Nem lesz felhőtlen a játékok jövője a Microsoft Flight Simulator fejese szerint
- Írta: Luchiano
- 2024. augusztus 11.
Neumann elmondása szerint a Microsoft berkeibe tartozó Flight Simulator már most nagy mértékben támaszkodik a felhőben tárolt adatokra, „2 és fél petabyte-nyi légiadat áll rendelkezésünkre, természetesen nem lehet ekkora mennyiséget telepíteni, ezért streameljük” - fejtette ki az úriember. Hasonló megoldással töltik a játékba a magassági térképet vagy a repterek részleteit is, írja a PCGamer.
Ez a megközelítés más koncepcióra épül, mint a felhő alapú játékfuttatás (például Geforce Now), mert a számítási feladatokat, a megjelentést a játékos gépe végzi, de a szükséges adatokat (egy részét legalábbis) a felhőből letöltve, streamelve tudja felhasználni a célhardver. A fejlesztő elmondása szerint ezzel a módszerrel az egyik szűk keresztmetszetet, a háttértárat szeretnék és tudják kevésbé terhelni. Minél több mindent kap meg a kliens streamelve, annál kevesebb helyre van igény a játékos gépén. A legszükségesebb adatok, amelyek gyors elérést várnak el, telepítődnek. A többi, igény szerint töltődnek le a szerverekről. Mivel ők már javában használják ezt a megoldást, így elmondható, hogy tud stabilan működni és beváltja a hozzá fűzött reményeket.
A Microsoft elől jár a felhő alapú technológiában, ezért nem váratlan hogy egy belsős stúdió ki is tudja aknázni az ebben rejlő lehetőséget. Ugyanakkor jogosan merülhetnek fel aggodalmak is a játékosok körében: mi történik internetes kapcsolat lassulása vagy szakadása, esetleg a szerverek problémája esetén? Érdekes kérdés, hogy a Flight Simulator esete inspiráló lesz-e más fejlesztők számára, hiszen ma már nem ritka, hogy egy-egy játék jóval 100GB feletti tárhelyet igényel, ami több hasonló játék esetén gyorsan megtelítheti az elérhető kapacitást, például a PlayStation 800 GB körüli maximális terhelhetőségét.
Csak a MS ezt valahogy megoldhatná hogy ne konzolokon fusson a felhő hanem valami ultimate gépről ami mögé végtelen tárhely van kötve mert mivel konzolokról fut a nagy helyigényű cuccokat nem teszik felhőba lásd a 3**gb-os cod mw3 sincs fent.
(PC-n ezért nem férek el 10TB-on se mert vagy 800 game van feltelepítve)
1TB -os konzol az kb 850GB tárhely.. feltesz az ember 4 komolyabb játékot azt szevasz nincs is több hely rajta.. vicc. Ezért tolok boxon felhőben szinte mindent.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.