Titanfall előzetes

  • Írta: fojesz
  • 2014. január 3.
  • előzetes, pc, titanfall, xbox 360, xbox one
Link másolása
Ha úgy vesszük, a Titanfall pont olyan, mint a Destiny. A Bungie játéka mellett ugyanis ez lehet 2014 másik nagy dobása, amelyik lökhet egyet az FPS-ek amúgy mostanában igen középszerű mezőnyén.

Oké, kivételek mindig vannak, az viszont kétségtelen, hogy évről-évre egyre kevesebb akad belőlük, és talán pont a 2013-as év a bizonyíték rá, hogy egyre ritkább az olyan FPS, ami után elismerően csettint az ember, és azt mondja róla: már nagyon rég mulatott ilyen jót lövöldözős játékkal. A Titanfall viszont rendkívül ígéretes, még ha a Destinyhez hasonlóan altat is egy picit: elsőre nagyon nehéz megmondani, mi benne a különleges, de ha kipróbálod, egyszerre és eddig nem tapasztalt élményként zúdul rád mindaz az apróság, amivel a fejlesztők igyekeztek megspékelni a hagyományos FPS-formulát.

A Titanfall mögött álló Respawn Entertainmentnek ugyan ez lesz az első játéka, de ez önmagában nem jelent semmit, a csapat egytől-egyig játékipari veteránokból áll. Az a Vince Zampella és Jason West alapította, akiket közel négy évvel ezelőtt óriási botrány és pereskedés közepette távolítottak el az Infinity Ward éléről, és akiket sok más olyan kollégájuk követett, akik annak idején részt vettek az elmúlt évtizedben dollármilliárdos sorozattá vált Call of Duty életre keltésében. Éppen ezért a srácok előtt álló kihívás óriási: nemcsak a zavaros múltjukon kell túltenniük magukat, de azt is be kell bizonyítaniuk, hogy meg tudják ismételni a Call of Duty-jelenséget, és a világ egyik legnépszerűbb FPS-ének megteremtése után is elő tudnak rukkolni valami maradandóval.

A Titanfallt eredetileg 2011-ben kezdték el fejleszteni, érdekesség, hogy akkor még Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra. Mint tudjuk, azóta a játék nemcsak next-gen címmé, de Xbox-exkluzívvá is vált, PC mellett csak az előző és az új generációs Xboxra fog megjelenni, ami azért is ironikus, mert az eredeti PS3-as tervek alapvetően befolyásolták a projektet: részben ezért is esett a választás a játék alatt futó Source motorra. Mielőtt bárki látványosan értetlenkedni kezdene, hogy miért pont a Valve engine-jét használják a készítők, vessen egy pillantást a mellékelt képekre és videóra: a Respawn abszolút vállalható látványt hozott ki belőle, ráadásul az sem elhanyagolható szempont, hogy erőlködés nélkül teljesíti Zampelláék azon elvárását, ami már a Call of Duty-játékoknál is visszaköszönt - makulátlan, 60 fps-sel szaladó teljesítményre képes az említett két platformon. Ami pedig nagy dolog: a PS3 esetében ilyen motort találni egyáltalán nem egyszerű feladat, a Respawnt állítólag a Portal 2 PS3-as változata győzte meg arról, hogy a Source megfelelhet az igényeinek.

Az, hogy a fejlesztők third-party motort kerestek, nem véletlen: a Respawn viszonylag kevés, 65 fejlesztőt számlál, ebbe pedig nem nagyon fér bele egy saját engine összerittyentése. Ahogy más sem. Mikor a srácokban realizálódott, hogy az ambícióiknak leginkább az akkor 5-6 éves konzolok hardvere szab gátat, ráadásul minden idejük arra ment el, hogy különböző praktikákkal és trükkökkel belepasszírozzák a játékot az előző generációs gépekbe, úgy döntöttek, hogy generációt lépnek - ekkor került a képbe a PC és az Xbox One. A váltás kisebb felüdülést hozott nekik, azonban a Respawn - éppen a mérete miatt - már csak a next-gen változatokkal foglalkozott: kevesen tudják, de az Xbox 360-as anyagot ekkortól kezdve átvette egy eddig meg nem nevezett külsős fejlesztőcég, ami állítólag minden támogatást megkap ahhoz, hogy az Xbox 360-as játék felérjen a next-gen verziókhoz.

