Neverwinter bétateszt

  • Írta: zoenn
  • 2013. május 9.
  • bétateszt, MMORPG, neverwinter, pc
Száz év telt ez azóta, hogy a mágiavész örökre megváltoztatta Faerun misztikus földjét. Neverwinter városát, azaz Észak Ékszerét eddig kegyeibe fogadták az istenek, ám nem kerülheti el végzetét. Gonosz erők mozgolódnak a háttérben.

Míg Kardpart többi részét feldúlták - hatalmas birodalmak estek szét, nyomukban csak kísértetjárta romokat találunk -, addig Neverwinter nagyrészt érintetlen maradt. Úgy tűnik a haladék átmeneti: 75 évvel később egy különös vulkánkitörés tépázta meg a vidéket, hamu és tűz borult a városra, mindent megsemmisített maga után. Mára azonban Neverwinter visszanyerte egykori dicsőségét Lord Neverember jóvoltából, aki átvette a város védelmét és hívást intézett a Savage North hősei felé, abban a reményben, hogy egy nap joggal nyújtsa be igényét a trónra és a koronára. Ám a sötét és gonosz erők szerte a birodalomban mozgolódni kezdtek, egyetlen célból: aláásni a túlélők minden reményét.


Ebben az abszolút hálátlan helyzetben veszi kezdetét a Neverwinter, az elmúlt évtized egyik legjobb szerepjátékának online kivetülése a Cryptic Studios közbenjárásával. Való igaz, a BioWare hagyatéka súlyos teher, melybe a második részt elkövető Obsidian bicskája is majdnem beletört. Vajon a kissé lélektelen munkáiról elhíresült, ám kétségtelenül kellő rutinnal rendelkező Cryptic ezúttal maradandót alkot-e a híres branddel a kezében, vagy csupán egy újabb tucatjátékkal gazdagodunk? Nos, egy zárt bétahétvégével és a nyílt tesztlehetőséggel eltöltött játékórák után, ha bizalmunk nem is teljes a Neverwinter iránt, nyilvánvalóan mindenki számára erősen ajánlott kipróbálni, aki csak egy kicsit is érdeklődik a Forgotten Realms világa után, s MMO-ból is inkább az akcióra kihegyezett darabokat kedveli. A City of Heroes és a Champions Online fejlesztői biztos kézzel turkáltak a mítoszban, s csak a legszükségesebb darabokat hozták a felszínre. Nem érdemes a World of Warcrafthoz és a Guild Wars 2-höz hasonlítani, hiszen a verseny már az elején eldőlt az előbbiek győzelmével, a Neverwinter viszont tényleg képes újat mutatni, annak ellenére, hogy azt szűkmarkúan teszi.


A kicsivel több, mint három gigabájt helyet foglaló kliens nem kecsegtet masszív tartalommal, de ne ítéljük elsőre. Természetesen a karaktergenerálással kezdődik a móka, ahol a nem, a faj, a kaszt és a részletekbe menő küllem kiválasztása után háttértörténettel is felvértezhetjük hősünket. Nem beszélve arról az istenről, aki előtt behódolunk, így karakterünk valódi jellemmel és motivációval megáldott szereplő lesz, nem pedig egy névtelen senki, mint a többi RPG-ben. A bevezető animáció megtekintése után partra szállunk kalandunk helyszínén és máris az események sűrűjében találjuk magunkat. Az ostromlott város megmentőkért kiállt, ne is várakoztassuk meg őket. Első, ami feltűnhet, hogy a terep bár tágas, az elején meglehetősen lineárisan haladunk előre. Az NPC-k kárognak egy sort, rendet kell raknunk a szépszámú ellenséggel teli zöldövezetben, támogatni a védők munkáját, és hasonló életképek várnak ránk.


