Ismét perelik az EA-t a sportjátékai miatt

  • Írta: szlav
  • 2020. november 13.
  • Biznisz
Az Electronic Arts képviselői szinte már visszatérő vendégek a bíróságon az ilyen-olyan lootbox-botrányok miatt, a legújabb vád szerint azonban a stúdió szándékosan nehezíti a sportjátékait, hogy ezzel vásárlásra ösztönözze a játékosokat.

Ezúttal Észak-Kalifornia körzeti bíróságán indítottak csoportos pert az Electronic Arts ellen, a vádlók szerint ugyanis a stúdió a Dynamic Difficulty Adjustment rendszerét kihasználva úgy nehezíti a sportjátékok meccseit, hogy azok fokozott mikrotranzakciós (és egyben lootboxos) vásárlásra késztessék a felhasználókat - jelentette a GamesIndustry.biz.

A dinamikusan változó nehézségi fokozat mögött álló rendszer tagadhatatlanul létezik, az Electronic Arts 2017-ben még a védjegyét is lefoglalta, a felperesek szerint pedig a Madden NFL, az NHL és nem utolsósorban a FIFA szériája már az ezt megelőző évtől kezdve alkalmazta azt.

Az EA állítása szerint ez a technológia abban segít, hogy a játékok mesterséges intelligenciája mindig az adott játékos tudásához igazodhasson, ezzel izgalmasabbá téve a kihívást. Ezzel szemben a pert indító Jason Zajonc, Danyael Williams és Pranko Lozano úgy vélik, hogy a rendszer (a játékosok beleegyezése nélkül) szándékosan úgy fokozza a nehézséget, és gyengíti a saját megszerzett sportolóink képességeit, hogy ezzel a felhasználókban frusztrációt és elégedetlenséget idézzen elő, és a véletlenszerű jutalmakat tartalmazó Player Packek vásárlására késztesse őket.

A GamesIndustry.biz felkereste az EA-t is kommentár reményében, a stúdió képviselője pedig mindössze annyit árult el az üggyel kapcsolatban, hogy tagadják a vádakat és készen állnak a jogi védelemre.

