A fejlesztők harmada érintett volt a tavalyi leépítéshullámban, és idén sem lesz jobb a helyzet

  • Írta: szlav
  • 2024. január 19.
  • Biznisz
Link másolása
Keserű szájízzel ugyan, de mostanában heti szinten számoltunk be a játékipart érintő tömeges elbocsátásokról. A GDC felmérése is hatalmas méreteket öltő problémáról számol be, ráadásul nem látszik még fény az alagút végén.

Mindig fájó szívvel számolunk be a külföldi vagy hazai stúdiókat érintő leépítésekről, és ha figyelmesen követtétek mostanában a híreket, tudhatjátok, hogy alig telik el úgy hét, hogy ne legyen legalább egy-két nevesebb fejlesztőcsapat érintett hasonló ügyekben. A 2023-as év legfontosabb játékipari történéseit összegző cikkünkben már számba vettük a tavalyi év legnagyobb ilyen jellegű incidenseit, mindez azonban csak a töredéke volt az egész iparágat sújtó leépítéshullámnak.

A Game Developers Conference alkalmával a rendezvény szervezői idén is elvégezték a State of the Game Industry kutatását (via VGC), melyben egyebek közt a leépítésekről is kérdezték a 3000 válaszadó játékfejlesztőt. A kutatásból kiderült, hogy az 2022 októberétől 2023 októberéig tartó időszakban a fejlesztők mintegy 35%-a érintett volt valamilyen formában: a kérdezettek 7%-át személyesen is elbocsátották, 17%-uk arról számolt be, hogy kollégát veszítettek a saját osztályukon, a válaszadók 11%-a pedig szemtanúja volt annak, hogy a vállalaton belül, de más osztályon történtek nagyobb mértékű elbocsátások.

Az iparágat átfogóan a QA tesztelők, vagyis a videojátékok minőségellenőrzéséért felelős szakemberek jártak a legrosszabbul. A feladatkörben dolgozók mintegy 22%-a számolt be arról, hogy személyesen is el lett bocsátva a munkahelyéről az elmúlt 12 hónapban. A legtöbben a COVID-19 pandémia alatti túlságosan ambiciózus létszámbővítéseket teszik felelőssé, illetve a játékipar helyzetét az sem könnyíti meg, hogy a felhasználói költések is csökkennek a globális infláció és a nehezebb megélhetés árnyékában.

Az előrejelzések szerint pedig sajnos a 2023-as költséghatékonysági trendek az idei évben sem fognak sokat változni. A kutatásban résztvevő fejlesztők mintegy 56%-a tart attól, hogy elveszíti az állását ebben az évben - 14%-uk nagyon tart ettől, 16%-uk valamelyest tart ettől, 26%-uk pedig kissé aggódik attól, hogy személyesen is elbocsátják őket.

4.
4.
zoli12i
Aggasztó, főleg hogy még az AI be sem indult igazán. Az meg ellentmondásos, hogy 23-ban rekordszámú videojáték jelent meg, aztán mégis elbocsátások vannak.
Van egy olyan elborult sötét teóriám, hogy az AI és a robotizáció miatt ipari forradalom lesz hamarosan.
3.
3.
crytek
#1: Mi "mezei" gyár vagyunk AI sehol... most is valaki pötyögött az excelbe és kijött hogy össze lehet vonni osztályokat (ezzel mindent fenekestül felforgatva) akik folyamatosba jártak most majd egy műszakba fognak 30-40%-al kevesebbért melózni + 8-10 ember utca.. és jön még 2 másik osztály összevonása... mindeközben a semmirekellő tényleg semmi hasznot előrelépést nem hozó dolgokra meg mennek a 100 millióak...ilyenek ezek a nagy cégek..
2.
2.
delphijos
“A felhasználói költések is csökkennek a globális infláció és a nehezebb megélhetés árnyékában.”

Ennek kicsit ellentmond hogy a bevételek meg folyamatosan nőnek. Lehet a profit nem a költségek miatt, de hogy kevesebbet költenének…..
1.
1.
Nothing
Pedig amilyen ütemben nő és fejlődik a játékipar, az ember azt gondolná, egyre több melós kell, hogy ezt a magát irdatlan, milliárdos üzletággá kinőtt óriást mozgásban tartsa.
Persze nyakunkon az AI korszak, talán nem kellene csodálkoznom.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...