A Neverwinter meglehetősen akcióorientált játék, ahol az egérrel történő célzás elsődleges, ám alapesetben elég fura az automata megoldás, szerencsére az Alt-billentyű lenyomásával visszahozható a sztenderd kurzor. A harc sokkal bonyolultabb annál, mint, hogy egyszerűen rákattintunk a mobra és megvárjuk a végeredményt. Nem pusztán statisztikáról és a képességek ikonjaira való kattintásról szól az egész, már-már egy hack ’n’ slashhez hasonló rendszert használ a játék. Idővel újabb és újabb képességekre teszünk szert, később szinte tobzódni fogunk bennünk. A Shift-gombbal elérhető kitérésre is sűrűn hagyatkozunk majd, főleg, amikor négy-öt elátkozott lénnyel küzdünk egyszerre. Meggondolatlan mozdulatainknak csak az állóképesség szab gátat, ha idő előtt kifulladunk, gyorsan leabálhatnak bennünket. Szerencsére az ellenség nem az okost taktikáról híres, ha néha visszavonulót fújunk és pihenünk egy keveset, máris újult erővel csaphatunk oda. Aki inkább a varázshasználókat részesíti előnyben azoknak jó hír, hogy nincs mana: minden varázslat ez bizonyos cooldown-idővel rendelkezik, tehát meg kell várnunk, míg újratöltődnek. Eszköztárunk meglehetősen korlátozott, így mérlegelnünk kell, hogy mely képességeket és eszközöket vetjük be az adott helyzetben, a speciális kunsztok limitált számú akciópontokhoz köthetőek, így bármennyire is agyatlannak néz ki elsőre a harcrendszer, valójában egy taktikus és mély megoldást takar.


A helyszínek változatosságába nem tudunk belekötni, Nevewinter és vidéke misztikummal és kissé egyhangú küldetésekkel teli. Rémségekkel teli erdőségek, sziklás hegyvidékek, letűnt civilizációk nyoma, pusztítás és métely, földalatti tárnák váltják egymást. Sajnos az ellenfelek reakcióideje nem a legjobb, s mindezt tetézi némi lag, bár ez utóbbit betudhatjuk az érdeklődők rohamának és a gyengécske szerverkapacitásnak is. Az adott küzdelemre olykor a távolabb álló mobok is felfigyelnek, ami idegesítő túlerőt von maga után. Hacsak nincs a partiban területet is gyógyító karakter, könnyen otthagyhatjuk a fogunkat. Az újratermelődő ellenfelek már amatőr megoldásnak számítanak, s a Cryptic nem is vetkőzi le az unalmas rigmusokat. A tempó kicsit suta, az animációk nem elég kifinomultak, nincs meg az a jóleső folytonosság, mint a rivális produktumokban.


A PvP még eléggé gyerekcipőben jár, hozzáteszem, a hardcore közönség nem valószínű, hogy huzamosabb ideig rákap majd. Úgy éreztük, mintha csak egy kötelező adalék lenne, nem is kapott kellő gondoskodást a fejlesztők részéről, kijelenthetjük, hogy teljesen érdektelen eleme a Neverwinternek. Megvan rá az esély, hogy idővel kiforrja magát, de játék nyilvánvalóan olyan magányos farkasoknak és partiknak kedvez, akik a világ ellen küzdenek, nem pedig egymással. Ami pedig abszolút közönség-kedvenc fícsőr lesz, az a Foundry. Ez a funkció lehetővé tesz a játékosok számára, hogy egy szerkesztőfelület segítségével saját tartalmakat készítsenek az MMO-hoz, amit aztán megoszthatnak másokkal. A Neverwinter Nightshoz hasonló modulok áradata várható a jövőben. A bétában sajnos még nem tudtunk kipróbálni, de megjósolható, hogy egyedi kazamatákkal és a kampányt megszégyenítő küldetésekkel bővül majd a felhozatal, jó sokáig fenntartva a közösség érdeklődését. Egy ingame keresővel pillanatok alatt új kalandokhoz juthatunk. Hatalmas piros pont!


