Nem ment simán a Redfall fejlesztése, kitálaltak a dolgozók

  • Írta: zoenn
  • 2023. június 1.
  • Pletyka
Link másolása
A Bloomberg alaposan utánajárt, hogy miért lett csúfos bukás az Arkane Austin kooperatív akciójátéka. Több fejlesztő kilépett, mielőtt a befejezték volna a játékot, mások abban reménykedtek, hogy kaszát kap a Redfall.

A Redfall kétségkívül az idei év egyik legnagyobb csalódása lett, nem csupán a kritikusok húzták le a Prey fejlesztőinek játékát, hanem a játékosok is hamar elpártoltak a kooperatív vámpírvadászattól. A Bloomberg új cikke alaposan utánajárt, hogy mi mehetett félre a fejlesztés során.

A lapnak számos névtelenségbe burkolózó dolgozó nyilatkozott. Elmondásuk szerint az egész fejlesztést állandó munkaerőhiány sújtotta. Az Arkane Austin kevesebb mint 100 fős csapata egyszerűen nem volt elég ahhoz, hogy megalkosson egy többjátékos, mikrotranzakciós monetizációra és erős live service-re építő lövöldözős anyagot, amit az akkori ZeniMax elképzelt. Az elkeseredett veterán fejlesztők szép lassan elkezdtek felmondani, egy ponton 70 százalékuk hagyta el a stúdiót, mire a Redfall a polcokra került. A cég egyszerűen képtelen volt pótolni a szakértelmüket.

A srácok abban reménykedtek, hogy miután a Microsoft 2020-ban felvásárolta a ZeniMaxot, a redmondiak egyszerűen elkaszálják a projektet és helyette újra single player anyagon dolgozhatnak, amiben eddig is jó volt az Arkane. Sajnos nem így lett, a Microsoft nem szólt bele a jelenleg futó projektekbe, és gondoskodott arról, hogy a Redfall továbbra is egy többjátékos FPS legyen, ami ismeretlen terep volt a csapat számára.

Innentől történelem: a Redfall csúnyán elhasalt, a tanulságokat mindenkinek érdemes levonni.

16.
16.
Sophisticated Karen
#14: +1, Halo nem volt rossz. Campaign nem volt a csúcs, de a multi erős volt. Csak hát én nem szeretem egy pár hét után ugyanazt csinálni állandóan.
15.
15.
crytek
#13: Számomra a meghalt az az amikor belépsz és órákig nem találsz benne embereket. Na a Haloba ilyen sose volt. Mindig tolják.
Amugy ha szerinted halott akkor gondolj bele milyen lett volna haba MS nem avatkozik bele...
Single téren nekem a legjobb halo élményem volt ezzel a grapling hookos dologgal nem volt olyan snassz mint a többi. Meg ugye a "nyitott" világ jobban bejött nekem
14.
14.
Doomsayer
#13: Jó játék volt a Halo, csak ugye ki kellett volna próbálni.
13.
13.
zoli12i
#10: Az a játék 500 millió dollár volt (nem tudom hogy), de 1 hét után meghalt. Soha, nem fogja azt a költséget vissza hozni. Az a játék is pont, hogy rontott akkor a zöldek renoméján.

Egyébként ott is állandóan balhék voltak, meg azóta a fejlesztők 70% onnan is lépet vagy kirúgták őket.
12.
12.
delphijos
#8: Nem tudom mennyit dolgozol multi környezetben, de amit írsz annak a realitása kb. nulla. Az MS ezzel a címmel úgy volt, hogy GP-be jól lesz, de több pénzt ebbe nem ölünk. Halo kicsit más, azért az nagy IP, ha az bukik - vagy lefujják - ott tényleg nagy lett volna a blama. Ott a pénz kármentésre ment. De erre fél év múlva a kutya se emlékszik majd.
11.
11.
delphijos
#9: Igen, de nem azért mert a melós panaszkodik. Maradjunk ennyiben. Inkább pont az van hogy szólnak nekik hogy ennyi volt.
10.
10.
crytek
#9: Halo Infinitere is gondolom nem kevés pénzt locsoltak rá meg halasztották de ott azért segített pl ha nem is sokat, de nem lett az ami a redfallal.
9.
9.
zoli12i
#7: Sok játékok fújnak, hiába ment már rá pénz.
Itt is célszerűbb lett volna, mert így csak nagyobb lett a kár. Megítélést tekintve biztos.
8.
8.
crytek
#7: "Van család, gyerek, ez egy meló"

