Nem lesz felhőtlen a játékok jövője a Microsoft Flight Simulator fejese szerint

  • Írta: Luchiano
  • 2024. augusztus 11.
  • Érdekesség
Link másolása
Nem annyira meglepő kijelentést tett Jorge Neumann, miszerint a játékok sokat profitálhatnak majd a felhő alapú szolgáltatásból a tárhelyet figyelembe véve is.

Neumann elmondása szerint a Microsoft berkeibe tartozó Flight Simulator már most nagy mértékben támaszkodik a felhőben tárolt adatokra, „2 és fél petabyte-nyi légiadat áll rendelkezésünkre, természetesen nem lehet ekkora mennyiséget telepíteni, ezért streameljük” - fejtette ki az úriember. Hasonló megoldással töltik a játékba a magassági térképet vagy a repterek részleteit is, írja a PCGamer.

Ez a megközelítés más koncepcióra épül, mint a felhő alapú játékfuttatás (például Geforce Now), mert a számítási feladatokat, a megjelentést a játékos gépe végzi, de a szükséges adatokat (egy részét legalábbis) a felhőből letöltve, streamelve tudja felhasználni a célhardver. A fejlesztő elmondása szerint ezzel a módszerrel az egyik szűk keresztmetszetet, a háttértárat szeretnék és tudják kevésbé terhelni. Minél több mindent kap meg a kliens streamelve, annál kevesebb helyre van igény a játékos gépén. A legszükségesebb adatok, amelyek gyors elérést várnak el, telepítődnek. A többi, igény szerint töltődnek le a szerverekről. Mivel ők már javában használják ezt a megoldást, így elmondható, hogy tud stabilan működni és beváltja a hozzá fűzött reményeket.

A Microsoft elől jár a felhő alapú technológiában, ezért nem váratlan hogy egy belsős stúdió ki is tudja aknázni az ebben rejlő lehetőséget. Ugyanakkor jogosan merülhetnek fel aggodalmak is a játékosok körében: mi történik internetes kapcsolat lassulása vagy szakadása, esetleg a szerverek problémája esetén? Érdekes kérdés, hogy a Flight Simulator esete inspiráló lesz-e más fejlesztők számára, hiszen ma már nem ritka, hogy egy-egy játék jóval 100GB feletti tárhelyet igényel, ami több hasonló játék esetén gyorsan megtelítheti az elérhető kapacitást, például a PlayStation 800 GB körüli maximális terhelhetőségét.

5.
5.
crytek
#4: Most kapaszkodj , mindenki mivel egyszerre kettővel nem is lehet.De ha van sok felrakva akkor azzal tolom amivel akarom nem kell letörölni , letöltögetni stb. Ezért király a felhő rányomok amire akarok (már ami van felhőbe) és indul.
Csak a MS ezt valahogy megoldhatná hogy ne konzolokon fusson a felhő hanem valami ultimate gépről ami mögé végtelen tárhely van kötve mert mivel konzolokról fut a nagy helyigényű cuccokat nem teszik felhőba lásd a 3**gb-os cod mw3 sincs fent.

(PC-n ezért nem férek el 10TB-on se mert vagy 800 game van feltelepítve)
4.
4.
Csoki80
#1: Tudom, hogy a mai világban ez hülyén hangzik de egyszerre egy játékkal játszok. Max kettő pl. egy autós játék ami könnyedebb ha nincs időm és mellette valami komolyabb.
2.
2.
Aborg
Ez megnyugtato. Hogy is nezne ki egy repuloszim felhok nelkul?
1.
1.
crytek
Minden ami felhő remek ötlet. Amíg az ssd árak a platina szinten vannak egyszerűen a felhő jó megoldás.

1TB -os konzol az kb 850GB tárhely.. feltesz az ember 4 komolyabb játékot azt szevasz nincs is több hely rajta.. vicc. Ezért tolok boxon felhőben szinte mindent.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...