A grafika teljesen átlagos, talán kicsit sok benne a barna és a szürke szín, de összességében hozza a kötelezőt. Hasonlóan fülbemászóak a zenék is, melyek egy csapásra remek fantasy hangulatot árasztanak. A legszebb az egészben, hogy a játékért egy lukas garast sem kell fizetni, mivel free-to-play modellben lát napvilágot. A fejlesztők a mikrotranzakciókból és a támogatóktól befolyt összegben reménykednek, de ha nem nyúlunk a zsebünkbe, az sem befolyásolja negatívan a fejlődésünket. Az új irányba mutató harcrendszer elviszi a hátán az egész játékot, de egyéb tekintetben sincs oka szégyenkeznie. Folyamatos csiszolgatással, s felhasználói tartalmakkal a háta mögött a Neverwinter üde színfoltja lehet a free-to-play MMO-knak, ráadásul már most belevetheted magad Faerun izgalmas, de kétségkívül sablonos világába.

Kapcsolódó cikk

38.
38.
Dreadlox
#37: hát igen, lehet késöbb kibalance-olják, mert mostanság sok javítást adnak ki, meg a karbantartás is rengeteg, várjuk meg míg teljesértékű lesz az egész, hátha az ilyen apróságok eltünnek, meg a szintezés lehetne nehezebb, kb játszottam vele összesen 14 órát hébe hóba és 35ös vagyok, más gémekbe lvl 10ig ha eljutnék így:D
37.
37.
Shannaro
#36: Ebben a Neverwinterben nekem pont az a legnagyobb bajom, hogy minden apróságért dobálják az EXP-et. Észbe se kapsz és max level. Meg a pvp botrányos. Aki nem csinál semmit az is kap jutalmat, és teljesen élvezhetetlen a sok AFKer player miatt.
36.
36.
Dreadlox
#35: hát a mai világba már csak a jól befuttatott címeknek van nagyobb esélye, tisztelet a kivétel annak az 1%nak akinek sikerül ezt megcáfolni, de igen a mai fogyasztó társadalom csak azért hajlandó pénzt is adni amit már jól ismer, és nem érheti nagyobb meglepetés, jó eszetlenül se szabad költeni, de ot az Alien CM, biztak benne az emberek mégis bukta lett, ezért van hogy a gamer társadalom nagyrészben ki akarja próbálni a terméket, és hiába vannak trialok 20as szintik vagy pár napos trialok, az nem adja vissza mivel a móka általában max level után kezdődik, addig unalmas farmolás szokott menni, vagy pl ahogy hallottam sok embertől a GW2nek meg pont ez a problémája, hogy max szinten már nem nagyon tudsz mit kezdeni magaddal
35.
35.
Hycker
#34: igen, de lassuk be nem volt eselye eletben maradni pay to play verzion, miutan fossa szarra voltak a private serverek mert maga a jatek meg jo. igy ertettem ezt a reszeltek dolgot neki természetesen
34.
34.
Dreadlox
#33: hát igen, anno az Aion-t én is nagyon vártam, és törtön elég sokat nyomtam vele amikor kijött, és hiszed vagy sem, tavaly egész jól teljesített játékosok és microtranzakció terén is, ennek a címnek a f2p modelre váltás nagyon jót tett, vagy vegyük példának a DC Universe Online-t, annak megtriplázódott a forgalma, amint váltottak. Vannak a címek ami nem éri meg a havidíjat, hiába tömve van content-el ha maga a világ élettelen
33.
33.
Hycker
#32: azert ettől kicsit árnyaltabb a kép. igazábol szinte az összes vezető f2p mmonak hatalmas hibái vannak. a perfect world (ami a szivem csücske) nem free to play hanem pay to win, erről nem érdemes vitatkozni mindenki tudja, valamint évek ota foglalkozom a fejlesztésével, arról nem is beszélve hogy a PWE semmit se csinal a jatekkal csak megveszi a kontentet kinából. a tera romma lett hypeolva semmi mas. paran nyavogtak hogy szeretnenek magyar privat szerveren jatszani, hat csinaltam nekik egyet, miutan atvaltottak f2pre abban a pillanatban pecsetelodott meg a sorsuk. nem adok neki masfel evet es az osszes official server bezar. haverom harom nap alatt lvlcappot. nonsense
a raiderz volt az utobbi evek remenysugara. miutan elloptak az egyik E3rol cakklipakkli elkezdtek jonni az alpha privat szerverek, ami mar akkor is nagyon jo volt. aztan kijott a normalis verzio pubikba es mindenki fogta a fejet. egy baromi jo motorhoz es stilushoz a fejlesztok hozzacsaptak egy nagy kalap szart es ket het utan megunod, nem beszelve a PVProl ami egy vicc. rendben most jonnek az uj kontentek, de allitom sok privat fejleszto jobb dolgokat tud felmutatni mint az official nem hiaba, par arc az egesz forraskodot kidobtak azota a nagykozonsegnek, mindenki csinalhat amit akar vele, mar ha megvan a megfelelo tudasa hozza. az aion ott bukta be hogy a megjelenes utan egy hettel mar kint volt tizennyolc fele emu a jatekhoz ami sokszor jobban teljesitett mint az official.
