HWSW: Feltörték a PS4-et, így fut a Linux rajta

  • Írta: fojesz
  • 2016. január 5.
  • Hardver
Link másolása
Saját Linux-variánst is készített PlayStation 4-re a fail0verflow a konzol feltörését követően. A hackercsapat a PS4 védelmének megkerülésével az eszköz hardveréről is sok új információt begyűjtött.

Több mint két évvel megjelenése után sikerült leverni a lakatot a PlayStation 4-ről. A Sony legújabb konzolját nem meglepő módon ismét ugyanaz a hackercsapat, a fail0verflow törte fel, amelynek nevéhez az eszköz előző generációjának feltörése is fűződik. A csapat, amellett hogy számos adatot begyűjtött a konzol hardveres felépítésével kapcsolatban, aláírás nélküli kódot is futtatott az eszközön, sőt, egy saját, kifejezetten a PS4-re szabott Linux-variánst is készített rá. Igaz, utóbbi jórészt még fejlesztés alatt áll, a csapat egy demót már össze tudott hozni belőle.

Egy működő port létrehozásához a hardver miatt rengeteg módosításra volt szükség a Linux kernelen - csak a demóképes verzió elkészítése több mint hétezer változtatást igényelt. A rendszer szabadon elérhető a fail0verflow GitHub-oldalán, noha a PS4 védelmi vonalainak megkerüléséhez szükséges kódot a csapat nem adja ki. Aki tehát ki szeretné próbálni a PS4-es Linuxot, egyedül kell átverekednie magát a konzol védelmén - ugyanakkor ahogy a hackerek fogalmaznak, az "elég béna hozzá", hogy ehhez ne legyen rájuk szükség.

A HWSW bővebben is írt a PS4 feltöréséről, itt olvashatod el a teljes cikket!

49.
49.
mestermagyar
#46: Napok kérdése és itt lesz a vulkan api, ergo a mantle. Csak teljesen open source így sokkal jobban kihasználható, nemmellesleg majdnem mindenre elérhető.
46.
46.
Stranger
Hát úgy 5 év múlva kész is lesz. Még a Mantle-t sem portolták át annyira le van maradva a Linux a Windows-hoz képest, de akkor a még alacsonyabb és hardver specifikusabb libGNM-t megcsinálják. :DD Ma csak a windows wddm felülete képes a konzolokhoz hasonló IGP/CPU/GPU kihasználáshoz, ezért is lesznek jók az APU-s gépek DX12-es játékokban. Eközben Linuxon még több GPU-t sem tudsz kihasználni, szar a vsync, ha összeomlik a driver megy vele az egész rendszer, nem tudod a videokártyát bevonni alap 2D-s gyorsításokba és még lassú is az egész (és eközben hiányzik egy csomó alap fícsör ami alacsony szintű API-hoz kell).
Aki meg arról álmodik, hogy majd csoda driverekkel fog játszani Steam-es játékokat az inkább ébredjen fel. Még ha írnak is alá egy tökéletesen működő op. rendszert, a játékok nem fogják hirtelen kihasználni azokat a hardvereket amikről nem is tudják, hogy léteznek, mert egyszerűen nem arra lettek írva, hanem valami őskövület DX11-re.
34.
34.
mestermagyar
#33: váltani illetve úgy alapjában telepíteni.*
33.
33.
mestermagyar
#31: Gondolkoztam rajta mi lehet, de valahogy nem találtam ezt sehol. A "make menuconfig" a leírásban pedig jel lehetett volna erre. Már nem kell sok és a legtöbb disztró repojában ott lesz a kernel.

