Metal Gear Rising: Revengeance Jetstream DLC teszt

  • Írta: Ford Fairlane
  • 2013. május 7.
  • dlc, Jetstream, Metal Gear Rising: Revengeance, teszt, x360
Link másolása
Az egyedi harcmodorral vívó brazil szamuráj, Samuel Rodrigues, azaz Jetstream Sam történetében maradtak megválaszolatlan kérdések. A Metal Gear Rising: Revengeance első kampány DLC-je ezek egy részére deríthet fényt.

Azt már a főjátékból is tudjuk, hogy a motorral száguldozó, vérvörös pengével harcoló, borostás Jetstream Sam egy több évszázados szamuráj-dinasztia sarja. Atyja is a kardforgatás mestere volt, Brazíliában, egy saját dojóban oktatta növendékeit az Uradachi-technikára, egészen addig, míg egy tanítványa végzett vele. Samuel bosszút esküdött, és nem csak a gyilkossal számolt le, de az állítólag hozzá köthető teljes drogkartellt is lemészárolta az utolsó emberig. Ezzel szerzett hírnevet, amit szabadúszó zsoldosként éveken át kamatoztatott. Itt következik az üres lap: mostanáig ismeretlen volt, hogy a magányos, öntörvényű harcos hogyan került a Desperado Enforcement nevű, a felszínen legális magánhadseregként működő, de valójában az általa teremtett káoszon élősködő bűnszervezet kötelékébe, és miként lett belőle is részleges – igaz csak minimális módosítással rendelkező – kiborg.

A nem csak karaktert, de önálló kampányt tartalmazó Jetstream DLC-ből mindez kiderül. Miután a Minuano kódnéven is ismert főszereplőt Raidennel már korábban kiiktattuk, ez a történet természetesen a Metal Gear Rising: Revengeance jelene előtt játszódik, Raiden nem is tűnik még fel benne. Az elején, némi közjáték után Sam megérkezik Denverbe, és lemászik a World Marshall főhadiszállása alatti csatornákba, azzal az eltökélt szándékkal, hogy végez Armstrong szenátorral. Innen változatos, de az alapjátékból már ismerős helyszíneken haladhatunk keresztül, egyes szakaszok a főbb küldetések eszköztáraiból építkeznek, mások egy az egyben lettek átemelve. A csatornát a raktár, a teherliftes rész, néhány folyosó, a hatásos japánkert, a szerverterem és a végső összecsapásnak helyszínt biztosító tető követi.

Természetesen a harcrendszer sem tér el sokban a Raiden esetében megismerttől, leszámítva a kombókat, melyek többsége más gombokkal előcsalogatható teljesen új támadás. A Ninja Run elsőre lomhábbnak tűnt, de az érzet valószínűleg csalóka, Sam nem lassabb, csak a szamurájok bő gatyáját imitáló páncélja miatt sokkal terebélyesebb, így a körbefutós-kaszabolós letámadások vesztettek a sebességükből és hatékonyságukból. Sam képes zrikálni is az ellent, kissé összezavarva azt, ez a mozdulat, stílus, sőt életfelfogás már korábban is emlékezetessé vált, jól hozta a motion capture színész, és mi is szabadon alkalmazhatjuk. Cserébe hiányzik az AR-nézet, nem ugrálhatunk a helikopterek rakétáin, szinte sehol nincs lehetőségünk a hatékony lopakodásra, és teljesen kimaradt a rádiózás is, ami persze nem meglepő, Sam mögött akkor nem állt háttércsapat, így viszont még információszegényebb a kis kaland. Újdonság még, hogy új hősünk Raidennel szemben képes duplán ugrani, a levegőből még egyet, kontrollálható irányba.