Most akkor mennyire exkluzív?

Hogy miért lett Xbox-exkluzív cím az eredetileg PS3-ra is készülő Titanfall, azt valószínűleg csak az EA és a Respawn tudná megmondani, azzal viszont sajnos meg kell barátkozni, hogy a játék biztosan nem jelenik meg PlayStationökre. Legalábbis az első rész nem. A Respawn ugyanis megnyugtatott mindenkit: magát a franchise-t nem kötötték a Microsofthoz, csak a most érkező játékot, így elméletben nincs akadálya annak, hogy a folytatások más platformokon is tiszteletüket tegyék.


Ahogy azt is a csapat mérete döntötte el, hogy a Titanfall végül kizárólag multiplayerben játszható játék lesz. Jól olvastátok: nem lesz kampány, és egyetlen olyan játékmód sem, amit egyedül tolhatnál, csak és kizárólag a többjátékos módban méretheted meg magad néhány másik hús-vér játékossal szemben. A Respawn szerint egy akkora csapat, mint az övék, a hagyományos FPS-eknek csak az egyik felét tudja időben, megfelelő színvonalon elkészíteni, és bár ők alapvetően a multi mellett tették le a voksukat, a single player miatt mégis fájt szívük. Adta magát tehát az ötlet: mi lenne, ha a multit tömnék meg olyan történettel, karakterekkel és játékmeneti pillanatokkal, amilyenekkel eddig csak a szóló játékrészekben lehetett találkozni?

Ez afféle kísérlet. Nemcsak arról van szó, hogy a játéknak lesz háttértörténete, az ígéretek szerint olyan sztorit kapunk, ami hónapokra a képernyő elé szegez bennünket, és egy kompetitív multis FPS-től ez azért nem megszokott dolog. Beszédes, hogy a fejlesztők, hogy a különböző meccsekre inkább “küldetésként” hivatkoznak, elvégre konkrétabb feladatokat kapunk majd annál, minthogy gyűjtsünk több pontot az ellenfelünknél, ezeket pedig olyan átvezetők választják el egymástól, amilyeneket leginkább a single kampányokban keresnénk. A fejlesztőknek az a céljuk, megbontsák az egyjátékos és a multis játékok hagyományos felépítését. A korábbi gameplay felvételek egyik érdekessége volt, hogy a meccs elején a szokásos a “round start” visszaszámláló helyett néhány NPC csevegését hallgathattuk, ahogy az is visz némi színt a dolgokba, hogy menet közben folyamatosan beszélnek hozzánk a központból. És persze a legjobb: hiába csináltatok meg minden feladatot, hiába győztetek, a küldetésnek nem lesz csak úgy vége, egy-egy epilógussal záródik minden meccs. A jelenet, mikor megadott időn belül mindenkinek vissza kell menekülnie a csapatszállítóra, nemcsak elegánsabb lezárás, de az utolsó pillanatokat is adrenalinnal tölti meg. Ez háború, egy perc megállás sincs!