32.
32.
Dreadlox
#27: egyetértek, nem értem mire hisztiznek ráadásul azzal érvelnek, de a Tera jobb, de a WoW is jobb... el kell hogy mondjam, a WoW mai napig havidíjas és meg kell venni a játékot is mellé! a Tera csak pár hónapja váltott f2p modelre, és az is nagyon jó, de elfeljtik az emberek hogy ez alapból f2p rendszerre épült, nem pedig hogy muszáj megvenned. Ahoz képest hogy ingyen van, és nincsenek játékmeneti korlátok(ala SW:ToR) lehengerlő, jó ott a riválisa a RaiderZ de az nem ütött akkorát, mivel se a sztori, se a világ nem volt befuttatva, itt meg egy elég nagy multal rendelkező címről beszélünk, ami a fanoknak is kedvezhet, ráadásul mondják hogy fú de gagyi az animáció meg a grafika, de ugyanakkor WoW-al játszanak és váltig állítják hogy a grafika nem minden, na igen vízet prédikál bort iszik esete....
31.
31.
Dreadlox
#29: menj le egy dungeonba pár emberrel, meglátod hogy ott nem csak álló mobokat kell gyilkolni, már már diabloszerű
30.
30.
Elyas
#23. Amúgy màr a 3. rész is kijött magyarul nekem az is ott van a polcomon. Igen természetesen Entreri az (kedvenc karakterem Jarlaxle mellett :D ) jól emlékszel valóban az életet szìvja ki az àldozatból a tőr... A kardot nem lövöm le merthogy ugye elolvasod és ott majd megtudod mi is a kapcsolat :)
29.
29.
Nando
Én a cikk hatására kipróbáltam, s a véleményem lesújtó: egyszerűen nem értem, hogy 2013-ban ilyen játékmenettel / harcrendszerrel miként lehet kiadni egy játékot, értem én, h a közösségi rész adja a játék de az mégiscsak a játék kisebbik része. S szörnyű látni, h egyszerűen 10 éve nem voltak képesek kitalálni valamilyen normális játékmenetet ezekhez a játékokhoz, továbbra is csak a sík hülye álló mobok gyilkolása megy...
Pedig nem lenne egy bonyolult dolog, csak a diablo 3 játékmenetet kéne hozzáadni a wow közösségi részéhez, s vuálá.. de ez így 2013-ban, csak hogy TPS-féle játék legyen? A hideg kiráz tőle...
27.
27.
Bone 02
Érdekes, hogy mindenki más fizetős mmo-hoz hasonlítja miközben ez f2p. Wow volt az első mmo amivel játszottam, 4 év után ráuntam azóta folyamatosan játszok mmo játékokkal. Rengeteg f2p-t is kipróbáltam és a többi fizetőst is. Azt kell mondjam hogy a f2p között kiemelkedő, jól összerakott game. Ezt nem 2 perc után kéne leszűrni hanem jó pár óra játék után. Ha a fizetősöket nézem akkor erős közép mezőny. Én kellemesen csalódtam benne. Ha meg nem tud valaki regisztrálni épp karbantartás van, gondolom azért.
26.
26.
subz
#24: NWN1 = Diablo klón ????
bocs, de ennél nagyobb hülyeséget régen hallottam :) én mind a két játékkal nagyon sokat játszottam, de te ha az NWN1-et Diablo klónnak nézed akkor úgy látom valamit nagyon összekeversz vagy fogalmad sincs hogy milyen volt a játék valójában.
25.
25.
dBLOOD
Ez egy kibaszott vicc, három böngészőből képtelen vagyok új accountot létrehozni ehhez a szarhoz...
24.
24.
dBLOOD
Remélem amikor azt írod "az elmúlt évtized egyik legjobb szerepjátékának online kivetülése" a Neverwinter Nights KETTŐRE gondolsz, tekintve hogy az első rész nem volt több egy sz*r Diablo-klónnál (hiába, a sz*rt is lehet klónozni ezek szerint)!
Sajnálom hogy ez a szerepjáték is (D&D Forgotten Realms) ebbe az akció-rpg irányba megy, bár most biztos ez a divat.
23.
23.
Adamknight
#22: Persze olvastam azt a könyvet. Igazából az volt eddig az utolsó, amit Salvatore-tól olvastam (mármint a Neverwinter sorozat első része), de annak már lassan 2 éve, és arra, hogy Drizzt éppen hány éves nem emlékeztem jól, csak arra, hogy a könyvben említik valahol hogy már jóval 100 fölött jár, és most látom csak, hogy félreértelmeztem azt a 75-éves mondatot. Elsőre úgy olvastam, hogy a vulkánkitörés után telt el 75 év... -_-' :D. Mellesleg éppen most kerestem rá, és tényleg megjelent a sorozat 2. része magyarul, szóval azt fogom beszerezni a közeljövőben. (Kösz a tippet :D).

