A Microsoftnál és a Sonynál is jöhetnek a hirdetések a free-to-play játékokba
- Írta: fojesz
- 2022. április 21.
Először a Business Insider számolt be róla, hogy a Microsoft hirdetéseket helyezne el a free-to-play játékokban, nem sokkal később pedig a Bloomberg is hasonló sztorit hozott le - csak épp a Sony kapcsán. A két cég nagyon hasonló koncepcióban gondolkodik, ráadásul az ötlet egyáltalán nem új: a japánok például nagyjából másfél éve pörögnek a témán.
A cél egy olyan rendszer kialakítása, amely lehetővé tenné, hogy a free-to-play játékok készítői hirdetési felületeket helyezzenek el az alkotásaikban, és így több bevételhez jussanak - a Microsoft például nem is kérne jutalékot a reklámok után.
Ne egyszerű bannerekre meg popup ablakokra tessék gondolni (ilyenre azért láttunk már példát bőven), mindkét cikk hangsúlyozza ugyanis, hogy a minél organikusabb megjelenés az elsődleges szempont: például egy játékbeli stadion kivetítőjén jelenhetnének meg a hirdetések, amelyek megtekintése jutalommal is járhat.
Fontos részlet továbbá, hogy mind a Microsoft, mind pedig a Sony zárt piacterekben gondolkodik, vagyis nem hirdethetne akárki ezeken a felületeken.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.