14.
bfkerek
Szerencsejáték a játékiparban... ugyanmár. Az utobbi ~ 22 évben akarok venni egy olyan gépet amin lehet is játszogatni, de ez még sohasem jött össze , mert gondoltam csak meg kellene nyerni a rávalót, szóval eddig még nem volt normális gépem, viszont azért hogy megnyerjem a rávalót már lebuktam 7 millió forintot. Se gép se péz.
13.
bfkerek
Aki túl ügyetlen a sportjátékokhoz, játszon inkább mókusokkal! Össze kellene állnunk beperelni a Namcot -mert nehez a dark souls :)
12.
delphijos
#11: Persze, de ez “felfedezés” így rettenetesen erőtlen. Aki teszem azt a maxolásra megy rá, annak egy idő után frusztráló lehet hogy hajkurássza a “vackokat”. Ez nem igazi kihívás.
11.
Drraco
#10: A "pelyvát" is meg lehet csinálni jól. Ha nincs ráerőltetve az emberre. Ha nem limitál a játék, hogy márpedig ezen az ajtón nem jutsz át, míg tizenkét falusi harmincnégy problémáját meg nem oldod... És akkor aki szeretne, végigmehet csak a főszálon. Aki meg szeret bogarászni, az is megteheti.
10.
delphijos
#9: Pont most játszom újra a TR sorozatot. Amikor az X-et vettem, akkor nyomtam a Rise-t, és úgy megfogott a látvány, hogy elsiklottam egy csomó minden felett. Persze, nem ez a játék a legjobb példa, de igenis látom ( főleg rögtön az első rész után ) hogy mennyi “pelyva” került be a játékba, hogy elnyújtsa a játékidőt. A millió haszontalan gyűjtögetni való a “mellékküldetések”.... és egyre több az ilyen game. Persze, én is türelmetlenebb vagyok már, lehet ez is a baj, de én úgy vagyok vele, inkább legyen rövidebb egy játék, de az legyen végig “feszített” tempójú.
9.
Ooorky
#8: Galamb kísérlet :-)
Erre épül az összes modern játék.
Már nem szórakozásként épül be az ember mindennapjaiba, hanem munkaként.
Első fecske a WoW volt, végül a bethesda fejlesztette tökélyre a skyrim-mel.
8.
Unknown
#5: inkább az a gond hogy egy videójátéknak szórakoztatónak kéne lennie, legyen az pl egy puzzle, stratégia vagy rpg, ugyanúgy ahogy a filmeknél is egy krimi vagy horror próbál szórakoztató lenni a célközönség számára. Viszont a FIFA-nál pont megfigyelhető hogy kb mindenki frusztrált a játékkal kapcsolatban, ennek ellenére tényleg annyira addiktív a FUT hogy sok embert még így is bevonz a játék hátrányainak ellenére is és annak ellenére is, hogy maga a játékmenet nem hogy nem változott, hanem még rosszabb is lett az évek sokán. Viszont ez a tendencia megfigyelhető mindenhol. Egy Ubisoftos OW-s játék már nem a szórakoztatásról szól, hanem a faszságok gyűjtögetéséről, egy battle royale sem azért vonza az embereket első sorban, mert a játékmenet szórakoztató, hanem mert az embereknek ad egy hamis sikerérzetet és egy ezáltali rövid örömet, mikor utolsóként megmaradnak. Lehetne sorolni napestig a példákat.
7.
Dízel
#5: Ez ilyen megkozelitesbol hulyeseg. Persze, a jatekeladas elsodleges celja a keszitoknek a penzbevetel. De nem utolso sorban a jatekosok elegedettsege. Valahol ennek talalkoznia kell. Az Ea pofatlan modon az emberek fuggoseget kihasznalva csinalnak evrol evre hulyet mindenkibol. Fuggnek a sportjatektol es a pay to win rendszertol. Orulok hogy iden nem vettem meg, remelem ez a sok pereskedes nem tesz jot a cegnek es jovore mar kicsit csiszolnak rajta.
6.
cyberstaker
#5: Jól van na, nem kell egyből szét oltani, van egy cégem, nem kell bemutatni az üzlet világát, csak számomra van egy határ, amit már rég átlépett ez a gerinctelen cég, és igazából az egész játékipar. A pénzéhség meg nem ment fel minden tetted alól ha már itt tartunk, amit ez a per is bizonyít. Az már teljesen más dolog, hogy tagadják a nyilvánvalót, és még egy jót röhögnek is rajta.
5.
Johnny007
#2: szerinted mi a francról szól a játékipar? Már 30 évvel ezelőtt is a pénzről szólt, gondolj csak arra a szar copycat nes-es játékokra. Home alone, ghostbusters, akármilyen más nagy cím, és az összes ugyan az a mászkálós ugrálós baromság volt más textúrával... Vagy pl az autóipar szerinted arról szól hogy minél jobb és szuperebb autót gyártsanak? Ugyan kérlek...
4.
Criminalheadz
#3: Nem, nem. Jót röhögnek a markukban, pontosítva.
3.
Putin csodás arccsontja
Teljesen jól csinálják. (Természetesen az ő szempontjukból.) 3.0-s értékelést kapott itt a GK-n, világ átlagban kb 5-6 pontokat.

Ennek ellenére folyamatosan vezeti az eladási listákat, abba meg, hogy mennyit költenek az emberek a FUT-ra, bele se gondoljunk.

Ezeket a pereket röhögve kifizetik.
2.
cyberstaker
Csak egyszer törekednének arra hogy tényleg jó játékot csináljanak. Annyira undorítóan telhetetlen az EA. Amennyi energiát ebbe beleraknak, mehetne a fejlesztésre is ( ami idén kiderült hogy igazából nincs is).
1.
Yanez
Nem vicc. Én már 1 éve mondogatom szószerint ugyanezt a fifa ismerőseimnek. Egyszerűen képtelenség a fifában tudás szerint teljesíteni, mert az esetek többségében lebénulnak a játékosok, a tudásuk egy kecskemajom szintjére zuhan, és az ember azt gondolja a játékosokkal van baj, újakat kell szerezni, ami mivel nem megy egy csapásra, így a legkönnyebb, ha addig vásárolunk pakkokat, míg ki nem nyitunk 1-2 jót. Aztán egy idő múlva ezek is "elkopnak". Szóval ja, itt valami nagyon nem stim.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...