SPOILER Ja, amúgy arra, hogy ki az a bérgyilkos már az első rész olvasása közben rájöttem. Természetesen Entreri az :). Ha jól emlékszem volt valami, hogy a Spellplague után a tőrével kiszívta egy ilyen szürke bőrű démonnak a lelkét (erre sem emlékszem már, hogy mit tud az a tőr, lehet, hogy nem a lelket szívja ki, hanem valami mást, hiába újra kell majd olvasnom XD), és a bérgyilkosunk bőre is elszürkült, valamint valahogy meghosszabbodott az élete (ha nem tévedek). Arra viszont még nem jöttem rá, hogy mit keresett Kharóm Karma (asszem így írják) annál, akit most Entreri szolgál... Gondolom a 2, vagy a 3. kötetben majd kiderül :D.
22.
22.
Elyas
#19: hülyeség... nem tudom olvastad e a neverwinter sorozatot... gondolom nem merthogy.
"75 évvel később egy különös vulkánkitörés tépázta meg a vidéket, hamu és tűz borult a városra, mindent megsemmisített maga után." ez az mikor Sylora Slam kiereszti az ősfenevadat gauntrygymben és Bruenor elpatkol. Azután kiderül pár furcsa dolog=> visszatér egy régi ismerős (nem spoilerezem le hátha még elolvasod de annyit mondok hogy egy erősen cinikus bérgyilkosról van szó karddal meg tőrrel)

magyarán asszem drizzt olyan 150 év körül van...