Aha de a MS-nak meg van pénze szarásig és ha netán mertek volna szólni lehet ránézett volna végre a és lehet valahonnan kaptak volna embert. Abban biztos vagyok hogy a ms se ünnepli naponta ezt a bukást és örültek volna ha nem így kerül bele a game történelembe...
7.
7.
delphijos
#5: Biztos volt ilyen , le van írva hogy volt aki elment. De azért ez nem úgy múködik ahogy leírtad. A vezetőség ha már egy valag pénz elment rá, nem fogja lefújni mert a melósok szólnak hogy nem elég jó... Akinek nem tetszik, elmegy. Majd befejezi más. Meg azért nem mindenkinek olyan egyszerű. Van család, gyerek, ez egy meló. És csak egy kis "darab" vagy benne. Nem az van hogy "ez szar, ne csináljuk".... Az utolsó résszel viszont egyetértek. Mert azt megértem amit írtam, de ez a panaszkodás névtelenül tényleg felesleges....
6.
6.
silkgoat
#3: itt es meg ezer masik videoban azert mast mondnak :D
https://youtu.be/0T6HnR7myck
5.
5.
crytek
Tételezzük fel hogy minden ami elhangzott igaz.
Akkor viszont van egy Arcane akinek már befellegzett ,mert arra se képes hogy adjon magára hogy szóljon a "tulaj és kenyéradónak" ,hogy hé te paraszt már évek óta csak szenvedünk ezzel már szerintünk is kretén gáz a dolog ebből bizony semmi jó nem fog kisülni szerintünk se....másrészről meg ott a szintén kretén MS (ezt mondjuk már az évek alatt jobban megszoktuk) hogy le se ***juk mit csinálnak a beosztottak évek óta biztos csak jó dolog kerülhet ki a kezük közül.
Lehet én vagyok az igénytelen **ar, de ha én a munkámban látom hogy amit csinálni kéne az nagyon nem jó , akkor nem csinálom tovább hanem egyből jelzem bárkinek fentebb, hogy hét te ez így egy kalap **ar.

Szóval én a fejlesztők helyében nem nyilatkozgatnék névtelenül hanem elásnám magam a balf***ságom miatt és inkább kussolnék
4.
4.
Doomsayer
Jó, tudni, hogy a Bioware-hez hasonlóan kell látni a dolgokat és érteni, hogy a következő Arkane játék igazából *nem* egy Arkane játék.
3.
3.
delphijos
Saját véleményem továbbra is az, hogy ANNYIRA nem lett ez szar mint amit kapott. Viszont a csapda az az ilyen multis / live service játékoknál amellett hogy papíron több pénz van benne mint egy single címben, hogy a piacra nagyon nehéz betörni. Vagy nagyon jónak kell lennie, vagy valami nagyon új ötlet kell, na meg SZERENCSE. Még ha jobb is lett volna , az se garantált volna sikert. Azért elég telített a piac, hamar el tudnak néptelenedni az ilyen játékok.
2.
2.
Kamukaze
Nem az első ilyen eset a játékfejlesztés történelmében. Egy újabb stúdió akart magának is egy falatot az online lövölde tálból, de ez nem jött be. A stúdió emberei tényleg jó játékokat tettek le eddig az asztalra, csak ugye a single nem hoz annyit a konyhára, mint ezek a futószalagról potyógó szarságok. Viszont ilyen az mikor egy festővel akarsz burkoltatni. Lehet hogy építőipar, de teljesen más szakma.
1.
1.
Chdz
Most meg már a körülményekre hivatkoznak. A következő mi lesz, prüsszel? Hagyjuk már..
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...