A Bokeh Studio alapítója a Famitsunak adott interjút, nekik beszélt az eddigi játékairól, a Slitterheadről és a közeljövőbeli terveiről.
A Slitterhead a 2024-es megjelenése óta vegyes fogadtatásban részesült: bár kultikus státuszt ért el, a technikai és műfaji határok elmosódása miatt nem érte el a várt kereskedelmi sikert. Toyama-san elismerte, hogy a játék „nem tisztán horror volt, de nem is csak akció” – merthogy korábban pont ez okozta a zavart a célközönség iránti kommunikációban.
Az interjúban Toyama megfogalmazta a stúdió jövőképét is:
- Tudja, hogy nemsokára át kell adnia a helyét egy új generációnak.
- A Bokeh célja, hogy többféle projektben is kipróbálhassa magát; legyen az fiatalabb fejlesztők ötletei, vagy jóval könnyedebb témák.
- Bár a játék még korai fejlesztési fázisban van, hamarosan több információt is megoszthatnak.
A Slitterhead büdzséje és műfaji határai egykor szűkek voltak egy AAA folytatáshoz képest; az indie környezet azonban lehetővé tette az absztrakt, karakteres látványvilág és intenzív élmény formálását. Ez az új cím vélhetően tovább viszi Toyama karrierjének lényegi motívumait – a horror, a történeti mélység, a műfaji kísérletezés – miközben nyit egy frissebb, fiatalosabb hang felé.
Toyama világossá tette: jelenleg nem a Slitterhead közvetlen folytatásán dolgoznak, de nyitva hagyta a lehetőséget, hogy később visszatérjenek az ellentmondásos fogadtatású címhez.
A Silent Hill rajongói számára is van jó hír: 2025 szeptemberében érkezik a Silent Hill f, amivel a sorozat visszatér az autentikus japán horror gyökereihez .
Ezért neked (is) ideteszem ezt a videót és bár nem biztos, hogy fog újat mutatni, azt mindenképp mutatja, hogy nem maradunk magunkra :)
https://www.youtube.com/watch?v=tzOjv5kQH3g
Egyébként a hangulat a kulcs. Sokszor nincs gond egy kicsit pörgősebb horrorral sem. A Dead Space sokat nyúlt jumpscar-ekhez, és darálás is volt benne, de mellette atmoszférát is teremtett. Szívesen félek bulletstormban is, ha el tudják érni. Ahogy a RE3 is csak picit áramvonalasabb lett a több lövöldözéstől, hiszen nem egy rendőrségre/villára (meg egy laborra) volt lekorlátozva, hanem kvázi egy várost jártál be. És a meglévő, jó alapokkal ez szuper volt.
Ilyen esetekben inkább az tud probléma lenni, hogy túlnyújtják. Erre jó példa a SH2R. Rohadt jól sikerült szvsz, csak 5-10 órával hosszabb lett a kelleténél, és itt most a harcokra gondolok csupán, mert egy idő után unalomba fulladt a sok cséplés. Kevesebb, de hangsúlyosabb harc jól állt volna neki. Most is pótlásban van az ingyér Dead Island 2 Epicen, de unom minden percét, mert atmoszféra nulla, harc 100, harcrendszer meg olyan, amilyen. És erre képedbe tolnak töménytelen zombit minden sarkon. Valahogy ez 2011-ben még bejött, de mostanra kicsit paródiába fordult. Úgy is tálalják, ezzel a humortalanul vicceskedő jóarc stílussal.
Azt viszont én is gyűlölöm, amikor nyomorogsz nincstelenül, és nem tudsz mit kezdeni. Ha nincs a játékban legalább egy piszkafa, amivel megvédheted magad, akkor bottal se nyúlnék hozzá. Kivéve, ha valódi indokkal történik. Ótóverseny, építkezős, stratégia. De nehogy már egy követ ne tudj felvenni a földről, hogy védd magad a csúnya bácsitól. A játékok alapja kb a kezdetek óta a konfliktus, és annak kezelése. Már a Pongban is a másikat kellett legyőzni. És még ott is adott volt eszköz a védekezéshez:___
A másik véglet (számomra) meg az, hogy ez a fenti dolog megszülte azokat a horrorokat (sajnos nagyon nem szeretem őket), amikben teljesen tehetetlenek vagyunk és semmit nem tudunk tenni. Ilyen pl a Remothered, ahol van egy stalker tipusú ellenség és osonjál az egész játék alatt, illetve Outlast és Amnesia, ahol több olyan van, amivel nem lehet mit kezdeni. Ettől a dologtól fázok rendesen és képtelen vagyok velük egy percet is játszani, hiába érdekelne: számomra pocsék élvezhetetlen a dizájn.
Ezek értelmében még mindig van olyan, ami nekem is tetszik, mint pl a Conscript, Alan Wake 2 (19€ epic-en), Evil Within 1 (bár abban is van egy COD pálya) és pár ilyesmi, ami bár más, de említhető nálam, mint The Dark Pictures Anthology: House Of Ashes... De mint látjuk ezekkel sem váltják meg a világot eladások tekintetében. Úgy értem megveszik a hozzám hasonlók, de a legtöbbet az akció o̷k̷á̷d̷m̷á̷n̷y̷o̷k̷b̷ó̷l̷ verziókból adják el. Csakhogy azoknál meg a horror sikkad el és csak más a háttér a végtelen lövöldözéshez/henteléshez.
Így nem is csodálom és őszintén nem is bánom, hogy a Slitterhead pofára esett, mert ott is a fő marketing az volt, hogy a Silent Hill-es emberrel és horror trailerrel reklámozták a szart, így viszont senkinek nem kellett. És ilyenkor derül ki, hogy ezek a "horror atyjai", akik egyébként amúgy nem egyedül szarták a spanyolviaszt anno és mellettük a sok tanult marketinges full nem tudja mit csinál.
Én csak abban reménykedem, hogy a Bloober igen jól fogja megcsinálni a Slent Hill 1-et, ami kategóriákkal jobb és ütősebb volt anno, mint a Silent Hill 2. Ne értsük félre, nagyon jó az SH2... De az első után igazából csak egy fantáziátlan másolatnak tűnik, vagyis hát nem fantáziátlan, de kicsit akkor is másolat és aki most a 2-vel kezdte és utána játssza az elsőt az meg fogja ezt majd látni.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.