én amúgy szeretem a fgr világát(^) így lehet kipróbálom... ha már ingyen is van és nem is foglal helyet szetem megér egy próbát.
21.
21.
goblinfing
#16: Köszönöm! Ugyanezt érzem csak én nem toltam a terát.
20.
20.
Mortis
Mindkét részt imádtam(az avatar a másodikból való), de ez csöppet sem csigázott fel. Csak a TOR után, ami ugye a KotOR-t ültette át a számomra förtelmes MMO-stílusba, ez egy csöppet fájó. Azért azt remélem ,hogy a következő Baldur's Gate nem multiplayer-only játék lesz...
19.
19.
Adamknight
#18: Hát kb akkor, amikor Drizzt már olyan 200-300 éves.
18.
18.
KopyAti
Sziasztok!
Egy kérdés azoknak, akik ismerik R. A. Salvatoret! Ez most a Drizzt Do Urden éra elött, vagy után játszódó sztori?
17.
17.
Shannaro
#11: Hát nem tudom. Én is inkább magányosan küzdök, de nekem nincsenek problémáim. A mezei küldetésekhez nem kell party, simán szét lehet csapni a népet.
16.
16.
thernielle
Akkor pár mondatban szeretném elmondani a személyes véleményemet, amivel kizárólag a játékot tervezem minősíteni és nem azokat, akiknek tetszik.
Már a loginnál is látszik, hogy itt bizony valami nagyon puritánnal lesz dolgunk, a karakterválasztó/alkotó képernyő pedig végleg eloszlatja a maradék kételyt is. A kasztok fantáziátlanok, bár úgy általánosan nincs velük gond, lenyúlták őket a Terából és hülyére butították az egészet. Apropó, ha már a Teránál vagyunk, akkor meg kell jegyezzem, hogy végig van egy olyan érzése az embernek, hogy itt tulajdonképpen semmi más nem történt, csak egy jó játék és rendszer gagyiba ültetése. A Terának is van baja, én például elég hamar meguntam, de az legalább tényleg szép volt. A Neverwinter egészen konkrétan ocsmány. De ha ezt nem vesszük, akkor ott vannak a lehetetlenül bugyuta animációk, azoktól lesz igazán szép az élet! :)
Meg is találtam a hasonlatot, Tera után olyan érzés a Neverwinterrel játszani, mintha egy fullra tolt Crysis 3 vagy Far Cry után betöltenéd a Wolfensteint. Igen, az első részt.
Zoenn kiemeli, hogy milyen frankó, hogy vallást és háttértörténetet is választhatunk a karakterünknek. Ehhez valamiért senki sem teszi hozzá, hogy az ég egy adta büdös világon semmi értelme nincs a dolognak. Maguk a drága fejlesztők hívják fel a figyelmet arra az aktuális képernyőn, hogy választgathatsz amit csak akarsz, de ez a játékban TÉNYLEG semmit sem fog befolyásolni! :)
Hát nem csodálatos? Máris hülyére vagyok motiválva.
Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a WoW óta minden MMO-t kipróbálok, ami csak megjelenik itthon. Játszottam már egészen jókkal és közepesekkel is, a Neverwinter viszont szinte teljesen biztosan csak úgy marad meg bennem, mint a "gagyi Tera", amit pár óra förtelmes unalom után kicsit haragudva magamra töröltem a gépről.
15.
15.
Lorthirash
Hát szerintem ez egy nagyon gyenge próbálkozás ennél aion meg l2is sokkal jobb de ha maradunk ennél a stílusnál ott van a TERA
14.
14.
Scoo
Engem a szerkesztő érdekel igazán. Az tényleg egyedi.
13.
13.
goblinfing
Úgy látom itt mindenki laikus az mmokhoz (tisztelet a kivételének) de ez 1 szimpla vindictus vagy N9 csak gagyibb animációkkal..és graffal.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...