A Microsoftnál és a Sonynál is jöhetnek a hirdetések a free-to-play játékokba

  • Írta: fojesz
  • 2022. április 21.
  • Pletyka
Az elmúlt napokban több újság is arról cikkezett, hogy a Microsoft és a Sony is lehetővé tenné a hirdetést a free-to-play játékokban. A cél, hogy a reklámok minél természetesebben jelenjenek meg.

Először a Business Insider számolt be róla, hogy a Microsoft hirdetéseket helyezne el a free-to-play játékokban, nem sokkal később pedig a Bloomberg is hasonló sztorit hozott le - csak épp a Sony kapcsán. A két cég nagyon hasonló koncepcióban gondolkodik, ráadásul az ötlet egyáltalán nem új: a japánok például nagyjából másfél éve pörögnek a témán.

A cél egy olyan rendszer kialakítása, amely lehetővé tenné, hogy a free-to-play játékok készítői hirdetési felületeket helyezzenek el az alkotásaikban, és így több bevételhez jussanak - a Microsoft például nem is kérne jutalékot a reklámok után.

Ne egyszerű bannerekre meg popup ablakokra tessék gondolni (ilyenre azért láttunk már példát bőven), mindkét cikk hangsúlyozza ugyanis, hogy a minél organikusabb megjelenés az elsődleges szempont: például egy játékbeli stadion kivetítőjén jelenhetnének meg a hirdetések, amelyek megtekintése jutalommal is járhat.

Fontos részlet továbbá, hogy mind a Microsoft, mind pedig a Sony zárt piacterekben gondolkodik, vagyis nem hirdethetne akárki ezeken a felületeken.

1.
1.
Viktor_The_Best
Ennek a jatekosok nem fognak orulni!!!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...