A Square Enix visszatérhet a gyökereihez?

  • Írta: Amda
  • 2025. június 26.
  • Hír
Link másolása
A Clair Obscur: Expedition 33 visszatért a klasszikus körökre osztott RPG stílushoz. A játék sikere nem maradt észrevétlen, nemrégiben a Square Enix is ​​megemlítette, és utalt lehetséges terveire.

A Square Enix egyike azon stúdióknak amelyek évtizedes múltra tekintenek vissza. Olyan ikonikus franchise-okkal, mint a Final Fantasy, a stúdió már bizonyította, hogy tudja hogyan kell szerepjátékot készíteni. Az évek során azonban eltávolodtak az eredeti körökre osztott harcrendszertől és inkább az akció irányába terelték a játékaikat. De most úgy tűnik, hogy érdeklődés mutatkozik a stúdió gyökereihez való visszatérés iránt.

Egy részvényesi gyűlésen, egy befektetési média tudósító szóba hozta a Clair Obscur: Expedition 33 sikerét és körökre osztott harcrendszerét (Forrás: Genki - X). Majd az is szóba került, hogy többen örülnének, ha olyan franchise-ok, mint a Dragon Quest és a Final Fantasy visszatérnének ehhez a stílushoz és korszakhoz.

A Genki információi szerint a Square Enix válaszul azt mondta, hogy tisztában vannak a fejlesztők Clair Obsur: Expedition 33 sikerével, és úgy vélik, hogy a körökre osztott szerepjátékok jelentik a Square Enix alapját. Ezt a műfajt továbbra is nagyra értékelik, és a jövőben is tervezik az ilyen játékok kiadását.

Hogy mire gondolhattak, azt csak találgatni lehet. De úgy tűnik, hogy a Square Enix nem feledkezett meg arról, hogy honnan indult, és lát rációt abban, hogy visszanyúljon a gyökereihez. 

4.
4.
delphijos
Egy biztos. Jön a Final Fantasy Tactics remaster (The Ivalice Chronicles alcímen) ami miatt nagyon boldog vagyok. Abban nincs QTE az egész biztos.
3.
3.
Doomsayer
#2: Ha az van, hogy gyorsan, épp időben kell nyomni egy bármilyen gombot, különben nem lesz jó valami, azt mindegy, hogy dodge-nak, parry-nek, válsztási lehetőségnek, vagy mentolos buktának hívjuk, mindenképpen Quick Time Event. De értem, hogy mire gondolsz, mint pl a régi resi 4, meg resi 5-ben még átvezető videókban is voltak, meg a régi God of War címekben, amikor bossoknál, meg benga moboknál ott volt, mit kell nyomni, hogy ője őket... Azt QTE-nek nevezik, de érted, ami a Clair Obscur-ban van az is QTE alapú gameplay, csak nem írja, ki, hogy melyik gombot nyomjad. De pl amikor ugrani kell, akkor kirakja azt a jelet. Érdekes, mert pl a Sekiro-nál nem érzem QTE-nek, a parry-t. Mondjuk én a Sekiro-nál semmit nem érzek, mert nem bírok vele játszani és megdöglök másodpercek alatt :) Clair Obscur játékmenetétől meg kerülget a hányás.
2.
2.
TrishtanAG
#1: Szerintem kevered a parryzéssel a QTE-t. Az utóbbi a karakterek támadásánál lévő tök felesleges, nyomd le az "A" "X" gombot (controllertől függően) volt. A parryés, ami a harcrendszer kábé 90 %-át jelenti a Clair Obscurben.
1.
1.
Doomsayer
Belátom, hogy tök nem értek a Dragon Quest-hez, rákeresni neten meg nem most, de én úgy tudom, hogy az előző, 11-es részig minden egyes rész körökre osztott volt és csak az egyelőre teaser-ben létező 12-es lesz elrontva a real time-mal. Na mondjuk az is lehet, hogy pont ezért szóltak már előre a rajongók. FF téren pedig nagyon nem lesz választásuk, mint visszatérni a körökre osztotthoz, mert vagy két napja írtam itt GK-n, úgyhogy nem igazán van választásuk.

Viszont én aggódom a hírben szereplő dolog miatt... Ugyanis én mindennél jobban gyűlölöm a QTE-t és ez nekem fullra tönrevágta az Expedition 33-at és youtubon nézős játékot csinált belőle. Szerencse, hogy nem adtam érte pénzt (hanem GP). Ha minden körökre osztott játék ilyen lesz, akkor a stílus retró reneszánszáig én kihagyok úgy nagyjából mindent. A körökre osztottságnak a mélység kell a jellemzője legyen, nem pedig az időzítés.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...