Valószínűleg minden szoftver fut is rajta (tekintetbe véve a teljesítményt amit eddig kipréseltek), akármit rakhatsz rá, azért aki gentoot telepít az már a kisujjból tud DE-t váltani.
32.
32.
mestermagyar
#30: Mit perel? Hogy van egy szoftver ami képes futni PS4-en? Akkor nem a mienk a hardver amit megveszünk? Nem mutattak feltörési módszert, elég érdekes per lesz. Kicsit már tùllép a kapitalizmuson ha az embereket levadászgatják mert a saját hardverükön más fut.
30.
30.
Neo1989
Most jön majd az a rész h a Sony olyan pert rájuk vág h belekékülnek.
Mellesleg anno a 360, at és a PS3-at is feltörték, én mégse nyúltan soha a warezhoz.
29.
29.
mestermagyar
#28: Ma nekem is szarozott és tizedjére jött csak be.
28.
28.
Edgar26
#22: De nincs itt senki aki tudná erre a választ?
27.
27.
Lorthirash
Lesz ez még jobb is
22.
22.
mamgu
#21: Detto, nem bírom ezt a mobil verziót, külön kell töltögetni a komment szekciót ehh.
21.
21.
Edgar26
Azért úgy néz ki, hogy a jelenlegi generáció elég sokáig kitart ami a törést illeti. Hogy az előző generációban mennyire volt a Microsoft üzleti döntése a gyenge védelmi rendszer azt nem tudom, de most még semmi életképesről nem lehet tudni. Egyébként tényleg igaz, hogy szinte mindegyik játék multira van kihegyezve, így értelmét veszti a legtöbb játék esetében a törés. Azért szívesen részt vennék egy ilyen hacker munkában egyszer. A baj az, hogy sok hasznomat nem vennék:)

Off: valamiért nem tudom már a Gk asztali verzióját betölteni a telefonomon. Nem tudjátok miért lehet ez? Mert sokkal.jobban szeretem azt használni, valamiért átláthatóbb számomra.
17.
17.
mestermagyar
#15: Nem tudom most az ár/teljesítmény arányokat de azért egy nagyon is korrekt készülék PC-nek. Nem mondom hogy best of, de azért az az egyberam (ilyet PC-be nem kapsz) elég táposnak tűnik. Nem sok de szerintem hatalmas teljesítményre is képes lehet. Azért az a Gddr5 RAM nem szarral gurigázna gyorsaságban, mostani PC-k ddr4-es RAMmal bírnak csak. Amúgy az AMD ezt tervezi a jövőbeli PC-kbe is, ez nem valami ár miatti spórolás.

Az átlag usernek most még semmi haszna. De eljöhet egy idő amikor az emberek ilyen psp törésszerűen használják majd, viszonylag kényelmesen feltörik, felraknak egy SteamOS-t és tolnak rajta a steames játékokat. Ez egy nagyon jó dolog lenne szerintem (főleg ha megmarad a ps firmware) és nem akkora kunszt ha a driverek megvannak hozzá. Tulajdonképpen minden linux disztró menni fog amiben elérhetővé teszik ezeket a drivereket és a módosított alapkernelt.
15.
15.
tsulok
#14: Azt el tudom képzelni, hogy miért érdekes linuxot írni PS4-re, de egy átlag usernek miért jó ez?

A PS4 árából veszek a PC-t amin még egy kicsit jobban is futnak a programok.
14.
14.
mestermagyar
#13: Alig indult el a projekt ember, mit vársz. Ha lesznek driverek, akkor a steam is el fog futni rajta és így a PC-s játékok. Ebben a projektben hatalmas potenciál van ha kiburjánzik (kis eséllyel ha a sony beleszól de nagyon is lehetséges) mert ez egy x86_64 hardver és teljesértékű számítógép is lehet a vége! El tudod képzelni hogy a PS4 tulajdonképpen egy hardverré is válhat amin steam OS fut?
13.
13.
shatterhand
Azt mire mesz vele? Offline tolni 3 órás sztoris játékot? Még letölteni se erdemesezt a sok szart.
11.
11.
mestermagyar
#10: https://github.com/fail0verflow/ps4-linux*
10.
10.
mestermagyar
#9: https://github.com/fail0verflow/ps4
9.
9.
mestermagyar
#8: Igazából az átlaguser számára már csak ezek automatizálása hiányzik, de lehet nem lesz egyhamara mert könnyen a sony begyébe nő, ígyis azonnal felrobbantak amint bejelentették ezt.
1.
1.
mestermagyar
Tulajdonképpen a legfőbb baj egyenlőre az a 16mb VRAM. Ha össze tudnak dobni egy drivert specializálva a közös RAM-ra a proci és a vidikari között akkor de facto játékra alkalmatos lesz. Minden esélyt látok rá, elvégre mind a 2 driver alapjában open source.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...