A történetről egyelőre nem sokat tudunk, az eddig megjelent információ szerint egy háború tépázta bolygón járunk, ahol az Interstellar Manufacturing Corporation és a Militia vívja vérre menő harcát. Nem túl izgi, ugye? Nos, tényleg nem, de egyrészt kár lenne ennyi alapján leírni a dolgot, másfelől kezdésként éppen elegendő az is, hogy ez a két fél nemcsak katonákat (vagy ahogy itt hívják őket, “pilótákat”) ereszt egymásnak, hanem óriási mechákat, úgynevezett titánokat is. Ezek a robotok hivatottak arra, hogy újabb csavart vigyenek a játékmenetbe azzal, hogy még brutálisabb szintre emelik a pusztítást és a csatározást. Bár a készítők eredetileg emberi méretű gépekben gondolkodtak, később egyre nagyobbra tervezték őket: azért mégiscsak menőbb, ahogy ezek a monstrumok új szintre emelik a csatát, ahogy egymás ellen, de azért mégis az egész egy részeként harcolnak, és ahogy fedezékként inkább egy egész épületet használnak majd. A titánokat egyébként nem vágják azonnal hozzád, mint a tankokat egy Battlefieldben: ahogy a csata fokozódik és durvul, úgy érkeznek meg ők is, egy fragekkel gyorsítható visszaszámláló mutatja majd, hogy mikor érkezik meg a páncélunk. Az is nagyon fontos, hogy a titánokból több típus is lesz: a három különböző kaszt eltérő tűzerőt, mozgékonyságot és képességeket tud felmutatni, ezáltal pedig alapvető fontosságúvá válik, hogy a játékos melyiket és így melyik játékstílust választja majd ki magának a kör elején.

A Respawn szórakoztató játékot szeretne készíteni, és ehhez szerinte az is hozzátartozik, hogy a játékos ne haljon meg mindig: a játékosok ölni akarnak az FPS-ekben, és nem azt akarják, hogy őket öljék meg, mondják. Ez egy single player anyagnál természetes, multinál viszont problémásabb: ott mindenki addig él, amíg nem jön szembe az első játékos, aki jobb vagy szerencsésebb nálad, ráadásul az olyan tipikusan gyors címeknél, mint a Call of Duty vagy a Titanfall, ez még nagyobb gond. A Respawn ezt a dolgot az úgynevezett “popcorn ellenfelekkel” hidalja át: ezek a mesterséges intelligencia által irányított ellenfelek is velünk harcolnak majd, viszont sokkal könnyebben halnak és ügyetlenebbek, így a játékosok két respawn között hosszabb és tartalmasabb köröket futhatnak. És így nem utolsósorban azoknak is lehet sikerélménye, akik most kezdik a játékot.

A Titanfallban pontosan az köszön majd vissza, ami a Call of Duty-játékokban is, csak némileg olajozottabban és tartalmasabban: kapunk egy rendkívül pörgős, relatíve sokszínű játékot, amiben mindenki tud majd a maga módján érvényesülni. Érdekes, ahogy a Respawn erre a pörgésre rájátszik: a karakterek bizonyos keretek között parkourözni is tudnak, felmásznak és felugornak mindenhova, futnak a falon, sőt egy jetpacket is a hátukra csaptak, amikkel rövidebb ideig repülni is tudnak. A csata nemcsak horizontálisan, de vertikálisan is zajlik, mindenhonnan támadhatnak rád, egy helyben állni konkrétan öngyilkosság. Ráadásul az előzetes anyagok alapján elképesztő élménynek tűnik, ahogy a Titanfall harcaiban a pilóták és a titánok együtt “léteznek”: ahogy a katonák felkapaszkodhatnak a gépek hátára, hogy utazzanak rajtuk, vagy ahogy a titán felmarkolja a pilótáját, és belevágja a mellkasába, hogy az átvehesse felette az irányítást. Azt pedig egyenesen meghökkentő lesz látni, amikor egy titán végez a másikkal, kitépi belőle a pilótáját, és elhajítja jó messzire…

A cloud ereje

Érdekesség, hogy a cloudot nemcsak a dedikált szerverek életbentartására használják majd a fejlesztők, hanem minden olyan dolgot is a távoli szerverek számolnak majd, ami “single playeres”. Az NPC-kről vagy a pálya felett áthaladó hajókról például a felhő gondoskodik majd, miközben a konzolokat és a PC-t nem kell felesleges feladatokkal terhelni. Persze a késleltetés miatt a megvalósítás nem egyszerű, de a Respawn ígéretei szerint nem lesz probléma, rengeteget dolgoztak ezen.


