Az Unknown Worlds üzent a játékosoknak: nincs semmi baj a Subnautica 2-vel
- Írta: Baraaju
- 2025. július 6.
Steve Papoutsis a Dead Space egykori producereként és a The Callisto Protocolt fejlesztő Striking Distance korábbi vezérigazgatójaként ismert. A váltásról a Krafton – mely cég korábban a PUBG és több mobilprojekt révén került köztudatba – azt kommunikálta, hogy a játék nem érte el a belső célértékeket, és „új lendületre” van szüksége.
Erre pedig érkeztek is a negatív, intenzív rajongói reakciók: bojkottot skandálnak, mert attól félnek, hogy az eddig megszokott ideális, független játékos túlélő élmény helyett túl korai, pénzcentrikus kiadást kap a játék.
„A Subnautica 2-t most sietve fogják kiadni, és sosem fogunk még egy olyan élményt kapni, mint az első játék.” – írta egy felhasználó az r/pcgaming alá.
„A fejlesztők biztosan nem voltak hajlandók túlóráztatni a csapatot, ezért távolították el őket. Most már csak a profit számít.” – véli egy másik kommentelő.
„A Krafton kirúgta a Subnautica szívét.” – olvasható az r/subnautica egyik topikjában.
A gamerek dühe ellenére – vagy pont inkább a harag eloszlatására tett kísérletként – az Unknown Worlds kiadott egy nyilatkozatot, amiben megerősítik: a meglévő fejlesztői csapat változatlanul munkában van, nem terveznek „live service” elemeket beépíteni, és hamarosan jön az ütemterv-frissítés is .
A játék hivatalosan elvileg még 2025-ben kerül Early Access-be Windows és Xbox Series X/S platformokra, Unreal Engine 5-tel fejlesztve, támogatva akár négyfős kooperatív módot is.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.