A volt PlayStation-főnök szerint a modern tripla-A játékok nem elég kreatívak
- Írta: FelixSylvester
- 2024. október 17.
A Sony Interactive Entertainment volt főnöke, Shawn Layden szerint a gaming iparban válságban van a kreativitás, mivel a kiadókat manapság már csak a pénz érdekli, míg régen a szórakoztatás volt az elsődleges cél. Layden a Gamescom Asia rendezvényen adott hangot véleményének.
"Régen a játékokkal foglalkoztunk és nem azzal, hogy a készítőknek milyen üzleti terveik vannak. Feltettünk egy egyszerű kérdést: Jól szórakozunk miközben játszunk vele? Ha igen volt a válasz akkor zöld utat kapott. A legtöbb esetben nem kellett aggódni a végeredmény miatt. Persze, ekkor még nem kerültek milliókba a játékok, ezért könnyebb volt kockáztatni is. Manapság egy AAA-játék elkészítése alaphangon több millióba kerül és emiatt nem mernek kockáztatni a kiadók. Ezért van annyi folytatás és koppintás is, mert a pénzügyes, aki a szabályokat hozza azt mondja ha a Fortnite ennyi idő alatt ennyi pénzt hozott akkor az én Fortnite-kopim ennyi idő alatt meg ennyit fog hozni. Válságban van a kreativitás és ennek a stúdió összevonások és a magas költségek az okai." nyilatkozta Layden.
Ezen kívül a középkategóriás játékok hiányát is megemlítette, szerinte a AA-játékok kihaltak. "A videojátékiparban ott van a Call of Duty, a Grand Theft Auto és az Indie játékok. De a középkategória, ahol az Interplay, a Gremlin, az Ocean és a THQ játékai voltak megszűnt. Ha csinálsz egy tripla-A játékot akkor túléled, ha csinálsz egy érdekes indie-címet akkor túlélheted, de a dupla-A eltűnt. Úgy hiszem ez káros az ökoszisztémára." Illetve egy jó tanácsot is adott a feltörekvő fejlesztőknek akik hozzáfordulnának a készülő játékukkal: "Ha megmutatod nekem a dupla-A játékodat aztán elkezdesz beszélni az üzleti terveidről ahelyett, hogy miről szól a játék és miért lenne jó ha elkészülne, akkor már nem érdekel."
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.