A Titanfall március 13-án jelenik majd meg PC-re, Xbox 360-ra és Xbox One-ra, viszont még sok mindent nem tudunk róla. Nem nagyon részletezték eddig a sztorit, nem tudjuk, hogy milyen feladatokat, játékmódokat kapunk majd, sőt azt sem, hogy hányan játszhatjuk egyszerre a játékot. Ami viszont már az eddigiek alapján is kijelenthető, az az, hogy a Titanfall elképesztően szórakoztatónak tűnik, és az is nagyon ígéretes, ahogy a Respawn megközelítette a manapság divatos “mossuk össze a single-t a multival” felütést. Jó úton jár? Nos, képzeld el a következőt: vakteszten vagy, leültetnek a játék elé, de nem mondják el, hogy mi ez, és hogy multizol. A korábbi eredmények alapján 45 percig fog tartani, míg rájössz, hogy a szomszéd szobában ülők játszanak ellened.

Előzetesünk a Polygon cikke alapján készült.

Kapcsolódó cikkek

29.
29.
Goldge
Nekem tetszik, musthave!
28.
28.
metercsiken
#26: Persze szerencsére vannak ilyen játékok, de én arra reagáltam,miszerint a cod,és bf is legyen teljesen multi!
Én pedig szeretek az ilyen lövöldékkel is single-ben játszani, így ha ez megvalósul( még ha jót is tenne a multis résznek ), nekem az gáz!
Ettől még lehetnek ilyen lövölde címek, de ne mind legyen az!
( ......mindezt a jövőbe tekintve )
27.
27.
metercsiken
#25: Én azt írtam akkor lesz gond, ha csak a multikra mennek rá!

Egészen addig nem zavar, hogy vannak csak multis címek, amíg én is tudok játszani a single-kel.

Természetesen, ha csak összecsapnak valamit, akkor az árt.
Ezért kellene normálisan megcsinálni, ha már megcsinálják egy játékban!
26.
26.
alex512
#23: Én is szeretem a történetközpontú játékokat, de logikus iparági döntés, hogy összekötik a single és multi részeket, mivel erőforráskímélőbb, jobban véd a warez ellen. Ennek ellenére ahogy DzsungelCsirke is írta, számtalan olyan cím jelenik meg, ami single központú és vannak műfajok, amik nem is nagyon tolerálnák, ha eltűnne a single rész.
25.
25.
DzsungelCsirke
#23: Vannak kifejezetten szingli játékok, elég erőltetett kifogás ez. Az összes RPG, RTS, TPS, kalandjáték mind kizárólag singleplayer.

Teljesen fölösleges egy full multis játékba beledobni egy félgőzzel elkészített singleplayert, csak azért hogy elmondhassuk ez is van.
24.
24.
theo9311
Tetszene ha nem az EA alatt futna...
23.
23.
metercsiken
#14: Ja baromi jó annak aki nem tud multizni! pl. ÉN!

Így én csak a single-t élvezhetem, és ha az lesz a tendencia, hogy mindenki csak a multira fog fejleszteni akkor megszívtam!

