4 Pro verzióéval. Itt van egy original beállítás, ami azt jelenti, hogy azon kapod a konzol szintet. Minden más egy áttervezett modell, ami esetenként lényegesen nagyobb részletességű.
Ezért is jött hamarabb a Death Stranding, mert az csak egy sima konzolport. Itt viszont áttervezték a játékhoz használt tartalmat. De aki a konzolos szintet akarja, beállíthatja az original opciókkal, és akkor azon hasonlóan gyorsan megy a motor, mint a Death Stranding alatt.
Az effektek minősége is változott. A TressFX is lényegesen nagyobb részletességgel dolgozik. A Death Strandingben ugye a TressFX ki volt kapcsolva konzolon és PC-n is. Itt konzolon és PC-n is működik, ráadásul nem csak a főszereplő hajára. Nem ugyanaz a terhelésszint. Alapvetően a motor bírja, tehát ráküldték a PC-s verzióra a max részletességet."
87.
Neotechtr
#86: Na ezt jól megcsinálták. Ehhez képest a Witcher 3 sokkal jobban néz ki, és egy 2080 Ti-n még szarrá modolva is végtelen sebességgel szalad, kisebb kártyákról nem is beszélve. FullHD-ben éppen 8 giga ramot harap a kártyából ez a port? 1440p-ben befosik 8 gigás kártyán? Menjenek már valamerre. 8 gigás az én kártyám is és tudnék vele játszani, de kenjék már inkább a hajukra, lol.
86.
crytek
Elég "gáz" lett a port nagyon felhúzhatták a pc-s grafikát...

Amikor 2080tivel sincs meg stabilan a 60 fps 1080pben az baj...

https://www.pcgameshardware.de/Horizon-Zero-Dawn-Spiel-55719/Tests/Horizon-Zero-Dawn-PC-Test-Review-Benchmarks-1355296/2/
85.
leviske
A GTX780-at is rég láttam már követelményként, mégha minimumként is.
84.
kamgecam
#83: He he! Az már egy igazi kula khm akarom mondani kult game!:D
83.
Ooorky
#82: Oszt a leghíresebb PS exkluzívval mi lesz?
Remélem a Life of a Black Tiger is kap folytatóst, de minimum remaster-t!
78.
kamgecam
#73: Köszi! Neked pedig jó pihit!
76.
Ooorky
#75: Egy Doom típusu, skill alapú fps ma már rétegjáték.
Nem véletlenül becézik boomer shooter-nek :D
75.
Kawada
#68: Dehogy réteg. :) de ennyi erővel minden single player játék az ma már. A lényeg, hogy nincs az a single fókuszú multiplatform játék, amelyik nagyjából bármelyik sony ex előadásának a számával ne fogdosna unikornisokat örömében. Ennyi az állítás. Nem fogok vitatkozni azzal, amivel nem lehet. De egy exnek nem fifákkal meg codokkal kell versenyezzen eladásban. :)
74.
Ooorky
#73: Kickstarter crap*
Éljen a szerkesztés.
73.
Ooorky
#72: Na ez ügyes volt :-)

Szerencsére én hamarosan végzek, már pakolok összefele, közben fél füllel hallgatom 168-jára a klasszikus Kickstarter epizódokat.

Ha végeztél jó játékot, addig is jó munkát! :-)
72.
kamgecam
#71: Dehogy akarok beszólni! Magadtól is leégetted magadat. Nem kell hozzá segítség.
Ez jobb? ;)
By the way ismerős a helyzet! Most házunkat újítom. Csiszolás, glettelés, belső festés stb. Jó kis stresszoldó ez, megértem én de attól még nem szoktam vádaskodni. Az olyan primitív és olcsó. Főleg tőled, intelligens úriembertől!:)
71.
Ooorky
#70: Ha be akarsz szólni csináld rendesen. ;-)
Nem sértődök meg, én is időt ölni járok ide munka közben.
70.
kamgecam
#65: Duken reget sosem tagadtam. Te kis óvis.:)
69.
Ps fanboy
#62: Nem tudom rám gondolsz e, de én nem egy kamgekam alreg vagyok. Figyeljünk oda...
68.
Ooorky
#67: Doom eléggé rétegjáték manapság (sajnos).