Sajnos a kiegészítő a 800 Microsoft Pointos ára és a közel egy gigás mérete ellenére sem lett különösebben érdekes vagy tartalmas. Egyetlen pályát kínál, igaz a hétszintes alapjáték után ez nem akkora meglepetés. A pályaelemek mellett az ellenfelek is újrahasznosítottak, néhány főnök is feltűnik (Monsoon, Armstrong és egy LQ-84i egység, valószínűleg nem Blade Wolf), sőt egy Metal Gear RAY-t itt is szét kell trancsíroznunk, de sem opponensben, sem teendőben (mint amilyen a Dwarf Gekko eltérítés volt) nincs semmi újdonság, csupán mindent lekaszabolva, konokul mennünk kell előre a roppant hamar befigyelő záróképig. Az anyagot csupán néhány új Virtual Reality küldetés fűszerezi, érdekes módon ezek nem jelennek meg a nekik dedikált menüben, csak a megtalálásuk helyszínén játszhatunk velük, ami azzal is együtt jár, hogy jó eséllyel elvesztünk pár energiakapszulát.

Ami a történetet illeti, Sam háttere meglepő módon nem kerül terítékre, nem kapunk új foszlányokat, az sem egyértelmű, hogy miért pécézte ki a céget, pusztán a háborúból nyerészkedők iránt érzett, és ki is nyilvánított ellenszenve vitte-e Denverbe, vagy esetleg volt valami vélt vagy valós kapcsolat az említett drogkartell és a World Marshall között. A sztori vége, Samuel már eleve ismert pálfordulása viszont nem rossz, ha némileg önellentmondásos is, hangulatos. Nagyjából ebben merül ki minden új tartalom, aki tehát nagyon rákattant az alapjátékra, minden apró részletet meg akar tapasztalni (nem csak a YouTube-on megnézni), és szomjazza az új küldetéseket, legyenek akármennyire recikláltak, annak talán jó vétel ez az egy órán belül kipörgethető DLC, másnak viszont nem ajánlom, és vélhetően a májusban érkező Blade Wolf küldetés sem nyújt majd sokkal többet.

Kapcsolódó cikk

11.
11.
p3ti
#2: Igazából a Rising ugyan olyan kategóriás játék mint a Vanquish és a Bayonetta. Egy tipikusan japán, abszolút túlzásba vitt mozdulatokkal és a cselekedetekkel :) Én pont ezért szeretem a Japán fejlesztésű játékokat. Mindig úgy érzel hogy szárnyal a fantáziájuk. Van aki ezt nem szereti (pl. te nem tudsz vele mit kezdeni) van aki meg egyenesen ezt keresi. Azért ha nálad jár valamilyen formában a game, akkor érdemes vele egy próbakőrt menni
10.
10.
p3ti
Jó lenne ebből jönne majd valami complete edition, mert utálom töltögetni egyenként a DLC -ket, a digitális dolgoknak meg pláne nem vagyok a híve ^^
9.
9.
zaklin005
az alapjátékot kihagyni bűn! :)
tényleg elég klafa lett, erről a dlc-ről nem tudok még nyilatkozni, másra kell a pénz :) forza horizon, last of us stb :)
8.
8.
DON GONDOCS
Off: Fuse demo teszt lesz? érdekelne a véleményetek
7.
7.
Kougat
#4: de valószínűleg nem véletlen ilyen sikeres játék
6.
6.
Kougat
#4: elhiszem, csak nekem annyira nem jön át :(
a teszteket el szoktam olvasni minden híres játékról, csak azért hogy képbe legyek, és sajna most sem fogott meg
5.
5.
DON GONDOCS
Most kaptam kölcsön a MGR-et és a Dragon Dogmat-t, Mondanom sem kell mennyire fantasztikus mind2 játék. Ha kijön esetleg valami complette collection az összes dlc-vel akkor megveszem.
4.
4.
Bl4nco
#2: jó játék a rising csak dlcket hülyeség venni hozzá
3.
3.
Kougat
most a tesztet végigolvasva jól olvastam, hogy kevesebb mint 1 óra plusz tartalom 800 MS pont?! mostanában jól lehúzzák az embereket a játékfejlesztő és kiadók, de ez tényleg pofátlanság (leszámítva azt, amikor az MW3-hoz kiadták DLC-ként az MW2 legjobb pályáit)
2.
2.
Kougat
ezt a metal gear risinget csak én tartom nagyon gagyinak, mert nekem sajnos nagyon nem jön be...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...