De én egyébként is szeretem a single-eket( akkor állok meg "nézelődni" amikor akarok...stb ),viszont ettől még nem zavar a multi!
Kivéve, ha csak az van!
22.
22.
alex512
#16: Az originnek azért vannak bajai, meg fapados, érthetetlen megoldásai. Engem manapság pl az zavar, hogy az origin nem hajlandó megfelelően kezelni a barátlistát, minden játék előtt haverjaimmal percekig kell ki-be jelentkeznünk meg újraindítani az egészet mert sose látjuk egyből egymást onlinenak. Az is elég nagy baromság, hogy az origin telepítésnél tudtommal először lecibálja a telepítő fájlokat és után telepít, ami nem éppen idő- és tárhely takarékos megoldás. Az meg, hogy játék törlésénél csak simán átdob a vezérlőpultba, hogy csináld meg magad hülyegyerek az nagyon fapados megoldás úgy, hogy a steam már évek óta maga végzi az ilyen műveletet ( ezt ahogy észrevettem már javították, de zavaróan sokáig ez ment) De még mindig azt mondom, hogy aki szerint életképtelen az origin az nézzem meg a uplayt és sírjon. :D

Amúgy amitől igazán félek, hogy az EA ehhez is kitalál valami battlelog-szerű förmedvényt, ami viszont tényleg nagyon kaki.
20.
20.
Lacek896
#6: +1
A számból vetted ki a szót.
Btw olvasom hogy lesznek botok is. Remek a félkezű, félszemű, falábú Pistikének is kell az ingyen frag.
Tavaly az EA-nak sikerült a Crysis 3 multiját meggyalázni, gondolom most is az utolsó polygon-ig beleugat fejlesztésbe.
19.
19.
mephi
Hm, nem tűnik rossznak, sőt akár tényleg lehet belőle egy olyan multis játék, amiért hajlandó leszek még az Originnel is megbarátkozni. A tesztet biztosan megvárom, engem meggyőzött. Nagyon remélem, és bízok benne, hogy mivel az első játékuk lesz kénytelenek lesznek arra figyelni, hogy egy minőségi játékot tegyenek le az asztalra, és ne egy bughalmazt. Örülök, hogy a source engit választották.
Az egészben egyetlen dolog zavar, az pedig csak 2 betű: EA.
18.
18.
Yami
Volt egy interjú a Respawn egyik programozójával, aki a játék hálózati részét fejleszti és ő azt nyilatkozta, hogy pusztán funkcionális okokból lett a játék MS exclusive.