2019 legjobban nyitó játéka Borderlands 3 volt, 2018-é RDR 2, 2017-é meg vmi Legend of Zelda.

Statisztika meg olyan, amilyen, amerikai a legnagyobb piac, nem véletlenül fókuszál a Sony is arra.

Az a baj, ezen az oldalon 15-ből 11 PS játékos kangecam, a többiek meg annyira szégyellik magukat miatta, hogy inkább hozzá se szólnak :D
67.
Kawada
#65: Hááát mondjuk ezek is féligazságok (US only)... :) platformon belüli eladás a releváns szerintem. Konkrétan 2018-ban az rémlik, hogy a top10 globál ps4 eladást tekintve 3-4. hely volt a Pókember és a God of War. És az, hogy egy COD meg egy Red Dead 2 van előtte, az bizony nagy fegyvertény, ha akarjátok ezt látni ha nem. Gyakorlatilag a FIFA, COD, Rockstar játékok után már exek jönnek ps4-en. És ezek között is vannak COD-ok, amiket megvernek. Például One eladásokat nézve pedig ezeket még követnek olyan szutykok mint a Battlefront, Destiny 2, a legszarabbul menő COD-ok és utána találsz talán egy Halo 5-öt, ami ráadásul szintén egy népszerű multiplayer cím is egyben.

Annyira kár ezen rugózni. Itt az oldalon 15-ből 13-an azt mondjuk, hogy főleg az exek miatt vettünk PS4-et (is). Ez persze réteg oldal, ami messze nem reprezentálja a globális piacot. Van aki 1 cím miatt, van aki 3 cím miatt, ez változó. És mégis mindig eljátszuk ezeket a vitákat, hogy mennyire fontos vagy mennyire nem. :)

Egy multplatform Doom csinált valami 1 milliós eladást 1 hónap alatt. Az Eternal meg valami 3 milliót csinált 1 hónap alatt. Ez gyakorlatilag bármelyik exnek egy nyitóhétvégés eladása CSAK a ps4-en. Értitek? Egy Doom multiplatform 1 hónapos eladását hozza még egy Ghost of Tsushima is egy nyitóhétvége alatt durván.
65.
Ooorky
#64: Khm.

https://venturebeat.com/2020/01/16/20-best-selling-games-of-2019/
https://venturebeat.com/2019/01/22/npd-2018-the-20-best-selling-games-of-the-year/
https://venturebeat.com/2018/01/18/npd-2017-the-10-best-selling-games-of-the-year/


Btw. Duken-t nem láttam egy ideje, azzal az éneddel is beszélgethetnél XD
64.
kamgecam
#62: Persze, persze. Egyszerűbb azt mondani hogy mindenki én vagyok akinek a véleménye nem tetszik neked mint hogy a tényeket figyelembe vedd. Óvodás szintű csúfolkodás amit művelsz és rettentő szànalmas.
63.
kamgecam
#61: Bezony! És next genben még jobban ki fog domborodni az exkluzívok utáni kereslet. :)
62.
Ooorky
Úr Isten, ez a magaddal beszélgetés már beteges.

Tavalyi egész éves Top20-t írtam, mivel az elég jó képet mutat a vásárlói szokásokról és viszonylag friss, nem péntek délután fehér színű PS4-re eladott játékokat, főleg mivel sok PS exkluzívot ingyen odalöktek a PS Now előfizetőknek felfújva a számokat.

Amin nyáladzottál végül is igaz, csak nem PS-t vesznek az emberek az exkluzívok miatt, hanem Switch-t.
61.
Ps fanboy
#59: Hát igen ez a lista elég beszédes. :)
60.
kamgecam
#58: A videótól pedig ne félj! Kis Ghost of Susi hátha megjön a kedved hozzá!:)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...