Elmondasá szerint a Respawn minden fejlesztője elkötelezett amelett, hogy korunk egyik legtökéletesebb multis címét hozzák létre a Titanfall képében és ehhez egyik alapvető feltételük volt, hogy a játéknak dedikált szervereket kell használnia. És ugye az MS mint a világ legnagyobb felhő-platformjának az Azure-nak a birtokosa könnyedén teljesíteni tudta ezt a feltételt, addig a Sony ezt nem volt hajlandó biztosítani számukra. Ezért lett végül Microsoft exclusive cím a Titanfall.
17.
17.
colonialmarine
#13: Routine valahogy eddig elkerülte a figyelmem,köszi hogy felhívtad rá :D Nagyon ígéretesnek tűnik...
14.
14.
petred
Végre ők beládták hogy nem kell single player. Remélem hogy a következő bf-ben és cod-ban sem lesz single
13.
13.
Pharaoh
11#: Sajnos elég szegényes repertoárra van kilátás: ezen a címen kívül (ami multiorientált, bármennyire is keverik bele, a szerintük single elemeket) tényleg csak a Destiny, ami FPS nézetű és lövöldözünk is benne (de ugye az is MMO)! Van még a Thief 4, ami lopakodós, közelharcot preferáló játékosok számára (és persze a régi fan-oknak) kiváló szórakozást nyújt majd, de nem egy lövölde! "Van" (az E3 ótan nem hallottunk felőle) a Mirror's Edge 2, de az is inkább sandox, parkour szimulátor (bár az első részét nagyon csíptem)! "Van" (vagy nincs) a Homefront 2, mondjuk, ha nem tesz rá két lapáttal az elődje teljesítményére, engem hidegen hagy majd! Van a Wolfenstein: The New Order, az akimbo-automata-über-shotgun-stb. darálásával és ezt én, mint a franchise eddigi kedvelője, nem tolerálom, így nem szerzem be (a Serius Sam-ek, Unreal Tournament-ek, Bulletstorm-ok, agyatlan hentelések ideje [remélhetőleg] lejárt, nekem legalábbis ez már nagyon kevés, olyan játékok mellett, mint a Beyond: Two Souls, The Last of Us, Metro: Last Light stb., csak, hogy az idei "termésből "szemezgessek)! Jön ugye az új CoD, amiben én bízok, mert mindig is jobban szerettem a Treyarch munkáit, a BO2 pedig nagyon jó és a SOROZAT leginnovatívabb tagja lett! Talán BF vagy MoH szinten is beesik valami, de engem, mint a sztori alapú szórakozás kedvelőjét, az utóbbi pár, gyászra sikeredett kampány miatt, ezek a címek nem hoznak lázba! Persze még vannak pontos dátum nélküli, minőségi és kevésbé minőségi produktumok, de nem valószínű, hogy ezek mostanában "napvilágot látnak" (Rainbow Six: "Mittomén", ugye a Patriots elkaszálása után, Prey 2, Halo 5, Black Death, és amit én személy szerint nagyon várok, és az utóbbi időkben felmerült "Nincs egy nooormális horror gamma!" kijelentést megcáfoló-> Routine)! És ha az lenne a kifogás, hogy még vannak, 2014-re be NEM jelentett (AAA/ütős) FPS címek, akkor a válaszom: manapság nem egy év alatt készülnek a (60 USD+-os) játékok (még a CoD-nak is 2 év kell ;) )! Peace!
12.
12.
#8: nem fiafa, hanem nfs. néhány karakter csak plusz pénzért cserébe lesz elérhető
11.
11.
ArrowCross
"A Bungie játéka mellett ugyanis ez lehet 2014 másik nagy dobása." Ez elhamarkodott állítás volt szerintem. Még év eleje van, lehet lesz ennél jobb játék is FPS fronton, és most nem a cod-ra, meg a bf-re gondoltam, hanem valami új még benem jelentett játékra ami jön, lő, és győz. Legalábbis én nagyon reménykedem, hogy lesz ennél a titanfall-nál jobb FPS-is.
10.
10.
nero66
Nem mondom, hogy rossz, de nekem csak egy ide-oda ugrándozós mindent szétlövök FPS-nek tűnik... :) Ja, hogy EA.. Talán jövőre, megveszem mikor jön a 2. rész. Akkor talán az ára is tűrhető lesz és kijön hozzá mind a 10 DLC... :P DEHOGY...
9.
9.
Lorthirash
8.
8.
Yanez
EA? Könnyen lehet, hogy ebből is Fifa lesz.
7.
7.
drat576
Ez engem nem igazán hozott lázba. Ha hozzám vágnának egy XO-t meg ezt a játékot, akkor sem hiszem hogy szánnék rá időt.
6.
6.
randall13
És mi az, ami miatt mégis egy rakás szar lesz a játék? Két szó: Electronic Arts
Azaz amit kapni fogunk amolyan kiadói extraként:
-zéró szupport
-sok-sok DLC
-60€-s árcédula
-jövőre megjelenő második rész
-origin
-rengeteg egyéb mókás dolog ami az őrületbe kerget
5.
5.
Csoola
#3: Pontosan, lesz majd rá jobb cím is ennél :)
4.
4.
jardo
Nekem inkább a single hiányzik, mit nem adnék érte, ha egy ugyanez a játékmenet, robotokkal, mindennel együtt szólóban is játszható lenne. :(
3.
3.
giga321
Simán beszereztem volna ps4-re. De hát ha nem hát nem.
2.
2.
eszem
Én telhetetlen vagyok, több fajta, vagy jobban modifikálható/festhető badass titánokat szeretnék :) A játékkal még várok, legalább az első pontszámokig.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...